TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
jest całe mnóstwo zamienników np. od gefman, źle szukasz, szukaj w ....... sklepach komputerowych
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
No tak, ale czytałem kilka opinii z forum, że śmigła od Gefman są jakościowo bardzo mizerne, że są niewyważane i kruche.
Zastanawiam się też nad śmigłami APC 10x3,8 tylko pytanie, czy na baterii 4S nie spalą mi silnika? Według przytoczonych wyników wychodzi na to, że powinny hulać. http://allegro.pl/smiglo-apc-10x3-8-sf- ... 12363.html
Zastanawiam się też nad śmigłami APC 10x3,8 tylko pytanie, czy na baterii 4S nie spalą mi silnika? Według przytoczonych wyników wychodzi na to, że powinny hulać. http://allegro.pl/smiglo-apc-10x3-8-sf- ... 12363.html
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Powtórzę jeszcze raz - czytaj. Sam zamieściłeś wyniki testów e300 z różnymi śmigłami na 3 i 4s i to razem z danymi temperatury więc chyba jestes w stanie samodzielnie odczytać co się dzieje z silnikiem w takich warunkach?Recon pisze: czy na baterii 4S nie spalą mi silnika?
Zmień wyszukiwarkę bo ta cię okłamuje (albo obsługa ci nie idzie)Recon pisze:One też z tego co widzę, na rynku Polskim nie mają swoich zamienników niestety
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-cx ... 33672.html
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-2- ... 37059.html
to tak na bardzo szybko i na odwał.
Ten wredny...
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
No to dlatego napisalem ze 'niby' wedlug tej rozpiski tak. A pod 'niby' mialem na mysli to ze wyniki pomiarow pokazuja tez ze wystarczy zmiana firmy (producenta) mimo tych samych wymiarow i skoku, a silnik moze przejsc w niebezpieczny punkt pracy. Aczkolwiek instynktownie mozna stwierdzic, ze mierzone w tescie carbony ze wzgledu na sztywnosc powinny obciazac bardziej niz kompozytowe APCVerid pisze: Powtórzę jeszcze raz - czytaj. Sam zamieściłeś wyniki testów e300 z różnymi śmigłami na 3 i 4s i to razem z danymi temperatury więc chyba jestes w stanie samodzielnie odczytać co się dzieje z silnikiem w takich warunkach?
:D to moze uscislijmy, bo rzeczywiscie tego nie powiedzialem - nie chce smigiel o tak jaskrawym kolorze. Szukam czegos idealnie czarnego badz chociaz szarego... Tak jak wspominalem - jestem esteta. Dlatego najbardziej pasuja mi carbonowe smigla - bo sa czarne i matowe.Verid pisze: Zmień wyszukiwarkę bo ta cię okłamuje (albo obsługa ci nie idzie)
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-cx ... 33672.html
http://allegro.pl/smigla-dji-phantom-2- ... 37059.html
to tak na bardzo szybko i na odwał.
Wychodzi na to ze sprobuje 10x3,8 APC (ktos gdzies w necie pisal ze sa idealne w setupie z 4s i e300. No i kupie tez czarne gemfan 9450 na porownanie jakosci i dynamiki.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
No to żeby ukrócić dywagacje na temat "niby" - dadzą radę, nie bój żaby.
Co do śmigieł - w pełni rozumiem twoje poczucie estetyki. Podane przykłady to tylko jedne z wielu. Czarne (ale nie węglowe) śmigła do Ph też były i też w formie zamienników. APC - bardzo dobry wybór. Miałem, polecam. Gemfan - miałem, zdecydowanie nie polecam, unikaj jak ognia. Potrafią wpaść w furkotanie dezorientując czujniki koptwra i czyniąc go bardzo trudnym czy wręcz niemożliwym do opanowania.
