Quad 7 "Transporter"

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
GoldTiger
Posty: 302
Rejestracja: sobota 04 lut 2012, 00:05
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: GoldTiger »

Hej, miło że pamiętasz mimo że kontakt troszku zanikł :-)
I jest dokładnie jak piszesz. Roczna dziekanka od wieszaków. Jednak termin obron się zbliża wiec wracam do tematu. I tak na dzień dobry uszkodziłem FC :-(
Wpierw się podłamałem, jednak dostrzegłem w tym możliwość podkręcenia platformy.
Rozglądam się za nową ramą. Twoja wygląda super wypasnie, jednak rozmiar nie ten. Szukam czegoś pod śmigła ósemki i około 150-160g wagi samej ramy. A może masz tą ramę w wersji mini? :-)
Taki tam mały Offtopick.
What I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there, 'cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven, too?
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

GoldTiger pisze:Hej, miło że pamiętasz mimo że kontakt troszku zanikł :-)
I jest dokładnie jak piszesz. Roczna dziekanka od wieszaków. Jednak termin obron się zbliża wiec wracam do tematu. I tak na dzień dobry uszkodziłem FC :-(
Wpierw się podłamałem, jednak dostrzegłem w tym możliwość podkręcenia platformy.
Rozglądam się za nową ramą. Twoja wygląda super wypasnie, jednak rozmiar nie ten. Szukam czegoś pod śmigła ósemki i około 150-160g wagi samej ramy. A może masz tą ramę w wersji mini? :-)
Taki tam mały Offtopick.
Jest taka idealna dla Ciebie
Awatar użytkownika
PitLab
Posty: 967
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: PitLab »

Transportera mam i ja. :-D
Konstrukcja zrobiła na mnie wielkie wrażenie ilością detali, przemyślanym sposobem mocowania poszczególnych elementów, sposobem montażu i demontażu. Kształt ramy jest bliski mojej jeszcze mglistej wizji koptera idealnego. Przede wszystkim jest długi, tak jak mój APL który średnio pasuje do ram na planie kwadratu lub koła. Sposób montowania GPS-u z magnetometrem, u mnie wysunięty do tyłu, tutaj jest jeszcze lepiej rozwizany bo do tyłu i w górę a bajerancki spoiler daje dodatkowe punkty do lansu. Osobne komory: dolna na regulatory, górna na FC i payload mam nadzieję że pozwolą na utrzymanie wszystkiego w czystości bez plątaniny przewodów na wierzchu.

Oglądając obrazki trochę się bałem że to będzie delikatna wydmuszka, ale to jest naprawdę sztywne i przy tym leciutkie.
Wydawało mi się że ramę może narysować każdy inżynier. "Jakąś" ramę - tak, ale to jest naprawdę przemyślana konstrukcja. Takie rzeczy jak nogi zrobione z wygiętego w pałąk paska laminatu nawet by mi do głowy nie przyszły a tutaj okazuje się że można.

Jakość wykonania z jednej strony widać klej w połączeniach elementów, ale otwory wyfrezowane w ramionach powalają na kolana precyzją cięcia. Widziałem ramiona kilku różnych producentów, sam też dorabiałem ramiona swojemu eksperymentalnemu kopterowi. Tutaj krawędź ciecia jest idealnie czysta i miła w dotyku a na ramieniu nie widać nawet śladu montażu w imadle. Nie wiem jak Rayford to robi, ale profile, które zaledwie przyniosę ze sklepu wyglądają gorzej niż te po finalnej obróbce.

Brakuje mi jeszcze ładnej instrukcji z obrazkami złożeniowymi i można będzie dopisać zero do ceny i spokojnie wysyłać w świat - pójdzie jak ciepłe bułeczki.

Teraz mam zagwozdkę jaki napęd do tego wybrać. Wczoraj przez chwilę zacząłem przeglądać silniki, ale póki co pilniejsze jest skończyć IMU. Zima się skończyła a nawet nie miałem czasu ad tym posiedzieć.
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
shafter
Posty: 672
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 08:01
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: shafter »

PitLab pisze: Teraz mam zagwozdkę jaki napęd do tego wybrać. Wczoraj przez chwilę zacząłem przeglądać silniki, ale póki co pilniejsze jest skończyć IMU. Zima się skończyła a nawet nie miałem czasu ad tym posiedzieć.
W tej klasie wagowej moim zdaniem idealne są MN3110, zasilanie z 6S, kosztuje to oczywiście troche więcej niż setup na 28xx + 3/4s ale różnica jest kolosalna.
Kwestia wyboru pomiędzy MN3110-17 700kV a MN3110-26 470kv, to pytanie czy chcesz mieć rakiete czy mega wydajnego koptera, w.g. testów Capitana3D 470kV są oszczędniejsze około 10-15%, ja mam 700kV i jest absoulutna rakieta ;)
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

PitLab pisze:Transportera mam i ja. :-D
Konstrukcja zrobiła na mnie wielkie wrażenie ilością detali, przemyślanym sposobem mocowania poszczególnych elementów, sposobem montażu i demontażu. Kształt ramy jest bliski mojej jeszcze mglistej wizji koptera idealnego. Przede wszystkim jest długi, tak jak mój APL który średnio pasuje do ram na planie kwadratu lub koła. Sposób montowania GPS-u z magnetometrem, u mnie wysunięty do tyłu, tutaj jest jeszcze lepiej rozwizany bo do tyłu i w górę a bajerancki spoiler daje dodatkowe punkty do lansu. Osobne komory: dolna na regulatory, górna na FC i payload mam nadzieję że pozwolą na utrzymanie wszystkiego w czystości bez plątaniny przewodów na wierzchu.

