Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 11 gru 2019, 11:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: środa 18 wrz 2019, 08:41 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
Mi nie chodzi o problem związany z tym czy to ustrojstwo poleci czy nie, o to się nie martwię i sądzę, że będzie latało bezproblemowo.
Bardziej o ograniczenie mocy podczas stabilizacji zrzuconego drona ponieważ gwałtowne niesymetryczne używanie silników z pełną mocą będzie generowało duże niesymetryczne obciążenia jakich chcę uniknąć właśnie przez ograniczenie mocy maksymalnej wypluwanej na poszczególne silniki.
próby stabilizacji spadającego w rotacji modelu pokazały jak bardzo dynamiczne są to obciążenia, chciałbym to stabilizować w miarę łagodnie i powoli.

o ile w normalnym / stabilnym locie drona 10-15kg z ciągiem max rzędu 60-70kg nie dopatruję się jakichkolwiek problemów to zrzucony z wyłączonymi silnikami już nie jest zwykłą zabawką a stabilizacja jego uwolni bardzo duże przeciążenia konstrukcji które chcę ograniczyć ile się da.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 09:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 2134
To zmień silniki na mniejsze. Jak budujesz potwora to zrób to na takiej ramie aby wytrzymała wszystkie obciążenia. Inaczej nie ma to sensu. Nikt nie ładuje silnika odrzutowego do malucha bo jego konstrukcja na to nie pozwala a ty chcesz to zrobić i aby nie niszczyć ramy chcesz ograniczyć dopływ paliwa. I po co?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 09:34 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
Nie rozumiesz idei projektu. Nie mogę zmniejszyć silników, śmigieł czy napięcia bo ja potrzebuję pełnej mocy na raz wszystkich silników symetrycznie gdy napęd jest na plecach, zapewniam cię, że konstrukcja spokojnie wytrzyma obciążenia dwa razy większe bo to są obciążenia statyczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12436
Lokalizacja: Mikoszewo
Mam wrażenie że na siłę szukasz dziury w całym (albo nie do końca rozumiem twoje intencje, co też jest możliwe).
"Pchacz" lata? Stabilizuje się po zrzucie nawet w dziwnych pozycjach (np. śmigłami do dołu)? Wraca i ląduje tam gdzie chcesz? Rama wytrzymuje maksymalny gaz na jednym ramieniu (zakładam że tak bo implantacja rozpędzonego silnika pod żebro lub w linki raczej nie jest twoim celem)?
Jeżeli odpowiedź na powyższe jest "tak" to w czym problem? Że kopter stabilizuje się "gwałtownie"? Czy chodzi o coś innego?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 09:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 2134
prokopcio pisze:
Nie rozumiesz idei projektu.

Nie rozumiem.:(

Ale zawsze możesz użyć regulatorów do zmiany mocy silników.

EDIT
Zrobiłem kiedyś taki eksperyment. Wyleciałem dronem na 200m w górę. W stabilize dałem silniki na 0. Dron zaczął swobodnie spadać wykonując dowolne obroty. Na wysokości ok 50 m przełączyłem na loiter. Ustabilizowanie drona zajęło mu tylko ok 20 m. Dron ważył 2kg i miał ciąg ok 9kg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 10:14 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
Już sprubuję się wytłumaczyć.
Przeprowadziłem sporo testów na modelu - zabawce 0,6kg z ciągiem około 2,5kg. O ile latanie nie stanowi najmniejszego problemu, napęd umieszczony pioniwo z pełną mocą może kręcić godzinami, to poczas prób zrzutu gdzie stabilizacja trwa może ze 2s. Dwukrotnie zauważyłem np. Poluzowanie śrub co w konsekwencji spowodowało lekkie przesunięcie ramion ramy. Nic się nie stało i oczywiście jest to tylko i wyłącznie moja wina.

Tak, zgadzam się, że jest to szukanie dziury w całym i że wszystkk ma byś zrobione perfekcyjnie i wtedy problemów nie będzie.

