Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Witam
Swojego czasu zbudowałem sobie quada
Rama własna, FC Naza M Lite upgrage V2, ESC E-Max Simon Series 25A, silniki E-Max MT 3510 600kv, śmigła Carbon T-style 15x5,5
Konstrukcja bardzo ładnie spisywała się w powietrzu i dawała wiele radości
Umyśliłem sobie, że zmienię w swoim quadzie regulatory
Jako, że E-Maxy pracowały tylko do 3s a mnie zamarzyło się spróbować latać na 4s
Wstawiłem Racerstar RS30A 30A Blheli_S OPTO 2-4S ESC Support 16.5 Dshot150 Dshot300 for FPV Racing
Zyskałem ponad 100g na masie i... tylko tyle
Nie da się tym latać
Reakcja na drążek gazu jest jakby przypadkowa
W osiach roll, pitch pracują tylko pary silników, ale przy próbie startu to już jakby każdy każdy inaczej
Przed pierwszą próbą lotu nie zmieniałem żadnych ustawień sterownika
Ponowna kalibracja sterownika nie przyniosła zmian
Po uzbrojeniu silniki są nieruchome a powinny pracować "na biegu jałowym". Do mniej więcej połowy zakresu pracy drążka throttle brak jakichkolwiek reakcji po czym startują nierównomiernie i sytuacja pogarsza się w miarę wzrostu wychylenia drążka
Ponieważ w platformie nie dokonywano żadnych innych zmian obstawiam źle skalibrowane regulatory lub złą współpracę z FC
I chyba bardziej skłaniałbym się do tej drugiej opcji, bo silniki sterowane bezpośrednio z odbiornika pracują dobrze, a przynajmniej tak to wygląda
Gaz programowałem kilkukrotnie z tx zgodnie z dołączoną instrukcją i to zarówno pojedynczo jak i "zbiorczo" za pomocą huba
Efekt podobny - sterowane z odbiornika wydają się pracować prawidłowo ale przez sterownik już nie
Usiłowałem skalibrować je za pomocą BLHeli Suite ale mój linker nie jest widziany przez program
I jeszcze jedno - w Naza-M V2 Assistant nie mogę przeprowadzić testu silników
Macie może jakieś sugestie?
Swojego czasu zbudowałem sobie quada
Rama własna, FC Naza M Lite upgrage V2, ESC E-Max Simon Series 25A, silniki E-Max MT 3510 600kv, śmigła Carbon T-style 15x5,5
Konstrukcja bardzo ładnie spisywała się w powietrzu i dawała wiele radości
Umyśliłem sobie, że zmienię w swoim quadzie regulatory
Jako, że E-Maxy pracowały tylko do 3s a mnie zamarzyło się spróbować latać na 4s
Wstawiłem Racerstar RS30A 30A Blheli_S OPTO 2-4S ESC Support 16.5 Dshot150 Dshot300 for FPV Racing
Zyskałem ponad 100g na masie i... tylko tyle
Nie da się tym latać
Reakcja na drążek gazu jest jakby przypadkowa
W osiach roll, pitch pracują tylko pary silników, ale przy próbie startu to już jakby każdy każdy inaczej
Przed pierwszą próbą lotu nie zmieniałem żadnych ustawień sterownika
Ponowna kalibracja sterownika nie przyniosła zmian
Po uzbrojeniu silniki są nieruchome a powinny pracować "na biegu jałowym". Do mniej więcej połowy zakresu pracy drążka throttle brak jakichkolwiek reakcji po czym startują nierównomiernie i sytuacja pogarsza się w miarę wzrostu wychylenia drążka
Ponieważ w platformie nie dokonywano żadnych innych zmian obstawiam źle skalibrowane regulatory lub złą współpracę z FC
I chyba bardziej skłaniałbym się do tej drugiej opcji, bo silniki sterowane bezpośrednio z odbiornika pracują dobrze, a przynajmniej tak to wygląda
Gaz programowałem kilkukrotnie z tx zgodnie z dołączoną instrukcją i to zarówno pojedynczo jak i "zbiorczo" za pomocą huba
Efekt podobny - sterowane z odbiornika wydają się pracować prawidłowo ale przez sterownik już nie
Usiłowałem skalibrować je za pomocą BLHeli Suite ale mój linker nie jest widziany przez program
I jeszcze jedno - w Naza-M V2 Assistant nie mogę przeprowadzić testu silników
Macie może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Jarek
Jarek
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Post wisi niemal pół roku
Ponad 360 wizyt i co?
