Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
To znowu Ja..
Da sie jakos ustawic predkosc podczas RTL?
Da sie jakos ustawic predkosc podczas RTL?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Airspeed min i max regulowane drążkiem gazu.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Rozumiem ze to te parametry..
ARSPD_FBW_MIN
ARSPD_FBW_MAX...podawane w m/s tak?
a co by bylo gdyby wartosc min. Byla ustawiona na tyle nisko zeby model opadal...rozumiem ze autopilot sam dobierze sobie odpowiednia ilosc gazu zeby wrocic np. Podczas RTL tak? Wszystkie tryby auto uzywaja tych zakresow??
No i ostatnie pytanie...podczas rtl autopilot bedzie wracal z min. ustawiona Predkoscia czy jak? Zakladajac ze nie mam zasiegu rc lub apka wylaczona..
ARSPD_FBW_MIN
ARSPD_FBW_MAX...podawane w m/s tak?
a co by bylo gdyby wartosc min. Byla ustawiona na tyle nisko zeby model opadal...rozumiem ze autopilot sam dobierze sobie odpowiednia ilosc gazu zeby wrocic np. Podczas RTL tak? Wszystkie tryby auto uzywaja tych zakresow??
No i ostatnie pytanie...podczas rtl autopilot bedzie wracal z min. ustawiona Predkoscia czy jak? Zakladajac ze nie mam zasiegu rc lub apka wylaczona..
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Masz znać parametry swojego płatowca i jego minimalną prędkość nie powodującą przeciągnięcia. A w trybie auto wykorzystywany jest jeszcze barometr.farmaceuta pisze:a co by bylo gdyby wartosc min. Byla ustawiona na tyle nisko zeby model opadal
Gaz w trybie auto ustawiany jest w parametrze cruise (w %).
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
W zakladkach throtle mam parametr cruise w procentach i w zakladce Airspeed tez cruise w m/s...i to ta druga opcja odpowiedzialna jest za predkosc rtl tak?
Czym one sie wogole roznia te dwa cruise?
Chodzi mi o te dwie zakladki...
Edit- juz chyba mam odpowiedz..
"Parametr CRUISE_THROTTLE to tylko wartość, której kod używa jako punktu początkowego do osiągnięcia żądanego CRUISE_SPEED. Parametr CRUISE_SPEED to prędkość, którą kod będzie próbował osiągnąć i utrzymać. Jeśli ustawisz parametr CRUISE_SPEED na 30 mil na godzinę, kod spróbuje osiągnąć i utrzymać tę prędkość, jeśli pojazd jest w stanie latać z tą prędkością."
Czym one sie wogole roznia te dwa cruise?
Chodzi mi o te dwie zakladki...
Edit- juz chyba mam odpowiedz..
"Parametr CRUISE_THROTTLE to tylko wartość, której kod używa jako punktu początkowego do osiągnięcia żądanego CRUISE_SPEED. Parametr CRUISE_SPEED to prędkość, którą kod będzie próbował osiągnąć i utrzymać. Jeśli ustawisz parametr CRUISE_SPEED na 30 mil na godzinę, kod spróbuje osiągnąć i utrzymać tę prędkość, jeśli pojazd jest w stanie latać z tą prędkością."
- Załączniki
-
- PhotoEditor_20190807_212039974.jpg (199.95 KiB) Przejrzano 4685 razy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Panowie takie pytanie, co moglo byc przyczyna takiego zachowania...
Ustawilem dzis lotki tak zeby mi bez trymowania skrzydlo lecialo w miare wporzadku i tu ok..rzucam model lece troche wyzej i robiac moze drugie okrazenie chce dodac gazu zeby wzbic sie jeszcze wyzej a tu taka sytuacja jak by mi bateria padala na leb na szyje(15.2v) i przy tym sterownosc tak samo...ledwo bylem w stanie skrecac i o wlos nie wyladowalem na brzozowym lasku. Tryb MANUAL i odrazu mowie nie przelaczylem przypadkiem na nic innego. dodam tylko ze mniej wiecej w tym czasie padl mi laptop gdzie mialem podlaczona telemetrie przez bluetooth. drugi start i wszystko ok moc jest stery tez tryby MANUAL,FBWA,FBWB chodzi elegancko. Mozliwe ze APM "zamulil" podczas zerwania telemetrii?
