kompter 250 3s ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
kompter 250 3s ?
Buduję quad koptera na bazie ramy GEP210 i starych silników T-motor F40.
Udało mi się taki zestaw kupić za 150zł (5 silników i prawie 2 ramy) Chciałbym aby zestaw latał na baterii 3s 2250mAh 40C i masa startowa nie przekroczyła 600g. Czy to realne założenie?
FC to zintegrowana Mamba F405 razem z ESC 4in1 40A, nie wiem czy można w te 40A wierzyć
Wydaje mi się, że na początek te silniki powinny być ok, nie są jeszcze takie lekkie i ażurowe i chyba bardziej odporne na krety. W dodatku kupiłem je za przysłowiowa czapkę śliwek
Zamówiłem do tego kompas BN-220, z myślą o ewentualnym poszukiwaniu koptera po ostatniej pozycji i ułatwieniu w nawigacji. Tutaj mam największe wątpliwości, mało kto używa GPSu w takiej konstrukcji. Dlaczego? Nie sprawdza się z jakiegoś powodu?
Kamerkę wybrałem z myślą o marnych warunkach oświetlenia i padło na foxeer cat, rozważałem jeszcze runcam mini eagle, nadajnik to TX Eachine TX805
Kopter będzie służył głównie do: "uczę się nieporadnie latać FPV" style
Udało mi się taki zestaw kupić za 150zł (5 silników i prawie 2 ramy) Chciałbym aby zestaw latał na baterii 3s 2250mAh 40C i masa startowa nie przekroczyła 600g. Czy to realne założenie?
FC to zintegrowana Mamba F405 razem z ESC 4in1 40A, nie wiem czy można w te 40A wierzyć
Wydaje mi się, że na początek te silniki powinny być ok, nie są jeszcze takie lekkie i ażurowe i chyba bardziej odporne na krety. W dodatku kupiłem je za przysłowiowa czapkę śliwek
Zamówiłem do tego kompas BN-220, z myślą o ewentualnym poszukiwaniu koptera po ostatniej pozycji i ułatwieniu w nawigacji. Tutaj mam największe wątpliwości, mało kto używa GPSu w takiej konstrukcji. Dlaczego? Nie sprawdza się z jakiegoś powodu?
Kamerkę wybrałem z myślą o marnych warunkach oświetlenia i padło na foxeer cat, rozważałem jeszcze runcam mini eagle, nadajnik to TX Eachine TX805
Kopter będzie służył głównie do: "uczę się nieporadnie latać FPV" style
Re: kompter 250 3s ?
draki, sprzęt całkiem ok - poza baterią ;)
W każdym razie jeszcze nie czytałem, żeby komuś te ESC się spaliły od tak przy poborze prądu ponad 120A.
Silniki...
Dużo zależy jakie KV mają te silniki, ale 3s i jeszcze taka pojemność baterii... Polecieć poleci, ale to raczej będzie szwędanie się, niż latanie FPV. śmigła trójpłatowe 5043 mogą trochę polepszyć udźwig na 3s, ale znów - kosztem większego wcinania prądu. Kup od razu baterie 4s 1500mAH ok 100C i wtedy będziesz zadowolony ;)
Tego typu kopterami nie lata się na jakieś duże odległości, by był potrzebny GPS. Owszem, można GPS zamontować - będziesz miał współrzędne lotu, prędkość lotu, pokonany dystans, itp... ale kosztem większej wagi, zajętego miejsca w ramie i (o czym mało kto wspomina) większego poboru prądu przez całą elektronikę w modelu (GPS też potrzebuje ,,papu" żeby działał)...
Też się nad tymi 40A zastanawiałem, sprawdzałem noty katalogowe tranzystorów w ESC i tam było podane 35A max...draki pisze:FC to zintegrowana Mamba F405 razem z ESC 4in1 40A, nie wiem czy można w te 40A wierzyć
W każdym razie jeszcze nie czytałem, żeby komuś te ESC się spaliły od tak przy poborze prądu ponad 120A.
Silniki...
Dużo zależy jakie KV mają te silniki, ale 3s i jeszcze taka pojemność baterii... Polecieć poleci, ale to raczej będzie szwędanie się, niż latanie FPV. śmigła trójpłatowe 5043 mogą trochę polepszyć udźwig na 3s, ale znów - kosztem większego wcinania prądu. Kup od razu baterie 4s 1500mAH ok 100C i wtedy będziesz zadowolony ;)
W ramach pokroju 210 i niżej jest mało miejsca na gadżety typu GPS. Moduł GPS to też ok 10g wagi więcej - a więc i krótsze latanie...draki pisze:mało kto używa GPSu w takiej konstrukcji. Dlaczego? Nie sprawdza się z jakiegoś powodu?
Tego typu kopterami nie lata się na jakieś duże odległości, by był potrzebny GPS. Owszem, można GPS zamontować - będziesz miał współrzędne lotu, prędkość lotu, pokonany dystans, itp... ale kosztem większej wagi, zajętego miejsca w ramie i (o czym mało kto wspomina) większego poboru prądu przez całą elektronikę w modelu (GPS też potrzebuje ,,papu" żeby działał)...
Re: kompter 250 3s ?