Nikt nie miał podobnego problemu?
Taki wyjątkowy jest
Ale, żeby nie było że nie próbowałem...
Zmieniłem w tzw. międzyczasie regulatory BlHeli Racerstar RS30A na DYS 30A SN-Series SimonK i efekty takie same
Co jest nie tak?
Co ja robię nie tak?
Ponad 360 wizyt i co?
Nikt nie miał podobnego problemu?
Taki wyjątkowy jest
Ale, żeby nie było że nie próbowałem...
Zmieniłem w tzw. międzyczasie regulatory BlHeli Racerstar RS30A na DYS 30A SN-Series SimonK i efekty takie same
Co jest nie tak?
Co ja robię nie tak?
Pozdrawiam
Jarek
Jarek
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
ręki nie dam ale coś podobnego miałem na wookongu. tylko regle flashowałem sam i zostawiłem sobie kabelki nalutowane żeby do tego się podpinać w razie czego.
a więc regle były ustawione w tryb damped light, niby wszystko ok ale jakoś tak mało obrotów było no i troche dziwnie to chodziło w ogóle. wróciło kiedy przestawiłem regle w zwykły fast PWM.
imho twój problem leży w tym że Naza nie ma tych różnych Dshotów i tym podobnych.
mogę się mylić ale jak masz połączenie z reglem poprzez BLHeli suite to spróbowałbym je poprzestawiać w tryb "zwykłego regla" z szybkim PWMem
a więc regle były ustawione w tryb damped light, niby wszystko ok ale jakoś tak mało obrotów było no i troche dziwnie to chodziło w ogóle. wróciło kiedy przestawiłem regle w zwykły fast PWM.
imho twój problem leży w tym że Naza nie ma tych różnych Dshotów i tym podobnych.
mogę się mylić ale jak masz połączenie z reglem poprzez BLHeli suite to spróbowałbym je poprzestawiać w tryb "zwykłego regla" z szybkim PWMem
Biegnący po grabiach
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Kalibracje regli robiłeś, za pierwszym, za drugim razem?
Bo na to właśnie wygląda.
Bo na to właśnie wygląda.
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Zmienił regle na SimonK a tam nie ma tych wynalazków więc przychylałbym się do teorii Adriana o niedorobionej kalibracji regli.Zacharius pisze:imho twój problem leży w tym że Naza nie ma tych różnych Dshotów i tym podobnych.
Ten wredny...
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
no tej opcji oczywiście nie wykluczam aczkolwiek to jest na tyle oczywiste że było mi głupio o tym wspominaćVerid pisze:niedorobionej kalibracji regli.
Biegnący po grabiach
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Jest faktycznie oczywiste ale nie głupio o tym wspominać bo były już przypadki regli gdzie kalibracja wychodziła dopiero za którymś tam razem i jak kopter odstawia hołubce to warto dla świętego spokoju ją ponowić.
Ten wredny...
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Kalibracja regli była przeprowadzana
Każdy z osobna
Był ponowny reset ustawień Nazy i ponowne wszelkie kalibracje
Bez efektów
Brakuje mi już pomysłów
Powtórzę jeszcze kalibracje, tylko jak radzicie?
Indywidualnie czy wszystkie razem?
Każdy z osobna
Był ponowny reset ustawień Nazy i ponowne wszelkie kalibracje
Bez efektów
Brakuje mi już pomysłów
Powtórzę jeszcze kalibracje, tylko jak radzicie?
Indywidualnie czy wszystkie razem?
Pozdrawiam
Jarek
Jarek
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Nie wiem jak jest w naze, ale jak jest opcja wszystkie razem, to tak zrób, jak każde z osobna nie przyniosło skutku.
A może akurat tak błaha sprawa i naprawi problem.
Jak to nie pomoże, to wtedy można szukać dalej.
A może akurat tak błaha sprawa i naprawi problem.
Jak to nie pomoże, to wtedy można szukać dalej.
