WItam
Postanowiłem zbudować quada do nauki latania FPV na ramie martian 330 z kontrolerem matek f405ctr i INAV na pokładzie.
Jako ze tak jak pisałem ma mi to posłużyć do nauki latania w okularach potrzebuje trybów althold i posthold(na samej stabilizacji niestety dron gdzies mi ucieka i nie jestem w stanie kontrolować jego lutu na 100 % ) wiec na poczatek postanowiłem sobie to ułatwić tamtymi trybami.
Pytanie tylko w zasadzie dotyczy ustawienia tych trybów .
czytałem na ten temat i podobno niektóre tryby trzeba ze sobą łaczyc a inne załaczają sobie same potrzebne komponenty.
|I tak jesli włącze Arm na właczniku ch 5 i post hold ch 6 to automatyczbnie inav załacza sobie tryb ANGLE i ALT HOLD co widać na zdjęciu pierwszym podswietlając te tryby po mimo że włączniki s a po za zakresem
natomiast jesli wybiore na właczniku tryb althod popdswietla sie tylko ten tryb,podobno do niego trzeba dodać angle
i tu włąśnie jest problem ,jak to poprawnie zrobic.
ja to zrobilem tak jak na fotce\
tryb angle mam na ch 7
tylko ze tak jak widać na fotce po załaczeniu tylko trybu angle alt hold juz jest podsietlony po mimo ze przelącznik od alt hold jest jeszcze na off
jak to zrobic poprawnie
INAv kilka pytań
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: INAv kilka pytań
Ustaw tak, dodatkowo jeszcze mam NAV poshold który jest na końcowym zakresie CH5, ale nie pokaże Ci screena bo zmieniłem GPS i jeszcze go nie skonfigurowałem, więc nie widać tego trybu w zakładce MODES.
W ten sposób na przełączniku 3 poz. masz pokolei - stabilize, alt-hold, pos hold.
W ten sposób na przełączniku 3 poz. masz pokolei - stabilize, alt-hold, pos hold.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: INAv kilka pytań
Dzięki
w configuratorze widać ze wszystko działa teraz poprawnie.
Pozostaje tylko skalibrować kompas ,ustawić failsafe założyć śmigła i testy.
Jeszcze tylko takie pytanie,przy obecnym ustawieniu jest to nie mozliwe,bo na przełączniku 3 pozycyjnym mamy od razu tryb stabilize po uzbrojeniu,ale
tryb mamy jesli w mode mamy tylko ustawione Arm,jak mniemam jest to acro czyli całkowity manual,bo silniki mozna w nim bez problemu uzbroic.
Ps .
Quad ulotniony
Po zmianie protokołu esc na Dshot 150 quad lata dosc stabilnie w e wszystkich trybach.
Nie podoba mi sie tylko wskazanie barometru(mam telemetrie po przez Sport) i tak o ile wysokość z odczytu GPS jest poprawna to wbudowany barometr przy wysokosci ok 3 metrów pokazuje o
drugie tyle wyżej,nie wiem czy mozna to w configuratorze jakoś skalibrować.
dodam ze obecnie nie jest on osłoniety żadną gąbką pierwsze próbty miał ale wypadały one jeszcze gorzej
tak wyglada odczyt i wydaje mi sie ze po podniesieniu powinna sie wartosc alt
w configuratorze widać ze wszystko działa teraz poprawnie.
Pozostaje tylko skalibrować kompas ,ustawić failsafe założyć śmigła i testy.
Jeszcze tylko takie pytanie,przy obecnym ustawieniu jest to nie mozliwe,bo na przełączniku 3 pozycyjnym mamy od razu tryb stabilize po uzbrojeniu,ale
tryb mamy jesli w mode mamy tylko ustawione Arm,jak mniemam jest to acro czyli całkowity manual,bo silniki mozna w nim bez problemu uzbroic.
Ps .
Quad ulotniony
Po zmianie protokołu esc na Dshot 150 quad lata dosc stabilnie w e wszystkich trybach.
Nie podoba mi sie tylko wskazanie barometru(mam telemetrie po przez Sport) i tak o ile wysokość z odczytu GPS jest poprawna to wbudowany barometr przy wysokosci ok 3 metrów pokazuje o
drugie tyle wyżej,nie wiem czy mozna to w configuratorze jakoś skalibrować.
dodam ze obecnie nie jest on osłoniety żadną gąbką pierwsze próbty miał ale wypadały one jeszcze gorzej
tak wyglada odczyt i wydaje mi sie ze po podniesieniu powinna sie wartosc alt
Re: INAv kilka pytań
Z doświadczenia z innymi sprzętami - dokładność wysokości z GPS'a możesz sobie w spodnie włożyć. Generalnie nadaje się tylko do zadań szacunkowych także rozjazd między wskazaniami GPS a baro jest czymś wręcz spodziewanym. Druga rzecz - baro MUSI być osłonięte gąbką z gatunku oddychających. Po pierwsze podmuchy od śmigieł robią mu wodę z mózgu i na 100% będzie pokazywało głupoty a po drugie jest czułe na bezpośrednie promienie słoneczne które też potrafią zakłócić wskazania wysokości.
Ten wredny...
Re: INAv kilka pytań
To tez.Verid pisze:Po pierwsze podmuchy od śmigieł robią mu wodę z mózgu i na 100% będzie pokazywało głupoty
Osłonie plytke do okoła gąbką,co do promieni to raczej nie bo barometr umieszczony jest na spodniej stronie płytki
Obserwując wskazania barometru w configuratorze i na ekranie telemetrii(po uzbrojeniu quada,oczywiscie bez smigieł) i podnoszeniu go, wskazanie w w configuratorze wygląda w miare ok natomiast w radiu jest przekłamana
i tak przy odczyciew kompie 2m na ekranie telemetrii mamy prawie 5m.
Radio to fs-th9x z softem er9x i modem telemetrii na ekranie
czy jest jakas możliwość skorygowania tego wskazania,
Podłacze jeszce osd i zobacze jak tam bedzie,
ale wychodzi na to że sam barometr pokazuje ok ,trzeba go tylko osłonić.