Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 27 paź 2020, 15:13

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela 03 maja 2020, 08:25 
Offline

Rejestracja: niedziela 03 maja 2020, 07:48
Posty: 1
Lokalizacja: Erfurt
Witam serdecznie.
Koledzy i koleżanki (jeśli są) od jakiegoś czasu Mavic Air zaczął samoczynnie skręcać. Chcę zrobić kalibrację, ale albo jestem idiota, albo coś tu nie gra nie pokazuje mi się ekran z tymi kropkami a calibrate now szare i obracający się znaczek jak by coś wczytywało. No i tak stoi i nie rusza dalej. Jak to dokładnie się robi pomóżcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 maja 2020, 19:50 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2015, 20:05
Posty: 98
Podnosisz drona podpiętego kablem do komputera i kierujesz czujnikami w stronę tych kropek na ekranie. Później śledzisz czujnikami przesuwający się kwadrat. Ale tak się kalibruje czujniki optyczne. Skalibruj jeszcze IMU i kompas.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 07 cze 2020, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 16:15
Posty: 51
Lokalizacja: Polska
zlotix pisze:
Witam serdecznie.
Koledzy i koleżanki (jeśli są) od jakiegoś czasu Mavic Air zaczął samoczynnie skręcać. Chcę zrobić kalibrację, ale albo jestem idiota, albo coś tu nie gra nie pokazuje mi się ekran z tymi kropkami a calibrate now szare i obracający się znaczek jak by coś wczytywało. No i tak stoi i nie rusza dalej. Jak to dokładnie się robi pomóżcie.

A jeśli wyłączysz system "wizualny" i zostaniesz na samym GPS, np. poprzez przejście w tryb sport, to też skręca? Ja ze swoim mam coś podobnego: jeśli leci na całą parę do przodu właśnie w trybie sport to też samoistnie skręca, ale przy powolnym lataniu albo w zawisie wszystko jest ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 07 cze 2020, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
No patrz, czyżby MA wyłaził z wiekiem jakiś babol? Mnie też to ostatnio odstawił. Lot postępowy w trybie SPORT, potem zatrzymanie, wyjście ze SPORT i MA samoistnie kręci w prawo.
Wylądowałem, zmieniłem baterię, puściłem kalibrację kompasu (szczere pole i cały złom jaki miałem na sobie zostawiłem kilka metrów dalej), kolejny lot w podobnym stylu i to samo.
Baterie mi się skończyły więc po powrocie do domu zrobiłem rekalibrację drążków i teraz czekam aż przestanie lać żeby móc sprawdzić czy to coś dało.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 07 cze 2020, 22:39 
Offline

Rejestracja: czwartek 29 gru 2016, 12:36
Posty: 411
Lokalizacja: szczecin
Trzeba rozkręcić kontroler i drążki wyczyścić. Tutaj co i jak: https://youtu.be/tJSEKlB77XQ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 16:15
Posty: 51
Lokalizacja: Polska
potrek pisze:
Trzeba rozkręcić kontroler i drążki wyczyścić. Tutaj co i jak: https://youtu.be/tJSEKlB77XQ


Dzięki za podpowiedź, zawsze warto zadbać o higienę drążków :-) Ale moim skromnym zdaniem to raczej nie to, MA w tej sytuacji skręca w osi Yaw, czyli lewy drążek, a w użyciu akurat wtedy jest tylko prawy - wychylony maksymalnie do przodu. Zakładając, że akurat w tym momencie dronik pracuje z maksymalną wydajnością, to raczej w którymś z ESC albo silniczków kończy się moc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 10:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
No nie wiem czy to od napędu bo przynajmniej w moim przypadku kręćka dostaje jak już się zatrzyma czyli do dyspozycji ma mocy ile dusza zapragnie.
Z aparaturą może być coś na rzeczy o tyle przy okazji oględzin zauważyłem u siebie opory na pokrętle gimbala - nie zawsze wracało do neutrum. Perswazja kompresorem pomogła więc skoro tam się coś nazbierało to czemu nie na YAW, powodując okazjonalne szumy. Póki co leje nadal więc z testów nici. Jak dotychczasowe zabiegi nie przyniosą efektu to jeszcze kalibracja IMU, a w późniejszej perspektywie kąpiel w IPA a na koniec znienawidzona aktualizacja softu :mrgreen:
Jak dalej będzie świrował to przynajmniej będę miał pretekst żeby zbierać na "dwójkę"

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 10:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Posty: 844
Lokalizacja: Kraków
Mi odpukać air lata prościutko (za to zdechł buzzer).

Ale mam w "rodzinie" m1pro którego czasem dryfuje w yaw, chyba w prawo właśnie.

