Loty VLOS
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Loty VLOS
Chyba nie warto w ten sposób łapać za słówka? Oczywiście był to skrót myślowy który chyba każdy zrozumiał? Chodziło jak pewnie doskonale się domyśliłeś o sygnal z gogli z małym opóźnieniem vs aplikacje w telefonie cyfrowy sygnal ze sporym opóźnieniem, jak sam zauważyłeś na dji świat się nie kończy
z resztą ten skrót myślowy zastosowałem we wcześniejszym poście.. w tym na który teraz odpisałeś jest to dość dokładnie ujęte i nie powinno być wątpliwości o co chodzi?
ale nie to było najważniejsze i nie wiem po co szukać czegoś do czego można się doczepić i skwitować -"lepiej sie doucz"
Nie wiem czy wstałeś dziś lewą nogą, ale chyba nie po to jest forum żeby odpisywać całkowicie nie merytorycznie z jedynym przekazem 'idź się doucz"
Ok, to jeśli pozwolisz może wrócimy do wczesniejszego tematu
przykład:
-potrzebne są zdjęcia dokumentujące stan pokrycia dachowego oraz podkonstrukcji masztu na dachu starej hali. Wejście na górę jest niebezpieczne.
Chyba jasne że precyzyjniej i bezpieczniej wykonasz takie zdjęcia używając podglądu fpv
z resztą ten skrót myślowy zastosowałem we wcześniejszym poście.. w tym na który teraz odpisałeś jest to dość dokładnie ujęte i nie powinno być wątpliwości o co chodzi?
ale nie to było najważniejsze i nie wiem po co szukać czegoś do czego można się doczepić i skwitować -"lepiej sie doucz"
Nie wiem czy wstałeś dziś lewą nogą, ale chyba nie po to jest forum żeby odpisywać całkowicie nie merytorycznie z jedynym przekazem 'idź się doucz"
Ok, to jeśli pozwolisz może wrócimy do wczesniejszego tematu
przykład:
-potrzebne są zdjęcia dokumentujące stan pokrycia dachowego oraz podkonstrukcji masztu na dachu starej hali. Wejście na górę jest niebezpieczne.
Chyba jasne że precyzyjniej i bezpieczniej wykonasz takie zdjęcia używając podglądu fpv
Re: Loty VLOS
Dobra Pany ! Podsumowując , podczas wykonywania lotu VLOS dron cały czas musi być w zasięgu wzroku . Nie ma sprecyzowanej ani wysokości lotu ani odległości . Po prostu dron ma być na tyle widoczny by móc nim bez żadnego problemu sterować nie korzystając przy tym z dodatkowych urządzeń . Dopuszczalne jest chwilowe zerkanie na wyświetlacz apki celem odczytu danych telemetrycznych . Tylko i wyłącznie tylko operator drona odpowiada za poprawność wykonania lotu VLOS jak i za wszelkie szkody powstałe w wyniku tego lotu .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Loty VLOS
To wypowiadaj się precyzyjniej, bo później przyjdzie nowy i przeczyta, że na ekranie są większe opóźnienia. Skąd ma wiedzieć, że to jakiś "skrót myślowy"?haluc pisze:Chyba nie warto w ten sposób łapać za słówka? Oczywiście był to skrót myślowy który chyba każdy zrozumiał? Chodziło jak pewnie doskonale się domyśliłeś o sygnal z gogli z małym opóźnieniem vs aplikacje w telefonie cyfrowy sygnal ze sporym opóźnieniem, jak sam zauważyłeś na dji świat się nie kończy
Odpisałem, że na Dji i cyfrowej transmisji przekazywania obrazu w ekranach, Świat się nie kończy. Więc jak najbardziej merytorycznie.haluc pisze:Nie wiem czy wstałeś dziś lewą nogą, ale chyba nie po to jest forum żeby odpisywać całkowicie nie merytorycznie z jedynym przekazem 'idź się doucz"
Re: Loty VLOS
A co? Masz jakieś wątpliwości?hornet2 pisze:Czy aby na pewno to jest powodem ?
