DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Mój czas lotu to 17 minut
Zestaw
Hexa F550 + Naza M lite upgrade V2 + PMUV2 + GPS UNBLOX M8N + zestaw E310 smigła 9450 +podwozie + gimbal + Xiaomi YI + FPV BOSCAM TS351 + pakiet lipo 4s 6750mah Tattu waga zestawu 2,5kg
Napięcie lądowania 13,20V lipo lekko ciepłe
Zestaw
Hexa F550 + Naza M lite upgrade V2 + PMUV2 + GPS UNBLOX M8N + zestaw E310 smigła 9450 +podwozie + gimbal + Xiaomi YI + FPV BOSCAM TS351 + pakiet lipo 4s 6750mah Tattu waga zestawu 2,5kg
Napięcie lądowania 13,20V lipo lekko ciepłe
-
- Posty: 125
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Ja za to piszę z takim pytaniem: z czego wynika różnica w cenie pomiędzy ramą dji f450 (koszt około 150 złotych), a ramą tarot fy- 450 (koszt około 60 złotych)? Tak samo w zestawach ARF - dji f450 ARF (około 900zł), a ofertą znaleziona w jednym sklepie: "Dron F450 zestaw ARF - rama Tarot/ ESC 30A/ silniki 2212 /śmigła 10x4,5 i akcesoria" gdzie koszt wynosi 400 złotych? W jedym i drugim przypadku rama i pozostałe części wyglądają tak samo. W czym tkwi różnica?
Zestaw o którym wspomniałem wyżej zawiera niby:
ESC SimonK 30A - Regulator do dronów - 4 szt.
Nogi 150mm - 4 szt.
Rama TAROT FY-450 V2 - 1 szt.
Silnik 2212 CW - 2 szt.
Silnik 2212 CCW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CCW - 2 szt.
Mata 200x50mm - antypoślizgowa samoprzylepna podkładka do akumulatora - 1 szt.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czerwony - 2,0mm2 - 1 mb.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czarny - 2,0mm2 - 1 mb.
Rzep opaska 20x200mm - rzep dwustronny mocujący - 1 szt.
Wtyki GOLD - 3,5mm - para - konektory - 12 szt.
Wtyki XT60 - 1 para - złącze prądowe - 1 szt.
I pomimo takiej obfitości (rama z pinami lutowniczymi, regulatory simonK, śmigła, silniki itp.) jest on 2 razy tańczy od dji ARF. Z czego to wszystko wynika?)?
Zestaw o którym wspomniałem wyżej zawiera niby:
ESC SimonK 30A - Regulator do dronów - 4 szt.
Nogi 150mm - 4 szt.
Rama TAROT FY-450 V2 - 1 szt.
Silnik 2212 CW - 2 szt.
Silnik 2212 CCW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CW - 2 szt.
Śmigła GEMFAN 10x4,5 CCW - 2 szt.
Mata 200x50mm - antypoślizgowa samoprzylepna podkładka do akumulatora - 1 szt.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czerwony - 2,0mm2 - 1 mb.
Przewód silikonowy 14AWG - 400 żył czarny - 2,0mm2 - 1 mb.
Rzep opaska 20x200mm - rzep dwustronny mocujący - 1 szt.
Wtyki GOLD - 3,5mm - para - konektory - 12 szt.
Wtyki XT60 - 1 para - złącze prądowe - 1 szt.
I pomimo takiej obfitości (rama z pinami lutowniczymi, regulatory simonK, śmigła, silniki itp.) jest on 2 razy tańczy od dji ARF. Z czego to wszystko wynika?)?
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Ten drogi to zestaw DJI E/300, jakość bardzo dobra, przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń, począwszy od silników po ramiona.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Rozumiem
Przeglądałem cały artykuł, widziałem że Ty na takim zestawie i akumulatorze 5000 mAh (3s lub 4s) robiłeś ładne długie loty, ponad 20 minut. Ja chcę sobie złożyć quada f450, żeby mieć coś mniejszego (aktualnie mam hexę, dość sporą) i właśnie chciałem kupić dji f450 ARF, do tego Naza v2 + GPS i pewnie akumulator taki jak Ty masz. Nadajnik i odbiornik mam. Moje zatem pytanie - czy kupno tego zestawu ARF, elektroniki i akumulatora to wszystko? Jakie są tam śmigła w tym zestawie? NIe trzeba kupować jakiś innych?
