Spadochron
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
jak rozwali smiglo to zacznie tak go kolebotac i obracac ze spadochron zamieni sie w szlafrok. Jak dla mnie rzecz bezuzyteczna. Ale przeciez o to chodzi
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Jedyna sensowna sytuacja jaką mogę sobie wyobrazić to latanie aż do obcięcia pakietów przez FC, no ale wtedy siądzie tez link RC. Poza tym to nie widzę tego. Nie bez powodu w helikach odstrzeliwany jest najpierw wirnik.
BTW. chciałbym zobaczyć test tego systemu gdy gość tak zasuwał na gazie na 10-ciu metrach... Chyba by mu centera wyrwało ze środka
BTW. chciałbym zobaczyć test tego systemu gdy gość tak zasuwał na gazie na 10-ciu metrach... Chyba by mu centera wyrwało ze środka
Od śmigła...
Całkowicie nie rozumiem grypsu ? Możesz jaśniej ? Bądź po Polsku ?Gmeracz pisze:BTW. chciałbym zobaczyć test tego systemu gdy gość tak zasuwał na gazie na 10-ciu metrach... Chyba by mu centera wyrwało ze środka
Spadochron robimy bo chcemy nikt nie pisze tu o potrzebach. :D
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
no to po co siejesz defetyzm jak jest temat to chca
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Burakko, wycinasz juz cos ? mam jeszcze takie cos nie po polsku ale tabelke da sie zrozumiec i bez tego: http://fuzeao.free.fr/fus_parachute.htm gdzie D-srednica materialu jaki trzeba wyciac w zaleznosci od m- masy razem ze spadochronem; v, predkosc przy samej ziemi ktora da sie przeliczyc na wysokosc "wolnego spadania" H np:jak pewna masa m spada 11km/h to tak jak bys to zrzucil z ~40cm...wtedy mamy jakies jasniejsze wyobrazenie o skutkach jakie moga byc przy ladowaniu.
Niskie loty FPV: http://www.youtube.com/watch?v=gCJiod3A ... be&t=8m59s
No nie ukrywam że informacje bardzo przydatne nie będzie mierzone na oko :D
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Podoba mi się pomysł spadochronu... jedna rzecz mnie zastanawia - wyłączenie silników.
Oglądałem MARSA ... moim zdaniem najciekawsze i proste rozwiązanie...
Zastanawia mnie czy istnieją systemy odcinania prądu ( fizycznie moim zdaniem najlepiej )do modelu serwem które jednocześnie otwiera spadochron - fpv na oddzielnym zasilaniu...
To tak dla zabezpieczenia przed wciągnięciem spadochronu w wirniki....
Nie zauważyłem takiego rozwiązania firowego w Marsie... może Wy coś zauważyliście?
Oglądałem MARSA ... moim zdaniem najciekawsze i proste rozwiązanie...
Zastanawia mnie czy istnieją systemy odcinania prądu ( fizycznie moim zdaniem najlepiej )do modelu serwem które jednocześnie otwiera spadochron - fpv na oddzielnym zasilaniu...
To tak dla zabezpieczenia przed wciągnięciem spadochronu w wirniki....
Nie zauważyłem takiego rozwiązania firowego w Marsie... może Wy coś zauważyliście?
Wszędzie gdzie są śmigła nad głową głównym problemem są właśnie te śmigła, a raczej ich zatrzymanie.
W helikopterach badano wiele kombinacji i jedynym pewnym rozwiązaniem jest pirotechniczne odstrzelenie wirnika przed otwarciem czaszy.
Jak dla mnie pomysł i prototyp to jedno, a skuteczność rozwiązania w różnych sytuacjach krytycznych to drugie.
Fizyczne odcięcie prądu? No to życzę powodzenia przy 6-ciu czy 8-miu silnikach ciągnących po 20-30 A. Jedynie już to sygnał do kontrolera, ale czy tak czy siak bez hamulca nie zatrzymasz śmigieł w miejscu.
