Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 23 cze 2018, 12:44


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: środa 16 maja 2018, 19:10 
Offline

Rejestracja: niedziela 13 maja 2018, 09:46
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Mam DJI Mavic AIR, ale temat dotyczy również Pro. Wpadłem na pomysł, aby brać ze sobą powerbanka i tą taką mała przystawkę do baterii, która jest do tego, aby - odwrotnie niż ja chcę - ładować inne urządzenia energią z akumulatorów.

Dla mnie bezsensowny pomysł i wolę jednak móc ładować ogniwa Aira, a inne sprzęty to mogę z tego samego powerbanka podładować.

Kupiłem więc kabelek USB 2.0 męski - męski. Wpinam do tej przystawki, która jest na męskie usb, drugą końcówkę do powerbanka. Niestety, akumulator nie ładuje się.
Podłączałem powerbank również pod zasilacz do huba od dji do ładowania akumulatorów, ale również bez skutku - na hubie świeci się czerwona dioda, więc coś jest nie tak. Można to jakoś obejść? W powerbanku mam opcję 1A lub 2.1A - korzystałem z obu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11485
Lokalizacja: Mikoszewo
dronfly pisze:
Można to jakoś obejść?

Na pewno nie w ten sposób w jaki próbujesz. Co więcej, na twoim miejscu zaprzestałbym takich eksperymentów bez choćby elementarnej wiedzy "jak to działa" bo za chwilę będzie płacz że z zabawki poszedł dym i czy mogę to dać na gwarancję.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 19:28 
Offline

Rejestracja: środa 02 mar 2016, 14:08
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
hehehe... jakim napięciem masz ładować akumulator mavica a jakie napiecie masz z powerbanku...... :lol: :mrgreen: :-)

_________________
SUPRA, F40Pro 2400kv, DYSf4PROv2, Unify pro race hv
SUPRA, F40IIPro 2600kV, BF3,Unify pro race hv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 19:31 
Offline

Rejestracja: niedziela 13 maja 2018, 09:46
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
W powerbanku 5 V.

Na zasilaczu do huba jest 13.20 V.. ok, ale jest też obok 5V (total USB). Ok, czyli za małe napięcie aby ładować te ogniwa Lipo, a usb jest po to aby... pisałem o tym. Szkoda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11485
Lokalizacja: Mikoszewo
dronfly pisze:
Na zasilaczu do huba jest 13.20 V.

Do ładowania pakietu.
dronfly pisze:
jest też obok 5V (total USB).

Do ładowania aparatury i ewentualnego podładowania telefonu/tabletu który z nią spinasz.
dronfly pisze:
Dla mnie bezsensowny pomysł

Za to pomysł żeby przyłożyć napięcie na wyjście przetwornicy STEP DOWN i liczyć że zadziała jak STEP UP wręcz ocieka geniuszem :roll:
Peceta też tak masz nadzieję zasilać? Poprzez wetknięcie powerbanku do USB?

Jak chcesz mieć możliwość ładowania pakietów AIRa "w polu" to zainwestuj w ładowarkę samochodową i wtedy albo gniazdo zapalniczki albo przetwornica STEP UP z 5V na 12V tylko że ten manewr jest nieekonomiczny i wyssie ci powerbank bardzo szybko.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8414
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Może Ci to pomoże w poszukiwaniu podobnego urządzenia jak moje, tylko do mavica.
Sparka też ładuje w terenie z power banku.
Mam coś takiego:


6F1C032F-891B-49A5-AAB2-0235E1EEFA60.jpeg
6F1C032F-891B-49A5-AAB2-0235E1EEFA60.jpeg [ 13.01 KiB | Przeglądany 235 razy ]

_________________
Mój kanał na YT
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 20:31 
Offline

Rejestracja: niedziela 13 maja 2018, 09:46
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Verid: zakładasz, że każdy rodzi się elektronikiem. To jest dział dla początkujących.

