lekarz pisze:Natomiast z odbiornikiem będzie większe obciążenie i boję się czy nie spalę tej diody.
Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.
lekarz pisze:Jakbym się zdecydował jednak wypiąć kabelki z PM do które dokładnie?
Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)
farmaceuta pisze:Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.
Spoko. Na pewno się zainteresuję. Teraz już zmęczony jestem i idę spać. Póki co dzięki za pomoc.
farmaceuta pisze:Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)
Faktycznie. Dzięki. Chyba za dużo spraw mam na głowie:D
Może w niczym a może w czymś. Rozrzut 2 a 5cm jest dość znaczny. Coś co "może" przeszkadzać w odległości 2cm, przy ponad dwa razy większej już nie musi. Nie wiadomo jakie serwo i jak mocno obciążone.
A tak naprawdę to musisz sprawdzić. GPS kabelki ignoruje o ile nie jest to aktywna antena więc tu nie będzie problemu. Z magnetometrem już tak różowo nie ma bo kabel serwa jest zasilany i to ze zmiennym poborem prądu w zależności od obciążenia serwa. Teoretycznie może powodować rozjazd w odczytach z MAG. Zrób test - połóż kabel obok MAG w odległości jaką planujesz, pomachaj nim trochę (serwem znaczy) dając jakeś obciążenie i zobacz czy ci odczyty z AP wariują czy nie.
OK, w iNav generalnie nie zalecają, faktycznie masz rację z ardupilotem, https://github.com/iNavFlight/inav/issues/3963
Ale nie zmienia to faktu, ze trzeba zdecydować czy warto czy nie, szczegónie, że arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.
Jedyne czego nie zalecaja w iNav to latanie z kompasem nieopoprawnie skonfigurowanym, ale to dotyczy akurat kazdego komponentu.
pma_ pisze:arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.
Mag inconsistent oznacza zbyt duza roznice miedzy kompasami (np. miedzy wewnetrznym i zewnetrznym) i czyli rowniez jest to problem z niepoprawna konfiguracja konfiguracja.
Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
pma_ pisze:Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.
Nie wiem skad bierzesz teorie ze mialby byc problematyczny w samolocie skoro nie jest problematyczny w multirotorach zazwyczaj duzo mniejszych i majacych gesciej upchana elektronike i silniki...
Z własnego doświadczenia i z rcg. Pozatym jak można mieć jeden mniej point of failure to jest to pozytywne.
W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)