czas lotu 90min!!!

Inne Flight Controlery (sterowniki) niz wyżej wymienione

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
slodowy
Posty: 163
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 16:03
Lokalizacja: Jaworze & War.

czas lotu 90min!!!

Post autor: slodowy »

panowie nie będę wprowadzał o co chodzi. to trzeba samemu zobaczyć.
pytam się - JAK TO możliwe?


Awatar użytkownika
StoQ
Posty: 1021
Rejestracja: sobota 14 maja 2011, 12:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: StoQ »

No pięknie :D 90 minut..
Awatar użytkownika
JasQ
Posty: 921
Rejestracja: środa 19 paź 2011, 10:43
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: JasQ »

Źle określone . Czas zawisu i to w hali gzie nie ma wpływu czynników zewnętrznych , na wysokości która dodatkowo wydłuża czas zawisu poprzez efekt poduszki powietrznej. Spróbuj sam tak kiedyś , ja kopterem wiszę 25 minut a latam max 14. Niemniej wydajność napędu i tak robi wrażenie
DJI Mavic 2 Zoom
DJI Spark
KFC32FTB SkyHunter Mini
Ptyczak Matek F405 DJI Ocusync AirUnit
Żaglówka Phantom
KFC32FTB:SW1900,Chasser,Patyczak2,Pionieer2
KFC32+OSD:QX450,QX330,Legwan,Combat
KFC32F1:Race250,9' Carbon
KFC32mini:Dragon,QX300
FY30-A:QX550,Vega1600,Patyczak1
Naza_v2+iOsd:Shadow
Inne:Tello,Motorówka,T-Rex450Plus,QX90
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

silniki są robione ręcznie , można w internecie odszukać kilka zdjęć z fabryki.
Jednym słowem laboratoryjna dokładność. Poza tym pakiety selekcjonowane, a nie chińska taśmówka bez kontroli jakości.
Awatar użytkownika
dual
Posty: 653
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dual »

Po pierwsze energia potrzebna do zawisu jest zwykle wieksza niz do spokojnego lotu, po drugie jaki efekt poduszki na 3m. Zastanów się co wygadujesz. Istotna jest masa modelu! Śmigła (W tym kopterku 2 lata temu widzialem pierwszy raz takie smigla) oraz silniki stworzone specjalnie do tego modelu, oraz wiele innych czynnikow jak PIDy, regle, gęstość energetyczna użytych ogniw. Troszkę z tematem mam wspólnego i jak do tej pory ponad 40 minut zawisu mam zaliczone. Wielki szacun dla autorów tego koptera.
Pozdrawiam

Marcin
mateuszganko
Posty: 119
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 20:31
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: mateuszganko »

Technical Benefits

Flight time up to 88 minutes
Resistant to rain
Resistant to dust
Cold resistant up to minus -20°C
Heat resistant up to plus +50°C
Flat Core Motors
Carbon case / body
CFD optimized propellers
Closed CFRP Body
Soldered connections
Operated by GPS in combination microdrones substantial software

szkoda że nie podają parametrów typu waga i ile mAh zużyte ale wynik wyśrubowany
Awatar użytkownika
slodowy
Posty: 163
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 16:03
Lokalizacja: Jaworze & War.

Post autor: slodowy »

mam jeden dokładny parametr, był podany na tegorocznych targach CeBIT.
cena - 50.000€
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

dual pisze:Po pierwsze energia potrzebna do zawisu jest zwykle wieksza niz do spokojnego lotu, po drugie jaki efekt poduszki na 3m.
Och ta nieszczęsna energia zawisu... Bym się tu trochę spierał, bo i owszem - np. łopaty wirnika helika tworzą bardzo dużą płaszczyznę "nośną" więc podczas lotu postępowego daje to odczuwalny zysk - i tu twoja teoria się jak najbardziej potwierdza - ale w przypadku tego pierda nie bardzo. W quadro nie ma co za bardzo wytwarzać tę dodatkową siłę nośną. Poza tym każdy manewr poruszenia modelu do lotu postępowego jak i stabilizacji oraz sterowania w tym locie też zużywa cenną energię.
Czyli to co daje zysk ma przewyższać straty...

