qav 210m problem z esc

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Docent
Posty: 210
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 19:04
Lokalizacja: Bytom

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: Docent »

Jeżeli możesz to sprawdź długość śrub jakimi mocujesz silniki do ramy. Może są za długie i dotykają uzwojenia silników. Możesz również sprawdzić miernikiem czy nie ma przejścia między śrubą mocującą silnik a przewodami, które podłączasz do ESC (od strony silnika).
Pozdrawiam Krzysiek
---------------------------------------------------------------
QAV-250, Martian II, GEPRC-AX215, QAV-R 220, ARMATTAN CHAMELEON, T-Rex 500
Zapraszam na bloga
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

wizualnie
jest raczej ok ,ale sprawdzę miernikiem na przejścia.
A takie pytanko jak powinny być skonfigurowane
esc w cc3d.
bo są tam trzy opcje do wyboru
standard 50Hz
Rapid 490Hz
one shot 125;

wiem napewno że nie jako one shot.
Moje to emax SimonK zwykle liniowe to chyba powinny by na 50 Hz czy się mylę.
a te poprzednie co miałem czyli Blheli opto? na jaka częstotliwość
Docent
Posty: 210
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 19:04
Lokalizacja: Bytom

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: Docent »

Co to są zwykłe liniowe ESC?

Podaj dokładne nazwy używanych regulatorów bo to jest takie wróżenie z fusów.
Pozdrawiam Krzysiek
---------------------------------------------------------------
QAV-250, Martian II, GEPRC-AX215, QAV-R 220, ARMATTAN CHAMELEON, T-Rex 500
Zapraszam na bloga
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

obecnie mam emax Simon 30A 2-3S
miałem RW.RC Opto BLHELi V14.2 30A 2-4S
Docent
Posty: 210
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 19:04
Lokalizacja: Bytom

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: Docent »

Jak powinny być ustawione ESC to trzeba sprawdzić w dokumentacji, powinno być napisane w jakim trybie działają. Już chyba rozumiem to liniowe ESC. Chyba chodzi Ci o BEC'a liniowego. Co do CC3D to według mnie max co można wyciśnąć to obsługa OneShot125.
Pozdrawiam Krzysiek
---------------------------------------------------------------
QAV-250, Martian II, GEPRC-AX215, QAV-R 220, ARMATTAN CHAMELEON, T-Rex 500
Zapraszam na bloga
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

ok
znalazłem ze te emax mają podobno 400hz.
wiem ze cc3d to zabytek ,ale do nauki FPV na razie wystarczy
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

Nie znalazłem jakiejś widocznej przyczyny .
Przelutowałem płytke zasilającą wg schematu i esc podłaczyłem po jednym na każdym rogu.
Założyłem nowe emax`y simonK series 30A.
Wylatałem kilkanaście pakietów.
Wczoraj podczas lotu poszedł dym z silnika i qad zaliczył kreta.
Z około 6 m spadł na trawę.
Reg tez sie skopcił( to znaczy nie widać na nim zadnych oznak typu przepalenie jakliegos elementu)
Bec nadal w nim działa ale nie wydaje dzieku przy zbrojeniu silnika(w poprzednich spalonych działała sygnalizacja gotowosci )
Teraz ma takie pytanie
Co poszło pierwsze silnik czy reg?
Mnie się wydaje ze silnik bo nie sądze aby spalony reg spowodował zapalenie silnnika.
i czy przebicie w silniku moze tak usmażyc ESC.
Po mojemu to słaba jakość tych silników
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: Adrián »

dob12 pisze:Co poszło pierwsze silnik czy reg?
Wróżką nie jestem, ale na silniki trzeba było sprawdzone kupić, chociażby emaxy 2205-6 rs, a nie kierować się tylko niską ceną.
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

silniki to tez rs2205
tylko nie emaxy
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: Adrián »

To tylko taki mały szczegół?
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

wiem mój błąd
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

a jesli chodzi o silniki emax ,to które lepsze rs2205 czy rs 2205s 2300kv?
skazi
Posty: 1437
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 10:25
Lokalizacja: Cieszyn

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: skazi »

dob12 pisze:a jesli chodzi o silniki emax ,to które lepsze rs2205 czy rs 2205s 2300kv?
A co lepsze Ford Focus czy Ford Focus RS? :lol:
dob12
Posty: 102
Rejestracja: sobota 03 mar 2018, 09:03
Lokalizacja: 52.7,-6.7

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: dob12 »

skazi pisze:A co lepsze Ford Focus czy Ford Focus RS?
a to zalezy kto jaką jazde lubi ;-) ;)

pytanie było skierowane raczej pod względem wytrzymałości mechanicznej
krisker
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 31 paź 2017, 08:02
Lokalizacja: Olsztyn

Re: qav 210m problem z esc

Post autor: krisker »

W F450 miałem podobny problem. Paliły się silniki i regle, bez wyraźnych powodów. Po zmianie silników na Sunnysky nie zdarzyło mi się sfajczenie. Silniki, które miałem (2212 Readytosky) to w mojej ocenie chłam. Być może przewody używane do uzwojeń nie mają właściwej izolacji, bo trudno mi sobie wyobrazić inną przyczynę (tak jak pisałem - paliły siebie i regle bez wyraźnych powodów).
Pozdrawiam,
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
ODPOWIEDZ