Hubsan H501S po kolizji

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Jarek.P
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Lokalizacja: Warszawa

Hubsan H501S po kolizji

Post autor: Jarek.P »

Pacjent: Hubsan H501S, po kolizji z sosną, dodatkowo spędził na jej szczycie dobrze ponad tydzień. Gdy wreszcie spadł i gdy go znalazłem, wyglądał całkowicie ok, jedynie urwana łopata jednego ze śmigieł świadczyła o tym, że coś mu się stało. Elektronika żyje, nie wygląda na zamoczoną (przez ten tydzień w zasadzie nie padało, ale jakiś siąpliwy dzień się trafił. Dron na ziemi leżał płasko, otworami obudowy do dołu. Nie wiem, jak wisiał na drzewie). Śmigła na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie, silniki przedmuchałem sprężonym powietrzem (było czysto). Kręcone palcem kręcą się gładko, nie czuję żadnych różnic. Niemniej, gdy drona uruchamiam i próbuję delikatnie nim wystartować, wyraźnie widać potężną asymetrię, dron zbierając się do startu nie wzlatuje pionowo, tylko chyli się do przodu (przodem przywalił w drzewo, uszkodzone łopaty były właśnie na przednich silnikach), asymetria jest na tyle silna, że nawet nie próbuję startować, bo widać, że nie da rady. Gdy go uruchomiłem trzymanego w ręku, gdy dawałem "mocno w górę", wyraźnie czułem, że ciągnie głównie tył.

Dziś go rozmontowałem, na wszelki wypadek umyłem elektronikę w IPA (nie było na niej żadnych śladów wilgoci), przepłukałem w IPA również silniki. W efekcie asymetria trochę się zmniejszyła, gdy trzymam w ręku nie czuję już takiej różnicy, jak poprzednio, niemniej, gdy próbuję ostrożnie wystartować, nadal widzę, że podrywa się przede wszystkim tył. Czyścić dalej, czy czeka mnie wymiana silników?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: Verid »

Jarek.P pisze:Czyścić dalej, czy
Najpierw spróbuj zrobić kalibrację akcelerometru. Doświadczenie pokazuje że po dzwonie kopterkom się często w łebkach przestawia i gubią poziom. Z góry zaznaczam że nie mam bladego jak to się robi w przypadku H501S - musisz pokopać po instrukcji ale myślę że warto tego spróbować zanim pójdziesz w koszty.
Ten wredny...
Jarek.P
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: Jarek.P »

Dzięki za odpowiedź. Coś chyba jest na rzeczy, bo faktycznie, po przeprowadzeniu kalibracji kompasu i kalibracji poziomej jest lepiej, ale nadal nie jest dobrze. Obecnie jest tak, że na autostarcie dron się podnosi z ziemi poziomo, ale trochę tak, jakby nie miał siły. Przy próbie startu całkowicie manualnego cały czas przechyla się do przodu, teraz z widoczną tendencją na jeden silnik (właśnie, niestety, ten, który oberwał bardziej).
Co mnie zastanawia i może tutaj ktoś doświadczony, zwłaszcza w tym modelu podpowie:
1) w instrukcji jest kalibracja kompasu i kalibracja poziomu. Brakuje mi jednak tak na chłopskie oko laika kalibracji żyroskopu - to się przecież chyba tez powinno jakoś kalibrować, prawda? Niestety w instrukcji, którą posiadam nie ma o tym ani słowa, ale ona ogólnie jest dość skąpa.
2) ramiona drona mają otwory, przez które widać płytki driverów od silników. Na tych driverach są zamontowane czerwone ledy, które świecą w czasie pracy silnika, widać je trochę przez te szczeliny. Jakoś zupełnie sobie nie przypominam, by jakieś czerwone światełka przeświecały przez te otwory wcześniej, je co prawda widać tylko pod określonym kątem i być może po prostu nie zwróciłem uwagi, ale wolę spytać - normalne to?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: Verid »

Ad.1 Ponieważ w sporej części dostępnych konstrukcji offset żyroskopu jest sczytywany zaraz po uruchomieniu, w momencie wykrycia że kopter jest w bezruchu. Ponieważ do kalibracji żyro wystarczy by kopter był przez chwilę bez ruchu a w przypadku akcelerometru konieczne jest dość dokładne wypoziomowanie platformy, producenci zdjęli z użytkownika jeden przykry obowiązek do pamiętania i żyro kalibruje się samo jak tylko zostawisz na chwilę kopter w spokoju.
Ten wredny...
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: kuczy »

Wiesz.... - te silniki nie kosztują majątku....
Osobiście po aż takich przygodach - wg mnie najlepiej wymienić 4 na nówki i mieć spokój. Chodzi mi o to że no okeeej - może elektronika sobie radzi z tym aby pokonać jakiś większy opór silnika itp... - ale z czasem np może ci się w locie przepalić ESC od niego bo leci więcej prądu... warto ryzykować ?

http://pl.aliexpress.com/item/328128859 ... 08-RC-Part
Awatar użytkownika
celestin
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: celestin »

Tę można użyć też [zł112.87 14% OFF]4X Racerstar Racing Edition 1806 BR1806 2280KV 1-3S Brushless Motor CW/CCW https://banggood.app.link/kp4LcHcvGW i jednego ESC aby mieć w zapasie ;)
Hubsan x4 H501SS - Standard,Biały. [MOD 5.8ghz]
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M


Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
Jarek.P
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: Jarek.P »

Czym prócz koloru się te silniki różnią od oryginalnych?
Awatar użytkownika
celestin
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: celestin »

Napewno ceną i wyższym KV 2280 sam myślę czy nie kupić też ich do swojego :) ale jak masz obawy to lepiej oryginalne kupić.
Hubsan x4 H501SS - Standard,Biały. [MOD 5.8ghz]
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M


Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
DarkClouds
Posty: 27
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 14:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: DarkClouds »

Ja zasadniczo chyba trzymał bym się stokowych silników ze względu na PID których raczej sobie nie możesz poprawić a są dostosowane do silników i ich kv: 1650 a 2280 to całkiem spora różnica.
Awatar użytkownika
celestin
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Hubsan H501S po kolizji

Post autor: celestin »

http://1kit.net/2017/04/14/hubsan-h501s-fw-tool/ Narzędzia są do drobnych zmian ;) jak by ktoś chciał
Hubsan x4 H501SS - Standard,Biały. [MOD 5.8ghz]
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M


Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
ODPOWIEDZ