JasQ - A jaki efekt poduszki istnieje na 3 m??? Nawet mój znacznie większy helik ze znacznie większą powierzchnią rotoru (śr. ponad 1 metr!!!) nie potrafi z tego korzystać, nie mówiąc już o malutkim pierdzie!

Ja bym optował raczej za perfekcyjnym wykonaniem napędów, wyważeniem i dobraniem dziesiątki parametrów do tego optimum. Zapewne ten film to efekt dziesiątek jak nie setek prób i przymiarek.
Od śmigła...
Awatar użytkownika
dual
Posty: 653
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dual »

Gmeracz pisze:
dual pisze:Po pierwsze energia potrzebna do zawisu jest zwykle wieksza niz do spokojnego lotu, po drugie jaki efekt poduszki na 3m.
Och ta nieszczęsna energia zawisu... Bym się tu trochę spierał, bo i owszem - np. łopaty wirnika helika tworzą bardzo dużą płaszczyznę "nośną" więc podczas lotu postępowego daje to odczuwalny zysk - i tu twoja teoria się jak najbardziej potwierdza - ale w przypadku tego pierda nie bardzo. W quadro nie ma co za bardzo wytwarzać tę dodatkową siłę nośną. Poza tym każdy manewr poruszenia modelu do lotu postępowego jak i stabilizacji oraz sterowania w tym locie też zużywa cenną energię.
Czyli to co daje zysk ma przewyższać straty...
I tu się nie zgodzę, widziałeś rozmiar tych śmigieł (gdzieś widziałem że to 102cm sztuka) x 4 policz sobie powierzchnię. Do tego masa, heliki są cięższe (mechanika swoje waży). Do tego profil (płaski). Co łącznie daje nam mało obciążoną na decymetr powierzchnię. Mam quada na 16" śmigłach i jak chcę obniżyć lot to mam problem bo przednie silniki potrafią się zatrzymać, przy locie postępowym. A przy wietrznej pogodzie model zachowuje się jak "liść".
Pozdrawiam

Marcin
klocolus
Posty: 1364
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 23:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klocolus »

Ja tam z kopterami mam niewiele wspólnego, ale moim zdaniem największą rolę w sprawności napędu ma śmigło (rodzaj i dobór średnica-pradkość skokowa) :-)
Każdy ma swoje 6 minut :-)
Jakub Jewuła
Posty: 1867
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jakub Jewuła »

Gmeracz pisze:...np. łopaty wirnika helika tworzą bardzo dużą płaszczyznę "nośną" więc podczas lotu postępowego daje to odczuwalny zysk
Biorac pod uwage to, ze wirnik jest pochylony do przodu to raczej niekoniecznie ;)

q
Awatar użytkownika
dual
Posty: 653
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dual »

Jakub Jewuła pisze:
Biorac pod uwage to, ze wirnik jest pochylony do przodu to raczej niekoniecznie ;)

q

A jednak to działa. :)

EDIT: Już raz polecałem tą lekturę, ale zrobię to jeszcze raz: "PIONOWZLOTY" autor A. JARCZYK, J. PERLIŃSKI Bardzo polecam.
Pozdrawiam

Marcin
Awatar użytkownika
slodowy
Posty: 163
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 16:03
Lokalizacja: Jaworze & War.

Post autor: slodowy »

śmigła, śmigła, jeszcze raz śmigła!
te ze zdjęcia poniżej rzeczywiście maja około 100cm długości i raczej są "płaskie".
i wiadomo, w komplecie silnik specjalnie skonstruowany pod takie wielkie "wiatraki".
niestety nie widać jak sporych rozmiarów są pakiety zasilające tą konstrukcję.


Obrazek
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

To zdjęcie lepiej obrazuje rozmiar:
Obrazek

te dwa modele po lewej to dzieło mistrza painta :-P

a tak wyglądają silniki w porównaniu do robbe roxxy
Obrazek

i jeszcze jedno:
Obrazek
Awatar użytkownika
slodowy
Posty: 163
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 16:03
Lokalizacja: Jaworze & War.

Post autor: slodowy »

ECO400 nadworny szpiegu http://www.rc-fpv.pl - DZIĘKUJEMY ;-)
pobudziłeś wszystkim z forum wyobraźnie.
dawaj jeszcze foty pakietów :-P
ODPOWIEDZ