Co do śmigieł - w pełni rozumiem twoje poczucie estetyki. Podane przykłady to tylko jedne z wielu. Czarne (ale nie węglowe) śmigła do Ph też były i też w formie zamienników. APC - bardzo dobry wybór. Miałem, polecam. Gemfan - miałem, zdecydowanie nie polecam, unikaj jak ognia. Potrafią wpaść w furkotanie dezorientując czujniki koptwra i czyniąc go bardzo trudnym czy wręcz niemożliwym do opanowania.
Ten wredny...
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
No i git Zamówione, czas na update spisu:
- Rama Reptile V3 (375g)
- Kontroler lotu Pixhawk 2.4.8 + dedykowany moduł zasilania (40g)
- Ublox M8N 6H Gps/Compass + maszt (46g)
- Silniki e300 dji 2212 920kv (200g)
- Śmigła APC 10x3,8 SF/SFP (48g) + Nakrętki M6 Dji (8g)
- ESC: HGLRC BS28A BLHeli (9g)
- pcb dystrybucji mocy z wbudowanymi stabilizatorami na 12V i napięcie regulowane z trima. (5g)
- kamera FPV mini Foxeer HS1177 XAT600M DC5V-22V 600tvl (12.4g)
- GoPro Hero 5 Black (118g)
~862g
Następny cel: bateria (chyba) - 4S 3000-4000mAh
EDIT: Tymczasem mam nowe pytanie - czy odbiór transmisji FPV na ekranie smartphone'a ma jakiś sens? Widziałem, że są takie dosyć tanie moduły do telefonu. Docelowo chce kupić ekran/gogle, ale ze względu na spory koszt, na razie taki półśrodek z smartphonem byłby dla mnie zbawienny. Co o tym myślicie?
Przykład: https://www.gearbest.com/receiver-trans ... 21k2_m6h83
- Rama Reptile V3 (375g)
- Kontroler lotu Pixhawk 2.4.8 + dedykowany moduł zasilania (40g)
- Ublox M8N 6H Gps/Compass + maszt (46g)
- Silniki e300 dji 2212 920kv (200g)
- Śmigła APC 10x3,8 SF/SFP (48g) + Nakrętki M6 Dji (8g)
- ESC: HGLRC BS28A BLHeli (9g)
- pcb dystrybucji mocy z wbudowanymi stabilizatorami na 12V i napięcie regulowane z trima. (5g)
- kamera FPV mini Foxeer HS1177 XAT600M DC5V-22V 600tvl (12.4g)
- GoPro Hero 5 Black (118g)
~862g
Następny cel: bateria (chyba) - 4S 3000-4000mAh
EDIT: Tymczasem mam nowe pytanie - czy odbiór transmisji FPV na ekranie smartphone'a ma jakiś sens? Widziałem, że są takie dosyć tanie moduły do telefonu. Docelowo chce kupić ekran/gogle, ale ze względu na spory koszt, na razie taki półśrodek z smartphonem byłby dla mnie zbawienny. Co o tym myślicie?
Przykład: https://www.gearbest.com/receiver-trans ... 21k2_m6h83
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Hej, natknąłem się na mały problem - mianowicie śmigła nie pasują do silników. Zamieszczam zdjęcie od dołu. Trzeba w tym przypadku po prostu rozwiercić tę zwężkę w środku gniazda? Wtedy śmigło weszło by do samego końca grubszego trzpienia.
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Tylko jak zrobisz to nieosiowo to śmigło idzie w kibel. Postaraj się o rozwiertak w miarę możliwości.
Ten wredny...
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Dobra chyba się udało, z jednym śmigłem 40min ale jest git. Najpierw rozwierciłem 3/4 tego zwężenia, a potem ręcznie papierem ściernym o drobnym ziarnie nawiniętym na stalowy pręt - kręcąc śmigłem równo. Udało mi się to równo spiłować i śmigło weszło na trzpień z dość dużym oporem, musiałem nawet je wkręcać, więc myślę, że siedzi na mocno sztywno.
pic rel
pic rel
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
To będziesz wiedział po uruchomieniu silników. Jeżeli zrobiłeś to źle, będziesz miał konkretne wibracje, z odmeldowaniem się silnika z ramienia (albo z kawałkiem ramienia) włącznie.Recon pisze:Dobra chyba się udało
Ten wredny...