W helikopterach badano wiele kombinacji i jedynym pewnym rozwiązaniem jest pirotechniczne odstrzelenie wirnika przed otwarciem czaszy.
Jak dla mnie pomysł i prototyp to jedno, a skuteczność rozwiązania w różnych sytuacjach krytycznych to drugie.
Fizyczne odcięcie prądu? No to życzę powodzenia przy 6-ciu czy 8-miu silnikach ciągnących po 20-30 A. Jedynie już to sygnał do kontrolera, ale czy tak czy siak bez hamulca nie zatrzymasz śmigieł w miejscu.
Od śmigła...
Nie wiem jak gasili silniki w modelach na filmikach powyżej ale jak przyjrzysz się dokładnie to w momencie otwierania spadochronu jeszcze się kręcą więc odcięcie skoblem mechanicznym na pewno jest możliwe nie niszcząc spadochronu i modelu.
Co do śmigieł... jak widać na zdjęciach są dwa rozwązania:
- otwarcie na sprężynie i wyrzuca spadochron poza obręb gasnących śmigieł do góry
- lekkie otwarcie pod wirnikami i gasnące silniki, środek ciężkości koptera ( spada na śmigła ) załatwiają resztę
Multikoptery mają śmigła o małej wadze i nie są tak bezwładne jak w helikopterach więc energia szybko spada po wyłączeniu natomiast Twoje łopaty są ciężkie i niestety ich zatrzymanie trochę trwa... stąd taki problem... poza tym nie wiem jak w modelach ale w prawdziwych heli trenują lądowanie awaryjne przy zgaszonym silniku... sam nie wierzyłem... i lądują... w modelu quadro tego nie zrobisz - spada jak kamień...
Nie znam się ....takie tylko moje obserwacje...
Co do śmigieł... jak widać na zdjęciach są dwa rozwązania:
- otwarcie na sprężynie i wyrzuca spadochron poza obręb gasnących śmigieł do góry
- lekkie otwarcie pod wirnikami i gasnące silniki, środek ciężkości koptera ( spada na śmigła ) załatwiają resztę
Multikoptery mają śmigła o małej wadze i nie są tak bezwładne jak w helikopterach więc energia szybko spada po wyłączeniu natomiast Twoje łopaty są ciężkie i niestety ich zatrzymanie trochę trwa... stąd taki problem... poza tym nie wiem jak w modelach ale w prawdziwych heli trenują lądowanie awaryjne przy zgaszonym silniku... sam nie wierzyłem... i lądują... w modelu quadro tego nie zrobisz - spada jak kamień...
Nie znam się ....takie tylko moje obserwacje...
... szkoda, że autorotacji nie można mież w quadro... nie na tych silnikach i śmigłach :)
Wracając do tematu "skobli" na zasilaniu modelu wielowirnikowca celem odcięcia zasilania - mam pewien pomysł by w ramieniu serwa otwierającego spadochron umieścić element przewodzący na plusie zasilania i otwierając spadochron wyszedłby ze "zwory" zasilania nie wiem czy nie wyważam już otwartych drzwi - może już ktoś wymyślił i praktykuje podobne i skuteczne rozwiązanie...
Wracając do tematu "skobli" na zasilaniu modelu wielowirnikowca celem odcięcia zasilania - mam pewien pomysł by w ramieniu serwa otwierającego spadochron umieścić element przewodzący na plusie zasilania i otwierając spadochron wyszedłby ze "zwory" zasilania nie wiem czy nie wyważam już otwartych drzwi - może już ktoś wymyślił i praktykuje podobne i skuteczne rozwiązanie...
Kobusz a tak zapytam po co odcinać fizycznie zasilanie ?
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kuki tu nie chodziło by o lądowanie idealne... tylko o zmniejszenie strat przy awarii.
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...