OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ 250
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Mam nadzieję że wszystko się jakoś ułoży. I wyjdzie "in plus".
"Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu."
Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)
http://www.swiatdronow.pl/dronowe-prawo ... -2020-roku
"Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu."
Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)
http://www.swiatdronow.pl/dronowe-prawo ... -2020-roku
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
rc.fpv.poland pisze:Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)
http://www.swiatdronow.pl/dronowe-prawo ... -2020-roku
czyli tak jak u nas,operator i jego drony musza byc rejestrowane od 2020
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Nie ma rady, trzeba zacząć czytać te ustawy.
1.Czy dotyczy to komercyjnych, prywatnych, wszystkich?
2.Czy dotyczy to wszystkich modeli latających zdalnie sterowanych? Czy tylko tzw. "dronów" czytaj kopterów?
1.Czy dotyczy to komercyjnych, prywatnych, wszystkich?
2.Czy dotyczy to wszystkich modeli latających zdalnie sterowanych? Czy tylko tzw. "dronów" czytaj kopterów?
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
a tu jest pokazane, jak Chińczycy omijają zapis w ustawie o bezzałogowcach
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Czyli co teraz jakieś transpondery trzeba będzie wozić czy co... Dzizas ale kombinują. Zabijają hobbyMuszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu.
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Nie, nie tak jak u Was, EU nie wymaga rejestrorania dronow a operatora tez nie zawsze.Z.W15 pisze:czyli tak jak u nas,operator i jego drony musza byc rejestrowane od 2020
Jak juz cos cytujesz to podaj pelny kontekst, bo zaraz bedzie panika. Ten wymog dotyczy kategorii C1-C3 czyli takich ktore dopuszczone sa do lotow w bezposredniej bliskosci ludzi. Kategorie C0, C4 i privately built nie posiadaja takiego wymogu.rc.fpv.poland pisze:"Muszą również zapewniać jednoznaczną zdalną identyfikację przy pomocy otwartego protokołu, dzięki któremu będą emitować: numer rejestracyjny operatora drona, numer seryjny drona, jego położenie, wysokość lotu, prędkość, przebieg trasy a także położenie pilota BSP (zakładam, że chodzi o położenie aparatury sterującej) lub miejsca startu."
Numer seryjny drona, a rejestrować miał się niby operator ;)
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Sztywna granica wysokości 120m AGL, możliwe uprzywilejowanie klubów i stowarzyszeń, granice wiekowe, ograniczenia prędkości (do 19m/s dla statków < 250 g). Nadawanie otwartej telemetrii po wi-fi dla wszystkich kategorii?
-----
Podałem nie tylko pełny kontekst ale i link do strony.
----
Masz rację, zdalna identyfikacja i numer seryjny nie dotyczy statków do 250 g. Reszta musi mieć niepowtarzalny numer seryjny i zapewniać min. zdalną identyfikację.
C0 - mniej niż 250 g do 19m/s, mniej niż 120 m AGL
-----
Podałem nie tylko pełny kontekst ale i link do strony.
----
Masz rację, zdalna identyfikacja i numer seryjny nie dotyczy statków do 250 g. Reszta musi mieć niepowtarzalny numer seryjny i zapewniać min. zdalną identyfikację.
C0 - mniej niż 250 g do 19m/s, mniej niż 120 m AGL
Ostatnio zmieniony sobota 14 wrz 2019, 08:55 przez rc.fpv.poland, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Teraz tez sa granice wiekowerc.fpv.poland pisze:granice wiekowe
Tylko dla kategorii C0 lub C1 i tylko w przypadku lotow nad ludzmi. Pamietaj ze latadla w kategorii C2-C4 rowniez moga miec mniej niz 250 gram, nie beda jedynie dopuszczone do lotow nad ludzmi.rc.fpv.poland pisze:ograniczenia prędkości (do 19m/s dla statków < 250 g).
Nie, tylko C1-C3, i nie ma wymogu ze musi to byc WiFi.rc.fpv.poland pisze:Nadawanie otwartej telemetrii po wi-fi dla wszystkich kategorii?
I myslisz ze kazdy wejdzie i przeczyta kilka stron rozporzadzenia z uwaga, czy raczej (jak MorF) powniesie larum ze transpondery trzeba bedzie montowac. To jest forum techniczne, a do tego watek o przepisach - tu nalezy wazyc slowa a nie rzucac wyrwanymi z kontekstu cytatami-straszakami...rc.fpv.poland pisze:Podałem nie tylko pełny kontekst ale i link do strony.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Troszkę to jest pogmatwane.
z dnia 12 marca 2019 r.
w sprawie bezzałogowych systemów powietrznych oraz operatorów bezzałogowych systemów
powietrznych z państw trzecich
----
Racja, nie ma co siać paniki. Wszystko wyjdzie w praniu.
ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/945CZĘŚĆ 1
Wymogi dotyczące bezzałogowych systemów powietrznych klasy C0
Na bezzałogowych systemach powietrznych klasy C0 umieszcza się następującą etykietę identyfikacyjną klasy:
Bezzałogowy system powietrzny klasy C0 musi spełniać następujące wymogi:
1) MTOM, łącznie z obciążeniem użytkowym, wynosi poniżej 250 g;
2) maksymalna prędkość lotu w poziomie wynosi 19 m/s;
3) jego maksymalna osiągalna wysokość nad punktem startu jest ograniczona do 120 m;
z dnia 12 marca 2019 r.
w sprawie bezzałogowych systemów powietrznych oraz operatorów bezzałogowych systemów
powietrznych z państw trzecich
----
Racja, nie ma co siać paniki. Wszystko wyjdzie w praniu.
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Widze ze kompletnie nie rozumiesz idei tych przepisow. Wiec wyjasniam - masz trzy kategorie "Open"rc.fpv.poland pisze:Gdzie wyczytałeś że 19 m/s jest tylko dla lotów nad ludźmi?
A1 do lotow nad ludzmi
A2 do lotow w bliskiej odleglosci od ludzi
A3 do lotow 'z dala' od ludzi
Jesli chesz latac nad ludzmi (A1) musisz posiadac latadlo w kategorii C0 lub samorobke lzaejsza niz 250g i w przypadku C0 obowiazuje Ci ograniczenie 19m/s (czyli jakby ktos zapomnial niemal 70km/h wiec to i tak wiecej niz wiele z produkowanych obecnei dronow jest w stanie osiagnac).
Nie oznacza to jednak ze majac latadlo w kategorii np C2 lzejsze niz 250 musi ono posiadac ograniczenie do 19m/s. Po prostu nie bedziesz mogl nim latac nad ludzmi.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Dziękuję za wyjaśnienie. W sumie to Twój post powinien trafić na pierwszą stronę tematu.
-----
Najprawdopodobniej wifi.
A jak byś zinterpretował zbudowany samodzielnie >250g w A3 ? Czyli latanie z dala od ludzi, prywatnie, modelem powyżej 250g.
---
Nadal nie ma ograniczenia odległości w metrach?
-----
Najprawdopodobniej wifi.
---transmisji, w taki sposób, aby urządzenia mobilne, które znajdują się w strefie nadawania, mogły je jednoznacznie
odbierać
A jak byś zinterpretował zbudowany samodzielnie >250g w A3 ? Czyli latanie z dala od ludzi, prywatnie, modelem powyżej 250g.
---
Nadal nie ma ograniczenia odległości w metrach?
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Sformuluj konkretne pytanie.rc.fpv.poland pisze:A jak byś zinterpretował zbudowany samodzielnie >250g w A3 ? Czyli latanie z dala od ludzi, prywatnie, modelem powyżej 250g.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Samoróbka powyżej 250g i w A3. Na stronie ULC taki model nie ma swojej kategorii (C0,C1 ...) jest opisany tylko jako samoróbka <25kg.
Czy taki model trzeba rejestrować, czy ja muszę się rejestrować, czy potrzebuję ten "transponder", czy mogę latać nim bvlos z obserwatorem?
Dziękuję
Czy taki model trzeba rejestrować, czy ja muszę się rejestrować, czy potrzebuję ten "transponder", czy mogę latać nim bvlos z obserwatorem?
Dziękuję
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
Zasady lotow BVLOS reguluje zalacznik 6b do krajowego rozporzadzenia i kategoria A3 nie ma tu nic do rzeczy.rc.fpv.poland pisze:Czy taki model trzeba rejestrować, czy ja muszę się rejestrować, czy potrzebuję ten "transponder", czy mogę latać nim bvlos z obserwatorem?
Re: OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA OPERATORÓW BEZZAŁOGOWCÓW POWYŻEJ
pawelsky, czytałem załącznik 6b, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego zapisu dla lotów rekreacyjnych.
Jest tam mowa o:
Patrząc na ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 47&from=EN
Dla mnie BVLOS rekreacyjne to kategoria OPEN, ale nie jestem tego pewny.
Jest tam mowa o:
Czy mógłbyś nakreślić gdzie mam konkretniej szukać informacji o lotach BVLOS, oprócz załącznika 6b?Loty operacyjne, specjalistyczne, automatyczne i szkoleniowe
Patrząc na ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 47&from=EN
Dla mnie BVLOS rekreacyjne to kategoria OPEN, ale nie jestem tego pewny.