Loty VLOS

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

haluc
Posty: 12
Rejestracja: sobota 10 sie 2019, 14:56
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Loty VLOS

Post autor: haluc »

Chyba nie warto w ten sposób łapać za słówka? Oczywiście był to skrót myślowy który chyba każdy zrozumiał? Chodziło jak pewnie doskonale się domyśliłeś o sygnal z gogli z małym opóźnieniem vs aplikacje w telefonie cyfrowy sygnal ze sporym opóźnieniem, jak sam zauważyłeś na dji świat się nie kończy

z resztą ten skrót myślowy zastosowałem we wcześniejszym poście.. w tym na który teraz odpisałeś jest to dość dokładnie ujęte i nie powinno być wątpliwości o co chodzi?

ale nie to było najważniejsze i nie wiem po co szukać czegoś do czego można się doczepić i skwitować -"lepiej sie doucz"

Nie wiem czy wstałeś dziś lewą nogą, ale chyba nie po to jest forum żeby odpisywać całkowicie nie merytorycznie z jedynym przekazem 'idź się doucz"

Ok, to jeśli pozwolisz może wrócimy do wczesniejszego tematu

przykład:
-potrzebne są zdjęcia dokumentujące stan pokrycia dachowego oraz podkonstrukcji masztu na dachu starej hali. Wejście na górę jest niebezpieczne.
Chyba jasne że precyzyjniej i bezpieczniej wykonasz takie zdjęcia używając podglądu fpv
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Loty VLOS

Post autor: hornet2 »

Dobra Pany ! Podsumowując , podczas wykonywania lotu VLOS dron cały czas musi być w zasięgu wzroku . Nie ma sprecyzowanej ani wysokości lotu ani odległości . Po prostu dron ma być na tyle widoczny by móc nim bez żadnego problemu sterować nie korzystając przy tym z dodatkowych urządzeń . Dopuszczalne jest chwilowe zerkanie na wyświetlacz apki celem odczytu danych telemetrycznych . Tylko i wyłącznie tylko operator drona odpowiada za poprawność wykonania lotu VLOS jak i za wszelkie szkody powstałe w wyniku tego lotu .
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Loty VLOS

Post autor: Adrián »

haluc pisze:Chyba nie warto w ten sposób łapać za słówka? Oczywiście był to skrót myślowy który chyba każdy zrozumiał? Chodziło jak pewnie doskonale się domyśliłeś o sygnal z gogli z małym opóźnieniem vs aplikacje w telefonie cyfrowy sygnal ze sporym opóźnieniem, jak sam zauważyłeś na dji świat się nie kończy
To wypowiadaj się precyzyjniej, bo później przyjdzie nowy i przeczyta, że na ekranie są większe opóźnienia. Skąd ma wiedzieć, że to jakiś "skrót myślowy"?
haluc pisze:Nie wiem czy wstałeś dziś lewą nogą, ale chyba nie po to jest forum żeby odpisywać całkowicie nie merytorycznie z jedynym przekazem 'idź się doucz"
Odpisałem, że na Dji i cyfrowej transmisji przekazywania obrazu w ekranach, Świat się nie kończy. Więc jak najbardziej merytorycznie.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Loty VLOS

Post autor: Verid »