Adrian: fajna sprawa, a jak tego szukać, jakaś nazwa?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 20:32 
Offline

Rejestracja: środa 02 mar 2016, 14:08
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
hmm standardowe accu do sparka ma około 1400mAh, do mavica prawie 2Xwięcej (2200? nie pamiętam dokładnie) - generalnie żeby podładować step up to musiałaby power bank o dość dużej pojemności, + czas na naładowanie accu a powerbank i tak później trzeba by doładować..... Nie lepiej zainwestowac w drugie accu ? - bądż też walizkę z akumulatem 12V :-P

_________________
SUPRA, F40Pro 2400kv, DYSf4PROv2, Unify pro race hv
SUPRA, F40IIPro 2600kV, BF3,Unify pro race hv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8414
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Już nie wspominając, że do sparka jest świetne gotowe rozwiązanie, które właśnie nabyłem, bo wybieram się na wakacje i miałem dylemat jak to ładować, tutaj można wszystkie, wprawdzie po kolei, ale odchodzi już zakup ładowarki stacjonarnej, bo można od razu ładować z tego urządzenia.

Obrazek

Za normalną cenę w życiu bym tego nie kupił, bo to koszt ponad 400zł w PL, ale właśnie pojawiają się świetne promocje, zarówno na smarka jak i akcesoria i kupiłem za 240zł z wysyłką z gw PL
Czyli cena niewiele wyższa, niż zakup kolejnej baterii. Dla mnie idealne rozwiązanie, bo nie posiadałem wersji combo z hubem do ładowania.

Obecną sprzedam.

Adres pierwszy lepszy, do mojej obecnej https://pl.aliexpress.com/item/Konwerte ... 69062.html

_________________
Mój kanał na YT


Ostatnio zmieniony środa 16 maja 2018, 21:13 przez Adrián, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 21:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11485
Lokalizacja: Mikoszewo
dronfly pisze:
Verid: zakładasz, że każdy rodzi się elektronikiem. To jest dział dla początkujących.

Zakładam że osiągnąłeś już wiek w którym eksperymenty w stylu "co się stanie jak" powinny być poprzedzone choćby minimalną próbą zgłębienia zagadnienia. To się nazywa "zdrowy rozsądek". Chroni zdrowie, finanse i dotyczy nie tylko elektroniki. Warto żebyś się w to zaopatrzył.
To co Adrian podał to właśnie przetwornica STEP UP. Coś jak przetwornice samochodowe które z 12V produkują ci 230V z tą różnicą że tu masz na wejściu 5V z np. powerbanka a na wyjściu to co potrzebujesz do naładowania pakietu.
mcrakus pisze:
Nie lepiej zainwestowac w drugie accu ? - bądż też walizkę z akumulatem 12V :-P

Lepiej. Wystarczy policzyć. Pakiet AIR'a nominalnie to 27,43Wh (napięcie 11,55V razy pojemność 2375mAh). Jakiej pojemności trzeba żeby naładować taki pakiet mając do dyspozycji 5V? Aby uprościć pomijamy straty na przetwornicy, kablach i samym procesie ładowania... A teraz liczymy to samo dla akku 12V.
Oczywiście pakiet AIR'a nie ładujemy do nominalnych 11,55V tylko wyżej ale chodzi tu tylko o uzmysłowienie że powerbank i jego 5V na wyjściu to dobre do ładowania komórek gdzie królują pojedyncze cele 3,7V. Jak już rozwiązanie ala powerbank to wziąć nawet stłamszone aku 4s dużej pojemności (duże C w tym przypadku nie będzie potrzebne więc dlatego piszę że może być trochę przydeptane) i do tego dwie przetwornice - jedna na 13,2V dla pakietu napędowego a druga na 5V dla wszystkiego innego co będziesz miał fantazję nakarmić.

