Zebysmy sie dobrze zrozumieli to mowiac tryby AUTO mam na mysli tryby w ktorych apm ma rowniez kontrole nad gazem czyli RTL/CRUISE/FBWB/LOITER...jak wlacze ktorys z tych trybow i dam gaz na 0 to model i tak zasuwa...wczesniej gaz oscylowal w granicach 30-35% czyli min. dla utrzymania sie w powietrzu, czyli dzialalo tak jak mialo dzialac...no nic w parametrach nie zmienialem ani w konfiguracji sprzetu...parametry od gazu predkosci sprawdzalem i nic sie tu nie zmienilo...maxiiii pisze:W trybie auto masz możliwość kontroli prędkości drążkiem THR. Od minimum do max ustawionym w MP.
Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Czy to normalne, że przed startem w trybach RTL/Circle lotki odwracają się w złym kierunku tzn. jeśli model przechylę ręką to APM próbuje pogłębić zakręt zamiast go zredukować? Czy po starcie wszystko będzie działać jak należy czy raczej muszę zmienić coś w ustawieniach?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Osobiście tryb RTL/Circle uważam za nieporozumienie w samolotach. W trybie AUTO Ardu i dealnie się odnajduje w przestrzeni i leci na kierunek misji bez potrzeby Circle. W ustawieniach pozmieniałem FSy na continous i RTL. Wszędzie gdzie był wybór usunąłem Circle. To bardzo niebezpieczne połączenie RTL i Circle w czasie lotu.
Poza tym tryb Circle zawsze skręca w prawo bez względu na położenie modelu :\
Poza tym tryb Circle zawsze skręca w prawo bez względu na położenie modelu :\
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
"Osobiście tryb RTL/Circle uważam za nieporozumienie w samolotach. ....
Poza tym tryb Circle zawsze skręca w prawo bez względu na położenie modelu :\"
No jestem w szoku. RTL to przecież podstawowa funkcja! Bez Circle da się żyć choć lepiej wspomagać się GPS-em:)
Poza tym tryb Circle zawsze skręca w prawo bez względu na położenie modelu :\"
No jestem w szoku. RTL to przecież podstawowa funkcja! Bez Circle da się żyć choć lepiej wspomagać się GPS-em:)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Czy w APM da się zastosować cyfrową rurkę pitota? Chińczyk przez pomyłkę przesłał mi zamiast rurki do APM rurkę do Pixhawk PX4 :(
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Cześć, od kilku dni męczę się z kalibracją akcelerometru w arduino 2560 mega, na ekranie głównym disarmed czyli nieuzbrojony, po otwarciu missionplanner wybieram typ modelu czyli plane, ściąga się firmware, następnie klikam Connect, ardu połączony, przechodzę do setup dalej mandatory hardware accel calibration, tutaj są trzy pozycje Calibrate Accel: naciskam, płytka kontrolera bez ruchu, po czym wyskakuje:calibration failed, kombinuje inaczej to samo i tak nie mogę przejść do następnej pozycji kalibracji, nadmieniam że to świeży kontroler wyjęty z pudełka, kończą mi się pomysły i już nie wiem co z tym robić
Beta 1400 FPV, spitfire spalina, trener spalina messerschmitt w budowie. Hitec optic 6, Frsky.Z
-
- Posty: 93
- Rejestracja: sobota 26 wrz 2015, 18:29
- Lokalizacja: Włoszczowa
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Witam.
Mam następujący problem. Nigdzie nie mogę znaleźć zakładki LED_MODE do sterowania diodami led. Potrzebuję wyprowadzić sygnalizację od GPS (A6).
Czy inaczej się to teraz nazywa? Gdzie szukać?
Mam następujący problem. Nigdzie nie mogę znaleźć zakładki LED_MODE do sterowania diodami led. Potrzebuję wyprowadzić sygnalizację od GPS (A6).
Czy inaczej się to teraz nazywa? Gdzie szukać?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
LED MODE zostało wyłączone kilka lat temu. Nie można zmieniać ale jest włączone na stałe w copterze. W plane nie działa.