Reanimuje P4A, uwalona oś Yaw gimbala (silnik do wymiany - wiem że trzeba zachować obudowę swojego silnika). Pytanie dotyczy osi Roll, hałasuje "trzeszczy" podczas pracy (troszkę słabo słychać na filmie, ale słychać) nie trzyma horyzontu równo, rozjazd następuje przy obrocie w osi pionowej - silnik czy esc oberwało waszym zdaniem ? (Czy przy wymianie silnika roll, tez trzeba sie bawic w podmianę obudowy czy mozna wsadzić cały nowy ?
(Nie ja go tak załatwiłem - nie wiem jak wyglądał kret i jak mocno/w jaki sposób oberwał)
https://youtu.be/dNxilCZZ7es
Phantom 4 Adv reanimacja gimbala
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 6
- Rejestracja: poniedziałek 28 wrz 2015, 10:15
Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala
To myśl od razu o taśmie, obowiązkowo oryginalnej. Bo zapewne też jest do wymiany, bo to delikatne ustrojstwo.
Zobacz czy ktoś sprzedaje cały, działający, może będzie taniej, bo nie wiadomo co jeszcze w trakcie wyjdzie.
Zobacz czy ktoś sprzedaje cały, działający, może będzie taniej, bo nie wiadomo co jeszcze w trakcie wyjdzie.
Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala
combatdude, jak wsadzisz nowy silnik to trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI. Przerabiałem już ten temat w P4P który pojawił się u mnie na wymianę silnika osi YAW. Nic z tym nie dało się zrobić a klient wiedział przed wymianą że taka może być sytuacja, gimbal nie patrzy dokładnie do przodu a parę stopni w bok.
Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala
Obserwujcie to issue, moze sie cos urodziPiotrSz pisze:trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI
https://github.com/o-gs/dji-firmware-tools/issues/99
-
- Posty: 6
- Rejestracja: poniedziałek 28 wrz 2015, 10:15
Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala
Problem można ominąć zostawiając przy wymianie silnika osi Yaw obudowę/rotor tegoż, w nim zamocowany jest pierścień z magnesami, widocznymi dla czujników halla w elektronice - nie wiedzieć czemu DJI tak to wymyśliło, że nie ma dwóch identycznie osadzonych pierścieni z magnesami - każdy egzemplarz Phantoma jest kalibrowany indywidualnie, dlatego wsadzenie silnika z innej sztuki - skutkuje w 99% odchyleniem od właściwej pozycji.PiotrSz pisze:combatdude, jak wsadzisz nowy silnik to trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI. Przerabiałem już ten temat w P4P który pojawił się u mnie na wymianę silnika osi YAW. Nic z tym nie dało się zrobić a klient wiedział przed wymianą że taka może być sytuacja, gimbal nie patrzy dokładnie do przodu a parę stopni w bok.
https://www.youtube.com/watch?v=uWCm0QlHTTM
Zastanawiam się czy oś roll będzie miała tą samą historię.
Fakt faktem oprogramowanie do "twardej" kalibracji całego gimbala byłoby fajną sprawą.