I jeszcze jedno - jaka jest różnica pomiędzy zestawem napędowym E-300 a E-305? Bo znalazłem coś takiego:
https://rcpro.pl/product-pol-2324-Dron- ... wozie.html
i tutaj jest E-305
Przeglądałem cały artykuł, widziałem że Ty na takim zestawie i akumulatorze 5000 mAh (3s lub 4s) robiłeś ładne długie loty, ponad 20 minut. Ja chcę sobie złożyć quada f450, żeby mieć coś mniejszego (aktualnie mam hexę, dość sporą) i właśnie chciałem kupić dji f450 ARF, do tego Naza v2 + GPS i pewnie akumulator taki jak Ty masz. Nadajnik i odbiornik mam. Moje zatem pytanie - czy kupno tego zestawu ARF, elektroniki i akumulatora to wszystko? Jakie są tam śmigła w tym zestawie? NIe trzeba kupować jakiś innych?
I jeszcze jedno - jaka jest różnica pomiędzy zestawem napędowym E-300 a E-305? Bo znalazłem coś takiego:
https://rcpro.pl/product-pol-2324-Dron- ... wozie.html
i tutaj jest E-305
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Silniki mają 960kV a w E/300 920kV, tylko pamiętaj że te czasy uzyskiwałem bez gimbala i FPV.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2014, 20:37
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Ja planuję tym quadem latać tak na goło, bo do filmowania i FPV to mam tą hexę. A z tymi silnikami, to jaka będzie to różnica w praktyce? Będzie to trochę krócej latało?
Nie mam jeszcze rozbudowanej wiedzy z zakresu silników i ich parametrów, a czasem lotu. Trochę i z tego względu chcę złożyć quada :)
Nie mam jeszcze rozbudowanej wiedzy z zakresu silników i ich parametrów, a czasem lotu. Trochę i z tego względu chcę złożyć quada :)
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Pomiędzy 920kV a 960kV na 3S różnicy nawet nie zauważysz.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Mój Discovery dla biedaków (chińska kopia ramy) wyposażony w drukowanego gimbala dla SJ4000 oraz zestaw FPV (kamera płytkowa i nadajnik) na Sunnysky x2212 980kV, pakiecie 3S 5200mAh 10C i śmigłach Graupner E-Prop 10x5 lata około 12 min (lot bez szaleństw). Waga to niecałe 2kg. Do lądowania podchodzę przy alarmie ustawionym względnie wysoko, bo na 11.65V.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Witam na Forum!
F550
Standardowy kit z napędem E300 (regle 15A, silniki 2212/920KV, śmigła 9.4x4.3) + oryginalne wysokie podwozie + Zenmuse H3-3D CGU (bez samego gimbala) + DJI Ground Station Link + DJI miniOSD + video downlink ImmersionRC 5.8Ghz/600mW + antena ImmersionRC spiroNET Omni. Pakiet Turnigy Multistar 4S/10Ah
Waga: jeszcze do ustalenia...
Czas lotu: 28 min
To samo + gimbal Zenmuse H3-3D + GoPro Hero4
Czas lotu: 24 min
F550
Standardowy kit z napędem E300 (regle 15A, silniki 2212/920KV, śmigła 9.4x4.3) + oryginalne wysokie podwozie + Zenmuse H3-3D CGU (bez samego gimbala) + DJI Ground Station Link + DJI miniOSD + video downlink ImmersionRC 5.8Ghz/600mW + antena ImmersionRC spiroNET Omni. Pakiet Turnigy Multistar 4S/10Ah
Waga: jeszcze do ustalenia...
Czas lotu: 28 min
To samo + gimbal Zenmuse H3-3D + GoPro Hero4
Czas lotu: 24 min
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Rozumiem, że to bardziej taki koncert życzeń niż poważna specyfikacja.Cyborg pisze:Witam na Forum!
F550
Standardowy kit z napędem E300 (regle 15A, silniki 2212/920KV, śmigła 9.4x4.3) + oryginalne wysokie podwozie + Zenmuse H3-3D CGU (bez samego gimbala) + DJI Ground Station Link + DJI miniOSD + video downlink ImmersionRC 5.8Ghz/600mW + antena ImmersionRC spiroNET Omni. Pakiet Turnigy Multistar 4S/10Ah
Waga: jeszcze do ustalenia...