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Nie no nie wyobrażam sobie tam źródła wibracji - śmigła naszły na wały z naprawdę dużym oporem, równo, dotykają bardzo jednolicie korpus silnika, bez prześwitów itp, przykręcone mocno nakrętkami. No chyba, że po prostu mam zbyt słabą wyobraźnię jeszcze A nie można testować tych śmigieł poprzez 'zakotwiczenie' drona i stopniowe otwieranie przepustnicy, badając jak zachowują się silniki? A jak będzie źle, to najwyżej zamówie kolejne (drogie nie są) i rozwiertak - przyda się na przyszłość, żeby tak się nie męczyćJeżeli zrobiłeś to źle, będziesz miał konkretne wibracje, z odmeldowaniem się silnika z ramienia (albo z kawałkiem ramienia) włącznie.
Tymczasem zdjęcia po wczorajszym etapie - założone śmigła i polutowane ESC.
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Może nie tyle słabą co "niedoświadczoną". To nie chodzi o to czy ciasno i pasownie, choć to też istotne i bardzo dobrze że tak ci się udało zrobić. Problemem jest osiowość - jeżeli ją przesunąłeś to będziesz w czarnej wielebnej.Recon pisze: No chyba, że po prostu mam zbyt słabą wyobraźnię jeszcze
Można a nawet należy, nie zapominając przy tym o okularach ochronnych.Recon pisze:A nie można testować tych śmigieł poprzez 'zakotwiczenie' drona i stopniowe otwieranie przepustnicy
Ten wredny...
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Mam wątpliwości do tych połączeń.. Dlaczego nie chciałeś zrobić po bożemu i przylutować esc do silnika? Tak często chcesz zmieniać silniki?
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Bo tak zobaczyłem na kilku zdjęciach w necie i poradnikach, tak też jest w oryginalnym zestawie dji e300 i chyba dlatego uznałem to podświadomie za sensowne. Żal mi też było ciąć oryginalne kable silnika. A wymiana silnika, hmm... kto wie co mi do głowy przyjdzie. W każdym razie te konektory 3,5mm wydają się być solidne, trzeba się nieźle namocować, żeby je złączyć lub rozdzielić (ciężko o to bez kombinerek). Na zdjęciu nie są spięte w 100%, w obawie, że będę musiał zmieniać ich polaryzację po odpaleniu.Dlaczego nie chciałeś zrobić po bożemu i przylutować esc do silnika? Tak często chcesz zmieniać silniki?
Ja to się zastanawiam, czy w środowisku tak wibrującym kabelki od sterowania ESC się nie 'rozlutują'. Strasznie cieniutkie, na oko 1/4mm żyły. Przywiązałem je do kabli zasilających by ograniczyć ruch do minimum.
No to mam nadzieję, że nie zwaliłem tego, zewnętrznej średnicy starałem się nie ruszać przy ścieraniu tej zwężki, więc jest szansa, bo ta zewnętrzna średnica jest dłuższa i to ona powinna 'wymusić' osiowość. A jak nie to:Problemem jest osiowość - jeżeli ją przesunąłeś to będziesz w czarnej wielebnej.
PS. Dzięki za pomoc Panowie!...to najwyżej zamówie kolejne (drogie nie są) i rozwiertak - przyda się na przyszłość, żeby tak się nie męczyć
Pozdrawiam!
Paweł
Paweł
Re: TBS Discovery Pro - kilka pytań początkującego
Kableki zabezpiecz hot glutem, albo poszukaj wątku o tym, tam było więcej pomysłów
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)