Oczywiste informacje.

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

czy śmigła DJI są lub powinny być wyznacznikiem jakości ? , pamiętaj że nawet dobry sprzęt niewłaściwie zastosowany lub zamontowany nie spełnia już wymogów . Wystarczy że dobre i polecane śmigła rozkręcisz powyżej zalecanych max obrotów .
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
Manix
Posty: 252
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 01:12
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Manix »

Wczoraj dostalem nowe smigla zalozylem i chcialem sprawdzic ale niestety teraz pojawil sie nastepny problem silniki przy stracie nie zawsze wchodza na obroty zamiast tego dostaja drgawek.

Niewiem gdzie lezy tego pryczyna czy dlatego ze zmienilem w reglach Timing z low na medium zgodnie z zaleceniami dla tego silnika:
http://stein-webshop.de/S...roducts_id=1163

Czy moze dlatego ze jeszcze w NAZA Tool przestawilem start na Low?

A moze przyczyna lezy jeszcze gdzie indziej?
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Po co przestawiłeś start na low? Teraz aby maszyna zareagowała właściwie to byś musiał ją odpalić w rękach i poruszać nią (pobujać) wtedy się silniki odpalą. Bez tego potrafi się odpalić jeden silnik, albo dwa, albo żaden. Musi być recommended, aż tak mocne masz silniki że przy recommended już chce latać?
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
vintersky
Posty: 471
Rejestracja: piątek 28 paź 2011, 17:51
Lokalizacja: Warszawa / Józefów

Post autor: vintersky »

loop, wprowadzasz w błąd.
Start silników zależny jest od 'idle speed' w asystencie - jest to odpowiednik minthrottle z multiwii.
Jeżeli silniki nie startują po CSC należy przesunąć znacznik na osi idle speed w prawo o jeden ząbek, zapisać ustawienia i sprawdzić ponownie.
Typowa bolączka reflashowanych RcTimerów z SimonK na pokładzie.
Się lata, się testuje, się mądrzy!
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

A gdzie i jak wprowadziłem w błąd?
jak miałem ustawiony ten suwak za nisko, to jedyny rozruch jaki udawało mi się zrobić (na polu jakoś laptopa nie mam potrzeby mieć), to maszynę w łapę i pobujać, wtedy kontroler daje więcej mocy w silniki i te odpalają się, więc jak nie próbowałeś tej metody to nie oznacza że wprowadzam w błąd. Sam spróbuj, działa na 100%.
Wycofaj swoje oskarżenie.
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

loop pomyliłeś dwie różne sprawy , Manix pisał że zmieniał ustawienia low na medium w regulatorze ( mówiąc obrazowo , zmienił kąt zapłonu w silniku ) natomiast ty piszesz o innym ustawieniu ( też niepoprawnym ) bo kto to widział żeby bujać qadem aby się silniki załączyły :mrgreen:
I tak skończysz na LawMate
aleksandrowicz
Posty: 859
Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: aleksandrowicz »

Roman pisze:loop pomyliłeś dwie różne sprawy , Manix pisał że zmieniał ustawienia low na medium w regulatorze ( mówiąc obrazowo , zmienił kąt zapłonu w silniku ) natomiast ty piszesz o innym ustawieniu ( też niepoprawnym ) bo kto to widział żeby bujać qadem aby się silniki załączyły :mrgreen:
Roman masz rację ale wiesz, niektórzy palą auto na pych i też jeżdżą ;-)
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

hehe , prawie mnie to czeka :) wczoraj schodze do autka a ono ładnie kręci , ale nie chce ze mną zagadać :roll: .
Maska do góry a tam błądzące prądy biegają po kopułce i kablach :-P
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
Manix
Posty: 252
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 01:12
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Manix »

Od kilku dni walcze z tym kopterem i niestety nie moge sie pozbyc problemu z tym uciekaniem do tylu i w prawo.
Wszystko sprawdzlem juz przynajmniej 3 razy.

1. Naza kalibracja wszystko OK!
2. Regle wedlug zalecen producenta ustawione na 100% silniki startuja wszystkie jednoczesnie i reaguja na gaz bez zajakniecia.
3. Stery w NAZA tool kalibracja na 100% wszystko na zielono.
4. Kopter wywazony.
5. GPS nie jest podlaczony proby robie w garazu w trybie Atti.
6. NAZA Przyklejona idealnie zgodnie z kierunkiem.
7. Trymery na 0
8. Silniki i regle zamienilem miejscami.

Wszystko to jednak nic nie dalo,
nadal jest to samo i trudno utrzymać NAZe w powietrzu korygując drążkami.
Jezeli bym puscil stery kopter smignol by w prawo leko do tylu rozpendzajac sie coraz bardziej.

Jedyne co na to dziala to 2x pip trymerem w lewo i 1x pip do przodu wtedy stoi kopter prawie w miejscu. ( zadnego wplywu wiatru bo testy robie w garazu ).

Co robie nie tak?, czy ktos tez to mial?, czy mozna cos na to poradzic?

Bardzo prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
hipek
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 01 lis 2011, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hipek »

Przeprowadzales kalibracje imu (czujnikow) w managerze ?
Awatar użytkownika
Manix
Posty: 252
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 01:12
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Manix »

Przeprowadzales kalibracje imu (czujnikow) w managerze ?
Tak przeprowadzilem na idealnie rownej powieszchni mimo ze nie bylo takiej potrzeby wedlug NAZA tool.

Nie jestem tylko pewien czy jak pierwszy raz podlanczylem NAZA IMU tez stal idealnie rowno i czy nie mozna wrocic do ustawien fabrycznych?
Awatar użytkownika
hipek
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 01 lis 2011, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hipek »

Podaj swoje gainy
Awatar użytkownika
Manix
Posty: 252
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 01:12
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Manix »

Podaj swoje gainy
Ustawialem gain na rozne sposoby i nie mialo to zadnego wplywu na to odplywanie koptera, zachowuje sie caly czas tak samo - po puszczeniu sterow ucieka w prawo leko do tylu rozpendzajac sie coraz bardziej.

Jedyne co na to dziala to 2x pip trymerem w lewo i 1x pip do przodu wtedy stoi kopter prawie w miejscu. ( zadnego wplywu wiatru bo testy robie w garazu ).

Dzisaj jeszcze raz pozamienialem silniki i jest idealnie tak samo :-?

juz naprawde nie wiem co mozna na to poradzic.
ODPOWIEDZ