Budujemy Long Range

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Budujemy Long Range

Post autor: waldek72 »

Tylko ze z tego co jest napisane on lata okolo 25 min. Nie jest to wysrubowany wynik tym bardziej że podobne albo lepsze czasy można uzyskać stosując tańsze komponenty.
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Budujemy Long Range

Post autor: PiotrSz »

waldek72, jedni budują na godnych podzespołach a inni na tzw Chińskiej podróbie tandety i potem płaczą że coś źle działa.
Wiele razy ludzie kupowali tanie komponenty a potem był płacz i lament na forum czy na facebooku że coś się urwało, coś odkształciło czy dzwonek z gównolitu się wygiął.
Moje doświadczenie dronowe sięga ponad 5 lat wstecz a modelarskie trochę dłużej i wiem jedno że jak się kupuje tanio to się kupuje 2 razu.
Każdy obiera swoją drogę przy budowie tego typu latadeł i nikogo nie nakłonię do kupowania dobrych a przy tym droższych komponentów, jedynie mogę przestrzec przed kupnem tanich podzespołów bo potem to się mści, pomijając że potencjalna awaria powstała gdzieś daleko od nas spowoduje że stracimy naszą maszynę i pół biedy jak spadnie gdzieś i wbije się w trawnik... Nie daj może jak zrobi komuś krzywdę to już może być słabo... ale to moje prywatne zdanie ;-)
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Budujemy Long Range

Post autor: waldek72 »

Rozumiem że silniki i regulatory DYS to Chińska podróba tandety - ja tak nie uważam. Ale jesli na nich można uzyskać lepsze czasy lotu niż na "godnych podzespołach" to świadczy tylko o kompetencjach montarzysty promującego "godne podzespoły" i swoje usługi zamiast udzielania merytorycznych uwag. Chwaląc się doświadczeniem modelarskim nie zapomnij opisać miejsca zajęte na MŚ (ja tylko 7 i 4 ale może jeszcze to poprawię).
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: Budujemy Long Range

Post autor: Majk99 »

Ale wiesz, że silniki w tych rozmiarach są teraz głównie kierowane na maksymalne osiągi do kopterów wyścigowych, a nie na wydajność, prawda? Te dysy mają słabsze magnesy i większą przerwę między statorem, a magnesami i głównie dlatego są wydajniejsze.
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Budujemy Long Range

Post autor: PiotrSz »

waldek72, przepraszam ale muszę to napisać. Z gównolitu możesz budować sobie wydajne copterki do wiszenie przez dwie godziny a nie maszyny które mają służyć do długich lotów często nad głowami ludzi.
waldek72 pisze:Ale jesli na nich można uzyskać lepsze czasy lotu niż na "godnych podzespołach" to świadczy tylko o kompetencjach montarzysty promującego "godne podzespoły" i swoje usługi zamiast udzielania merytorycznych uwag.
Zacznijmy od tego że nie promuję swoich usług a merytoryczny był post kierujący do build loga człowieka który tym sprzętem jak ty to piszesz "na godnych podzespołach" robi dalekie loty bez trzęsienia portkami z obawy czy podzespoły wytrzymają. Wiele razy na grupach facebookowych toczyłem wojny z ludźmi którzy nie mając kasy budowali racery na tanich podzespołach a potem był płacz że pogiął się dzwonek, spalił się silnik czy połamało ramię w ramie i kończyło się to zawsze płaczem i kupnem markowych podzespołów. Wiele osób udało mi się wyleczyć z kupowania tanich części bo patrząc jak to się mści na innych dochodzili do wniosku że nie warto kupować dwa razy :-)

waldek72, nie musisz się ze mną zgadzać tak jak ja się nie zgadzam z twoją filozofią budowania na podzespołach z gównolitu. Przegryzłem się przez temat części z gównolitu i tych "godnych" w wielu zbudowanych dla ludzi racerach więc mam jakieś pojęcie, a zbudowałem ich sporo.
Jestem praktykiem i człowiekiem który przez kilka lat startował w zawodach racerów a wcześniej kilka lat w mistrzostwach Polski modeli jeżdżących klasy IC8... Wiele razy przekonałem się na własnej skórze że kupowanie tanich rzeczy to często kupowanie dwa razy.
Przy lotach long range nie liczy się już tylko jak tanio uda Ci się zbudować niezawodny system a raczej o to żeby ten system był maksymalnie niezawodny ze względów bezpieczeństwa oraz po to żeby nie stracić maszyny.
Tak wiem, powtarzam się ale nie tylko ja wychodzę z takiego założenia ;-)
waldek72 pisze:Chwaląc się doświadczeniem modelarskim nie zapomnij opisać miejsca zajęte na MŚ (ja tylko 7 i 4 ale może jeszcze to poprawię).
Chwała ci za to że zająłeś takie miejsca, ja nie mam potrzeby dowartościowywać się chwaląc się zajętymi miejscami :-D
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Budujemy Long Range

Post autor: waldek72 »

