Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Jeżeli jesteś pewny, że kierunki obrotów silnika, ich podłączenie (kolejność), orientacja FC i sterowanie z aparatury jest poprawne to takie zachowanie na ziemi jest ok. Musisz sprawdzić w locie.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
odnośnie tego przyspieszania - nie masz może włączonych jakiś airmode/antigravity albo coś podobnego?
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Tak, ww sprawdzone, niby jest ok.cebulator pisze:Jeżeli jesteś pewny, że kierunki obrotów silnika, ich podłączenie (kolejność), orientacja FC i sterowanie z aparatury jest poprawne to takie zachowanie na ziemi jest ok. Musisz sprawdzić w locie.
To sprawdzę w locie, zobaczymy co zrobi he
Nie, miałem spr tylko na dwóch trybach angle i horizonvolender pisze:odnośnie tego przyspieszania - nie masz może włączonych jakiś airmode/antigravity albo coś podobnego?
Nadal uważam, że to zbyt normalne nie jest przynajmniej dla mnie, ale sprawdzę w locie, może faktycznie nie ma się czym przejmować.
Dam znać jak poszło.
Tylko naładuje baterię.
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Pogoda paskudna, u mnie pada..
Dlatego sprawdziłem tylko na balkonie w angle i horizon.
Cebulator, miałeś rację. Pomimo tego, że nadal przyśpieszają na ziemi, to w locie wygląda, że jest ok, nie skręca, ani się nie wznosi.
Tylko dlaczego tak się dzieje? Jakieś wibracje i fc głupieje? Naze32 nie miało tych przypadłości. Chyba, że to tylko z inav, nie spr innych softów.
Przed sprawdzeniem reszty trybów, mam tylko pytanie odnośnie FS i ustawienia z poziomu aparatury (taranisa). Mam zaznaczyć receiver? Dobrze kombinuje?
W inav ustawiłem już chyba wszystko co potrzebuję.
Jeszcze tylko ustawię FS z przełącznika, żeby upewnić się, że działa poprawnie na testy.
Jeśli pójdzie coś nie tak, to po wyłączeniu FS z przełącznika, odzyskuję kontrolę, w ostatnim trybie jakim miałem ustawiony?
Editt
Hmm po wyłączeniu aparatury wchodzi tryb FS w inav, czyli wygląda na to, że nie ma znaczenia co ustawię na aparaturze.
Dlatego sprawdziłem tylko na balkonie w angle i horizon.
Cebulator, miałeś rację. Pomimo tego, że nadal przyśpieszają na ziemi, to w locie wygląda, że jest ok, nie skręca, ani się nie wznosi.
Tylko dlaczego tak się dzieje? Jakieś wibracje i fc głupieje? Naze32 nie miało tych przypadłości. Chyba, że to tylko z inav, nie spr innych softów.
Przed sprawdzeniem reszty trybów, mam tylko pytanie odnośnie FS i ustawienia z poziomu aparatury (taranisa). Mam zaznaczyć receiver? Dobrze kombinuje?
W inav ustawiłem już chyba wszystko co potrzebuję.
Jeszcze tylko ustawię FS z przełącznika, żeby upewnić się, że działa poprawnie na testy.
Jeśli pójdzie coś nie tak, to po wyłączeniu FS z przełącznika, odzyskuję kontrolę, w ostatnim trybie jakim miałem ustawiony?
Editt
Hmm po wyłączeniu aparatury wchodzi tryb FS w inav, czyli wygląda na to, że nie ma znaczenia co ustawię na aparaturze.
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
nie pamiętam dokładnie (jakoś z pół roku temu czytałem o tych różnych ustawieniach bf/inav), ale w zależności od ustawień czasem gdy przepustnica jest na minimum, pętla PID jest aktywna, a czasem nie. Jeżeli jest aktywna, to gdy leży na ziemi z thr=min, nadal FC stara się kontrować położenie -> więc obroty sobie rosną. Jeżeli nie jest aktywna, wystarczy podnieść nieco thr (poniżej zawisu), i też to powinno się dziać. Dodatkowo ewentualne błędy obliczeń się kumulują.
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Dzięki za wytłumaczenie.
Specjalnie to nie przeszkadza, ale dziwiło mnie to trochę.
Może jak pogoda dopisze i nie będzie jutro padało, to wreszcie sprawdzę wszystkie tryby.
Specjalnie to nie przeszkadza, ale dziwiło mnie to trochę.
Może jak pogoda dopisze i nie będzie jutro padało, to wreszcie sprawdzę wszystkie tryby.
