Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 26 kwie 2019, 01:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela 10 lut 2019, 12:17 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
hej :)

Chodzi mi pod glowie malenka frezareczka, z obszarem roboczym typu 10x10x10cm, tak na biurko...
Pomijajac kwestie czy nie lepiej kupic wieksza ;)

Czy spotkaliscie sie gdzies z wykorzystaniem do napedu takiej maszynki np. serw modelarskich?
Albo silnikow BLDC + enkoder? Serwo gdyby wywalic potencjometr zazwyczaj kreci sie z predkoscia
regulowana sygnalem PWM - trzeba dodac enkoder i zrobic sprzezenie zwrotne...

Widzieliscie zeby ktos cos takiego zrobil? Ja nie moge znalezc... Moze to glupie ;)

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 lut 2019, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Posty: 4283
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
https://www.instructables.com/id/Arduino-Mini-CNC-Plotter-Machine-from-dvd-drives/

_________________
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 lut 2019, 12:42 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
Ale to nie sa serwa tylko zwykle krokowki. Chyba ze czegos nie zrozumialem?

Ja chce zrobic serwa, czli silnik ze sprzezeniem zwrotnym z enkodera...

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 lut 2019, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Posty: 4283
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Skoro potrzebujesz odkryć koło... :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 lut 2019, 13:00 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
A jednak sie kreci :) https://eu.odriverobotics.com/

Szperam dalej.

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 lut 2019, 17:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 311
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Hehe - Odriverobotics - ale wymyśliłeś. Cena 1 "serwa" w porównaniu do zwykłego korkowca albo modelarskiego serwomechanizmu po prostu kosmiczna. No ale kto bogatemu zabroni... Eeee - ale przecież miało być tanio i szybko bo za pomocą serw modelarskich... czegoś nie rozumiem.

Niestety nie jesteś w stanie cenowo przebić silnika krokowego + sterownik. Do tego zwykła śruba M8 lub T8 lub przy tych wymiarach pasek GT2.

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 lut 2019, 12:01 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
Pomoge Ci, bo widze ze nie ogarniasz ;)

Pisałem:
Japim pisze:
Chodzi mi pod glowie malenka frezareczka, z obszarem roboczym typu 10x10x10cm, tak na biurko...


Nigdzie nie napisałem, ze chodzi o tansze rozwiazanie.
Priorytetem sa po pierwsze rozmiary silnikow / serw. Po drugie to, ze musza byc ze sprzezeniem zwrotnym.

Bez problemu mozna kupic silniki krokowe ze sprzezeniem, ale problem w tym ze minimalnie bodaj NEMA23.
A to sa klocki duze. A silniki / serwa modelarskie sa male. Gdyby udalo sie opracowac wlasny sterownik
caly naped moglby miec srednice taka jak sinkini ktore wszyscy znamy...

Niestety jestem duuuzo za cienkim programista zeby samemu to zrobic.

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 lut 2019, 12:48 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2016, 23:30
Posty: 70
Lokalizacja: Polska
Kod:
z obszarem roboczym typu 10x10x10cm

Takie coś można zrobić z napędów CD 1 szt oś x/y drugi z. Trzeba będzie tylko wal zmienić na stokowym więcej jak 6 cm x 6 cm nie uzyskasz.
Sterownik na arduino są w internecie gotowe pliki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 lut 2019, 13:01 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
Słowa klucz SPRZEŻENIE ZWROTNE :)

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 lut 2019, 23:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 311
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Ja nie wiem jak można nabić na forum 1800 postów i być takim nieogarnietym :)

Najmniejsze silniki krokowe ze sprzężeniem zwrotnym to Nema 14: https://www.cui.com/product/motion/step ... 12s-series

Słowo klucz do wyszukiwaki to rotary encoder stepper motor. Ot co. Do tego "dowolny" sterownik serwa i ta da!

Nadal nie rozumiem po co Ci serwomotor w tak małej frezarce. Żeby to do czegoś sie nadawało to będziesz musiał dać jakieś przekładnie zwiększające moment. Albo napędzać jakąś mikro śrubę o maleńkim skoku.

EDIT: mała pomyłka. Do sterowania takim silnikiem hybrydowym potrzebny jest nie "dowolny" sterownik serwa - tylko sterownik do silnika krokowego z obsługą sprzężenia zwrotnego.
A gdyby się postarać to pewnie i do NEMA8 da się dobrać odpowiedni enkoder: https://www.cui.com/product/motion/step ... 12s-series

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 15 lut 2019, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
Posty: 439
Lokalizacja: pomorskie
Jakub Jewuła pisze:
Widzieliscie zeby ktos cos takiego zrobil? Ja nie moge znalezc... Moze to glupie ;)


sam sobie odpowiedziałeś przy czym "głupie" to w tym przypadku "bez sensu" lub bardziej formalnie "bez uzasadnienia ekonomicznego"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 15 lut 2019, 12:56 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
Idac tym tropem cale FPV jest glupie i bez uzasadnienia ekonomicznego. Za darmo mozesz sciagnac z sieci genialne filmy
BBC ze zdjeciami z lotu ptaka. Na 100% lepsze niz sam kiedykolwiek nakrecisz :) A mimo to tracisz na to czas i pieniadze ;)

Juz kilka razy rozne "dziwne" hobby przerodzilo mi sie w konkretny biznes, tak ze nie znasz dnia ani godziny kiedy sie zaskoczysz ;)

q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 15 lut 2019, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
Posty: 439
Lokalizacja: pomorskie
pomyliłeś forumy :) tu jednak pomysły na cnc rozpatrywane są w kategoriach przydatności do modelarstwa a nie biznesu opartego na przekombinowaniu napędu we frezarce o polu roboczym 10x10x10cm tj. delikatnie mówiąc mało przydatnym.

zatem nie trać czasu na przekonywanie innych tylko szybko buduj, zaskakuj i zarabiaj zanim ktoś ci pomysł podpierzwędzi 8-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.