Oglądając obrazki trochę się bałem że to będzie delikatna wydmuszka, ale to jest naprawdę sztywne i przy tym leciutkie.
Wydawało mi się że ramę może narysować każdy inżynier. "Jakąś" ramę - tak, ale to jest naprawdę przemyślana konstrukcja. Takie rzeczy jak nogi zrobione z wygiętego w pałąk paska laminatu nawet by mi do głowy nie przyszły a tutaj okazuje się że można.

Jakość wykonania z jednej strony widać klej w połączeniach elementów, ale otwory wyfrezowane w ramionach powalają na kolana precyzją cięcia. Widziałem ramiona kilku różnych producentów, sam też dorabiałem ramiona swojemu eksperymentalnemu kopterowi. Tutaj krawędź ciecia jest idealnie czysta i miła w dotyku a na ramieniu nie widać nawet śladu montażu w imadle. Nie wiem jak Rayford to robi, ale profile, które zaledwie przyniosę ze sklepu wyglądają gorzej niż te po finalnej obróbce.

Brakuje mi jeszcze ładnej instrukcji z obrazkami złożeniowymi i można będzie dopisać zero do ceny i spokojnie wysyłać w świat - pójdzie jak ciepłe bułeczki.

Teraz mam zagwozdkę jaki napęd do tego wybrać. Wczoraj przez chwilę zacząłem przeglądać silniki, ale póki co pilniejsze jest skończyć IMU. Zima się skończyła a nawet nie miałem czasu ad tym posiedzieć.
Q7-emke mam i ja :)
Pitlab w zasadzie już wszystko co najlepsze ładnie napisał.
Niebawem będzie instrukcja step by step z składania quadro na bazie Q7.

Rayford, kawał dobrej roboty !
pzdr
Piotr
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
PitLab
Posty: 967
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: PitLab »

shafter pisze:W tej klasie wagowej moim zdaniem idealne są MN3110, zasilanie z 6S, kosztuje to oczywiście troche więcej niż setup na 28xx + 3/4s ale różnica jest kolosalna.
Kwestia wyboru pomiędzy MN3110-17 700kV a MN3110-26 470kv, to pytanie czy chcesz mieć rakiete czy mega wydajnego koptera, w.g. testów Capitana3D 470kV są oszczędniejsze około 10-15%, ja mam 700kV i jest absoulutna rakieta ;)
Oj, taki bogaty to ja nie jestem, 47€ na silnik... dwie stówki, trochę dużo.
Na 6S 2200mAh i śmigle 12" będzie wisiał 22,7 minuty, nieźle.
Swoją drogą sprawdziłem jak wygląda czas dla różnej ilości ogniw 2200mAh
3S - 15,3s
4S - 19,0s - to jest dla mnie optimum ekonomiczne: już nieźle i jeszcze lekko
5S - 21,4s
6S - 22,7s

Z tego co przeglądałem podobne jest
NX 4005 650kv Waży 59g zamiast 80g, wg eCalca ma trochę gorszą sprawność (79% vis 83% dla 3110). Przy 3S i 12" śmigle poziom gazu do zawisu jest 55% (nieźle) a dla MN3110 tylko 32% (rakieta). Kosztuje 31$ - połowa 3110.

Inną ciekawą alternatywą jaką rozważam jest AX 2810 750kv
Waży 70g, moc ma zbliżoną do 3110, sprawność 79%, poziom gazu na 3S i 12" to 44%, kosztuje tylko 21$.

Ewentualnie 4220 880kv masa 65g, sprawność tylko 68%, gaz w zawisie na 12" 26% - rakieta

Jest tego sporo a najgorsze to znaleźć odpowiednie kryterium oceny. Na razie celuję tak aby masa nie przekraczała 80g, poziom gazu w zawisie na 12" nie był niższy niż 50%, patrzę na sprawność i czas zawisu.