Ustawilem dzis lotki tak zeby mi bez trymowania skrzydlo lecialo w miare wporzadku i tu ok..rzucam model lece troche wyzej i robiac moze drugie okrazenie chce dodac gazu zeby wzbic sie jeszcze wyzej a tu taka sytuacja jak by mi bateria padala na leb na szyje(15.2v) i przy tym sterownosc tak samo...ledwo bylem w stanie skrecac i o wlos nie wyladowalem na brzozowym lasku. Tryb MANUAL i odrazu mowie nie przelaczylem przypadkiem na nic innego. dodam tylko ze mniej wiecej w tym czasie padl mi laptop gdzie mialem podlaczona telemetrie przez bluetooth. drugi start i wszystko ok moc jest stery tez tryby MANUAL,FBWA,FBWB chodzi elegancko. Mozliwe ze APM "zamulil" podczas zerwania telemetrii?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Może masz problem z którymś serwem ? Miałem taką sytuację kiedy w sporej heksie spaliło się serwo od podwozia i poszedł tam duży prąd. Napięcie zaczęło spadać na łeb na szyję. Lądowałem tam gdzie był model. Przynajmniej tak to wszystko pamiętam by było to ze 6-7 lat do tyłu :)
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzieki za odpowiedz
Juz wiem co bylo problemem...wlaczyl mi sie failsafe..dzis ta sama sytuacja tylko moglem to zobaczyc na laptopie. musze to wszystko przejrzec jeszcze raz bo failsafe na odleglosci 150m na 433mhz 100mw to raczej prawa bytu nie ma. Przy okazji zauwarzylem ze w CIRCLE kolowal troszke po spirali (kazde okrazenie przesuniete o jakies 15-20m) w RTL tez tak jakos dziwnie..z 200m wracal prawidlowo i zaczal kolowac w lewo pozniej w prawo tez uciekajac z pozycji.
Czy to bedzie problem tylko z kompasem, czy moga byc jakies inne przyczyny??
Juz wiem co bylo problemem...wlaczyl mi sie failsafe..dzis ta sama sytuacja tylko moglem to zobaczyc na laptopie. musze to wszystko przejrzec jeszcze raz bo failsafe na odleglosci 150m na 433mhz 100mw to raczej prawa bytu nie ma. Przy okazji zauwarzylem ze w CIRCLE kolowal troszke po spirali (kazde okrazenie przesuniete o jakies 15-20m) w RTL tez tak jakos dziwnie..z 200m wracal prawidlowo i zaczal kolowac w lewo pozniej w prawo tez uciekajac z pozycji.
Czy to bedzie problem tylko z kompasem, czy moga byc jakies inne przyczyny??
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
A może to wiater:)
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
No wlasnie dzis wiateru ZERO!! liscie na drzewach nawet nie drgnely...kompas wedlug kompasu w komorce pokazuje poprawnie , kierunek skrzydla na mapie tez dobrze. Patrzylem na logi i szedl w moja strone tak jakby po 2/3 okrazenia zaczynal nowe.
RTL to jeszcze sie okaze, ale na dzis to nie zaczal krazyc nad punktem uzbrojenia tylko jakies 50-70m odemnie.
i tak dziwnie raz w lewo raz w prawo i chwilke prosto..ze stresu przerzucilem w manual bo by na wies polecial pewnie
Trzeba bedzie jeszcze raz kalibrowac kompas i sie zobaczy.
A co do failsafe to dziwne bo rssi na 70-80% caly czas..
To znaczy RTL sie wlaczyl bez fail..to pewnie w aparaturze za blisko mam ustawione tryby lotu.
