Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Jagoda »

Flexx600 pisze:
pawelsky pisze:P.S. Plus takiego obrotu spraw jest taki ze Jagoda tez moze spac spokojnie bez obawy o ognie piekielne
chyba tego jeszcze nie czytal wiec dzisiaj jeszcze kolejna bezsenna noc :P
Ano czytam teraz.
I kamulec z serducha spadł.

W PL silniki najtaniej:
https://www.sferis.pl/silnik-2312s-ccw- ... 5959?nobid.
A jak w Niemczech?
Pozdrawiam. :), :)
Flexx600
Posty: 26
Rejestracja: środa 01 mar 2017, 19:34
Lokalizacja: Eschwege,Niemcy

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Flexx600 »

Jagoda pisze:W PL silniki najtaniej:
https://www.sferis.pl/silnik-2312s-ccw- ... 5959?nobid.
A jak w Niemczech?
To jest bardzo tanio- chce kupic od nich 4 sztuki ale da sie tylko 3 sztuki i dostaje info ze jak chce wiecej mam sie z nimi skontaktowac.Rano pisalem maila-bez odpowiedzi.Dzwonilem kolo 15 ale nie dodzwonilem ale nikt nie odebral.Kupowales juz u nich ?

Editt

Dodzwonilem sie do nich i maja 3xCCW i 1xCW to by byly razem 4 sztuki.Moze mi ktos potwierdzic ,ze CW od CCW to w zasadzie to samo?Kwestia przelozenia uchwytu smigiel?Jezeli tak to uchwyty mam ze starych silnikow i wzialbym te 4 sztuki..?
S_tach
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2016, 08:53
Lokalizacja: Werbkowice

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: S_tach »

A nie jest to tak że potrzeba 2szt CW i 2szt CCW wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: pawelsky »

S_tach pisze:wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
Kierunek obrotow silnika zmienia sie zamieniajac miejscami dowolne 2 z 3 przewodow. Pytanie czy w silniku DJI nie ma jeszcze jakichs innych roznic mechanicznych, ale to mozna sprawdzic robiac sekcje zwlok 2 uszkodzonych silnikow.
Flexx600
Posty: 26
Rejestracja: środa 01 mar 2017, 19:34
Lokalizacja: Eschwege,Niemcy

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Flexx600 »

S_tach pisze:A nie jest to tak że potrzeba 2szt CW i 2szt CCW wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
tak jest CW to zgodne z ruchem zegara a CCW odwrotne do ruchu zegara ale wedlug mnie to roznica jest wylacznie w gwincie/uchwycie smigiel a to sa te same silniki ktore sie kreca w zaleznosci jak/gdzie na plycie ESC sa przylutowane - kwestia przelozenia uchwytu - ale pytam zeby byc na 100% pewnym bo nigdzie tego nie wyczytalem tylko tak mi sie wydaje na logike.Swoja droga kupilem juz te 3xCCW i 1xCW bo za ta cene jakby sie okazalo , ze mam jeden CCW za duzo to sprzedam na Ebay bez problemu.Te z Angli tez odmowilem i kase juz oddali.
Flexx600
Posty: 26
Rejestracja: środa 01 mar 2017, 19:34
Lokalizacja: Eschwege,Niemcy

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Flexx600 »

Przyszly wczoraj silniki i jeszcze wczoraj to polutowalem i zlozylem do kupy.Zadnych problemow nie bylo -dron lata jak w pierwszym dniu po zakupie.Co do silnikow moje przypuszcenia sie potwierdzily roznica CW a CCW jest jak powyzej juz pisalem - wylacznie w mocowaniu a kierunek obrotu jest podyktowany przez ESC.
Nefryt
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 11 sie 2019, 11:20
Lokalizacja: WuM

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Nefryt »

Witam Wszystkich!
Niestety przy lądowaniu zawiał wiatr i dron Phantom 4 przyciął orzecha i spadł z 3 metrów, reaguje po włączeniu, kamera, gimbal, obraz jest.
Czy ktoś próbował podgrzać obudowę i wyprostować ramię bo u mnie nic się nie połamało, tylko się skrzywiło, czy w ogóle ma to sens, czy nie nie ma szans przywrócenia tego odgięcia do stanu z przed upadku, bo i tak nie wyjdzie mi to jak fabrycznie i potem dron może mieć problemy z lotem ?
Fotka w załączniku, jeśli ktoś będzie potrzebował więcej z innej strony to wieczorem mogę podesłać.
Załączniki
uszk1.jpg
uszk1.jpg (40.8 KiB) Przejrzano 5449 razy
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Adriee »

Pewnie masz na myśli coś takiego:

osobiście nie próbowałem, ale chcąc robić takie naprawy - najlepiej by było rozebrać obudowę i oddzielić (ew. zabezpieczyć) elektronikę. Być może po naprawie plastik nie będzie już tak samo sztywny, jak przed naprawą, ale nie powinno też być tragedii...
Najlepiej byś zajrzał do środka i sprawdził, czy rzeczywiście ucierpiał jedynie plastikowy kadłub.
Nefryt
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 11 sie 2019, 11:20
Lokalizacja: WuM

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Nefryt »

Rozebrałem i tak to wygląda
IMG_9873a.jpg
IMG_9873a.jpg (154.04 KiB) Przejrzano 5400 razy
IMG_9872a.jpg
IMG_9872a.jpg (101.42 KiB) Przejrzano 5400 razy
IMG_9871a.jpg
IMG_9871a.jpg (122.91 KiB) Przejrzano 5400 razy
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: pawelsky »

Jesli nie jestes specem od "klepania" plastiku, to rozsadniej bedzie kupic nowa obudowe

P.S. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=553760#p553760
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

Post autor: Jagoda »

pawelsky pisze: rozsadniej bedzie kupic nowa obudowe
Również tak uważam.
O ile wygląd nie ma znaczenia, to zachowanie osi silnika, tak jak zaplanował producent, już tak.
W razie odchyłki kopter może "pływać" w zawisie, "znosić" w locie itp.

Ps.
W przypadku korzystania z linku, co zapodałem na początku tego tematu (jako tutek do wymiany obudowy) - nie ciąć kabli silnik-ESC tylko odlutować od ESC.
Nie chcę znowu smażyć się w piekle ;-) :-D
Pozdrawiam. :), :)
ODPOWIEDZ