Strona 56 z 68

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: sobota 03 cze 2017, 10:47
autor: Adrián
Nowe bez blaszek.

To chętnie odezwę się na PW ;-)

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: sobota 03 cze 2017, 14:47
autor: zeman0
Widzę, że wszyscy robią pakiety na nowy sezon to i ja się pochwalę... ;-)
W związku z tym, iż stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej zgrzewarki w wersji V2
to poczyniłem sobie oto taki pakiecik 3s6p (do mojego SkyWalker-ka w wersji V3 - rozpiętość 3m :mrgreen:)
20170603_103506.jpg
20170603_103506.jpg (74.1 KiB) Przejrzano 4003 razy
20170526_133202.jpg
20170526_133202.jpg (93.68 KiB) Przejrzano 4003 razy
20170526_135029.jpg
20170526_135029.jpg (94.21 KiB) Przejrzano 4003 razy
20170526_151138.jpg
20170526_151138.jpg (105.12 KiB) Przejrzano 4003 razy
20170526_155307.jpg
20170526_155307.jpg (92.45 KiB) Przejrzano 4003 razy
20170527_095127.jpg
20170527_095127.jpg (103.68 KiB) Przejrzano 4003 razy
edito:
nie wiem czemu nie wyświetlają się wszystkie zdjęcia.. :?:
Dopiero po powiększeniu jest opcja przeglądania.. :-P
I link do relacji z budowy http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=6&t=41159

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: niedziela 04 cze 2017, 19:00
autor: wendry
panowie szukam osoby która zgrzeje mi pakiet?? 2x 4s2p

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: niedziela 04 cze 2017, 21:44
autor: Piotrowy
wendry pisze:panowie szukam osoby która zgrzeje mi pakiet?? 2x 4s2p
Na Wolumenie w sklepie z akumulatorami ( wejście od ulicy od strony huty) zgrzeją ci bez problemów. Musisz tylko pokazać w jakim położeniu maja być ogniwa. Najlepiej przynieść swoje silikonowe kable zasilające i balansujące. Wtyczki zakładasz już sam.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: środa 05 lip 2017, 18:56
autor: wladek77
Panowie lepiej zrobić dwa pakiety 2s4p, i je ze sobą połączyć czy jeden 4s4p? Ma to jakieś uzasadnienie czy tylko kwestia miejsca w modelu? Zrobiłem pakiet 4s4p z ncr18640ga 3500mAh no i strasznie długo się ładuje bo ładowarka pomimo ustawienia 10A ładuje prądem 5,5A. To może być wina akumulatorów (nowe), czy raczej balanser?

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: środa 05 lip 2017, 19:09
autor: lotpawel
ładowarka ciągle mierzy napięcie i im jest bliższe końcowemu napięciu tym bardziej ogranicza prąd. Długie ładowanie to raczej wina pojemnego pakietu, jak by nie było to prawie 12A.
kwestia czy 2s4p czy 4s4p - nie ma znaczenia, tylko kwestia wygody rozmieszczenia w modelu.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: czwartek 06 lip 2017, 07:47
autor: wladek77
W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A. Ile można przekroczyć bo niestety nie ma jasno napisanych wartości. Co do obciążenia pakietu 4s4p na początku na full naładowanym pakiecie silnik pobierał 32A max. przepustnica po 80min. przy napięciu 12v na max. przepustnicy silnik pobierał tylko 12A model ledwo trzyma wysokość a napięcie spada szybko przy obciążeniu do 11v, to jest normalne zachowanie li ionów? Trzeba to przyjąć za normę czy może złe zarządzanie energią?

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: czwartek 06 lip 2017, 07:55
autor: Pieth
wladek77 pisze:Panowie lepiej zrobić dwa pakiety 2s4p, i je ze sobą połączyć czy jeden 4s4p? Ma to jakieś uzasadnienie czy tylko kwestia miejsca w modelu? Zrobiłem pakiet 4s4p z ncr18640ga 3500mAh no i strasznie długo się ładuje bo ładowarka pomimo ustawienia 10A ładuje prądem 5,5A. To może być wina akumulatorów (nowe), czy raczej balanser?
Stosuję łączenie pakietów bo mam w różnych konfiguracjach do różnych modeli, tylko warto je jeszcze połączyć balanserami.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: czwartek 06 lip 2017, 10:32
autor: lotpawel
wladek77 pisze:W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A.
przekroczyć możesz ile chcesz, ale tym samym "zabijasz" pakiet. Aczkolwiek używając ładowarki która ciągle mierzy pakiet nie uda Ci się tego prądu za bardzo przekroczyć.
Jak mierzysz ile A ciągnie silnik? niezależnie od tego czy pakiet jest naładowany czy w np. 50%, sprawność ogniw jest taka sama. Jedyna różnica to spadek napięcia na celi.
Wg. karty katalogowej widzę że ncr18650ga możesz rozładować do 2.5V a od 3 do 2.5 pozostaje jeszcze sporo prądu (jakieś 500mA) więc takim pakietem możesz zejść do 10V.
Zobacz sobie wykres rozładowania i wszystko będziesz wiedział.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: czwartek 06 lip 2017, 16:38
autor: madej
Ładowarka może ograniczyć prąd z 3 powodów.

