4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Witam.
Projekt "dronowego" napędu paralotni ruszył. Waga napędu testowego to około 10kg z ciągiem maksymalnym ponad 60kg. o ile 60kg jest potrzebne do napędu paralotni to w konfiguracji jako quadrocopter jest to sporo za dużo mocy i podczas stabilizacji po zrzucie gdzie silniki pracują bardzo niesymetrycznie będą występowały bardzo duże niesymetryczne obciążenia konstrukcji które chciałbym ograniczyć przez zmniejszenie mocy maksymalnej silników co najmniej o połowę.
nie mogę się odnaleźć które parametry kontrolera ArduCopter są odpowiedzialne za ograniczenie mocy wypluwanej na silniki.
add:
ok, chyba mam - MOT_SPIN_MAX lub / i MOT_PWM_MAX
przetestuję
Niestety w mojej wersji nie mam tych parametrów - jedynie THR_MAX co odnosi się jedynie do "przepustnicy" aparatury.
mi chodzi o zmniejszenie mocy gdy dron lata w trybie AUTO lub RTL.
Projekt "dronowego" napędu paralotni ruszył. Waga napędu testowego to około 10kg z ciągiem maksymalnym ponad 60kg. o ile 60kg jest potrzebne do napędu paralotni to w konfiguracji jako quadrocopter jest to sporo za dużo mocy i podczas stabilizacji po zrzucie gdzie silniki pracują bardzo niesymetrycznie będą występowały bardzo duże niesymetryczne obciążenia konstrukcji które chciałbym ograniczyć przez zmniejszenie mocy maksymalnej silników co najmniej o połowę.
nie mogę się odnaleźć które parametry kontrolera ArduCopter są odpowiedzialne za ograniczenie mocy wypluwanej na silniki.
add:
ok, chyba mam - MOT_SPIN_MAX lub / i MOT_PWM_MAX
przetestuję
Niestety w mojej wersji nie mam tych parametrów - jedynie THR_MAX co odnosi się jedynie do "przepustnicy" aparatury.
mi chodzi o zmniejszenie mocy gdy dron lata w trybie AUTO lub RTL.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 wrz 2019, 08:32 przez prokopcio, łącznie zmieniany 1 raz.
ciąg 4 x 16kg
pomożecie ?
z jednego śmigła mam 16kg ciągu :
z jednego śmigła mam 16kg ciągu :
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Nieźle, ja przy testach 4kg już odchodziłem dość daleko
Szczerze, kurde nie wiem, to już nawet nie chodzi o przycięcie sterowania z aparatury, bo nadal w trybach stabilizacji okażę się ze FC ma faktyczny zakres pracy PWM od 1100 do 1200 i to może być za mała rozdzielczość. Pogoogluj za overpowered arducopter, ale nie wiem czy istnieje jakieś dobre rozwiązanie.
Szczerze, kurde nie wiem, to już nawet nie chodzi o przycięcie sterowania z aparatury, bo nadal w trybach stabilizacji okażę się ze FC ma faktyczny zakres pracy PWM od 1100 do 1200 i to może być za mała rozdzielczość. Pogoogluj za overpowered arducopter, ale nie wiem czy istnieje jakieś dobre rozwiązanie.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Po zrzuceniu naped ma wracac autonomicznie (nadal uwazam ze taka autonomiczna kosiarka to niebezpieczny pomysl), wiec ograniczanie czegokolwiek na Taranisie (czy tez jakiejkolwiek innej aparaturze) mija sie z celem, bo takie ograniczenie bedzie w tym trybie ignorowane. To musi byc zrobione w kontrolerze.Majk99 pisze:Ja bym się bał tak testować taki napęd ale ok. Co do ograniczenia mocy to np w taranisie można ustawić nowy zakres gazu na przełącznik czyli od startu masz 100% mocy, a jak trzeba klikasz przełącznik i masz np 50%. Problem taki, że na filmie to raczej nie taranis (mówię o tej konkretnej aparaturze bo ją znam ale prawdopodobnie każda *bardziej zaawansowana* ma taką opcję)
ograniczenie mocy silników - PID
A czy istnieje możliwość skutecznego ograniczenia mocy parametrami PID jeśli silniki są mocno przewymiarowane ?
W końcu to regulatory PID są odpowiedzialne za odpowiednie dozowanie mocy na silniki dla wszystkich trybów lotu.
W końcu to regulatory PID są odpowiedzialne za odpowiednie dozowanie mocy na silniki dla wszystkich trybów lotu.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Duże silniki przeważnie mają niskie kv. Sam ciąg to nie wszystko.
Zabawa PIDami w tym przypadku może skończyć się jeszcze słabszą reakcją koptera niż obecnie.
Zabawa PIDami w tym przypadku może skończyć się jeszcze słabszą reakcją koptera niż obecnie.
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Tak się zastanawiam, poleciałeś już tym kopterem czy na razie problem jest teoretyczny? Masz 60kg ciągu, kopter waży 10kg, jest to wysoki stosunek ale nie jakis kosmiczny. A jakbyś dołożył jeszcze 5kg masy to już w ogóle 1:4 brzmi totalnie normalnie, nie mówimy tu o 1:20.
Przy 1:4 w ogóle nie doszukiwałbym się problemów w za dużej mocy, poleć najpierw tak, doprowadź kopter do wzorowej pracy a potem odejmujmy kilogramy
Przy 1:4 w ogóle nie doszukiwałbym się problemów w za dużej mocy, poleć najpierw tak, doprowadź kopter do wzorowej pracy a potem odejmujmy kilogramy
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Dzieki. Tak zrobię. Kilogramy na plecah paralotniarza nie są wskazane.
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Zmień THR_MAX.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
THR_MAX - throttle max?
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
To wpływa na ograniczenie działania drążka gazu, nje ma nic wspólnego z ograniczeniem mocy silników. Jak na połowie gazu przechylisz mocno drona to pid i tak wymusi wysokie wartości dla stabilizacji. A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
Tiaaaaprokopcio pisze:A już całkowocie nie jest brane pod uwagę w trybach autonomicznych
THR_MAX: Maximum Throttle
Maximum throttle percentage used in automatic throttle modes.
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.
[Może powinienem zapoznać się z edycją postów]
może powinienem przesiąść się na pixhawk, czy będę miał dużo pożytku z takiej przesiadki ?
[Może powinienem zapoznać się z edycją postów]
może powinienem przesiąść się na pixhawk, czy będę miał dużo pożytku z takiej przesiadki ?
Re: 4 x 16kg ciągu - APM - ograniczenie mocy silników
No i prawidlowo. Do normalnego lotu autonomicznego maksymalny ciag masz ograniczony, do ew. korekty masz pelny zakres mocy.prokopcio pisze:przyznam, że akurat tego parametru nie czytałem opisu bo wydawał się oczywisty do wzięcia pod uwagę na testy ale zmniejszenie jego do 50% nie przynosiło skutku w trybie stabilize ani althold / mocne przechylenie drona wypluwało na silnik korygujący moc maksymalną.
Mysle ze powinienes zaczac od sprawdzenia czy aby przypadkiem nie probujesz rozwiazywac problemu ktorego nie masz...prokopcio pisze:może powinienem przesiąść się na pixhawk