Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Goldy są zbędne.
Bezpieczniej na dłuższą metę jest polutowac.
Bezpieczniej na dłuższą metę jest polutowac.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
tym klocem z pakietem 2200 ,20C to wiecej jak 3 minuty nie polataszDzakub63 pisze:maxiiii, dzięki za odpowiedź.
W takim razie raczej biorę taki zestaw: https://pl.aliexpress.com/item/30A-Simo ... 27171.html
Plus taki, że i regulatory i silniki są dostępne w Polsce gdyby coś uległo uszkodzeniu.
Pakiet to Turnigy 2200mAh, 20C. Powinna taka wydajność prądowa wystarczyć na spokojne loty, a i tak tam chwilowy jest 30c.
zreszta nie wiem po co ta zabawa z tymi ksztaltownikami skoro w okresie swiat mozna bylo wyrwac z HK wzglednie fajne ramy za" psi grosz" i inne
elementy potrzebne do zlozenia prostej ramy np silniki -4szt10$ szmigla po 1 cencie itp.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Adrián, tak to wiem, ale na początek chce mieć ewentualną możliwość zmiany kierunku obrotów silnika itd.
Z.W15, duże też jest pieknie :P Dron w takim stanie jak teraz, czyli tylko bez pakietu i podwozia(będzie inne) waży 604gramy,
czyli + pakiet 165gram chyba i podowize i zamykam się w około 850gramach max. To chyba nie jest źle jak na 480mm ;)
Z.W15, duże też jest pieknie :P Dron w takim stanie jak teraz, czyli tylko bez pakietu i podwozia(będzie inne) waży 604gramy,
czyli + pakiet 165gram chyba i podowize i zamykam się w około 850gramach max. To chyba nie jest źle jak na 480mm ;)
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Z.W15, duże też jest pieknie :P Dron w takim stanie jak teraz, czyli tylko bez pakietu i podwozia(będzie inne) waży 604gramy,
czyli + pakiet 165gram chyba i podowize i zamykam się w około 850gramach max. To chyba nie jest źle jak na 480mm ;)[/quote]
no tak ale pamietaj ze masz ,przy tym lipolu, tylko 40 A dla 4 silnikow przy szmiglach 10 cali
wg.mnie potrzebujesz co najmniej 60 A i bateria 2x wieksza
czyli + pakiet 165gram chyba i podowize i zamykam się w około 850gramach max. To chyba nie jest źle jak na 480mm ;)[/quote]
no tak ale pamietaj ze masz ,przy tym lipolu, tylko 40 A dla 4 silnikow przy szmiglach 10 cali
wg.mnie potrzebujesz co najmniej 60 A i bateria 2x wieksza
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Lipol jednak kupiony jest 25C, więc daje to 55A. Zdaje sobie w pełni sprawę, że lot nie będzie długi więc i na większy pakiet przyjdzie czas.
Dotarły konektory więc dzisiaj pierwsze odpalanie i ustawianie, a lot to jak pogoda dopisze bo śnieg leży :(
Dotarły konektory więc dzisiaj pierwsze odpalanie i ustawianie, a lot to jak pogoda dopisze bo śnieg leży :(
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Na max mocy u mnie 10" przy 810kv brało 12A, u Ciebie możliwe, że byłoby trochę więcej bo wyższe kv, ale znowu silnik masz 2212 a ja mialem 2216 więc ciężko to porównać... ale z drugiej strony nie przejmowałbym się narazie, bo przepustnicy pewnie nigdy na 100% nie dasz nawet na chwilkę, to nie racer, żeby sprawdzać prędkości.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Dokładnie, sporo czasu upłynie zanim zacznę wykorzystywać max moc, więc będzie czas, żeby kupić większy pakiet i wtedy się bawić.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Tylko w te 20C w tanich chińskich bateriach specjalnie bym nie liczył..
Na początki styknie, ale na dłuższą metę, szkoda pakietu.
To nie racer, ale chociaż tyle ile maks potrzeba dobrze jest mieć. Dłużej baterie pożyją, nawet jak nie wykorzystujesz pełnej mocy.
Z drugiej strony za dużo też zbędna masa przy tego typie kopterze.