1. Przekroczenia maksymalnego prądu na wejściu ładowarki.
2. Przekroczenia mocy maksymalnej ładowarki.
3. Zbliżania się do maksymalnego napięcia pakietu - ale trzeba pamiętać, że napięcie pakietu jest mierzone kablami prądowymi, więc jeśli masz za cienkie kable do ładowania, to będą duże spadki napięcia na kablach i ładowarka ograniczy Ci prąd nawet jak bateria dopiero zaczęła się ładować.

Zgaduje, że u Ciebie może być przypadek drugi, 5.5A*2,75V*4s = 60,5W, czyli moc popularnej ładowarki imax b6 60W :).

Jeśli chcesz przekroczyć prąd ładowania, to ryzykujesz... zmniejszeniem żywotności ogniwa a nawet pożarem. Ale na pewno producent zastosował duży margines bezpieczeństwa, a ogniwa liion uznawane są za dosyć bezpieczne. Wiec możesz zaryzykować ładowanie większym prądem, ale wskazane byłoby monitorować temperaturę.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: poniedziałek 10 lip 2017, 15:08
autor: wladek77
Pewnie to wina balansera, jest niby do 80W ale może być mało. Mam 3 takie ładowarki więc można podzielić pakiet na 2 jak to stosują koledzy na forum i można wtedy "przyspieszyć" ładowanie oczywiście kosztem żywotności akumulatorów.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: poniedziałek 10 lip 2017, 17:28
autor: madej
Balanser nie ograniczy Ci prądu, raczej odetnie baterie od ładowarki przy przekroczeniu tego prądu.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: wtorek 11 lip 2017, 11:57
autor: Zbig
wladek77 pisze:W specyfikacji akumulatorów jest napisane, że prąd standardowy ładowania to 1,45A. Ile można przekroczyć bo niestety nie ma jasno napisanych wartości. Co do obciążenia pakietu 4s4p na początku na full naładowanym pakiecie silnik pobierał 32A max. przepustnica po 80min. przy napięciu 12v na max. przepustnicy silnik pobierał tylko 12A model ledwo trzyma wysokość a napięcie spada szybko przy obciążeniu do 11v, to jest normalne zachowanie li ionów? Trzeba to przyjąć za normę czy może złe zarządzanie energią?
Twój regulator silnika zaczyna ograniczać prąd przy napięciu około 3V/ogniwo (chroni w ten sposób pakiet przed nadmiernym rozładowaniem) - w niektórych regulatorach to napięcie można ustawić w pewnych granicach.

Stwierdzenie "po 80 min" nic nie znaczy! jak mocno już rozładowałeś pakiet? 90%? 95%? Pewnie już niewiele/nic w nim nie zostało pojemności, to i pod obciążeniem "siada" napięcie.

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: środa 12 lip 2017, 12:50
autor: Andrzej_P
Podepnę się pod temat ustawień regulatora, konkretnie chodzi mi o ustawienia Plush'a. Oprócz ustawienia prądu odcięcia można również ustawić sposób odcięcia (soft cut - off lub cut off) Jeśli ustawimy powiedzmy 3V i soft cut-off to czy regulator zaczyna ograniczać prąd dopiero po dojściu do 3V/celę czy też wcześniej a przy 3V całkiem odcina?

Re: Pakiety do dłuuugiego latania.

: środa 12 lip 2017, 18:53
autor: wladek77
Dla lipo jest odpowiednio 2,85v 3,15v i 3,3v. I jest mierzone napięcie np. Low i akumulator 3s odpowiednio 3x2,85v i przy 8,55v regulator podejmuje akcję. Dla soft ogranicza stopniowo zasilanie silnika natomiast dla off odcina całkowicie.