Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 27 kwie 2018, 07:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czwartek 12 kwie 2018, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3724
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Mam PET-G Devil Design, początek szpuli był ok, a od połowy co jakiś czas się blokuje w trakcie wydruku i muszę rozebrać hot end żeby wydłubać resztkę. Jakiś pomysł?
235/70, full metal hot end.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 12 kwie 2018, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Posty: 875
Lokalizacja: Legnica
Za mocny docisk radełka może? Zjajowaca Filament. Tak, Zjajowaca to określenie naukowe :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 04:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11162
Lokalizacja: Mikoszewo
PET-G to dość twardy zawodnik, nie tak łatwo go zjajowacić choć nie twierdzę że to niemożliwe.
Jeżeli nie masz tego efektu na innych szpulkach to ja bym się skupił na filamencie. Fuszerki się zdarzają - może ma jakieś fuzle lub grudy, może z trzymaniem wymiaru nie teges (suwmiarka przyłożona w kilku miejscach prawdę ci powie).

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 08:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3724
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
OK, sprawdzę inny (to niestety moja pierwsza szpula pet-g jaką drukuję)
Uzywał ktoś pet-g z HK? https://hobbyking.com/en_us/petg-3d-pri ... white.html

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 08:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 21:32
Posty: 440
Lokalizacja: Płock / Włocławek / Toruń
A nie masz zbyt długiej retrakcji ustawionej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 09:33 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 07 paź 2013, 21:28
Posty: 50
Lokalizacja: Olsztyn
Spróbuj podwyższyć temperaturę głowicy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 09:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Posty: 4192
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Jak "na moje", to i tak jest wysoka. Ja PET-G drukuje 210-215°C, bo przy wyższych głowicę mi zatyka.

_________________
Pozdrawiam, Artur
Mam DJI PH1... oraz PH3 Professional... Przepraszam :oops:
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 10:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 21:32
Posty: 440
Lokalizacja: Płock / Włocławek / Toruń
To wszystko zależy jaką prędkością się drukuje. Podwyższałem temp dla petg jak drukowałem szybko i nie przycinało się.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 10:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3724
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
drukuję 55mm/s
retrakcję jeszcze sprawdzę, na razie na wszelki wypadek zapakowałem filament do piekarnika :)

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 237
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
A po co do piekarnika? Strzelają Ci bąbelki pary (jak np podczas druku nylonu) w czasie druku?
Jeżeli nie to nie to.

PETG drukuje się raczej po drugiej stronie skali temperatury - 230 - 240 i wyżej. Gdyby był mokry to po pierwsze strzelałby a po drugie wydruki byłyby kruche... a tu się nawet nie drukuje.

EDIT:
Spróbuj zrobić tzw ciągnienie na zimno:
Gdy zablokuje Ci się ekstruder - rozgrzej głowicę do 240 i ręcznie wprowadź filament aż ten zacznie wypływać.
Jeżeli popłynie - po prostu ustaw wyższą temperaturę.
Jak nie - tzn, że jakieś ciało stałe blokuje dyszę. aby oczyścić dyszę bez konieczności rozbierania zmniejszasz temperaturę do 190C i wyciągasz/wyrywasz wtedy filament z głowicy i oglądasz końcówkę.
Odcinasz to co zostało wyciągnięte/ zdeformowane.
Znowu rozgrzewasz do 240 i ręcznie wprowadzasz - jak płynie to znaczy że wyciągnąłeś na filamencie to co blokowało dysze a jak nie to zmniejszasz temp do 180 i powtarzasz.
Za którymś razem - 170, 160, 150oC powinieneś na końcu wyciągniętego filamentu zobaczyć dokładną kopie negatywowa dyszy.
Kiedyś przy takim czyszczeniu na końcu zobaczyłem mała czarna zwęglona kropkę, która blokowała dysze.

Jeżeli ani ustawienie wyższej temperatury ani czyszczenie nie pomoże - tzn ze filament w full metal zaczyna się kleić wyżej niż powinien i ani Ty ani ekstruder nie będziecie mieli siły aby przepchnąć go przez tulejkę do dyszy.
Na to niestety nie ma prostego rozwiązania: albo tulejka z teflonem, albo zwiększyć chłodzenie, albo olać ten filament...

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 13 kwie 2018, 23:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 3724
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Extruder odblokowałem, to nie problem tylko upierdliwe jest.
Retrakcja była 4mm więc nie wiem czy to dużo czy nie ale dla testu zmniejszyłem.
Dysza się nie zapychała śmieciami tylko filament się zaklejał w okolicy hot break.
Jak będzie problem sprawdzę z wyższą temp.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 kwie 2018, 09:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Posty: 2097
Lokalizacja: Warszawa
To raczej problem za dużej retrakcji dla "full metal" hotend - za mocno "zassany" filament zastyga i blokuje się.
Pamiętaj, żeby chłodzenie wydruku dla PET-G dać na minimum, inaczej będzie następowała krystalizacja i wydruk będzie kruchy.

_________________
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 kwie 2018, 13:16 
Offline

Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 20:33
Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
JA drukuję PETG od Fiberlogy na 240 stopniach z retrakcją 1.5mm/40mm/s i jest okej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.