Czas lotu: 28 min
To samo + gimbal Zenmuse H3-3D + GoPro Hero4
Czas lotu: 24 min
Tak się składa, że przez ostatni rok zbudowałem trzy podobne heksakoptery.
Według twoich danych, waga takiego zestawu to około 3kg.
Może ostrugałeś wszystko z obudów oraz zbędnych wtyczek i polutowałeś na sztywno, jakieś kastomowe karbonfajbry, to masz 2800g.
Nadal nie wierzę w podany przez Ciebie czas.
Dlaczego ? Bo to fizyce wbrew. To taki cytat z Lady Pank: ...fizyce wbrew, wskazówka cofa się...
Gdybyś zszedł poniżej 2500g i wyssał pakiet do dna to OK, wierzę, bo to możliwe.
Jednak podałeś wszystko oprócz wagi i rekordowe wyniki.
Taki Ben Johnson, miał najlepszy czas, ale i tak wszyscy wiedzą, że oszukiwał.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Może tu jest różnica. Bo ten, to mój pierwszyWuwu70 pisze:Tak się składa, że przez ostatni rok zbudowałem trzy podobne heksakoptery.
Ale od razu zaznaczę że, nie wiem co robisz źle.
Nic z tych rzeczy. Tutaj zdjęcie przed zamontowaniem górnej płyty:Wuwu70 pisze:Może ostrugałeś wszystko z obudów oraz zbędnych wtyczek i polutowałeś na sztywno, jakieś kastomowe karbonfajbry, to masz 2800g.
Udało się zważyć model. Masa startowa wynosi 2521g, z gimbalem, GoPro4 i pakietem. W tym pakiet 819g.Wuwu70 pisze:Gdybyś zszedł poniżej 2500g i wyssał pakiet do dna to OK, wierzę, bo to możliwe.
Jednak podałeś wszystko oprócz wagi i rekordowe wyniki.
Ale wyniki to nie moja zasługa. Po prostu złożyłem gotowy kit z pudełka + kilka dodatków. Cała zasługa po stronie DJI.
Tutaj filmik ze wspomnianego, pierwszego oblotu z GoPro:
Tak więc Kolego, zanim drugi raz napiszesz coś o Fizyce, o której masz mętne pojęcie ("waga" to może być, co najwyżej, sklepowa), zacytujesz jakieś przyśpiewki czy zainsynuujesz, że ktoś oszukuje, to dobrze się zastanów, bo można się nieźle zbłaźnić. Ale z awatara widać, że młody jeszcze jesteś, więc masz jeszcze czas.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Ja mam Hexę F550 mój setup:
Silniki Emax 2216
ESC ZTW Spider 600Hz 2-6S
Kontroler APM 2.6
Gimbal StorM32 3 osiowy bez gopro
Podwozie wysokie
Telemetria
Minimosd
Nadajnik AV Boscam 600mW
Pakiet Multistar 4S 10000mAh
Waga 2650
Czas zwisu i pare ruchów w każdą stronę wyszło 20:40 min
Alarm na 3.4V na celę
Myślę ze wyszło całkiem przyzwoicie.
Silniki Emax 2216
ESC ZTW Spider 600Hz 2-6S
Kontroler APM 2.6
Gimbal StorM32 3 osiowy bez gopro
Podwozie wysokie
Telemetria
Minimosd
Nadajnik AV Boscam 600mW
Pakiet Multistar 4S 10000mAh
Waga 2650
Czas zwisu i pare ruchów w każdą stronę wyszło 20:40 min
Alarm na 3.4V na celę
Myślę ze wyszło całkiem przyzwoicie.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Jak na tą masę pewnie tak. Ale myślę że w Twoim przypadku to podwozie, jeżeli to to, które widać na awatarze, daje w d*.Poli25 pisze:Myślę ze wyszło całkiem przyzwoicie.
Też to przerabiałem i doszedłem do wniosku, że po co inwestować w wypasione, węglowe podwozie, które nie dość że ciężkie to jeszcze zakłóca łączność (tkanina węglowa przewodzi prąd i ekranuje anteny) skoro standardowe podwozie za kilkanaście zł daje radę?
