Strona 1 z 6

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki

: środa 10 kwie 2013, 21:56
autor: Artu

: środa 10 kwie 2013, 22:42
autor: gazor
Obowiązkowe OC. :-D

: środa 10 kwie 2013, 22:47
autor: waldorf
Nie sposób tego nie skomentować, jest czas na zajmowanie się tymi przepisami bo jest i kasa z tego podczas gdy dziś słyszałem, że jakąś starszą osobę wozili karetką po wypadku ponad 200km bo nie było szpitala, który by ją przyjął - brak procedur i przepisów - jednak nasi ustawodawcy wiedzą, która grupa społeczna jest priorytetem.

: środa 10 kwie 2013, 22:47
autor: misiekkk
VLOS

: środa 10 kwie 2013, 22:48
autor: bluuu
no to pojechali po bandzie --- FPV nielegalne

: środa 10 kwie 2013, 22:54
autor: misiekkk
A było tak głośno o konsultacjach społecznych, ktoś podobno brał w nich udział...

I wyszło jak zwykle...

: czwartek 11 kwie 2013, 01:04
autor: bluuu
i jak zwykle cichaczem ... wylobbowaly sobie tylko jak zwykle ubezpieczalnie dochod

: czwartek 11 kwie 2013, 01:16
autor: rex
4.5. Przepisów pkt 4.1–4.3 nie stosuje się do modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych, które wykonują lot swobodny.
:-P
9. Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, o którym mowa w pkt 6.1, osób eksploatujących modele latające o masie od 5 do 20 kg, w zakresie szkód wyrządzonych osobom trzecim w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych kwoty 3 000 SDR.
mniejsze nie podali ile SDR-ów! :?: czy nie dotyczy?

: czwartek 11 kwie 2013, 03:14
autor: bluuu
wlasnie, PRAWNIKA do tablicy poprosimy ;)

Jak kazda uchwala, ustawa czy rozporzadzenie musi byc napisanetak aby znowu nie bylo wszystkiego wiadomo

Czytajac najpierw sie ucieszylem ze znikaja regulacjea pozniej sie zaczyna.

Inna sprawa ... pisze ze rozporzadzenie wchodzi od 10.04 ... to wychodzilo by na to ze konsultacje byly dla picu a gotowiec i tak byl ...

Czy jest jeszcze jakis normalniejszy kraj ? (nie w UE ?) Peru moze ? Dubai ?

: czwartek 11 kwie 2013, 06:20
autor: ReMo
Ciekawy jestem co mi odpowiedza na to pisemko co wyslalem, hmmm. :evil:

: czwartek 11 kwie 2013, 06:57
autor: konrad_p
Hm... tak na szybko to planowany zlot być może będzie nie legalny. Co do terminu wejścia to zgadzam się z bluuu, projekt był już napisany a konsultacje były tylko aby spełnić ustawowy obowiązek.

: czwartek 11 kwie 2013, 07:45
autor: pma_
Nie znalazłem ani słowa o FPV, ograniczenia w ruchu są ok i tak czy inaczej nakazywał by je rozsądek.
Jaka jest definicja VLOS? Wg ICAO to jest
VLOS Operation - An operation in which the remote crew maintains direct visual contact
with the aircraft to manage its flight and meet separation and collision avoidance
responsibilities.
Note: Corrective lenses (spectacles or contact lenses) may be used by the remote pilot
or visual observer. Aids to vision, such as binoculars, field glasses, or telephoto
television may be employed as long as their field of view does not adversely
affect the surveillance task, such that control is achieved


Czyli jak jest ładna pogoda włazimy na drzewo i z lornetką ogranicza nas horyzont ziemi.

: czwartek 11 kwie 2013, 10:17
autor: klocolus
pma_ pisze:Jaka jest definicja VLOS?
Ja widzę bez niczego samolot z 50km, bo mam dobry wzrok ;-)

: czwartek 11 kwie 2013, 13:41
autor: pma_
klocolus pisze:
pma_ pisze:Jaka jest definicja VLOS?
Ja widzę bez niczego samolot z 50km, bo mam dobry wzrok ;-)
No ale przy dobrej pogodzie chyba :) Wiem, że model na giewoncie z ziemi widziałeś ale wtedy pogoda lepsza byłą.

Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.

: czwartek 11 kwie 2013, 14:07
autor: griszka
Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.

Osobiście uważam, że latanie w chmurach nigdy nie było dobrym pomysłem. Na samą myśl o jakimś szalonym rekordziście, pragnącym przekroczyć kolejną granicę, dostaje ciarów wsiadając do samolotu...