NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- marimach77
- Posty: 891
- Rejestracja: poniedziałek 29 lis 2010, 14:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Ja drukuję na wodoodpornej taśmie do drukarek Dymo, akurat mam gdzie to przykleić na modelach.
Pozdrawiam
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Czy mająć aktualne ŚK wystarczy podać jego numer przy tworzeniu profilu pilota?
Zrobiłem tak i mam nadal Status: Oczekuący na zatwierdzenie.
Czy to kwestia weekendu noworocznego czy musze od razu zrobić konwersję?
Zrobiłem tak i mam nadal Status: Oczekuący na zatwierdzenie.
Czy to kwestia weekendu noworocznego czy musze od razu zrobić konwersję?
Świat z góry wygląda lepiej
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Dodalem kilka modyfikacji:
- korekte minimalnego wieku operatora (do czasu wejscia w zycie krajowych rozporzadzen pozostaje 16 lat)
- informacje o obowiazkowym ubezpieczeniu OC dla dronow powyzej 20kg (do czasu wejscia w zycie krajowych rozporzadzen OC dla lzejszych dronow nie jest wymagane)
- mala korekta dotyczaca przelotow nad ludzmi dla dronow <500g w okresie przejsciowym
Jesli ktos dostrzeze jeszcze jakies niescislosci czy bledy prosze o sygnal.
- korekte minimalnego wieku operatora (do czasu wejscia w zycie krajowych rozporzadzen pozostaje 16 lat)
- informacje o obowiazkowym ubezpieczeniu OC dla dronow powyzej 20kg (do czasu wejscia w zycie krajowych rozporzadzen OC dla lzejszych dronow nie jest wymagane)
- mala korekta dotyczaca przelotow nad ludzmi dla dronow <500g w okresie przejsciowym
Jesli ktos dostrzeze jeszcze jakies niescislosci czy bledy prosze o sygnal.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Profil pilota to jedno, konwersja Ś K to drugie. Profil pilota, w przeciwieństwie do profilu operatora, potrzebuje kilku chwil na zatwierdzenie. U mnie niecałe 20 min (tak circa) ale fakt, robiłem to w dzień roboczy.
Ten wredny...
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Czym się więc różni latanie z aktualnym ŚK bez konwersji od latania po konwersji ŚK do aktualnych przepisów?
Świat z góry wygląda lepiej
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Do konca 2021 niczym (przy zalozeniu ze SK jest wazne).misiekkk pisze:Czym się więc różni latanie z aktualnym ŚK bez konwersji od latania po konwersji ŚK do aktualnych przepisów?
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Rozumiem, że niczym (z wyjątkiem ograniczenia do 120m), o ile dotyczy kategorii open. Rozumiem to tak: posiadanie ŚK skutkuje tylko lotami w Open, gdyż do latania w Szczególnej, czyli w NSTSach wymagane jest potwierdzenie przez ULC otrzymania Oświadczenia o o operacji (wysyłał już ktoś?), albo jeśli wychodzimy poza NSTSy - "wniosek do Przezesa ULC w oparciu o analizę ryzyka". LUC pomijam.pawelsky pisze:Do konca 2021 niczym (przy zalozeniu ze SK jest wazne).misiekkk pisze:Czym się więc różni latanie z aktualnym ŚK bez konwersji od latania po konwersji ŚK do aktualnych przepisów?
Czyli bez dodatkowej papierologii, dotychczasowi posiadacze ŚK, mogą latać tylko w OPEN.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Nie znalazłem nigdzie opisu takiej sytuacji.labo pisze:Rozumiem, że niczym (z wyjątkiem ograniczenia do 120m), o ile dotyczy kategorii open. Rozumiem to tak: posiadanie ŚK skutkuje tylko lotami w Open, gdyż do latania w Szczególnej, czyli w NSTSach wymagane jest potwierdzenie przez ULC otrzymania Oświadczenia o o operacji (wysyłał już ktoś?), albo jeśli wychodzimy poza NSTSy - "wniosek do Przezesa ULC w oparciu o analizę ryzyka". LUC pomijam.pawelsky pisze:Do konca 2021 niczym (przy zalozeniu ze SK jest wazne).misiekkk pisze:Czym się więc różni latanie z aktualnym ŚK bez konwersji od latania po konwersji ŚK do aktualnych przepisów?
Czyli bez dodatkowej papierologii, dotychczasowi posiadacze ŚK, mogą latać tylko w OPEN.
Czyli osoby z aktualnym ŚK mogą latać w A1/A2/A3?
Po konwersji - tak samo A1/A2/A3?
Moje ŚK kończy się w kwietniu, więc wnet przetestuję konwersję
Świat z góry wygląda lepiej
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Ja to rozumiem tak, po konwersji (i przed - do końca 2021, o ile ktoś ma na cały ten rok uprawnienia) masz uprawnienia do otwartej i szczególnej, ale teraz (w nowych przepisach) to nie wystarcza aby latać w szczególnej, bo potrzebne są dodatkowe "papiery" aby w niej latać (poza uprawnieniami, które posiadacze ŚK mają).misiekkk pisze:Nie znalazłem nigdzie opisu takiej sytuacji.
Czyli osoby z aktualnym ŚK mogą latać w A1/A2/A3?
Po konwersji - tak samo A1/A2/A3?
Moje ŚK kończy się w kwietniu, więc wnet przetestuję konwersję
Patrz post Kol. Pawelsky: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=579223#p579223 "Istnieja trzy sposoby uzyskania zatwierdzenia operacji w kategorii szczegolnej:" i dalej.