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Potwierdziłeś wszystko co napisałem i się wyzłośliwiasz.Cyborg pisze:...
Gdybyś od razu zamieścił zdjęcia i film, nie miałbym wątpliwości. Waga to potocznie masa lub ciężar, nie widzę powodu do czepiania się.
W tym wypadku ciężar nie zgadza się z opisem, co wytknąłem, bo napisałeś "oryginalne wysokie podwozie", które jest dużo cięższe od twojego.
Teraz na zdjęciu widać o jakie Ci chodziło (do wysokiego mu trochę brakuje).
Jak sam zauważyłeś doradzając Piotrowi: Ale myślę że w Twoim przypadku to podwozie, jeżeli to to, które widać na awatarze, daje w d*.
Dlatego, że składałem takie heksy, ważyłem wszystko co montowałem i znam ciężar poszczególnych elementów.
Niejeden kolega mógłby się od Ciebie wiele nauczyć, całkiem schludny montaż.
Uwagę o wieku na podstawie awatara, potraktuję jako komplement.
Przeczytaj mojego wcześniejszego posta na spokojnie, bez ciśnienia i nie znajdziesz tam żadnych personalnych ataków.
Odnosiłem się do danych, których prawdziwości nie można było potwierdzić bez znajomości masy startowej.
Jeśli przeczytałeś pierwszy post, to tam jest napisane:
1. Setup (typ silników/typ śmigła/rodzaj zasilania)
2. Masa zestawu z pakietem / bez pakietu
3. Uzyskany bezpieczny czas lotu (zawis/lot postępowy w trybach Atti i GPS)
Sugerujesz, że coś źle zrobiłem (bezpodstawnie), że mam mętne pojęcie o fizyce i jestem młodzianem bez doświadczenia.
Ja jednak Cię pochwalę za to, że wybrałeś gotowego kita. Jak słusznie zauważyłeś, producent zadbał (prawie) o wszystko.
Oryginalne zestawy napędowe DJI robią sporą różnice. Wyszło naprawdę przyzwoicie.
Według moich doświadczeń z kwietnia tego roku, podane przez Ciebie czasy lotu, to czasy graniczne dla takiego napędu i masy oraz pojemności akumulatora.
Jak mnie ktoś pyta ile czasu mogę latać, to odpowiadam: dwadzieścia minut spokojnie, a rekord to 23:58. I nie odważyłbym się tego napisać tu na forum, pomimo, że wielokrotnie przekroczyłem ten czas z własnej winy. Bezpieczny lot nie powinien przekroczyć 22 minut przy tym napędzie i masie startowej. Jeśli ktoś twierdzi, że ma więcej, to świadomie kłamie lub nieświadomie zagraża innym na lotnisku.
Na filmie, słabej jakości (500MB/vimeo), widać w wielu miejscach jello, czyli galaretę. To jest problem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć.
Niestety nie ma gotowych rozwiązań tego problemu. Życzę powodzenia i pozdrawiam Wojtek.
Re: DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Widzę że rozmowa nabiera rumieńców więc i ja postanowiłem pochwalić się moim "dziełem" :)
Zacznę od masy która wynosi 835 gramów , cały kopter gotowy do lotu bez baterii i bez mobiusa.
Setup to:
- silniki RcTimer 2830 850kv
- ESC to RcTimer 20A BlHeli opto (te małe i lekkie)
- śmigła to RcTimer 10x4.7 carbon SF
- Naza V2 (oryginalna) z GPS
- Frsky D8r2-Plus z PPM
- Ts 353 400mw + koniczynki (na 1200 metrach obraz bez zakłóceń)
- kamerka sony effio ccd
- OD SPODU - druga mini kamerka cmos, misio osd, przełącznik kamer ....
- podwozie to wydruki 3D mocowane na śrubki m3.
Baterie które używam to Turnigy 2650 3s i czas jaki osiągam na nich to 10-11 min lotu (nie zawisu) wraz z FPV. Alarm ustawiony mam na 3.4 V na cele. Po locie silniki tylko ciepłe a na baterii nawet nie czuje jakiegoś wzrostu temperatury.
