jello walka - krzywe śmigła , krzywa rama silniki krzywe -
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
jello walka - krzywe śmigła , krzywa rama silniki krzywe -
Ehh,
Odkąd latam swoim kładem ciągle staram się (jak każdy pewnie ) zminimalizować wibrację.
Wyważanie śmigieł - przy którym wariacji można dostać .
Potem silniki - jako że balansator wyważacz ze mnie marny zakupiłem sunnysky co mają patent na wyważenia i silniki fabrycznie są wyważone .
Do tego carbony wypieszczone jak tylko potrafię i dalej coś telepie - nie ma tragedii ale telepie .
Myśle pewnie wina ramy DJI f450 nie ma co się szału spodziewać .
A tu nagle ostatnio się przyglądam, a adaptery śmigieł są jakby zcentrowane
w zasadzie na 4ry tylko jeden nie ma żadnych odchyleń i nie bije.
Widać to dobrze po nakręceniu tych kołpaczków - wyraźnie czubek kołpaka nie jest w osi tylko macha. WTF skąd jak kiedy czemu...
kładem zaliczyłem trzy krety - jeden fikołek na łące - brak uszkodzeń
jedno zderzenie z drzewem - wyszczerbione śmigło
i jeden mocniejszy kret na łące - złamane śmigło (spadł na jedno ramię)
Więc zastanawiam się dlaczego tak jest - te krety mogły wygiąć adaptery czy może od początku tak było ( niestety nie sprawdziłem tego) nowe propeller adapters już zamówiłem ale nie mam pewności ze będą proste i co mi z wyważania ...
Ktoś miał podobne klocki gdzie można kupić dobre adaptery na trzy śrubki.
Ale kwas...
Odkąd latam swoim kładem ciągle staram się (jak każdy pewnie ) zminimalizować wibrację.
Wyważanie śmigieł - przy którym wariacji można dostać .
Potem silniki - jako że balansator wyważacz ze mnie marny zakupiłem sunnysky co mają patent na wyważenia i silniki fabrycznie są wyważone .
Do tego carbony wypieszczone jak tylko potrafię i dalej coś telepie - nie ma tragedii ale telepie .
Myśle pewnie wina ramy DJI f450 nie ma co się szału spodziewać .
A tu nagle ostatnio się przyglądam, a adaptery śmigieł są jakby zcentrowane
w zasadzie na 4ry tylko jeden nie ma żadnych odchyleń i nie bije.
Widać to dobrze po nakręceniu tych kołpaczków - wyraźnie czubek kołpaka nie jest w osi tylko macha. WTF skąd jak kiedy czemu...
kładem zaliczyłem trzy krety - jeden fikołek na łące - brak uszkodzeń
jedno zderzenie z drzewem - wyszczerbione śmigło
i jeden mocniejszy kret na łące - złamane śmigło (spadł na jedno ramię)
Więc zastanawiam się dlaczego tak jest - te krety mogły wygiąć adaptery czy może od początku tak było ( niestety nie sprawdziłem tego) nowe propeller adapters już zamówiłem ale nie mam pewności ze będą proste i co mi z wyważania ...
Ktoś miał podobne klocki gdzie można kupić dobre adaptery na trzy śrubki.
Ale kwas...
Naza-M v1 4.0, F450, Sunnysky V2216 900kv, OPTO 30, AlexM + tarot T-2D ,
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
Nakrętki użyłem jak mówisz metalowe samokontrujące a koupak tylko do badań nakręcony na to wszysko "... bo z tymi adapterami tak jest" właśnie tego się obawiałem zamówiłem 5 może coś wybiorę . Chodzi o to że ten gwint na adapterach jest już minimalnie wygięty i teraz nawet jak się mocno przyglądam to linia śmigieł nie jest idealnie w poziomie tylko lekko chodzi góra -dół.Rayford pisze:Zamiast oryginalnych nakrętek użyj zwykłych nakrętek metalowych lub jak masz dostęp do aluminiowych... na pewno pomoże... bo z tymi adapterami tak jest, ciężko trafić na ideał, jeden na kilka trafia się dobry...
lipa
Naza-M v1 4.0, F450, Sunnysky V2216 900kv, OPTO 30, AlexM + tarot T-2D ,
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
Takie niewyważenie/krzywość adaptera można dość prosto zaobserwować jak mamy zwykłą nakrętkę. Uruchamiamy silniki, patrzymy na wystający gwint, i jak po dodaniu gazu obraz gwintu się rozmywa (powiększa) to znaczy że na pewno coś jest nie tak. Wtedy powtórka bez śmigła. Jeśli dalej się rozmywa, to piasta/ośka silnika krzywa, jeśli nie, to niewyważone śmigło.