Dodane po kolejnych 2h.
Przetrzepałem eCalca - ma taką fajną wyszukiwarkę parametryczną silników. Szukałem maksymalnego czasu zawisu pod platformę 4S 2200mAh ze śmigłem 12".
Czołówka wygląda tak:
Tiger motor MT3506-25 650kv; t=20,3s; η=78%; cena 48,9€
Tiger motor MN3110-26 470kv; t=19,0s; η=73%; cena 46,9€
Tiger motor MN3110-17 700kv; t=18,5s; η=71%; cena 46,9€

Ekonomiczne silniki Turnnigy wyglądają tak:
Multistar 4822-490 t=16,5s; η=64%; cena 32$
Multistar 3525-650 t=16,0s; η=62%; cena 27$
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

Pitlab

a może takie silniki:
Turnigy NTM2830-750 (740) , ważą 69 gram
przy zasilaniu 4S 3700mAh wyjdzie około 19min na 12"3.8 ,
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
PitLab
Posty: 967
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: PitLab »

pirzol pisze:a może takie silniki:
Turnigy NTM2830-750 (740) , ważą 69 gram
przy zasilaniu 4S 3700mAh wyjdzie około 19min na 12"3.8 ,
W porównaniu do dwóch poprzednich Multistarów jedynie ceną mają lepszą:
Multistar 4822-490 t=16,5s; η=64%; cena 32$
Multistar 3525-650 t=16,0s; η=62%; cena 27$

NTM2830-750 t=14,3s; η=55%; cena 15$

Za to znalazłem jeszcze jedno kryterium optymalizacji - łączenie równoległe pakietów. Zdecydowanie wydłuża czas lotu, bardziej niż jakiekolwiek inny parametr. Zrobiłem tabelkę dla 3S2P i 4S2P dla śmigieł od 10" do 16". Poniżej skrót dla śmigieł 12":
------------------------- 3S2P --- 4S2P--- cena PLN
Multistar 4822-490 t=28,7s; 33,2s 96
Multistar 3525-650 t=27,7s; 34,2s 75
NTM2830-750 t=25,0s; 28,6s 45
Tmotor MT3506 650; t=32,8s; 40,8s 205

To ewidentnie pokazuje że zdecydowanie lepiej jest zainwestować w dodatkowy pakiet niż w drogi silnik.
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
in4fan
Posty: 270
Rejestracja: sobota 22 gru 2012, 20:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: in4fan »

Finwing Penguin/FPV Raptor/V120D03/GeniusCP
PhoenixRC/RealFlightG5/Reflex/AeroFly
FSX/DCS/TakeOn/WorldOfWarplanes/WarThunder
shafter
Posty: 672
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 08:01
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: shafter »

Ten ostatni bardzo fajny, i jest "rated" na 6S, 2000g pull przy śmigle 10", w sam raz dla mnie ;)
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Dziś była super pogoda na latanie, więc całe popołudnie latałem transporterem... pobiłem dziś własny rekord wysokości, doleciałem do 844 i straciłem link, musiałem wracać. Druga fota z Mobusa klatka z tej wysokości...

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Lotnik54
Posty: 1251
Rejestracja: poniedziałek 29 paź 2012, 15:30
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Lotnik54 »

Piękna wysokość jak na copter. Ja dzisiaj byłem trochę wyżej, tyle tylko, że osobiście. Znad Ełku widziałem "wiatraki" pod Gołdapią. Bajka.
Nareszcie wiosna, nareszcie piękna wyżowa pogoda. Wprawdzie miałem aparat, ale z rozkoszy zapomniałem zrobić zdjęcia.
Jednym słowem, jeżeli tak pięknie jest w krainie zimna, to znaczy, wiosna w Polsce nastała prawdziwa.
1.Tarot 680 - Pixhawk SunnySky V3508 580kV Afro Slim 20A APC 12*4,5 MR X8R Sony QX100
2. Mi Drone 4K całkiem fajna latająca kamerka.
3. DJI Mavic 2 Pro super zabawka
Awatar użytkownika
PitLab
Posty: 967
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 20:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: PitLab »

Mam jeden postulat: osłony śmigieł
Praktycznie zawsze latam w mieście, gdzie nie jest trudno o przypadkowych przechodniów. Czasami przydaje się możliwość uruchomienia koptera w biurze itp. Chodzi o bezpieczeństwo kontaktu śmigieł koptera szeroko rozumianym otoczeniem.
Czy dało by się zrobić osłonę śmigieł, coś na kształt nóżek wygiętych w pałąk. Kluczowym problemem jest zamocowanie tego, ale liczę na inwencję autora. Coś dla śmigieł 10".
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
Awatar użytkownika
ideatb
Posty: 400
Rejestracja: niedziela 01 wrz 2013, 23:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ideatb »

Ładna dobrze zaprojektowana koronkowa konstrukcja. Widać dbałość o detale.

Gdybym nie był z gatunku (muszę zaprojektować sam bo proces tworzenia sprawia mi frajdę i daje satysfakcję) to chętnie bym kupił właśnie Q7kę.

Moje gratulacje dla konstruktora.
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

PitLab pisze:Mam jeden postulat: osłony śmigieł
Praktycznie zawsze latam w mieście, gdzie nie jest trudno o przypadkowych przechodniów. Czasami przydaje się możliwość uruchomienia koptera w biurze itp. Chodzi o bezpieczeństwo kontaktu śmigieł koptera szeroko rozumianym otoczeniem.
Czy dało by się zrobić osłonę śmigieł, coś na kształt nóżek wygiętych w pałąk. Kluczowym problemem jest zamocowanie tego, ale liczę na inwencję autora. Coś dla śmigieł 10".
Ok, spróbuję coś wymyślić ...
ODPOWIEDZ