Zanegowałem wyszczególnione fragmenty w których, z powodu ewidentnych braków wiedzy i nonszalanckich uogólnień które już ci Adrian zdążył wytknąć, napisałeś bzdury.haluc pisze:Nie rozumiem- zanegowałeś całość "bo tak" ?
Twierdzę że masz kolejny punkt który zdecydowanie musisz nadrobić - znajomość obowiązującego prawa. Polecam lekturę http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=53&t=45683 Pozwoli to uniknąć dalszego ośmieszania się tekstami o 199mhaluc pisze:Twierdzisz, że z odległości 199 metrów na jaką możesz zgodnie z prawem lecieć kontrolując model z widoku fpv przez gogle "raczej nie masz lepszej kontroli i precyzji " ?? Chcesz przez to powiedzieć że nieuzbrojonym okiem z takiej odległości lepiej jesteś w stanie wychwycić czy lecieć pół metra w lewo czy w prawo, do przodu czy do tyłu?
Twierdzę że nie wykazujesz bladego pojęcia co oznacza lot VLOS - nie, nie jest to lot gdzie tylko widzisz latadło vide 3 pierwsze posty tego tematu
Twierdzę że bez sensu zafiksowałeś się na najpopularniejsze aparaty latające które akurat widziałeś w MediaMarkcie, nie biorąc zupełnie pod uwagę innych sprzętów które również podlegają pod pojęcie FPV i których również dotyczą pojęcia takie jak VLOS - Cheersonem CX10W stracisz orientację w którą stronę leci po kilkunastu metrach a Cularisa możesz wyciągnąć na kilkaset metrów i dalej bez trudu pilotować go VLOS.
Twierdzę że nie wykazujesz żadnego zrozumienia z jakiego powodu zostały przyjęte dyskutowane tu regulacje prawne - nikogo nie obchodzi precyzja z jaką dokonasz inspekcji dachu za to czy jesteś w stanie uniknąć kolizji z innym statkiem powietrznym już tak co w przypadku braku możliwości obserwacji tego co się dzieje po bokach i z tyłu lecąc stricte FPV jest mocno wątpliwe.
Pomijając że miałem gogle na głowie zanim ty nauczyłeś się mówić "dron" to po powyższym dodatkowo twierdzę że nie masz pojęcia w żadnym kolorze z czego wynikają opóźnienia a także zupełnie bezpodstawnie stawiasz znak równości pomiędzy wyrazem "ekran" a komórką czy tabletem jednocześnie negując możliwość wyświetlenia na "ekranie" sygnału analogowego. To, że jedyny "ekran" jaki ci przychodzi na myśl to ten w komórce/tablecie, to tylko świadczy o wąskich horyzontach w temacie FPV. Przykładowo - SKY-700D, "ekran" do odbioru sygnału analogowego. Poza tym, gogle to też "ekrany". Może być jeden, jak np w przypadku gogli Quanum V2 Pro, mogą być dwa jak w przypadku FatSharków czy pokrewnych. Gogle też mogą mieć opóźnienie związane z cyfrowym przesyłem obrazu - np gogle od DJI.haluc pisze:Aha, analogowy sygnał z gogli fpv nie ma znacznie mniejszego (znikomego) opóźnienia niż obraz na apce np. w mavicu, phantomie, sparku itp? Jeśli uważasz to za bajkę proponuję założyć gogle na głowę i machnąć szybko ręką przed kamerą fpv a następnie powtórzyć procedurę i porównać opóźnienie cyfrowego sygnału w aplikacji na telefonie/ tablecie
Wedle powyższego, zgłoszenie na post Adriana zostaje usunięte bo stwierdzenie "doucz się" jest jak najbardziej na miejscu i zdecydowanie lepiej skorzystaj z tej rady PRZED wygłaszaniem różnego rodzaju kategorycznych stwierdzeń które z prawdą i rzeczywistością niewiele mają wspólnego.
Ten wredny...