Pzdr. -----MIŚ-----
- kaczmarsky
- Posty: 505
- Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Problem piast/adapterów do śmigieł pojawiał się już kilkakrotnie na forum i rzeczywiście trudno znależć dobrą firmę czy też egzemplarz. Dodam tutaj jeszcze, że mimo wyważonych silników i śmigieł oraz prostych adapterów spotkałem się z krzywymi śmigłami. W czasie wirowania końcówki śmigła poruszają się w różnych płaszczyznach. Nieraz różnica wynosiła 2-3mm!!! i mimo próby jego torowania poprzez doginanie lub odginanie nie uzyskałem pozytywnych wyników. Drgania jakie generowały takie śmigła uniemożliwiały ulotnienie coptera. Jednak najlepsze rezultaty uzyskuję na trzy łopatowch śmigłach GWS. Trochę więcej wyważania, wszak to trzy łopaty nie dwie, ale przynajmniej końcówki łopat idą w jednej płaszczyżnie.
Takie śmigło zostawiające "2 ślady" to chyba najprościej zdiagnozować kładąc na płaskiej powierzchni, czy są jakieś inne patenty na to?
Własnie ostatnio po wymianie śmigieł, po delikatnym kreto-krzako-braniu pojawiło mi się mega jello. Wymieniłem piasty, ośki... zostają śmigła.
Własnie ostatnio po wymianie śmigieł, po delikatnym kreto-krzako-braniu pojawiło mi się mega jello. Wymieniłem piasty, ośki... zostają śmigła.
Pronokopter V1 dzielnie służył prawie rok:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
Śmigło które zostawia 2 ślady najlepiej sprawdzić na najniższych obrotach silnika. Podstawiasz koptera pod jakąś białą ścianę czy coś jasnego, uruchamiasz motor na najniższe obroty i paczysz w płaszczyźnie na końcówki. Jak się rozdwajają to śmigło do dupy. Na stole tak dokładnie tego nie sprawdzisz. Też to przerabiałem. Śmigło wyważone perfect w 2 płaszczysnach do ostatniego pociągnięcia papierkiem ściernym. Zakładam na silnik i bije jak franca. Okazało się że różnica w torowości ze 3mm.
Ja wlasnie mam take roztorowane smigla i roznica byla 3mm ,smigla carbonowe .Problemu sie pozbylem bardzo szybko i z idealnym torowaniem i wywazeniem ,poprostu zaznaczam ktory plat smigla idzie wyzej i pilniczkiem scieram podstawe ,wystarczy minimalne zetrzec i drazu smiglo pieknie sie toruje .Nie da sie stawic smigla na stole by sprawdzic czy prosto ,robie to na silniku srawdzajac metrem i naocznie jak sie toruje .
Wywarzałem silniki, wywarzałem śmigła, też obwiniałem, a to ramę, a to silniki itd. Podkładałem wibroizolatory pod podwozie i pod kamerę i nic.
Kupiłem śmigła HQ Prop MR lub APC MR i zakładam śmigła bez wywarzania na niewyważone silniki i jest o wiele lepiej tzn. w końcu jestem zadowolony bo nie ma JELLO.
Carbonowe sprawdzałem na motortest w KFC i pokazały drgania wielkości 1200 a na HQ prop było 150 max 200.
Kup sobie do testu 4 szt. HQ PROP MR w ABC RC i zobaczysz, że będziesz zadowolony.
Tylko jak już będziesz to napisz, że jest ok.
Dla porównania APC MR też bardzo dobre, ale HQ lepsze:
Kontra GENFAN nylon carbon - duża sztywność
Oba filmy stabilizowane WARPEM więc nie zwracaj uwagi na pływanie obrazu tylko na drgania.
Kupiłem śmigła HQ Prop MR lub APC MR i zakładam śmigła bez wywarzania na niewyważone silniki i jest o wiele lepiej tzn. w końcu jestem zadowolony bo nie ma JELLO.
Carbonowe sprawdzałem na motortest w KFC i pokazały drgania wielkości 1200 a na HQ prop było 150 max 200.
Kup sobie do testu 4 szt. HQ PROP MR w ABC RC i zobaczysz, że będziesz zadowolony.
Tylko jak już będziesz to napisz, że jest ok.
Dla porównania APC MR też bardzo dobre, ale HQ lepsze:
Kontra GENFAN nylon carbon - duża sztywność
Oba filmy stabilizowane WARPEM więc nie zwracaj uwagi na pływanie obrazu tylko na drgania.
-
- Posty: 491
- Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
- Lokalizacja: Kielce
Potwierdzam problem śmigieł zostawiających 2 ślady i jello. Kupiłem niestety jakieś podróbki dualsky carbonów i chyba wszystko co się dało było w nich wykonane tragicznie. Po 3-4 godzinnym wyważaniu kiedy na wyważarce było wszystko ok na kopterze dalej wibrowały. a że kopter na stole a ja na krześle to przypadkiem zauważyłem że końcówki zostawiają dwa ślady. U mnie dodatkowo był jeszcze jeden problem krzywy gwint w nakrętkach adapterów (silniki z adapterami idealnie wyważone po nakręceniu nakrętek ośka się wykrzywiała) po zmianie nakrętek i wytorowniau śmigieł już jest sporo lepiej ale biorąc pod uwagę kiepskie wykonanie piast w śmigłach to mam wrażenie że same łopaty mogą się nieco różnić. Chyba sobie apc kupię do testów, a potem t-motory chyba.