Kalibrowanie kompasu w MK
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Kalibrowanie kompasu w MK
Witam,
po złożeniu Hexa Coptera z MK i próbie programowania otrzymuję komunikat w MK Tools ,że niewłaściciwie jest ustawiony kompas. Usiłowałem go skalibrować opierając się na filmie zamieszczonym w Wiki, ale nie mogę wejść w opcję programowania. Nie wiem, czy najpierw muszę jeszcze dokonać innych czynności. Proszę o radę jak przejśc ten etap aby ulotnić wreszcie Xexa. Latam w mode 1, radio to Futaba 14MZ
Pozdrawiam.
Sławek
po złożeniu Hexa Coptera z MK i próbie programowania otrzymuję komunikat w MK Tools ,że niewłaściciwie jest ustawiony kompas. Usiłowałem go skalibrować opierając się na filmie zamieszczonym w Wiki, ale nie mogę wejść w opcję programowania. Nie wiem, czy najpierw muszę jeszcze dokonać innych czynności. Proszę o radę jak przejśc ten etap aby ulotnić wreszcie Xexa. Latam w mode 1, radio to Futaba 14MZ
Pozdrawiam.
Sławek
Ostatnio zmieniony sobota 29 paź 2011, 22:34 przez qst, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Darku za podpowiedź .Ja to dziś wszystko przerabiałem. Niestety bez rezultatu. Jutro sprawdzę czy mam włączony kompas w MK Tool. Zastanawia mnie dlaczego buzzer ciągle piszczy? Może jest jakaś przyczyna i dlatego nie mogę wejść w programowanie kompasu? Zapewne się jutro wyjaśni . Róznica pomiędzy mode 1 a mode 2 jest istotna i drążki inaczej trzeba ustawiać. Czasami można się pomylić i to może być przyczyna niepowodzenia. Może jeszcze nieprawidłowo są ustawione rewersy na kanałach w radiu. Wszystko posprawdzam jutro . Czy może jest gdzieś rozpiska poszczególnych kalibracji w mode 1 do MK? Taka ściąga przydałaby się na początek.
Pozdrawiam.
Sławek
Pozdrawiam.
Sławek
Czy w mode 1 czy w mode2 oznacza to dokładnie to samo.Nick dajesz w dół i gaz na max i ogon w lewo
A ty latałeś tym kopterem że nawet nie wiesz czy masz rewersy prawidłowo ustawione?
Drążki do góry to słupki w MKtool do góry, drążki w lewo to słupki w mktool też do góry.
Polecam najpierw oblatać samo fc a potem gadżety dokładać.
Jesli buzzer caly czas piszczy to zdecydowanie cos jest nie tak, i raczej nie uda Ci sie kalibracja. Zobacz na slupkach w MKToolu czy wogole zmieniaja sie wartosci gdy ruszasz drazkami, jesli tak to prawidlowo je skalibruj. Sprawdz tez czy system prawidlowo wykrywa Navi, najnowsza wersja nawigacji wymaga aktualnej wersji softu w FC, inaczej sie nie dogadaja z powodu zmian w protokole.
Grzesiek
Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Witam,
po dzisiejszych próbach ustaliłem takie konkrety:
1.Po podłączeniu Navi i GPS w MK Tool ostatnia krateczka Compass pali się na czerwono. Komunikat na wyświetlaczu MK Tool- Error 6, bad compass value. Buzzer ciągle piszczy przerywanym pojedyńczym tonem.
2. W takim układzie nie mogę skalibrować sensorów ani zazbroić silników .
3.Po odłączeniu plytki Navi i GPS wszystko jest ok. Buzer nie piszczy, silniki się włączają i wszystkie funcje z drążków działają prawidłowo.
4. Model jeszcze nie latał. Ustawiony jest prawidłowo i prawidłowo działają wszystkie ustawienia
5. Zmieniłem soft do Navi, gdyż poprzednio był komunkat o niekompatybilnej wersji.
Dalej nie wiem jak mogę pójść do przodu i znaleźć błąd powodujący piszczenie buzzera oraz brak możliwości kalibracji po podłączeniu Navi i GPS. Na Wiki polecają kalibrację kompasu. Tylko problem jak to zrobić, skoro nie ma możliwości wejścia w tryb programowania. Sądzę,że trzeba ustalić przyczynę piszczenia buzzera i wyeliminować ten błąd. Ale jaką drogą pójść dalej? Proszę o rady.
Pozdrawiam
po dzisiejszych próbach ustaliłem takie konkrety:
1.Po podłączeniu Navi i GPS w MK Tool ostatnia krateczka Compass pali się na czerwono. Komunikat na wyświetlaczu MK Tool- Error 6, bad compass value. Buzzer ciągle piszczy przerywanym pojedyńczym tonem.
2. W takim układzie nie mogę skalibrować sensorów ani zazbroić silników .
3.Po odłączeniu plytki Navi i GPS wszystko jest ok. Buzer nie piszczy, silniki się włączają i wszystkie funcje z drążków działają prawidłowo.
4. Model jeszcze nie latał. Ustawiony jest prawidłowo i prawidłowo działają wszystkie ustawienia
5. Zmieniłem soft do Navi, gdyż poprzednio był komunkat o niekompatybilnej wersji.
Dalej nie wiem jak mogę pójść do przodu i znaleźć błąd powodujący piszczenie buzzera oraz brak możliwości kalibracji po podłączeniu Navi i GPS. Na Wiki polecają kalibrację kompasu. Tylko problem jak to zrobić, skoro nie ma możliwości wejścia w tryb programowania. Sądzę,że trzeba ustalić przyczynę piszczenia buzzera i wyeliminować ten błąd. Ale jaką drogą pójść dalej? Proszę o rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony niedziela 30 paź 2011, 09:12 przez qst, łącznie zmieniany 1 raz.