Majk99 pisze:Ale wiesz, że silniki w tych rozmiarach są teraz głównie kierowane na maksymalne osiągi do kopterów wyścigowych, a nie na wydajność, prawda? Te dysy mają słabsze magnesy i większą przerwę między statorem, a magnesami i głównie dlatego są wydajniejsze.
Nie do końca zgodzę się z przyczynami lepszej wydajności dysków (w mojej ocenie jest więcej przyczyn) ale Masz rację nie wszystkie silniki z wyścigów są najlepsze do długiego lotu. Ale to dale możliwość kupienia starszych generacji silników wysokiej jakości w lepszych cenach. Długi lot w zakresie napedu wymaga odpowiedniego dobrania posuwu śmigła i zakresu obciarzen silnika tak żeby wypadkowa sprawność napędu była możliwie najwyzsza (niestety to zawsze kompromis). Na innych silnikach napewno da się latac długo ale ostatnio testowałem te. Dlatego podałem prostego gotowca na 46min lotu.
Ostatnio zmieniony sobota 10 lis 2018, 01:35 przez waldek72, łącznie zmieniany 1 raz.
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Budujemy Long Range

Post autor: waldek72 »

PiotrSz pisze:Z gównolitu możesz budować sobie wydajne copterki do wiszenie przez dwie godziny a nie maszyny które mają służyć do długich lotów często nad głowami ludzi.
Przepraszam ale pokaż proszę badania pokazujące że firma dys to "gownolit" napewno je masz bo inaczej przecież byś był niedouczonym kłamca który bezpodstawnie szkaluje dostawcę części. Po uzupełnieniu podstaw z zakresu aerodynamiki, mechaniki i elektryczności napewno i przy zastosowaniu godnych części dasz radę powisieć tyle co gownolit. :-) A słyszałeś o tym ze nad głowami ludzi się nie lata bo sugerujesz że tym cięższm kopterem powyżej 600g można bezpiecznie w odróżnieniu od lżejszego - ciekawa teoria. Proponuję zapoznanie się ze zjawiskiem pędu (fizyka szkoła podstawowa). [/quote]
PiotrSz pisze:Zacznijmy od tego że nie promuję swoich usług
Pozwolę się z tym nie godzić ponieważ w poprzedniej naszej dyskusji użyłes jako argumentu zwrotu że zbudowales wiele kopterow dla swoich klientów. Wg mnie to spełnia definicje reklamy.
PiotrSz pisze:nie zgadzam z twoją filozofią budowania na podzespołach z gównolitu...w wielu zbudowanych dla ludzi racerach więc mam jakieś pojęcie, a zbudowałem ich sporo.
Czyżby znowu reklama zamiast argumentów?
Nie jestem przeciwnikiem kupowania drogich części tylko bezsensowego kupowania drogich części nie skudkujacego uzyskiwanie wysokich osiągów co proponujesz.
PiotrSz pisze:jestem praktykiem i człowiekiem który przez kilka lat startował w zawodach racerów
A myślałeś czemu nie wygrywał? Może braki jakieś?
PiotrSz pisze:przy lotach long range nie liczy się już tylko jak tanio uda Ci się zbudować niezawodny system a raczej o to żeby ten system był maksymalnie niezawodny ze względów bezpieczeństwa oraz po to żeby nie stracić maszyny.
Nie umiesz dobrać optymalnych parametrów a zamiast niezawodnego systemu doradzasz maksymalnie niezawodny i cięższy bezpieczniejszy od lrzejszego może rozwiń to bo to ciekawe :-)
PiotrSz pisze:a nie mam potrzeby dowartościowywać chwaląc się zajętymi miejscami :-D
Nie, to dlaczego używasz takich argumentów jak: zajmuje się 5 lat, budowalem dla innych, startowałem w wyścigach. A można by: ten... jest droższy ale lata tyle, ten silnik przelata tyle h a tamten uzyskuje taki ciąg /w.
Ale lepiej ten to gownolit a mój super lata tylko połowę czasu ale za to jest jest godny.
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Budujemy Long Range

Post autor: Baqsthc »

Panowie a może dajcie sobie spokój.. Taką gówno burzę można ciągnąć w nieskończoność a racja jest jak dupa, każdy ma swoją..
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Budujemy Long Range

Post autor: PiotrSz »

Baqsthc, ja już zakończyłem dyskusję, masz rację że każdy ma swoją rację ;-) ale wkurza mnie jak ... e nie ważne... idę do modelarni kończyć małe skrzydło. Może się trochę rozpogodzi to oblatam je ;-)
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Budujemy Long Range

Post autor: waldek72 »

Baqsthc pisze:Panowie a może dajcie sobie spokój.. Taką gówno burzę można ciągnąć w nieskończoność a racja jest jak dupa, każdy ma swoją..
Masz rację tylko że pozwalając na stosowanie inwektyw ( filozofia gownolitu) kiedy brakuje argumentów technicznych nie dbamy o ulepszanie naszych maszyn :-D
Ale ok idę poczytać parametry techniczne silników ;-)
Awatar użytkownika
Naturalbornuser
Posty: 26
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 17:20
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Budujemy Long Range

Post autor: Naturalbornuser »

Sysio pisze:Co do long range to powiedzmy do 5km
Na 5 km sprawdzi się wiele konfiguracji, nie musi ona być jakoś szczególnie zrobiona pod long range, sam zrobiłem 7km odległości na popularnej ramie F550 ze stockowymi podzespołami od dji a napęd ten nie jest ani wydajny ani nie zapewnia długich czasów lotu.
Zakładam, że typowe long range musi być też chociaż w pewnym stopniu długolotem a wtedy musimy iść w większe śmigła i silniki o niższym kv.
ODPOWIEDZ