Co do rozwiązania Adriana warto jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz w opisie przedmiotu: wyjście: DC 13.05 V 1A
Ładowarka sieciowa do AIRa to 13,2 V, 3,79A co w praktyce oznacza 4krotnie dłuższy czas ładowania na tym dynksie w porównaniu z sieciówką. "Piracka" ładowarka samochodowa ma 13,2V / 2,1A - też słabo ale i tak lepiej niż tamten wynalazek...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8414
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Verid pisze:
Co do rozwiązania Adriana warto jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz w opisie przedmiotu: wyjście: DC 13.05 V 1A
Ładowarka sieciowa do AIR a to 13,2 V, 3,79A co w praktyce oznacza 4krotnie dłuższy czas ładowania na tym dynksie w porównaniu z sieciówką. "Piracka" ładowarka samochodowa ma 13,2V / 2,1A - też słabo ale i tak lepiej niż tamten wynalazek...


Tak, tylko jak z tematu, pozwala na ładowanie w terenie, nie w samochodzie. To jest spora różnica i dzięki temu mam szansę naładować baterię z powerbanku w dziczy.
Koszt to 5-6$ w zależności od sklepu, powerbank posiadam.

Do Air, musiała by mieć więcej A na wyjściu. To było rozwiązanie do sparka i to też awaryjne.
Ale może są podobne, dostosowane rozwiązania do air/pro. Trzeba poszukać.

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11485
Lokalizacja: Mikoszewo
Adrián pisze:
Tak, tylko jak z tematu, pozwala na ładowanie w terenie, nie w samochodzie.

No właśnie jak z tematu:
-temat dotyczy AIR'a, nie Spark'a z mniejszym akku
-nie wiem jak ty ale ja w teren do polatania z reguły udaję się właśnie samochodem a jeżeli akurat nie to na pewno nie na tak długo by czekać aż to ustrojstwo litościwie nakapie mi jednym amperem AIRowy pakiecik do pełna
-daleko efektywniejszym a niekoniecznie droższym rozwiązaniem będzie zmontowanie sobie powerbanku który firmowo daje potrzebne 13,2V a nie najpierw zbijać napięcie z ogniw powerbanku do 5V by potem je podnieść mało wydajnym dynksem do 13,2V

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 27 mar 2018, 15:09
Posty: 72
Lokalizacja: Warszawa
Adrián pisze:
Za normalną cenę w życiu bym tego nie kupił, bo to koszt ponad 400zł w PL, ale właśnie pojawiają się świetne promocje, zarówno na smarka jak i akcesoria i kupiłem za 240zł z wysyłką z gw PL
Czyli cena niewiele wyższa, niż zakup kolejnej baterii. Dla mnie idealne rozwiązanie, bo nie posiadałem wersji combo z hubem do ładowania.


Może i do Mawica też coś takiego wymyślą - też mam taką ładowarkę do całego kompletu Sparka - bardzo się przydaje w terenie.

_________________
Pozdrawiam Edek

DJI Spark - AEE Toruk AP10 - QZ-S8.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11485
Lokalizacja: Mikoszewo
Ten cały Spark Charging Station to nic innego właśnie jak powerbank z odpowiednio dobranymi przetwornicami. Problem ze zrobieniem czegoś identycznego do AIR'a jest taki że tu nie ma odsłoniętych styków baterii. Można zrobić taki cwancyk tylko do baterii wyjętych z modelu. Kwestia zaprojektowania slotów i dorwania pasujących złącz do pakietów plus kilka godzin pracy drukarki 3D.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 16 maja 2018, 22:17 
Offline

Rejestracja: niedziela 13 maja 2018, 09:46
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Mam powerbank 16500 mAh, więc nie mało. Ok, teraz rozumiem bardziej w czym rzecz po tym co napisał Verid. A w terenie jestem głównie rowerem, więc jakieś ładowarki w samochodzie odpadają.
Uzmysłowiliście mi, że albo przyzwyczaję się do swoich trzech baterii albo kupię czwartą. Z powerbanka ładować będę kontroler i telefon (jeśli będzie potrzeba).

Reasumując, jako totalny laik myślałem że baterię podładuję bez problemu powerbankiem, że będzie trochę wolniej niż z sieci ale uda się.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.