Re: Loty VLOS
Nie wiem wiem jak to wygląda w Q500 4K w praktyce gdyż jeszcze nie wszystko w nim przetestowałem . Udało mi się nim polecieć na max wysokość 126,7m . Niby ma zablokowaną wysokość do max lotu do 120m . Jak daleko może polecieć ? Tego do Końca nie sprawdzałem . Poleciałem ponad 600m i zawróciłem . Tutaj na filmie gościu poleciał na 2050 stóp , czyli na 625m https://www.youtube.com/watch?v=eniurZ-tYX4 . Nie wiem dlaczego już po 200m stracił wizję ? U mnie nawet przy ponad 400m nie zrywa wizji . Nie wiem też czy na tych 2050 stopach dron sam się zatrzymał czy gościu to zrobił ? W każdym bądź razie tym dronem bez jego modyfikacji nie da się złamać przepisów lotów VLOS . Z odległości 600m jest dość dobrze widoczny . Powyżej wysokości AGL nie poleci . Wszelkie zakazane strefy lotów w Polsce ma wgrane . Będąc w takiej strefie nie da się załączyć silników . Tak że Yuneec postarał się w tym dronie o wszelkie zabezpieczenia . Oczywiście są one do obejścia po ingerencji w oprogramowanie .
Niektórzy znani markowi producenci droższych dronów nie stosują żadnych zabezpieczeń . No chyba że blokada zakazanych stref lotu . Kto by chciał kupić drona z zasięgiem sterowania tylko do 800m i zasięgiem wizji 400m ? Ale 5000m sterowanie i 3000m wizja to już jest coś . I nie chodzi tutaj o zrywanie linku . Dron ma być atrakcyjniejszy od konkurencji i dobrze się sprzedać . Drony są coraz mniejsze , coraz bardziej naszpikowane elektroniką , coraz dalej i wyżej latają . Jak takim czymś latać według przepisów VLOS ? Zwłaszcza gdy się wydało te 4 czy tam 6 tysiaków albo i więcej . Przecież każdy liczy na to że nic się nie stanie. Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Niektórzy znani markowi producenci droższych dronów nie stosują żadnych zabezpieczeń . No chyba że blokada zakazanych stref lotu . Kto by chciał kupić drona z zasięgiem sterowania tylko do 800m i zasięgiem wizji 400m ? Ale 5000m sterowanie i 3000m wizja to już jest coś . I nie chodzi tutaj o zrywanie linku . Dron ma być atrakcyjniejszy od konkurencji i dobrze się sprzedać . Drony są coraz mniejsze , coraz bardziej naszpikowane elektroniką , coraz dalej i wyżej latają . Jak takim czymś latać według przepisów VLOS ? Zwłaszcza gdy się wydało te 4 czy tam 6 tysiaków albo i więcej . Przecież każdy liczy na to że nic się nie stanie. Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Ostatnio zmieniony piątek 11 paź 2019, 10:36 przez hornet2, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Loty VLOS
No to super. Może masz i samochód, który nie rozpędzi się więcej jak na 90km/h, wiec na drodze nie da sie nim złamać przepisów maksymalnej prędkości? Ciesz się raczej, że już i jeszcze nie żyjemy w społeczeństwie w którym wszystko jest regułowane tak, byś sam nie musiał w ogóle myśleć.hornet2 pisze:Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Re: Loty VLOS
Zastanawiam się kiedy do ciebie wreszcie dojdzie że we VLOS nie ma ograniczeń wysokości i odległości na jaką możesz od siebie odlecieć, choćby z racji tego że nie masz dalmierza w oczach a nie wszystko co rekreacyjnie lata po niebie ma telemetrię.hornet2 pisze:Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Ten wredny...
Re: Loty VLOS
Do mnie dawno dotarło że w VLOS nie ma żadnych ograniczeń ani wysokości ani odległości . Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział dlaczego większość kupujących drona na pierwszym miejscu stawia jak największy zasięg i żeby jak najwyżej mógł polecieć . Po co komu dron z zasięgiem aż 5000m skoro legalnie aż tak daleko nie może polecieć ? Nie mówcie mi że chodzi tutaj o dobry ( nie zrywający się ) link wizji . Bo taki produkt lepiej się sprzedaje ? Producenta nie interesuje w jaki sposób potencjalny nabywca będzie użytkował taki sprzęt ? Czy zgodnie z przepisami czy też nie ? Ważne że taki sprzęt dzięki temu dobrze mu się sprzedaje . To samo przecież jest z samochodami . Im szybszy tym lepszy . Wiem że niektórym chodzi by mieć dobry zasięg wizji w terenie zabudowanym ( np. w mieście ) . Ale tutaj też nic się nie zmienia FPV z pierwszego obserwatora do 200m . VLOS na ile wzrok pozwoli . Jeszcze raz tyle ? Może ciut więcej ?
Czyli rozumiem że taki lot dronem poza zasięg wzroku bez względu na to czy operator ma jakieś uprawnienia czy też nie jest nielegalny . Nie mówię tutaj o lotach BVLOS . Chociaż w tym przypadku nie przewiduje się latania rekreacyjnie bądź sportowo . Do tego jeszcze potrzebna jest zgoda ULC . Więc taki zwykły posiadacz drona czy ma uprawnienia czy nie może jedynie latać VLOS albo FPV . ?
Czyli rozumiem że taki lot dronem poza zasięg wzroku bez względu na to czy operator ma jakieś uprawnienia czy też nie jest nielegalny . Nie mówię tutaj o lotach BVLOS . Chociaż w tym przypadku nie przewiduje się latania rekreacyjnie bądź sportowo . Do tego jeszcze potrzebna jest zgoda ULC . Więc taki zwykły posiadacz drona czy ma uprawnienia czy nie może jedynie latać VLOS albo FPV . ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: Loty VLOS
Bo jeśli producent pisze 5000 to nisko nad ziemią z przeszkodami, w zaśmieconym eterze, przy dużej wilgotności, może nie być nawet 500 m.
Zasięg to, odporność na zakłucenia, jakość anten, jakość całej instalacji, czułość odbiornika, moc nadawania.
Zasięg to, odporność na zakłucenia, jakość anten, jakość całej instalacji, czułość odbiornika, moc nadawania.
Re: Loty VLOS
Kupujący na pierwszym miejscu stawia cenę. Jak wysoko, jak daleko, jak długo i jak szybko ... to są normalne podstawowe laickie pytania dotyczące jakiegokolwiek modelu RC.hornet2 pisze:Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział dlaczego większość kupujących drona na pierwszym miejscu stawia jak największy zasięg i żeby jak najwyżej mógł polecieć .
Re: Loty VLOS
Odpowiedź została udzielona. Jeżeli jej nie zrozumiałeś to trudno. A jeżeli się z nią nie zgadzasz to kopsnij się pod Media czy inny sklep gdzie można dostać koptery i zrób sobie ankietę. Będziesz miał dane z pierwszej ręki kto, po co kupuje i czym się kierował przy wyborze. W rozważania filozoficzne baw się we własnym zakresie.hornet2 pisze: Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział
Nie, nie rozumiesz i dalsza część twojej wypowiedzi dobitnie o tym świadczy. Wylatując poza kontrolę wzrokową MÓWISZ o locie BVLOS. To czy wykonywany jest zgodnie z prawem czy nie (tj. z dopełnieniem wszelkich formalności) nie zmienia jego klasyfikacji.hornet2 pisze:Czyli rozumiem
Byłeś wielokrotnie proszony żeby zapoznać się ze zrozumieniem z aspektami prawa obowiązującego lataczy. W związku z tym że po raz kolejny nie wykazujesz żadnej chęci by tego dokonać tylko w kółko bezmyślnie zadajesz te same pytania dopominając się by ktoś ci przekleił kolejny fragment rozporządzenia bądź opracowania wykonanego przez Pawelsky'ego temat zamykam. Kolejne pytania z twojej strony o rzeczy które są opisane otwartym tekstem we wskazanych wcześniej miejscach powędrują z miejsca do kosza.hornet2 pisze:Więc taki zwykły posiadacz drona czy ma uprawnienia czy nie może jedynie latać VLOS albo FPV .
Ten wredny...