Rewersy sprawdziłem i u mnie na Futabie 14MZ musiałem je włączyć na wszystkich 4 kanałach. Mam wątpliwości co do porawności na ogonie.Mogę zmienić rewers i zobaczyć czy bedzie jakaś zmiana . Czy w przypadku niepoprawnego rewersu na którymś kanale buzer bedzie tak krzyczał? Wszak po odłączeniu płytki Navi i GPS wszystko wraca do normy.kefir pisze:Po pierwsze sprawdź czy masz dobrze rewesy ustawione czyli ogon w odpowiednią stronę tak samo przechyły bo jeżeli nie będziesz miał dobrze nici z wywołania kalibracji kompasu
Pozdrawiam.
Sławek
qst - zapoznaj się z tym postem - powinien Ci pomóc
http://www.rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=26 ... 022641dbdc
posprawdzaj czy wszystkie funkcje działają wg rozpiski (wtedy będziesz miał pewność, że rewersy masz dobrze ustawione)
http://www.pcland.republika.pl/quadroko ... unkcji.pdf
Rozpiska jest na 100% dobrze - sam latam na mode 1 i nieraz do niej zaglądałem.
Po tym jak wszystko sprawdzisz skalibruj kompas (lewy drąg w lewy-dolny róg, prawy drąg do góry)
http://www.rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=26 ... 022641dbdc
posprawdzaj czy wszystkie funkcje działają wg rozpiski (wtedy będziesz miał pewność, że rewersy masz dobrze ustawione)
http://www.pcland.republika.pl/quadroko ... unkcji.pdf
Rozpiska jest na 100% dobrze - sam latam na mode 1 i nieraz do niej zaglądałem.
Po tym jak wszystko sprawdzisz skalibruj kompas (lewy drąg w lewy-dolny róg, prawy drąg do góry)
Dzięki za radę i rozpiskę. Ja mam inaczej przypisane kanały. W moim radiu można je dowolnie przypisać do funkcji. Sam zrobiłem rozpiskę do moich ustawień i też działa. Moja rozpiska nie różni się od Twojej. Inaczej masz tylko przypisane kanały do funkcji, co nie ma żadnego znaczenia. Moim problemem jest jakiś błąd dotyczący kompasu.Buzzer krzyczy i wtedy nie mogę wejść w tryb programowania . Zmiana kanałów w/g Twojego ustawienia nic nie da. Dopóki nie wyjaśnię przyczyny tego błędu, chyba nie ruszę dalej.
Pozdrawiam.
Sławek
Pozdrawiam.
Sławek
Cd..
Przypisałem 3 pozycyjny przełącznik do GPS zgodnie z informacją na Wiki . Mogę teraz wyłączyć GPS wyłącznikiem i buzzer przestaje piszczeć. Jednak komunikat o błędzie nie znika i nadal nie można wejść w tryb kalibracji żyra ,włączenia silników ani kalibracji kompasu, co w/g komunikatu o błędzie jest powodem takiego zamieszania. Dopiero po odpięciu kabelka z Flight Ctrl wszystko wraca do normy. Kanał do GPS skalibrowany na ,,0'' pełne zakresy na przełączniku. No i dalej nie wiem jaka przyczyna takiego zachowania. Liczę na Was.
Sławomir
Sławomir
Witam,
temat zakończony. Wszystko już działa. Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak widać niełatwo jest uzyskać pomoc ludzi, którzy przebrnęli przez gąszcz problemów. Szczególnie dziękuję Mikunowi . Poświęcił mi dużo czasu i cierpliwości. Może ja kiedyś odwdzięczę się komuś w podobny sposób .
Pozdrawiam.
Sławomir
temat zakończony. Wszystko już działa. Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak widać niełatwo jest uzyskać pomoc ludzi, którzy przebrnęli przez gąszcz problemów. Szczególnie dziękuję Mikunowi . Poświęcił mi dużo czasu i cierpliwości. Może ja kiedyś odwdzięczę się komuś w podobny sposób .
Pozdrawiam.
Sławomir
Nie pisałem o tym, gdyż uznałem ,że był to przypadek, ktorego nikt z użytkowników MK nie doświadczył do tej pory. Nie robię żadnej tajemnicy i oczywiście podzielę się tym doświadczeniem. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości (także porad uzyskanych mailowo z MK) wymieniłem jeszcze raz soft w Navi Ctrl. Po zmianie softu wszystko zaczęło pracować poprawnie . Dziś Hexa został ulotniony. Wszystkie ustawienia Beginner są dobre i nic nie musiałem korygować. Wraca do domu, wisi na określonej wysokości i lata bardzo stabilnie. Jedynym mankamentem są pękające śmigła . ( o tym piszę w innym wątku ). Ale to problem związany z marnym wykonaniem przez małe rączki na dalekim wschodzie. Pierwszy styk z kopterem jest bardzo ciekawym doświadczeniem . Ponieważ robiłem wszystko sam od początku do końca, teraz stałem się bogatszy o zdobytą wiedzę i doświadczenie przy składaniu i programowaniu tego tak odmiennego urządzenia latającego. Nawet zaprogramowałem zabezpieczenie przed wyłączeniem silników przy minimalnym gazie, co niestety zdarzyło się niektórym kolegom. Teraz planuję zaprogramować fail safe na poszczególnych kanałach.
Pozdrawiam.
Sławomir
Pozdrawiam.
Sławomir