hornet2 pisze:Czy aby na pewno to jest powodem ?
A co? Masz jakieś wątpliwości?
haluc pisze:Nie rozumiem- zanegowałeś całość "bo tak" ?
Zanegowałem wyszczególnione fragmenty w których, z powodu ewidentnych braków wiedzy i nonszalanckich uogólnień które już ci Adrian zdążył wytknąć, napisałeś bzdury.
haluc pisze:Twierdzisz, że z odległości 199 metrów na jaką możesz zgodnie z prawem lecieć kontrolując model z widoku fpv przez gogle "raczej nie masz lepszej kontroli i precyzji " ?? Chcesz przez to powiedzieć że nieuzbrojonym okiem z takiej odległości lepiej jesteś w stanie wychwycić czy lecieć pół metra w lewo czy w prawo, do przodu czy do tyłu?
Twierdzę że masz kolejny punkt który zdecydowanie musisz nadrobić - znajomość obowiązującego prawa. Polecam lekturę http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=53&t=45683 Pozwoli to uniknąć dalszego ośmieszania się tekstami o 199m
Twierdzę że nie wykazujesz bladego pojęcia co oznacza lot VLOS - nie, nie jest to lot gdzie tylko widzisz latadło vide 3 pierwsze posty tego tematu
Twierdzę że bez sensu zafiksowałeś się na najpopularniejsze aparaty latające które akurat widziałeś w MediaMarkcie, nie biorąc zupełnie pod uwagę innych sprzętów które również podlegają pod pojęcie FPV i których również dotyczą pojęcia takie jak VLOS - Cheersonem CX10W stracisz orientację w którą stronę leci po kilkunastu metrach a Cularisa możesz wyciągnąć na kilkaset metrów i dalej bez trudu pilotować go VLOS.
Twierdzę że nie wykazujesz żadnego zrozumienia z jakiego powodu zostały przyjęte dyskutowane tu regulacje prawne - nikogo nie obchodzi precyzja z jaką dokonasz inspekcji dachu za to czy jesteś w stanie uniknąć kolizji z innym statkiem powietrznym już tak co w przypadku braku możliwości obserwacji tego co się dzieje po bokach i z tyłu lecąc stricte FPV jest mocno wątpliwe.
haluc pisze:Aha, analogowy sygnał z gogli fpv nie ma znacznie mniejszego (znikomego) opóźnienia niż obraz na apce np. w mavicu, phantomie, sparku itp? Jeśli uważasz to za bajkę proponuję założyć gogle na głowę i machnąć szybko ręką przed kamerą fpv a następnie powtórzyć procedurę i porównać opóźnienie cyfrowego sygnału w aplikacji na telefonie/ tablecie
Pomijając że miałem gogle na głowie zanim ty nauczyłeś się mówić "dron" to po powyższym dodatkowo twierdzę że nie masz pojęcia w żadnym kolorze z czego wynikają opóźnienia a także zupełnie bezpodstawnie stawiasz znak równości pomiędzy wyrazem "ekran" a komórką czy tabletem jednocześnie negując możliwość wyświetlenia na "ekranie" sygnału analogowego. To, że jedyny "ekran" jaki ci przychodzi na myśl to ten w komórce/tablecie, to tylko świadczy o wąskich horyzontach w temacie FPV. Przykładowo - SKY-700D, "ekran" do odbioru sygnału analogowego. Poza tym, gogle to też "ekrany". Może być jeden, jak np w przypadku gogli Quanum V2 Pro, mogą być dwa jak w przypadku FatSharków czy pokrewnych. Gogle też mogą mieć opóźnienie związane z cyfrowym przesyłem obrazu - np gogle od DJI.

Wedle powyższego, zgłoszenie na post Adriana zostaje usunięte bo stwierdzenie "doucz się" jest jak najbardziej na miejscu i zdecydowanie lepiej skorzystaj z tej rady PRZED wygłaszaniem różnego rodzaju kategorycznych stwierdzeń które z prawdą i rzeczywistością niewiele mają wspólnego.
Ten wredny...
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Loty VLOS

Post autor: hornet2 »

Nie wiem wiem jak to wygląda w Q500 4K w praktyce gdyż jeszcze nie wszystko w nim przetestowałem . Udało mi się nim polecieć na max wysokość 126,7m . Niby ma zablokowaną wysokość do max lotu do 120m . Jak daleko może polecieć ? Tego do Końca nie sprawdzałem . Poleciałem ponad 600m i zawróciłem . Tutaj na filmie gościu poleciał na 2050 stóp , czyli na 625m https://www.youtube.com/watch?v=eniurZ-tYX4 . Nie wiem dlaczego już po 200m stracił wizję ? U mnie nawet przy ponad 400m nie zrywa wizji . Nie wiem też czy na tych 2050 stopach dron sam się zatrzymał czy gościu to zrobił ? W każdym bądź razie tym dronem bez jego modyfikacji nie da się złamać przepisów lotów VLOS . Z odległości 600m jest dość dobrze widoczny . Powyżej wysokości AGL nie poleci . Wszelkie zakazane strefy lotów w Polsce ma wgrane . Będąc w takiej strefie nie da się załączyć silników . Tak że Yuneec postarał się w tym dronie o wszelkie zabezpieczenia . Oczywiście są one do obejścia po ingerencji w oprogramowanie .

Niektórzy znani markowi producenci droższych dronów nie stosują żadnych zabezpieczeń . No chyba że blokada zakazanych stref lotu . Kto by chciał kupić drona z zasięgiem sterowania tylko do 800m i zasięgiem wizji 400m ? Ale 5000m sterowanie i 3000m wizja to już jest coś . I nie chodzi tutaj o zrywanie linku . Dron ma być atrakcyjniejszy od konkurencji i dobrze się sprzedać . Drony są coraz mniejsze , coraz bardziej naszpikowane elektroniką , coraz dalej i wyżej latają . Jak takim czymś latać według przepisów VLOS ? Zwłaszcza gdy się wydało te 4 czy tam 6 tysiaków albo i więcej . Przecież każdy liczy na to że nic się nie stanie. Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Ostatnio zmieniony piątek 11 paź 2019, 10:36 przez hornet2, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Loty VLOS

Post autor: IvanM »

hornet2 pisze:Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
No to super. Może masz i samochód, który nie rozpędzi się więcej jak na 90km/h, wiec na drodze nie da sie nim złamać przepisów maksymalnej prędkości? Ciesz się raczej, że już i jeszcze nie żyjemy w społeczeństwie w którym wszystko jest regułowane tak, byś sam nie musiał w ogóle myśleć.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Loty VLOS

Post autor: Verid »

hornet2 pisze:Moim dronem złamać przepisów lotów VLOS bez jego przeróbki się nie da . Przynajmniej w temacie wysokości i odległości .
Zastanawiam się kiedy do ciebie wreszcie dojdzie że we VLOS nie ma ograniczeń wysokości i odległości na jaką możesz od siebie odlecieć, choćby z racji tego że nie masz dalmierza w oczach a nie wszystko co rekreacyjnie lata po niebie ma telemetrię.
Ten wredny...
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Loty VLOS

Post autor: hornet2 »

Do mnie dawno dotarło że w VLOS nie ma żadnych ograniczeń ani wysokości ani odległości . Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział dlaczego większość kupujących drona na pierwszym miejscu stawia jak największy zasięg i żeby jak najwyżej mógł polecieć . Po co komu dron z zasięgiem aż 5000m skoro legalnie aż tak daleko nie może polecieć ? Nie mówcie mi że chodzi tutaj o dobry ( nie zrywający się ) link wizji . Bo taki produkt lepiej się sprzedaje ? Producenta nie interesuje w jaki sposób potencjalny nabywca będzie użytkował taki sprzęt ? Czy zgodnie z przepisami czy też nie ? Ważne że taki sprzęt dzięki temu dobrze mu się sprzedaje . To samo przecież jest z samochodami . Im szybszy tym lepszy . Wiem że niektórym chodzi by mieć dobry zasięg wizji w terenie zabudowanym ( np. w mieście ) . Ale tutaj też nic się nie zmienia FPV z pierwszego obserwatora do 200m . VLOS na ile wzrok pozwoli . Jeszcze raz tyle ? Może ciut więcej ?

Czyli rozumiem że taki lot dronem poza zasięg wzroku bez względu na to czy operator ma jakieś uprawnienia czy też nie jest nielegalny . Nie mówię tutaj o lotach BVLOS . Chociaż w tym przypadku nie przewiduje się latania rekreacyjnie bądź sportowo . Do tego jeszcze potrzebna jest zgoda ULC . Więc taki zwykły posiadacz drona czy ma uprawnienia czy nie może jedynie latać VLOS albo FPV . ?
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
rc.fpv.poland
Posty: 117
Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
Lokalizacja: GB

Re: Loty VLOS

Post autor: rc.fpv.poland »

Bo jeśli producent pisze 5000 to nisko nad ziemią z przeszkodami, w zaśmieconym eterze, przy dużej wilgotności, może nie być nawet 500 m.

Zasięg to, odporność na zakłucenia, jakość anten, jakość całej instalacji, czułość odbiornika, moc nadawania.
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Loty VLOS

Post autor: IvanM »

hornet2 pisze:Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział dlaczego większość kupujących drona na pierwszym miejscu stawia jak największy zasięg i żeby jak najwyżej mógł polecieć .
Kupujący na pierwszym miejscu stawia cenę. Jak wysoko, jak daleko, jak długo i jak szybko ... to są normalne podstawowe laickie pytania dotyczące jakiegokolwiek modelu RC.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Loty VLOS

Post autor: Verid »

hornet2 pisze: Tylko nikt mi sensownie nie odpowiedział
Odpowiedź została udzielona. Jeżeli jej nie zrozumiałeś to trudno. A jeżeli się z nią nie zgadzasz to kopsnij się pod Media czy inny sklep gdzie można dostać koptery i zrób sobie ankietę. Będziesz miał dane z pierwszej ręki kto, po co kupuje i czym się kierował przy wyborze. W rozważania filozoficzne baw się we własnym zakresie.
hornet2 pisze:Czyli rozumiem
Nie, nie rozumiesz i dalsza część twojej wypowiedzi dobitnie o tym świadczy. Wylatując poza kontrolę wzrokową MÓWISZ o locie BVLOS. To czy wykonywany jest zgodnie z prawem czy nie (tj. z dopełnieniem wszelkich formalności) nie zmienia jego klasyfikacji.
hornet2 pisze:Więc taki zwykły posiadacz drona czy ma uprawnienia czy nie może jedynie latać VLOS albo FPV .
Byłeś wielokrotnie proszony żeby zapoznać się ze zrozumieniem z aspektami prawa obowiązującego lataczy. W związku z tym że po raz kolejny nie wykazujesz żadnej chęci by tego dokonać tylko w kółko bezmyślnie zadajesz te same pytania dopominając się by ktoś ci przekleił kolejny fragment rozporządzenia bądź opracowania wykonanego przez Pawelsky'ego temat zamykam. Kolejne pytania z twojej strony o rzeczy które są opisane otwartym tekstem we wskazanych wcześniej miejscach powędrują z miejsca do kosza.
Ten wredny...
Zablokowany