Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?

TAK
52
95%
NIE
3
5%
 
Liczba głosów: 55

farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

To znowu Ja.. :->
Da sie jakos ustawic predkosc podczas RTL?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Airspeed min i max regulowane drążkiem gazu.
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Rozumiem ze to te parametry..
ARSPD_FBW_MIN
ARSPD_FBW_MAX...podawane w m/s tak?
a co by bylo gdyby wartosc min. Byla ustawiona na tyle nisko zeby model opadal...rozumiem ze autopilot sam dobierze sobie odpowiednia ilosc gazu zeby wrocic np. Podczas RTL tak? Wszystkie tryby auto uzywaja tych zakresow??
No i ostatnie pytanie...podczas rtl autopilot bedzie wracal z min. ustawiona Predkoscia czy jak? Zakladajac ze nie mam zasiegu rc lub apka wylaczona..
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

farmaceuta pisze:a co by bylo gdyby wartosc min. Byla ustawiona na tyle nisko zeby model opadal
Masz znać parametry swojego płatowca i jego minimalną prędkość nie powodującą przeciągnięcia. A w trybie auto wykorzystywany jest jeszcze barometr.
Gaz w trybie auto ustawiany jest w parametrze cruise (w %).
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

W zakladkach throtle mam parametr cruise w procentach i w zakladce Airspeed tez cruise w m/s...i to ta druga opcja odpowiedzialna jest za predkosc rtl tak?
Czym one sie wogole roznia te dwa cruise?

Chodzi mi o te dwie zakladki...

Edit- juz chyba mam odpowiedz..
"Parametr CRUISE_THROTTLE to tylko wartość, której kod używa jako punktu początkowego do osiągnięcia żądanego CRUISE_SPEED. Parametr CRUISE_SPEED to prędkość, którą kod będzie próbował osiągnąć i utrzymać. Jeśli ustawisz parametr CRUISE_SPEED na 30 mil na godzinę, kod spróbuje osiągnąć i utrzymać tę prędkość, jeśli pojazd jest w stanie latać z tą prędkością."
Załączniki
PhotoEditor_20190807_212039974.jpg
PhotoEditor_20190807_212039974.jpg (199.95 KiB) Przejrzano 4685 razy
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Panowie takie pytanie, co moglo byc przyczyna takiego zachowania...
Ustawilem dzis lotki tak zeby mi bez trymowania skrzydlo lecialo w miare wporzadku i tu ok..rzucam model lece troche wyzej i robiac moze drugie okrazenie chce dodac gazu zeby wzbic sie jeszcze wyzej a tu taka sytuacja jak by mi bateria padala na leb na szyje(15.2v) i przy tym sterownosc tak samo...ledwo bylem w stanie skrecac i o wlos nie wyladowalem na brzozowym lasku. Tryb MANUAL i odrazu mowie nie przelaczylem przypadkiem na nic innego. dodam tylko ze mniej wiecej w tym czasie padl mi laptop gdzie mialem podlaczona telemetrie przez bluetooth. drugi start i wszystko ok moc jest stery tez tryby MANUAL,FBWA,FBWB chodzi elegancko. Mozliwe ze APM "zamulil" podczas zerwania telemetrii?
yoseph
Posty: 558
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: yoseph »

Może masz problem z którymś serwem ? Miałem taką sytuację kiedy w sporej heksie spaliło się serwo od podwozia i poszedł tam duży prąd. Napięcie zaczęło spadać na łeb na szyję. Lądowałem tam gdzie był model. Przynajmniej tak to wszystko pamiętam by było to ze 6-7 lat do tyłu :)
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Dzieki za odpowiedz ;-)
Juz wiem co bylo problemem...wlaczyl mi sie failsafe..dzis ta sama sytuacja tylko moglem to zobaczyc na laptopie. musze to wszystko przejrzec jeszcze raz bo failsafe na odleglosci 150m na 433mhz 100mw to raczej prawa bytu nie ma. Przy okazji zauwarzylem ze w CIRCLE kolowal troszke po spirali (kazde okrazenie przesuniete o jakies 15-20m) w RTL tez tak jakos dziwnie..z 200m wracal prawidlowo i zaczal kolowac w lewo pozniej w prawo tez uciekajac z pozycji.
Czy to bedzie problem tylko z kompasem, czy moga byc jakies inne przyczyny??
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

A może to wiater:)
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

No wlasnie dzis wiateru ZERO!! liscie na drzewach nawet nie drgnely...kompas wedlug kompasu w komorce pokazuje poprawnie , kierunek skrzydla na mapie tez dobrze. Patrzylem na logi i szedl w moja strone tak jakby po 2/3 okrazenia zaczynal nowe.
RTL to jeszcze sie okaze, ale na dzis to nie zaczal krazyc nad punktem uzbrojenia tylko jakies 50-70m odemnie.
i tak dziwnie raz w lewo raz w prawo i chwilke prosto..ze stresu przerzucilem w manual bo by na wies polecial pewnie ;-)
Trzeba bedzie jeszcze raz kalibrowac kompas i sie zobaczy.
A co do failsafe to dziwne bo rssi na 70-80% caly czas..
To znaczy RTL sie wlaczyl bez fail..to pewnie w aparaturze za blisko mam ustawione tryby lotu.
Rtl po circle sie zalaczyl a to sa sasiednie tryby ktore dosc blisko sa bo w APM chyba co 130us sa przerwy dla trybow i musialem tak na styk ustawic subtrim zeby mi 5 trybow lapalo

Edit. Co do CIRCLE doczytalem na ardupilot ze..
Tryb ten nie korzysta z GPS i nie zostal stworzony do utrzymywania pozycji, choc moze to robic w miare poprawnie (bez wiatru oczywiscie) po ustawieniu kilku parametrow juz po AUTOTUNE. Pisza ze jest to tryb bardziej awaryjny wlasnie na wypadek problemow z GPS.
jeden problem z glowy.. :-P jeszcze to RTL nieszczesne mi zostalo dobrze wytestowac...
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Podeślij loga.
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Tylko gdzie Ja ten log mam wrzucic bo tu nie wchodzi...
sorry..jeszcze nie ogarniety Jestem z tym forum.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

farmaceuta pisze:jeszcze to RTL nieszczesne mi zostalo dobrze wytestowac...
Nie ma co testować:)
Włączasz RTL i już.

Osobiście przy każdym locie sprawdzam czy wszystko działa prawidłowo czyli odlatuję na ok 200 m i wysokość 50m. Włączam RTL. Jak model zaparkuje nad głową to znaczy, że mogę dalej latać. Przy wszelkich problemach ląduję i sprawdzam co działa nieprawidłowo.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Verid »

@farmaceuta - dysk google, usługa typu "wyslij.to" do przesyłania plików itp.
Ten wredny...
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Dziekuje panowie za odpowiedzi..
Jak wroce do domu to spruboje wrzucic te logi.
Co do RTL to wlasnie dziwnie to wygladalo, bo rozumiem ze w tym trybie to leci w miare prosto dociera do punktu i zaczyna krecic..a tu lecial chwile prosto i zaczal kolowac w lewo,prawo z 70m od punktu uzbrojenia..no i wylaczylem RTL bo jakos mu nie wierzylem..pojde dzis 200m dalej na duza otwarta przestrzen i wszystko sie wyjasni..
ODPOWIEDZ