Przechowywanie aku Li-ion
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Przechowywanie aku Li-ion
Mam w apce oryginalnie zainstalowane aku li-ion 1S 5200mAh . Przy dłuższym nieużywaniu apki w jakim stanie pozostawić aku ? W pełni naładowane ? Czy raczej w storage ? Gdyż różnie o tym piszą .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Przechowywanie aku Li-ion
Ekspertem nie jestem ale z pewnością na jednej z kart katalogowych czytałem, że należy przechowywać w pełni naładowane. Zapewne odnosi się to do wszystkich ogniw li-ion.
Pozdrawiam
Marek
Marek
Re: Przechowywanie aku Li-ion
No nie wiem - kupujac nowe 18650 Li-ion,y docierały do mnie zawsze naładowane do bodajże 3,6 v - także raczej w storage.
EASY STAR II 1800mm+KFC32FTB - RC:TaranisQ7-Frsky-100mW+Patch14dbi ,AV:500mW 5.8GHz+Patch 23dBi , Z-84(APM),QLRS-4SLion3500mAh-60kmUAV
Re: Przechowywanie aku Li-ion
Ja zawsze przechowuję w pełni naładowane. Np. pakiet Sony 18650VTC5 ma ponad 3 lata i ok. 400 cykli za sobą - nadal ma parametry jak na początku. Najstarszy mój pakiet o pojemności 1500mAh (ma kilkanaście lat) i niezliczonej ilości cykli, wykazuje podobną pojemność i wydajność prądową jak na początku, a bywało, że leżał naładowany na full nawet przez rok.
Oczywiście nikogo nie namawiam do takiego traktowania swoich ogniw, opisuję jedynie osobiste wieloletnie doświadczenia. Zdecydowanie też polecam ustawienie ładowania w ładowarkach na napięcie końcowe mniejsze o kilka mV/ogniwo od znamionowego. Dotyczy to wszystkich ogniw Li-xxx i też jest to wyczytane wiele lat temu w jakiejś literaturze. U mnie się to sprawdza.
Oczywiście nikogo nie namawiam do takiego traktowania swoich ogniw, opisuję jedynie osobiste wieloletnie doświadczenia. Zdecydowanie też polecam ustawienie ładowania w ładowarkach na napięcie końcowe mniejsze o kilka mV/ogniwo od znamionowego. Dotyczy to wszystkich ogniw Li-xxx i też jest to wyczytane wiele lat temu w jakiejś literaturze. U mnie się to sprawdza.
Pozdrawiam
Marek
Marek
Re: Przechowywanie aku Li-ion
Z aku koptera jest o tyle lepiej że gdy włącza się pierwszy alarm o niskim stanie napięcia to napięcie to wynosi około 3,7 - 3,8V/ ogniwo . Czyli w granicach napięcia storage . Aku apki nie tak szybko się rozładuje . Dopiero po jakichś kilku , kilkunastu lotach . Za każdym razem po skończonych lotach doładowywać aku apki na maxa ? Czy zostawiać tak jak jest ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Przechowywanie aku Li-ion
Przy Twojej pojemności aku (jeśli rzeczywiście tyle ma), to nadajnik będzie pracował pewnie ze 20 godzin więc raczej nie ma potrzeby doładowywania po każdym lotnym dniu.
Pozdrawiam
Marek
Marek
Re: Przechowywanie aku Li-ion
hornet2 pisze:Z aku koptera jest o tyle lepiej że gdy włącza się pierwszy alarm o niskim stanie napięcia to napięcie to wynosi około 3,7 - 3,8V/ ogniwo . Czyli w granicach napięcia storage . Aku apki nie tak szybko się rozładuje . Dopiero po jakichś kilku , kilkunastu lotach . Za każdym razem po skończonych lotach doładowywać aku apki na maxa ? Czy zostawiać tak jak jest ?
Ladowac czy nie ladowac -oto jest pytanie
Re: Przechowywanie aku Li-ion
Też tak uważam . Ciągłe doładowywanie byłoby bezsensem . Wyświetlacz apki pokazuje jedynie ikonkę aku apki z kreską zmniejszającą się wraz z ubytkiem energii w aku . Ale można wejść w tryb aku . Wtedy można sprawdzić ile jeszcze w % pozostało energii w aku . Wyświetla się też licznik czasu pracy apki . Według mnie jest to bezsensowne . Zamiast tego mógłby być wyświetlany pozostały czas do końca pracy aku . Oprócz tych informacji jest jeszcze % pokazany rozkład pobranej energii .marekj pisze:Przy Twojej pojemności aku (jeśli rzeczywiście tyle ma), to nadajnik będzie pracował pewnie ze 20 godzin więc raczej nie ma potrzeby doładowywania po każdym lotnym dniu.
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )