Spadochron

czyli cała reszta elektroniki - jak OSD, Autopiloty, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

jak rozwali smiglo to zacznie tak go kolebotac i obracac ze spadochron zamieni sie w szlafrok. Jak dla mnie rzecz bezuzyteczna. Ale przeciez o to chodzi
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Jedyna sensowna sytuacja jaką mogę sobie wyobrazić to latanie aż do obcięcia pakietów przez FC, no ale wtedy siądzie tez link RC. Poza tym to nie widzę tego. Nie bez powodu w helikach odstrzeliwany jest najpierw wirnik.

BTW. chciałbym zobaczyć test tego systemu gdy gość tak zasuwał na gazie na 10-ciu metrach... Chyba by mu centera wyrwało ze środka :-P
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Gmeracz pisze:BTW. chciałbym zobaczyć test tego systemu gdy gość tak zasuwał na gazie na 10-ciu metrach... Chyba by mu centera wyrwało ze środka :-P
Całkowicie nie rozumiem grypsu ? Możesz jaśniej ? Bądź po Polsku ?

Spadochron robimy bo chcemy nikt nie pisze tu o potrzebach. :D
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Gryps kolego to używają w pierdlach.
Nie łapię, czego nie rozumiesz? Że gość latał na pełnym gazie nisko nad ziemią? Że gdyby wtedy otworzył spadak to by mu wyrwało trzewia z modelu? Albo by strzeliła czasza.
Ale fakt, że jak ktoś chce to sobie może dorobić taki bajer Obrazek
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

no to po co siejesz defetyzm jak jest temat to chca
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
waszka
Posty: 1141
Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Lokalizacja: z krainy wiatrow

Post autor: waszka »

Burakko, wycinasz juz cos ? mam jeszcze takie cos nie po polsku ale tabelke da sie zrozumiec i bez tego: http://fuzeao.free.fr/fus_parachute.htm gdzie D-srednica materialu jaki trzeba wyciac w zaleznosci od m- masy razem ze spadochronem; v, predkosc przy samej ziemi ktora da sie przeliczyc na wysokosc "wolnego spadania" H np:jak pewna masa m spada 11km/h to tak jak bys to zrzucil z ~40cm...wtedy mamy jakies jasniejsze wyobrazenie o skutkach jakie moga byc przy ladowaniu.
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

No nie ukrywam że informacje bardzo przydatne nie będzie mierzone na oko :D
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
kobusz
Posty: 89
Rejestracja: czwartek 11 kwie 2013, 15:59
Lokalizacja: Kruszyn

Post autor: kobusz »

Podoba mi się pomysł spadochronu... jedna rzecz mnie zastanawia - wyłączenie silników.
Oglądałem MARSA ... moim zdaniem najciekawsze i proste rozwiązanie...
Zastanawia mnie czy istnieją systemy odcinania prądu ( fizycznie moim zdaniem najlepiej )do modelu serwem które jednocześnie otwiera spadochron - fpv na oddzielnym zasilaniu...
To tak dla zabezpieczenia przed wciągnięciem spadochronu w wirniki....
Nie zauważyłem takiego rozwiązania firowego w Marsie... może Wy coś zauważyliście?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Wszędzie gdzie są śmigła nad głową głównym problemem są właśnie te śmigła, a raczej ich zatrzymanie.
W helikopterach badano wiele kombinacji i jedynym pewnym rozwiązaniem jest pirotechniczne odstrzelenie wirnika przed otwarciem czaszy.
Jak dla mnie pomysł i prototyp to jedno, a skuteczność rozwiązania w różnych sytuacjach krytycznych to drugie.
Fizyczne odcięcie prądu? No to życzę powodzenia przy 6-ciu czy 8-miu silnikach ciągnących po 20-30 A. Jedynie już to sygnał do kontrolera, ale czy tak czy siak bez hamulca nie zatrzymasz śmigieł w miejscu.
Od śmigła...
kobusz
Posty: 89
Rejestracja: czwartek 11 kwie 2013, 15:59
Lokalizacja: Kruszyn

Post autor: kobusz »

Nie wiem jak gasili silniki w modelach na filmikach powyżej ale jak przyjrzysz się dokładnie to w momencie otwierania spadochronu jeszcze się kręcą więc odcięcie skoblem mechanicznym na pewno jest możliwe nie niszcząc spadochronu i modelu.
Co do śmigieł... jak widać na zdjęciach są dwa rozwązania:
- otwarcie na sprężynie i wyrzuca spadochron poza obręb gasnących śmigieł do góry
- lekkie otwarcie pod wirnikami i gasnące silniki, środek ciężkości koptera ( spada na śmigła ) załatwiają resztę
Multikoptery mają śmigła o małej wadze i nie są tak bezwładne jak w helikopterach więc energia szybko spada po wyłączeniu natomiast Twoje łopaty są ciężkie i niestety ich zatrzymanie trochę trwa... stąd taki problem... poza tym nie wiem jak w modelach ale w prawdziwych heli trenują lądowanie awaryjne przy zgaszonym silniku... sam nie wierzyłem... i lądują... w modelu quadro tego nie zrobisz - spada jak kamień...

Nie znam się ....takie tylko moje obserwacje...
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

W helikopterach lądowanie bez silnika nazywa się autorotacją i w modelach śmigłowców też da się to wykonać.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
kobusz
Posty: 89
Rejestracja: czwartek 11 kwie 2013, 15:59
Lokalizacja: Kruszyn

Post autor: kobusz »

... szkoda, że autorotacji nie można mież w quadro... nie na tych silnikach i śmigłach :)

Wracając do tematu "skobli" na zasilaniu modelu wielowirnikowca celem odcięcia zasilania - mam pewien pomysł by w ramieniu serwa otwierającego spadochron umieścić element przewodzący na plusie zasilania i otwierając spadochron wyszedłby ze "zwory" zasilania nie wiem czy nie wyważam już otwartych drzwi - może już ktoś wymyślił i praktykuje podobne i skuteczne rozwiązanie...
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Kobusz a tak zapytam po co odcinać fizycznie zasilanie ?
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

spadochron fajna rzecz ale , przy dużych copterach to też jest duża masa spadochronu , największy mars waży chyba 1kg , ( i tu pasuje wybrać czy kamera czy spadochron , jak by to ważyło 1/3 tej wagi to bym założył juz dawno ,
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Burakko »

Kuki tu nie chodziło by o lądowanie idealne... tylko o zmniejszenie strat przy awarii.
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
ODPOWIEDZ