Był nawet wysłany na gwarancję do dji, niby wymienili na nowy/inny (standardowo, odsyłka innego sprawnego drona na drugi dzień po przyjęciu reklamacji), ale objaw pozostał.
Więc może faktycznie to gimbale, bo kontrolera nie wysłaliśmy do serwisu razem w maviciem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 16:15
Posty: 51
Lokalizacja: Polska
Możliwe, w końcu to tylko potencjometr. W moim przypadku przy spokojnym lataniu jeszcze -także odpukać- nic się nie działo. Trybu sport używam żeby się przemieścić w docelowe miejsce i z powrotem, więc ogólnie znacznie częściej latam w normalnym trybie. Może to dwa różne przypadki z podobnym objawem... Jeśli podejrzana jest aparaturka, to zawsze można na próbę polatać przy nodze używając samego smartfona.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
Puściłem dzisiaj kopter testowo - wiatr na tyle mocny że cała naprzód w SPORT wprowadzała silniki na maksymalne obroty (komunikat). Przeleciałem tak kawałek po czym stop i od razu wyjście ze SPORT. No i wygląda na to że traktowanie sprężonym powietrzem coś pomogło (przynajmniej w tym locie) bo MA zachowywał się wzorowo.
W związku z tym pytanie do bardziej obeznanych - czy potencjometry można czyścić w IPA i myjce ultradźwiękowej? Mam świadomość że przedmuchanie bez rozkręcania to raczej chwilowe remedium więc przy ewentualnym kolejnym wystąpieniu problemu zamierzam się posłużyć w/w filmikiem, wybebeszyć drążki i utopić je w IPA wspomaganym ultradźwiękami bo takie psik-psik po wierzchu średnio do mnie przemawia. Tylko czy mi te ultradźwięki czegoś tam w poti nie zdewastują...?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 08 cze 2020, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 16:15
Posty: 51
Lokalizacja: Polska
Kiedyś dłubałem w podobny sposób w aparaturze Spektrum, a na końcu i tak zamówiłem nowy gimbal...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 25 cze 2020, 17:00 
Offline

Rejestracja: sobota 25 sie 2018, 10:20
Posty: 23
Lokalizacja: Rzesza
Miałem właśnie opisać swoj, ten sam problem, ale widzę, że ktoś już mnie wyprzedził.
Mój Air jest raczej mało używany więc trudno mi uwierzyć w usterki mechaniczne. Faktem jest jednak, że przy zwykłym oblocie, leci ewidentnie w prawo, przy czym nie zawsze tak samo mocno skręca. Do tego zdarza się, że gdy Gimbal kieruje ku dolowi, dron też zaczyna skręcać (!!!).
Wcześniej miałem problem z pikającą aparaturą, i to kilka razy ale jakoś przechodziło (pewnie po kalibracji). Gwarancja już minęła więc nigdzie wysyłać narazie nie będę ale jest sens przywracać ustawienia fabryczne? Jest jakiś jeden przycisk do tego czy trzeba po kolei tam kasować?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 26 cze 2020, 22:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 11 paź 2014, 16:15
Posty: 51
Lokalizacja: Polska
Jeśli zaraz po włączeniu aparaturka pika to znaczy, że któryś drążek nie jest w neutralnej pozycji, trzeba nimi trochę poruszać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 20 lip 2020, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12715
Lokalizacja: Mikoszewo
No niestety, dymanie sprężonym powietrzem rozwiązało problem na kilka lotów. Wczoraj wylatałem pakiet, całkiem na spokojnie (bez trybu SPORT) i problem z dryfowaniem YAW wrócił. Dodatkowo poti od gimbala zaczęło się momentami blokować przy powrocie do neutrum więc dzisiaj, korzystając z wyjątkowo plugawej pogody, rozebrałem aparaturę według instrukcji którą podrzucił potrek. Dodatkowo posiłkowałem się jeszcze https://www.youtube.com/watch?v=vXbEmgV9YCo bo jak już wspomniałem, nie tylko YAW zaczął stroić fochy a nie chciałem czegoś niechcący zdewastować.

No i faktycznie, mechanizm "zerujący" poti gimbala nałapał jakiegoś syfu a poti od YAW było od środka opylone na czarno, tak płytka jak i druciki.
Wyczyściłem IPA, poskładałem do kupy, kalibracja przeszła bez ekscesów - teraz tylko poczekać na poprawę pogody i sprawdzę czy i na ile jest poprawa.
Jedna uwaga tylko - otwierając obudowę potencjometru drążków przeginamy nóżki czyli zabieg można wykonać raz, góra dwa razy. Potem znacząco rośnie ryzyko że któreś wyprowadzenie się utrąci i, jak to w reklamie kiedyś mówili, będą kłopociki i wtedy pozostaje skorzystać z rady Myshor'a i fundnąć sobie nowy gimbal.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.