Rtl po circle sie zalaczyl a to sa sasiednie tryby ktore dosc blisko sa bo w APM chyba co 130us sa przerwy dla trybow i musialem tak na styk ustawic subtrim zeby mi 5 trybow lapalo
Edit. Co do CIRCLE doczytalem na ardupilot ze..
Tryb ten nie korzysta z GPS i nie zostal stworzony do utrzymywania pozycji, choc moze to robic w miare poprawnie (bez wiatru oczywiscie) po ustawieniu kilku parametrow juz po AUTOTUNE. Pisza ze jest to tryb bardziej awaryjny wlasnie na wypadek problemow z GPS.
jeden problem z glowy.. jeszcze to RTL nieszczesne mi zostalo dobrze wytestowac...
RTL to jeszcze sie okaze, ale na dzis to nie zaczal krazyc nad punktem uzbrojenia tylko jakies 50-70m odemnie.
i tak dziwnie raz w lewo raz w prawo i chwilke prosto..ze stresu przerzucilem w manual bo by na wies polecial pewnie
Trzeba bedzie jeszcze raz kalibrowac kompas i sie zobaczy.
A co do failsafe to dziwne bo rssi na 70-80% caly czas..
To znaczy RTL sie wlaczyl bez fail..to pewnie w aparaturze za blisko mam ustawione tryby lotu.
Rtl po circle sie zalaczyl a to sa sasiednie tryby ktore dosc blisko sa bo w APM chyba co 130us sa przerwy dla trybow i musialem tak na styk ustawic subtrim zeby mi 5 trybow lapalo
Edit. Co do CIRCLE doczytalem na ardupilot ze..
Tryb ten nie korzysta z GPS i nie zostal stworzony do utrzymywania pozycji, choc moze to robic w miare poprawnie (bez wiatru oczywiscie) po ustawieniu kilku parametrow juz po AUTOTUNE. Pisza ze jest to tryb bardziej awaryjny wlasnie na wypadek problemow z GPS.
jeden problem z glowy.. jeszcze to RTL nieszczesne mi zostalo dobrze wytestowac...
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Podeślij loga.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Tylko gdzie Ja ten log mam wrzucic bo tu nie wchodzi...
sorry..jeszcze nie ogarniety Jestem z tym forum.
sorry..jeszcze nie ogarniety Jestem z tym forum.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Nie ma co testować:)farmaceuta pisze:jeszcze to RTL nieszczesne mi zostalo dobrze wytestowac...
Włączasz RTL i już.
Osobiście przy każdym locie sprawdzam czy wszystko działa prawidłowo czyli odlatuję na ok 200 m i wysokość 50m. Włączam RTL. Jak model zaparkuje nad głową to znaczy, że mogę dalej latać. Przy wszelkich problemach ląduję i sprawdzam co działa nieprawidłowo.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
@farmaceuta - dysk google, usługa typu "wyslij.to" do przesyłania plików itp.
Ten wredny...
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dziekuje panowie za odpowiedzi..
Jak wroce do domu to spruboje wrzucic te logi.
Co do RTL to wlasnie dziwnie to wygladalo, bo rozumiem ze w tym trybie to leci w miare prosto dociera do punktu i zaczyna krecic..a tu lecial chwile prosto i zaczal kolowac w lewo,prawo z 70m od punktu uzbrojenia..no i wylaczylem RTL bo jakos mu nie wierzylem..pojde dzis 200m dalej na duza otwarta przestrzen i wszystko sie wyjasni..
Jak wroce do domu to spruboje wrzucic te logi.
Co do RTL to wlasnie dziwnie to wygladalo, bo rozumiem ze w tym trybie to leci w miare prosto dociera do punktu i zaczyna krecic..a tu lecial chwile prosto i zaczal kolowac w lewo,prawo z 70m od punktu uzbrojenia..no i wylaczylem RTL bo jakos mu nie wierzylem..pojde dzis 200m dalej na duza otwarta przestrzen i wszystko sie wyjasni..