Rama to przerobiona dji F450. Zostały tylko górny centerplate (ten mniej wycięty) i dolny oryginalny. Ramiona to aluminiowe ceowniczki 10mm przymocowane po dwie śrubki m3 z podkladkami i nakrętkami samohamownymi do górnego centerplate. Silniki mocowane do ramion na dwie śrubki m3. Same centerplate skręcone ze sobą poprzez słupki mosiężne (4 sztuki) + śrubki m3.
Całość w miarę sztywna tzn bardzo delikatnie pracuje górny centerplate kiedy porusza się ramionami ale bardzo minimalnie. Mosiężne słupki usztywniają całość dość skutecznie.
Mógłbym jeszcze zejść z masy (np nylonowe słupki albo lżejszy nadajnik video) ale tak jest pewniej, sztywniej i solidniej.
Wrażenia z lotów bardzo pozytywne, bez trzęsienie czy wibrowania czegokolwiek. Ja jednak latam spokojnie z mobiusem na pokładzie przyklejonym na rzepa do baterii. Jak na takie mocowanie filmiki wychodzą naprawdę dobrze. Zależy tylko czy wieje czy nie.
Najlepiej jednak gdyby górne centerplate wyciąć z aluminium, wtedy pewnie byłoby jeszcze sztywniej i można by go bardziej wyciąć żeby zredukować masę aluminiowej płytki ale zarazem zyskać na sztywności w stosunku do tej laminatowej. Kto wie może w przyszłości........
Ogólnie sam pomysł ramion z ceowniczków a nie z pełnych profili alu uważam za sprawdzony i godny polecenia.
Pozdrawiam, i jak ktoś ma jakieś pytania czy sugestie to piszcie :)
Zacznę od masy która wynosi 835 gramów , cały kopter gotowy do lotu bez baterii i bez mobiusa.
Setup to:
- silniki RcTimer 2830 850kv
- ESC to RcTimer 20A BlHeli opto (te małe i lekkie)
- śmigła to RcTimer 10x4.7 carbon SF
- Naza V2 (oryginalna) z GPS
- Frsky D8r2-Plus z PPM
- Ts 353 400mw + koniczynki (na 1200 metrach obraz bez zakłóceń)
- kamerka sony effio ccd
- OD SPODU - druga mini kamerka cmos, misio osd, przełącznik kamer ....
- podwozie to wydruki 3D mocowane na śrubki m3.
Baterie które używam to Turnigy 2650 3s i czas jaki osiągam na nich to 10-11 min lotu (nie zawisu) wraz z FPV. Alarm ustawiony mam na 3.4 V na cele. Po locie silniki tylko ciepłe a na baterii nawet nie czuje jakiegoś wzrostu temperatury.
Rama to przerobiona dji F450. Zostały tylko górny centerplate (ten mniej wycięty) i dolny oryginalny. Ramiona to aluminiowe ceowniczki 10mm przymocowane po dwie śrubki m3 z podkladkami i nakrętkami samohamownymi do górnego centerplate. Silniki mocowane do ramion na dwie śrubki m3. Same centerplate skręcone ze sobą poprzez słupki mosiężne (4 sztuki) + śrubki m3.
Całość w miarę sztywna tzn bardzo delikatnie pracuje górny centerplate kiedy porusza się ramionami ale bardzo minimalnie. Mosiężne słupki usztywniają całość dość skutecznie.
Mógłbym jeszcze zejść z masy (np nylonowe słupki albo lżejszy nadajnik video) ale tak jest pewniej, sztywniej i solidniej.
Wrażenia z lotów bardzo pozytywne, bez trzęsienie czy wibrowania czegokolwiek. Ja jednak latam spokojnie z mobiusem na pokładzie przyklejonym na rzepa do baterii. Jak na takie mocowanie filmiki wychodzą naprawdę dobrze. Zależy tylko czy wieje czy nie.
Najlepiej jednak gdyby górne centerplate wyciąć z aluminium, wtedy pewnie byłoby jeszcze sztywniej i można by go bardziej wyciąć żeby zredukować masę aluminiowej płytki ale zarazem zyskać na sztywności w stosunku do tej laminatowej. Kto wie może w przyszłości........
Ogólnie sam pomysł ramion z ceowniczków a nie z pełnych profili alu uważam za sprawdzony i godny polecenia.
Pozdrawiam, i jak ktoś ma jakieś pytania czy sugestie to piszcie :)