Też mam wątpliwości co do tej baterii, eCalc twierdzi, że tragedii nie będzie ale nie wiem na ile można mu zaufać. Silniki są w wersji 2300KV to jeszcze pogarsza sprawę. Można zaryzykować 4 łopatowe śmigła? Na długim czasie logu mi tak bardzo nie zależy. Czy to już duże ryzyko zabicia sprzętu? Baterie 3S założyłem na początek, bo mam ich 12sztuk. Co nie zabiorę się za jakiś model to od razu nowy komplet lipoli, zawsze coś nie tak z tymi co już mam Na GPS miałbym miejsce na obudowie kamerki, jeśli się nie sprawdzi to go zdejmę. Mam koptera na naza i niestety często tracę orientację. Tam jest taka fajna funkcja, która wskazuje rombem kierunek do miejsca startu, często mi się przydaje, chociaż może po prostu lepsza byłaby porządna kamera, żeby tej orientacji tak często nie tracić
Re: kompter 250 3s ?
Jeśli musi być 3S to spróbuj chociaż śmigła 6" jeśli się zmieszczą (najlepiej jakieś hq 6" 3 łopatowe). Odnośnie 5" i 4 łopat, ja aktualnie latam na inferno v2 1750kv, 6s i hq 4.8x3.4x4 i problemu nie ma, a koptera raczej nie oszczędzam
Co do gps, po prostu nie jest potrzebny. Tak jak w rajdowym samochodzie nie trzeba tempomatu, tak w tych kopterach używanie gps mija się z celem.
Co do gps, po prostu nie jest potrzebny. Tak jak w rajdowym samochodzie nie trzeba tempomatu, tak w tych kopterach używanie gps mija się z celem.
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: kompter 250 3s ?
6" bez szans, 5" wchodzą do tej ramy na styk, dlatego pomyślałem o 4 łopatach. Bałem się, że to całkiem poroniony pomysł, miałem problemy, żeby znaleźć jakiekolwiek 4 łopatowe w tych rozmiarach, ale 4,8 nie szukałem
Czyli praktykuje się też takie wynalazki. GPS pewnie zamontuję choćby z ciekawości skoro już go zamówiłem, ale jeśli faktycznie nie ma większego sensu nie będę o niego walczył, jeśli pojawią się jakieś problemy przy montażu.
Z tego wszystkie zapomniałem o buzerze, polecicie coś ciekawego i sprawdzonego? Bez pomysłów w stylu, nie piszczy jak jest ciemno, taki polecano gdzieś w internetach. Często będę latał wieczorem, więc może się taki nie sprawdzić .
Czyli praktykuje się też takie wynalazki. GPS pewnie zamontuję choćby z ciekawości skoro już go zamówiłem, ale jeśli faktycznie nie ma większego sensu nie będę o niego walczył, jeśli pojawią się jakieś problemy przy montażu.
Z tego wszystkie zapomniałem o buzerze, polecicie coś ciekawego i sprawdzonego? Bez pomysłów w stylu, nie piszczy jak jest ciemno, taki polecano gdzieś w internetach. Często będę latał wieczorem, więc może się taki nie sprawdzić .
Re: kompter 250 3s ?
Buzzerek na 5V wyzwalasz z wybranego przez siebie kanału na FC https://www.banggood.com/5-PCS-Super-Mi ... 78433.html. Chyba że pasywny wpinany przewodem sygnałowym https://www.banggood.com/3Pcs-3_5-5_5V- ... 84075.html. To już zależy czy FC ma dedykowane pady do buzzera
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Martian II, DRC Fury 5X, DRC Fury 3.5, BAT-100, WingWing Z-84, FX-61
Martian II, DRC Fury 5X, DRC Fury 3.5, BAT-100, WingWing Z-84, FX-61
Re: kompter 250 3s ?
Od siebie mogę zaproponować trochę droższy i cięższy typ buzzera: https://www.banggood.com/JHE42B_S-Finde ... rehouse=CN Jest jednak o wiele głośniejszy i piszczy nawet wtedy, gdy bateria się wypnie po upadku (do tego wraz z piszczeniem miga dosyć mocna biała dioda LED). Czasami warto się nad takim czymś zastanowić, mi już kilka razy uratował 4-litery przed kilkugodzinnym szukaniem koptera w zbożu ;)
Re: kompter 250 3s ?
Dokładnie o to mi chodziło, ten model nie ma chyba tego przekombinowanego bajeru, który wyłącza jego działanie w nocy. Zwykły buzzer nie zadziała, jeśli bateria się wypnie, a to chyba się dość często przytrafia?
Re: kompter 250 3s ?
Dopóki sam nie rozłączysz ręcznie (przycisk z boku) tego buzzerka co podałem - to będzie piszczał dotąd, aż rozładuje się jego własna bateria.
Jeżeli jesteś ciekawy, jak to działa - to nagrywałem jakiś czas temu film:
Wtedy, gdy nagrywałem materiał - nie było jeszcze mniejszych i lżejszych tego typu buzzerów...
Po którymś razie kilkugodzinnego szukania zguby miałem już dosyć. Obecnie montuję takie buzzery we wszystkich modelach, jakie mam i gdzie jest to możliwe ;)
Jeżeli jesteś ciekawy, jak to działa - to nagrywałem jakiś czas temu film:
Wtedy, gdy nagrywałem materiał - nie było jeszcze mniejszych i lżejszych tego typu buzzerów...
Ja miałem takie ,,szczęście", że co mocniejszy upadek = bateria gdzieś daleko poza kopterem... Czyli bardzo często. Nie ma baterii - to i zwykły buzzer nie ,,zapiszczy". Tak więc po upadku i wypięciu się baterii pozostawała tylko głucha cisza...draki pisze:Zwykły buzzer nie zadziała, jeśli bateria się wypnie, a to chyba się dość często przytrafia?
Po którymś razie kilkugodzinnego szukania zguby miałem już dosyć. Obecnie montuję takie buzzery we wszystkich modelach, jakie mam i gdzie jest to możliwe ;)