Projekt nowych regulacji EASA
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Ja dalej czegoś nie rozumiem... Wg nowych przepisów piloci nie muszą się już ubezpieczać?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Piloci czy operatorzy ?labo pisze:Ja dalej czegoś nie rozumiem... Wg nowych przepisów piloci nie muszą się już ubezpieczać?
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , ostatnio Fimi x8
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Piloci nie, operatorzy tak.labo pisze:Ja dalej czegoś nie rozumiem... Wg nowych przepisów piloci nie muszą się już ubezpieczać?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Kolejne pytania, chciałbym się upewnić:
Jak już będą drony C0, to rozumiem, że do latania nimi nie ma potrzeby posiadania uprawnień A1-A3.
Do mini/mini2 v2020 i wcześniejsze w okresie przejściowym jak i po nim także nie są wymagane uprawnienia A1-A3?
Obowiązek rejestracji operatora i ubezpieczenia, to wiadomo.
Dalej jest podział w ubezpieczeniu na loty amatorskie i loty zarobkowe, a ubezpieczenie operatora (nie pilota), to już kosmos.
Pozostaje operatorowi wykupić ubezpieczenie do lotów amatorskich (do zarobkowych nie może, bo musi posiadać uprawnienia, których nie ma jako operator - nie pilot), a później dać pilotowi z uprawnieniami drona 10kg aby sobie amatorsko polatał nad starówką. :/
Jak już będą drony C0, to rozumiem, że do latania nimi nie ma potrzeby posiadania uprawnień A1-A3.
Do mini/mini2 v2020 i wcześniejsze w okresie przejściowym jak i po nim także nie są wymagane uprawnienia A1-A3?
Obowiązek rejestracji operatora i ubezpieczenia, to wiadomo.
Rozmawiałem z Finansową Chatą, kilkoma przedstawicielami Warty i PZU na temat ubezpieczenia operatora (nie pilota). No i się robią schody. Przedstawiciele (niestety także w FCh) nie mają bladego pojęcia o nowych przepisach, choćby rozdzieleniu funkcji na operatora i pilota.pawelsky pisze:Piloci nie, operatorzy tak.labo pisze:Ja dalej czegoś nie rozumiem... Wg nowych przepisów piloci nie muszą się już ubezpieczać?
Dalej jest podział w ubezpieczeniu na loty amatorskie i loty zarobkowe, a ubezpieczenie operatora (nie pilota), to już kosmos.
Pozostaje operatorowi wykupić ubezpieczenie do lotów amatorskich (do zarobkowych nie może, bo musi posiadać uprawnienia, których nie ma jako operator - nie pilot), a później dać pilotowi z uprawnieniami drona 10kg aby sobie amatorsko polatał nad starówką. :/
Re: Projekt nowych regulacji EASA
https://ulc.gov.pl/_download/Drony/Wdra ... twarta.pdflabo pisze:Kolejne pytania, chciałbym się upewnić:
Jak już będą drony C0, to rozumiem, że do latania nimi nie ma potrzeby posiadania uprawnień A1-A3.
Do mini/mini2 v2020 i wcześniejsze w okresie przejściowym jak i po nim także nie są wymagane uprawnienia A1-A3?
W naszym przypadku operator w wiekszosci jest rowniez pilotem. Prawda jednak jest ze ubezpieczyciele nie nadazaja za rynkiem...labo pisze:Rozmawiałem z Finansową Chatą, kilkoma przedstawicielami Warty i PZU na temat ubezpieczenia operatora (nie pilota). No i się robią schody. Przedstawiciele (niestety także w FCh) nie mają bladego pojęcia o nowych przepisach, choćby rozdzieleniu funkcji na operatora i pilota
W nowych przepisach nie ma rozroznienia na loty amatorskie i zarobkowe. Jesty tylko podzial w zaleznosci od ryzyka wykonywanych operacji. Mozesz latac zarobkowo w A1 badz amatorsko w STS-02.labo pisze:Pozostaje operatorowi wykupić ubezpieczenie do lotów amatorskich (do zarobkowych nie może, bo musi posiadać uprawnienia, których nie ma jako operator - nie pilot), a później dać pilotowi z uprawnieniami drona 10kg aby sobie amatorsko polatał nad starówką. :/
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Czyli dla C0 ani dla <250g wyprodukowanych przed 1.1.2023 nie trzeba mieć dodatkowych uprawnień, wystarczy instrukcja obsługi.pawelsky pisze:https://ulc.gov.pl/_download/Drony/Wdra ... twarta.pdflabo pisze:Kolejne pytania, chciałbym się upewnić:
Jak już będą drony C0, to rozumiem, że do latania nimi nie ma potrzeby posiadania uprawnień A1-A3.
Do mini/mini2 v2020 i wcześniejsze w okresie przejściowym jak i po nim także nie są wymagane uprawnienia A1-A3?
Nie ma w tej tabelce błędu? Jest "Rejestracja Pilota" a nie powinno być "Rejestracja Operatora"?
Kolejna wątpliwość: Jest określony minimalny wiek pilota (16 u nas planowane 14), a jaki jest minimalny wiek operatora?
Co w przypadku gdy np. dziecko niepełnoletnie ma uprawnienia i ubezpieczenie (bo w tej chwili musiało mieć), to może być operatorem, czy operatorem ma być rodzic? Pytam, bo znam takie przypadki.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Powinno.labo pisze:nie powinno być "Rejestracja Operatora"?
14 lat. Do rejestracji operatorow niepelnoletnich wymagana bedzie zgoda opiekuna prawnego.labo pisze:a jaki jest minimalny wiek operatora?