Problem po zmianie silników i esc

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

Hej mam problem zmieniłem silniki z 2204 2300kv esc12a na RS2205 2300KV Racing Edition Motor Specification:

Brands:Ready to sky
- Model: RS2205-2300

- Framework: 12N14P

- No. of Cells: 3 - 4S

- Color: Red

- Length: 31.7mm

- Shaft: M5

- KV: 2300

- Max Thrust: 1024g

- Diameter: 27.9mm

- Propeller Suggested: HQ 5045 BN

- Weight: 30g

- Quantity: 2 pairs (CW+CCW)

Littelbee 20A ESC

takie mam smigla 4X T5045 3-Blade Black Propellers

qadcopter lata, ale maksymalna wysokość 1m mam pytanie, czym to może być spowodowane.
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

A na jakim napięciu ?
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

bateria 2200mah i 4000mah 3s
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

A coś więcej o modelu ?
Niemniej jeżeli na 2204 i 12A regulatorach latało to odpowiednio to coś sknociłeś w montażu albo w kalibracji ESC.
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

a mam pytanie czy na wyjściu gdzie zaznaczyłem jest jakaś różnic w podłączeniu w mocy ?
Załączniki
IMG_20180504_114928.jpg
IMG_20180504_114928.jpg (397.76 KiB) Przejrzano 2356 razy
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

moduł revolution cc3d
LibrePilot
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

To są wyjścia na sterowanie silnika. Jeżeli zmienisz kolejność kabelków to zmienisz kierunek obrotów silnika. A jeżeli zmieniłeś regulatory z 12A na 20A i nie robiłeś kalibracji, to powinieneś to uczynić, bo zapewne teraz masz 'obcięty' zakres obrotów jakie dostają silniki i dlatego model nie może wznieść się wyżej.
Co znaczy 'różnica w podłączeniu w mocy" ?
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

kalibrację robiłem z 5 razy próbowałem już a jak robie kalibrację i daje na max. ma o wiele większe obroty
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

Czyli model ledwo łapie zawis na pełnym wychyleniu gazu ?
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

Wygląda to tak, że daje na maksa a on ledwo leci do gury ale na boki jest ok
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

To nie ma bata, musi być źle skalibrowany. Ja w takich sytuacjach mocowałem model do krzeseł sznurkami i testowałem na gorąco z podłączonym komputerem ;-) Coś w ten deseń - https://www.youtube.com/watch?v=PbDdKxfCooU

P.S.
Scalaj posty - edytuj te wpisane, bo robisz bałagan :idea:
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

A może masz jakiś pomysł gdzie próbować to ustawic.
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

Nie mam pojęcia jaki masz FC, a co dopiero jak jest to wszystko ustawione.
Jeżeli masz pojęcie o kalibracji to zakładając, że masz wszystko dobrze polutowane to powinno być w porządku. Jednakże zmieniłeś napęd i po tej zmianie masz problem z wzniesieniem, więc tutaj szukaj przyczyny problemu.
Pytanie dlaczego zmieniłeś napęd ?

Osobiście zrobiłbym jak napisałem. Zrobiłbym mu uwięź, podpiął do komputera i tam sprawdził w programie co i jak się dzieje. Wpierw ponownie skalibrował ESC i sprawdził jak śmigła ciągną.
Ostatnio zmieniony piątek 04 maja 2018, 14:02 przez Lucfindal, łącznie zmieniany 1 raz.
lewy291
Posty: 15
Rejestracja: środa 21 lut 2018, 21:14

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: lewy291 »

spróbuje metoda prób i błędów hhehhe
Lucfindal
Posty: 269
Rejestracja: środa 20 sie 2014, 23:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Problem po zmianie silników i esc

Post autor: Lucfindal »

Każdy tak zaczynał w tym fachu, uwierz mi. Podstawa to żeby tych błędów po próbach było jak najmniej, a w każdym bądź razie ich ilość zmniejszała się z upływem czasu ;)
ODPOWIEDZ