Po konwersji najpopularniejszych uprawnień VLOS UAV<5kg są całe open, a w szczególnej do VLOS NSTS-01 <4kg i VLOS NSTS-02 MR<25kg oraz STS-01 UE.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Niepotrzebnie wprowadzasz zamieszanie. Do konca 2021 nie ma ZADNEJ roznicy (poza terminem waznosci) miedzy swiadectwem skonwertowanym i nie. Na obu na takich samych zasadach latasz we wszystkich kategoriach open i na takich samych zasadach zglaszasz zgodnosc z NSTSami (ktore SK uprawnia do ktorego NSTSa masz podane w tabelce w poscie dotyczacym kategorii szczegolnej). Nie ma tez roznicy w 'dodatkowych papierach' - w obu przypadkach potrzebujesz jedynie potwierdzenia odbioru oswiadczenia o zgodnosci z NSTS. Nie ma tez zadnej roznicy w wysokosci na ktorej mozesz latac - zarowno dla open jak dla NSTSow jest to w obu przypadkach maks. 120m.labo pisze:Ja to rozumiem tak, po konwersji (i przed) masz uprawnienia do otwartej i szczególnej, ale teraz (w nowych przepisach) to nie wystarcza aby latać w szczególnej, bo potrzebne są dodatkowe "papiery" aby w niej latać (poza uprawnieniami, które posiadacze ŚK mają).
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Wybacz Kolego, ale czepiasz się strasznie (i to nie tylko mnie).
Jedyne co nie określiłem dokładnie co miałem na myśli ze 120m, bo to faktycznie różnica stare a nowe przepisy, czyli mając ŚK w zeszłym roku można było latać wyżej, a teraz przed konwersja czy po lipa, tyko do 120m (chyba, że masz "dodatkowe papiery").
Nie napisałem, że się czymkolwiek różnią, wręcz przeciwnie, nawet zacytowałeś:pawelsky pisze:Do konca 2021 nie ma ZADNEJ roznicy (poza terminem waznosci) miedzy swiadectwem skonwertowanym i nie.
labo pisze:po konwersji (i przed) masz uprawnienia do otwartej i szczególnej
Właśnie napisałem, że nie wystarczy mieć tylko ŚK, aby latać w szczególnej. Też to zacytowałeś.:pawelsky pisze:na takich samych zasadach zglaszasz zgodnosc z NSTSami (ktore SK uprawnia do ktorego NSTSa masz podane w tabelce w poscie dotyczacym kategorii szczegolnej).
labo pisze: teraz (w nowych przepisach) to nie wystarcza aby latać w szczególnej, bo potrzebne są dodatkowe "papiery" aby w niej latać (poza uprawnieniami, które posiadacze ŚK mają).
Oczywiście, że nie ma. Chodzi mi o to, że samo ŚK (przekonwertowane czy nie) nie wystarcza do latania w szczególnej. Kropka. A jak będziesz sobie nazywał "dodatkowe papiery", bez których latać w szczególnej nie można, to Twoja wola.pawelsky pisze:Nie ma tez roznicy w 'dodatkowych papierach' - w obu przypadkach potrzebujesz jedynie potwierdzenia odbioru oswiadczenia o zgodnosci z NSTS.
Jedyne co nie określiłem dokładnie co miałem na myśli ze 120m, bo to faktycznie różnica stare a nowe przepisy, czyli mając ŚK w zeszłym roku można było latać wyżej, a teraz przed konwersja czy po lipa, tyko do 120m (chyba, że masz "dodatkowe papiery").
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Nie czepiam tylko prostuje Twoje chaotyczne wypowiedzi ktorymi wprowadzasz niepotrzebne zamieszanie.labo pisze:Wybacz Kolego, ale czepiasz się strasznie (i to nie tylko mnie).
Napisales, cytuje:labo pisze:Nie napisałem, że się czymkolwiek różnią, wręcz przeciwnie
Co sugeruje ze nie dosc ze miedzy skonwertowanym a nieskonwertowany swiadectwem jest roznica w maksymalnej wysokosci na jakiej mozna latac, to jeszcze jest jakas roznica w kategorii szczegolnej. Nie jest to prawda.labo pisze:Rozumiem, że niczym (z wyjątkiem ograniczenia do 120m), o ile dotyczy kategorii open.
To ze jest roznica miedzy starymi a nowymi przepisami jest oczywiste, ale nie o to bylo pytanie i mieszanie jednego z drugim wprowadza jedynie zbedny zament i apeluje abys zaprzestal to robic.
Powtorze po raz kolejny i mam nadzieje ostatni - obecnie nie ma ZADNEJ roznicy (poza terminem waznosci) pomiedzy skonwertowanym i nie skonwertowanym SK. Oba daja dokladnie takie same uprawnienia.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Witam, jeśli dobrze rozumiem, mój dron własnej konstrukcji o masie +600g zalicza się do kategorii A3?
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Docelowo tak, ale w okresie przejsciowym (do konca 2022) rowniez do A2 <2kg.AreoMaxx pisze:Witam, jeśli dobrze rozumiem, mój dron własnej konstrukcji o masie +600g zalicza się do kategorii A3?
Tak a propos A2 to pojawiaja sie juz pierwsze "pre-ordery" na egzaminy. Cena w okolicach 30PLN lub wrecz darmowe. Pozostaje czekac na zatwierdzenie przez ULC osrodkow szolacych...