Niesty njedopatrzenia się zdarzają, chciałem zauważyć też, że nie spotkałem nigdy podobnego rozwiązania. Nie jest to zabawka, wręcz przeciwnie jest to bardzo niebezpieczne narzędzie i naprawdę chcę po prostu ograniczyć możliwość wystąpienia awarii. Oczywiście konstrukcję robię najsolidniej jak potrafię w zakładanej masie ale ograniczenie przeciążeń dynamicznych w znacznym stopniu zmniejsza ryzyko wystąpienia awarii.

[Edytuj posty!! (Pkt.9 regulaminu)]

maxiiii pisze:
możesz użyć regulatorów do zmiany mocy silników.

tak chcę zrobić, - a dokładniej, żeby to kontroler nie wysterowywał regulatorów na 100% ale nie potrafię :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12436
Lokalizacja: Mikoszewo
Czyli kombinujesz jak koń pod górkę jak by tu upośledzić proces stabilizacji zmniejszając dostępną moc silników bo w prototypie zdarzyło ci się nie zabezpieczyć gwintów?
Idąc tym tropem powinieneś zrobić oktę bo może ci się zapomnieć dokręcić/zabezpieczyć śrub silnika lub śmigła i mimo złagodzonej stabilizacji ten element odpadnie. Okta na 7 silnikach sobie poradzi, quadro na 3 już nie bardzo.
A na poważnie - przeginasz i to nie w tą stronę którą powinieneś. Zrób połączenia skręcane zgodnie ze sztuką to nie będziesz musiał szukać rozwiązań naokoło które i tak mogą okazać się bez sensu (o ile w ogóle uda ci się to znaleźć) jak się okaże że do poluzowania śrub doszło nie z powodu zwrotu który ci się tak strasznie podoba (przeciążenia dynamiczne) a z powodu najzwyklejszych wibracji od napędu i w trakcie spokojnego podejścia do lądowania kopter rozpadnie się w powietrzu bo śmigło było ciut niewyważone.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 12:11 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
Zadałem tylko skromne pytanie jak w APM ograniczyć ciąg max.
Skoro jest możliwość minimalizacji ryzyka to chcę ją wykorzystać podczas uruchomienia tego niebezpiecznego prototypu od którego może zależeć czyjeś zdrowie i życie.
Nie jestem nieomylny, tego faktu nie zmienię. Poluzowanie śruby to kropla w morzu przykładów jakie mogą stworzyć zagrożenie.
Jeśli jesteś przekonany, że zrobisz to bezbłędnie to chętnie Ci za to dobrze zapłacę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12436
Lokalizacja: Mikoszewo
Nie zadałeś "tylko skromne pytanie" tylko kombinujesz nad rozwiązaniem problemu nie od tej strony i dziecinne zaczepki o nieomylności tudzież poważny ton towarzyszący rzekomej dbałości o bezpieczeństwo tego nie zmienią, chociażby z powodu który podałem wyżej a który w swoim zacietrzewieniu raczyłeś przeoczyć. Zamiast zabezpieczyć się przed awarią na poziomie konstrukcyknym szukasz wątpliwej jakości zabezpieczeń na poziomie softu (skąd wiesz jaki stopień redukcji mocy w realnym stopniu zredukuje szansę awarii konstrukcji?) kiedy rozpad ramy może być spowodowany przez inny, daleko bardziej prawdopodobny powód niż przeciązenie wywołane stabilizacją. Swoją drogą - skąd pewność że awaria którą zaobserwowałeś w prototypie nie była wynikiem wibracji a właśnie przeciążeń? O oczywistym niedbalstwie konstrukcyjnym nie wspominając bo typowe quadziki do freestyle czy wyścigów przechodzą przez koszmarne przeciążenia w wyniku fantazji pilota, mają poszczerbione śmigła i obite silniki a jakoś się nie rozpadają. Dodatkowo, (o ile ci się w końcu uda znaleźć to czego szukasz) wprowadzasz w ten sposób zagrożenie w innym miejscu a mianowicie w sytuacji gdy będziesz zmuszony zrzucić napęd szybciej niż zakładałeś, kopter może nie zdążyć się ustabilizować z powodu ograniczonej mocy. Pomijając oczywiste straty finansowe, rozbite zasilanie takiego kolosa sprowadza realne zagrożenie pożarowe.
Oczywiście zrobisz jak będziesz chciał ale nie dorabiaj do tego ideologii na siłę.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 2134
Rzwiązanie już ci podałem. THR_MAX służy do ustalenia maksymalnego gazu dla trybów automatycznych i nie bierze udziału w sterowaniu ręcznym. Więcej nie jestem w stanie wymyślić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 wrz 2019, 15:01 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
tak, dziękuję sprawdzę. Pisałem, że nie doczytałem że to tyczy automatu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 wrz 2019, 06:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2054
Lokalizacja: Gdynia
prokopcio,
Piszesz, że na prototypie zdarzyło się, że poluzowały się śruby. ale z tego co widzę, to na konstrukcji docelowej masz śmigła składane przymocowane na stałe... - więc to, że odkręciła się śrubka... zdarza się i to nawet nie tak rzadko, kiedyś ukręciłem nawet gwint bo dokręcałem za mocno...