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
W tym kontrolerze nie ma możliwości kalibrowania regulatorów niestety
Trzeba robić to za pośrednictwem Tx
Zastanawiam się co byłoby lepsze - kalibracja każdego z osobna czy wszystkie spiąć razem i "grupowo"
Trzeba robić to za pośrednictwem Tx
Zastanawiam się co byłoby lepsze - kalibracja każdego z osobna czy wszystkie spiąć razem i "grupowo"
Pozdrawiam
Jarek
Jarek
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Wiesz - jak ci szumi potencjometr na throttle i za każdym razem daje minimalne inne wartości dla min i max to może warto spróbować jakiś Y-kabel i pospinać to tałatajstwo do kupy tak żeby miały ten sam "błąd".
Ten wredny...
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Kalibracje robisz po to, zeby wszystkie regulatory reagowaly tak samo, wiec zdecydowanie nalezy je skalibrowac wszystkie razem.a_skot pisze:Zastanawiam się co byłoby lepsze - kalibracja każdego z osobna czy wszystkie spiąć razem i "grupowo"
Poziom biegu jalowego mozesz skonfigurowac w asystenciea_skot pisze:Po uzbrojeniu silniki są nieruchome a powinny pracować "na biegu jałowym".
To akurat w v2 jest normalne - tak ma byc.a_skot pisze:Do mniej więcej połowy zakresu pracy drążka throttle brak jakichkolwiek reakcji
A jestes pewien ze w tych reglach jest faktycznie SimonK a nie BLHeli?a_skot pisze:Zmieniłem w tzw. międzyczasie regulatory BlHeli Racerstar RS30A na DYS 30A SN-Series SimonK i efekty takie same
Tak przy okazji, nie masz tam czasem problemow z synchronizacja przy tych silnikach?
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Jest SimonK, a przynajmniej taką informację podaje BLHeli Suite
Jeśli chodzi o synchronizację silników to i owszem jest problem, ale tylko przy sterowaniu przez FC
Normalnie - sterowanie bezpośrednio z odbiornika - silniki startują równomiernie i ich prędkość obrotowa waha się w granicach 560 - 600 obr/min
Mniej więcej w połowie zakresu gazu silniki kręcą się z prędkością 4640 - 4800 obr/min
Max gazu to 6320 - 6540 obr/min
Natomiast przy sterowaniu za pośrednictwem FC (tryb manual) po zazbrojeniu stoją
W połowie zakresu gazu silniki kręcą się z prędkością 5260 - 1640 - 5120 - 2720 obr/min
Max gazu to 6420 - 6620 obr/min
Postaram się wgrać nowszy soft i zobaczę jakie to da efekty
Jeśli chodzi o synchronizację silników to i owszem jest problem, ale tylko przy sterowaniu przez FC
Normalnie - sterowanie bezpośrednio z odbiornika - silniki startują równomiernie i ich prędkość obrotowa waha się w granicach 560 - 600 obr/min
Mniej więcej w połowie zakresu gazu silniki kręcą się z prędkością 4640 - 4800 obr/min
Max gazu to 6320 - 6540 obr/min
Natomiast przy sterowaniu za pośrednictwem FC (tryb manual) po zazbrojeniu stoją
W połowie zakresu gazu silniki kręcą się z prędkością 5260 - 1640 - 5120 - 2720 obr/min
Max gazu to 6420 - 6620 obr/min
Postaram się wgrać nowszy soft i zobaczę jakie to da efekty
Pozdrawiam
Jarek
Jarek
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
To by sugerowalo ze latadlo krzywo Ci lezy na stole i probuje walczyc. Nie powinienes z tego wyciagac zbyt pochopnych wnioskow.a_skot pisze:W połowie zakresu gazu silniki kręcą się z prędkością 5260 - 1640 - 5120 - 2720 obr/min
Dodatkowo moze IMU wymaga kalibracji.
Re: Naza V2 - Blheli - problem z kalibracją throttle
Dlatego próby wykonywałem w trybie manual aby wyeliminować wszystkie czujnikipawelsky pisze: To by sugerowalo ze latadlo krzywo Ci lezy na stole i probuje walczyc.
Bardziej martwi mnie to, że po zazbrojeniu silniki stoją a regulacje IMU nic nie dają
Mimo wszystko spróbuję - o ile pogoda pozwoli - poderwać latadło w weekend
Było kalibrowane już kilkukrotnie i kilkukrotnie było resetowanie do ustawień fabrycznych i ponownie kalibrowanepawelsky pisze:Dodatkowo moze IMU wymaga kalibracji.
Nie mam już pomysłów
Pozdrawiam
Jarek
Jarek