- tomaszallprint
- Posty: 53
- Rejestracja: środa 03 sie 2016, 18:33
- Lokalizacja: Paris
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Adrián, dostalem info na temat zasilania z UK :
Omnibus F4 V3, and OMnibus f7 V2 support 2-4S directly (however you can still use Vbat to monitor battery voltage, you just cannot power it via the battery directly over 4S as the BEC will blow)
Omnibus F4 V5 (and F4 corner) can support 2-6S directly
Ja niestety swojego omnibusa spalilem przez przypadek :/
Omnibus F4 V3, and OMnibus f7 V2 support 2-4S directly (however you can still use Vbat to monitor battery voltage, you just cannot power it via the battery directly over 4S as the BEC will blow)
Omnibus F4 V5 (and F4 corner) can support 2-6S directly
Ja niestety swojego omnibusa spalilem przez przypadek :/
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Nawet mi nie mów..
Ja dzisiaj też.. A wczoraj wreszcie g.. Ulotniłem, teraz czekam na przetwornice, może go znowu od ratuje, ale tym razem to strzał..najbardziej się grzeje..
Jestem Mega zły, bo dzisiaj miał być ten długo wyczekiwany dzień i k..
No nic, zobaczymy, już raz zrobiłem zwarcie, ale tym razem całkiem nie daje znaku życia..
Ja dzisiaj też.. A wczoraj wreszcie g.. Ulotniłem, teraz czekam na przetwornice, może go znowu od ratuje, ale tym razem to strzał..najbardziej się grzeje..
Jestem Mega zły, bo dzisiaj miał być ten długo wyczekiwany dzień i k..
No nic, zobaczymy, już raz zrobiłem zwarcie, ale tym razem całkiem nie daje znaku życia..
- tomaszallprint
- Posty: 53
- Rejestracja: środa 03 sie 2016, 18:33
- Lokalizacja: Paris
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
A co zrobiles ?
Ja u siebie robilem porzadki z przewodami i zmienialem lutowanie, zamiast od gory to lutowalem od spodu ( zmienilem rame w koncu na 210). A ze pin do Vbat jest zaraz obok CRNT to sie machnalem i poszedl plus nie na ten pin co trzeba. Juz mi przyszedl F7, musze tylko jutro z poczty odebrac i sie biore za wymiane.
Ja u siebie robilem porzadki z przewodami i zmienialem lutowanie, zamiast od gory to lutowalem od spodu ( zmienilem rame w koncu na 210). A ze pin do Vbat jest zaraz obok CRNT to sie machnalem i poszedl plus nie na ten pin co trzeba. Juz mi przyszedl F7, musze tylko jutro z poczty odebrac i sie biore za wymiane.
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Powiem szczerze, że w zasadzie nie jestem przekonany, ale mam podejrzenia, że jednak za duże napięcie dostał, chociaż z drugiej strony podałem mu tylko z baterii sam plus na vbat..
Ale zasilalem z regla i podpiąłem pod kompa.
Chwilę działało ok, bo pokazywało zasilanie prawidłowo i nagle zgasły diody i koniec..
Jak się uda go ożywić powtórnie, to zasilę go bezpośrednio z baterii.
A jak się nie uda, to poszukam czegoś nowego, ale kompletnie już nie wiem co kupić.
Ale zasilalem z regla i podpiąłem pod kompa.
Chwilę działało ok, bo pokazywało zasilanie prawidłowo i nagle zgasły diody i koniec..
Jak się uda go ożywić powtórnie, to zasilę go bezpośrednio z baterii.
A jak się nie uda, to poszukam czegoś nowego, ale kompletnie już nie wiem co kupić.
-
- Posty: 632
- Rejestracja: czwartek 15 sty 2015, 19:17
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Też mam omnibusa v3, mam problem z barometrem, gdy włączę go dron mi podskakuje :( Da się to jakoś zmienić ?
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Zmienić z podskakiwania w np. nurkowanie?
Gąbki próbowałeś zastosować?
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Gąbki próbowałeś zastosować?
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 632
- Rejestracja: czwartek 15 sty 2015, 19:17
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Dałem gąbkę, ale to samo :( dron leży na biurku, a odczyt z sensora faluje :(
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
Zmień w Betaflight VEL PID na 50 ; 5 ; 30
Przestanie skakać.
Przestanie skakać.
----------------------------------------------------
http://www.siepomaga.pl/tomek-obrusiewicz/
http://www.siepomaga.pl/tomek-obrusiewicz/
Re: Omnibus f4 v3 pro sbus + frsky s8r
U mnie był ok.
Nawet gąbki nie trzeba było dawać. Ale i tak daje z przyzwyczajenia.
Może spróbuj innej i sprawdź podczas lotu a nie stacjonarnie.
Nawet gąbki nie trzeba było dawać. Ale i tak daje z przyzwyczajenia.
Może spróbuj innej i sprawdź podczas lotu a nie stacjonarnie.