Dwa - mówisz, że dodatkowe kg na plecach paralotniarza nie są wskazane... (mówię o pomyśle dociążenia "pchacza") - no tu bym polemizował - paralotniarz (człowiek) może ważyć 80kg, a może ważyć 90kg - może się nie znam ale na chłopski rozum mając np 4kg na plecach, które to 4kg odczepią się wraz z "pchaczem" i pomogą w stabilnym locie - to robi dla paralotniarza różnicę ?

Trzy - wiem, że docelowa konstrukcja nie jest tania (patrząc na silniki chociażby) - ale też mam wrażenie, że troszkę zapobiegasz temu co się nie zdarzy. racerowe drony mają stosunek ciągu do masy na poziomie nawet 11x i działają. słowo klucz wg mnie, to odpowiednie PIDy. tutaj bym spędził nad nimi na prawdę wiele czasu, aby to dostroić na tip-top. Przy tej konstrukcji to bym obowiązkowo lutował wszystkie kabelki (również sterujące, gps, mag) bezpośrednio do APM - to nie jest 1kg w powietrzu, żeby ryzykować odpięcie się jakiejś wtyczuszki - ale to tak na marginesie.

ps. to powyżej to moje "wolne przemyślenia", bardziej temat do dyskusji.

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 wrz 2019, 12:17 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
5kg na plecach nie jest problemem ale dodatkowe 5 do już posiadanych 15 czy 17kg to już bardzo dużo.

Ok. Czytając to wszystko uspokoiliścue mnie. Rzeczywiście na początek nie będę nic kombinował i zobaczę jak to się zachowuje z pełną mocą ale jeszcze jest to niekorzystne w jednej kwesrii - ze względu na to, że śmigła się przesłaniają a zależy mi na jak największym upakowaniu gabarytowym pozostaje problem oszacowania/pomiaru jak bardzo śmigła się mogą odgiąć. Zmirzyłem że podczas pełnej mocy statycznie końcówki odchylają się o 20mm ale podczas stabilizacji spadającego drona dojdą duże siły żyroskopowe które nie pomagają. To też jest powód chęci ograniczenia mocy podczas stabilizacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 12 paź 2019, 13:04 
Offline

Rejestracja: środa 01 maja 2019, 17:32
Posty: 66
Lokalizacja: Grodków
Dla "potomnych" :
Zagłębiłem się w w źródła programu APM i zmodyfikowałem pod swoje potrzeby ale bez kombinacji w oryginale jest ograniczenie PWM wypluwanego na ESC - jest ono przepisywane z kalibracji maks położenia drążka gazu podczas kalibracji radia.
Całkowicie nielogiczne podejście autora.
Parametr RC3_MAX


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.