Jak będziesz szukał następnego pakietu, to spr tabelki ile wciąga A z danym śmigłem, bo zapewne miernika nie posiadasz, tym bym się kierował.
Albo wyższe C, albo większa pojemność.
Na początki styknie, ale na dłuższą metę, szkoda pakietu.
To nie racer, ale chociaż tyle ile maks potrzeba dobrze jest mieć. Dłużej baterie pożyją, nawet jak nie wykorzystujesz pełnej mocy.
Z drugiej strony za dużo też zbędna masa przy tego typie kopterze.
Jak będziesz szukał następnego pakietu, to spr tabelki ile wciąga A z danym śmigłem, bo zapewne miernika nie posiadasz, tym bym się kierował.
Albo wyższe C, albo większa pojemność.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Przy zawisie przy takiej masie nie będzie więcej niż 4A na silnik.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
No i pierwsze odpalenie było i oczywiście pierwsze problemy i to nie małe.
Regulatory skalibrowały się bez problemu. Przy testowaniu silników z pozycji aplikacji, wszystkie równo pracują itd
Natomiast uzbrajam aparaturę i się zaczyna. Jeden silnik startuje delikatnie a w momencie dodania gazu i trzymania ten jeden silnik stopniowo przyspiesza a pozostałe zwalniają. Gdzie jest problem? :D
Regulatory skalibrowały się bez problemu. Przy testowaniu silników z pozycji aplikacji, wszystkie równo pracują itd
Natomiast uzbrajam aparaturę i się zaczyna. Jeden silnik startuje delikatnie a w momencie dodania gazu i trzymania ten jeden silnik stopniowo przyspiesza a pozostałe zwalniają. Gdzie jest problem? :D
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Jaki tryb lotu masz włączony?
Jak weźmiesz go w łapę i poruszasz, to zawsze ten sam się tak zachowuje?
Rób to bez śmigieł, dla bezpieczeństwa.
Jak weźmiesz go w łapę i poruszasz, to zawsze ten sam się tak zachowuje?
Rób to bez śmigieł, dla bezpieczeństwa.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
A która to jest zakładka? Bo w zakładce "modes" przypisałem sobie tylko uzbrajanie przełącznikiem.
Chyba problem wstępnie rozwiazany bo przekopałem się przez zagraniczne fora, ustawiłem w pidach I i D na 0, zrobiłem ponową kalibrację, minimalny gaz ustawiłem na 1050 i wszystko startuje jak powinno
(oczywiście, że bez śmigieł to robię)
Edit. Pytanie 2:
Czy mogę do zasilania ładowarki użyć takiego zasilacza? https://modernhome.pl/product-pol-1426- ... C-45W.html bo leży mi niepotrzebny a obecny się strasznie grzeje bo tam jest słabe wyjście.
Chyba problem wstępnie rozwiazany bo przekopałem się przez zagraniczne fora, ustawiłem w pidach I i D na 0, zrobiłem ponową kalibrację, minimalny gaz ustawiłem na 1050 i wszystko startuje jak powinno
(oczywiście, że bez śmigieł to robię)
Edit. Pytanie 2:
Czy mogę do zasilania ładowarki użyć takiego zasilacza? https://modernhome.pl/product-pol-1426- ... C-45W.html bo leży mi niepotrzebny a obecny się strasznie grzeje bo tam jest słabe wyjście.
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Edit. Pytanie 2:
Czy mogę do zasilania ładowarki użyć takiego zasilacza? https://modernhome.pl/product-pol-1426- ... C-45W.html bo leży mi niepotrzebny a obecny się strasznie grzeje bo tam jest słabe wyjście.
Oczywiście że tak tylko raczej większego prądu niż 2.8-3A bym nie ustawiał. Sam wykorzystuje zasilacz od kompa :)
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Czy mogę do zasilania ładowarki użyć takiego zasilacza? https://modernhome.pl/product-pol-1426- ... C-45W.html bo leży mi niepotrzebny a obecny się strasznie grzeje bo tam jest słabe wyjście.
Oczywiście że tak tylko raczej większego prądu niż 2.8-3A bym nie ustawiał. Sam wykorzystuje zasilacz od kompa :)
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
hugo19, Tak czułem, ale coś mi się ubzdurało, że te ledowe mają inne przetworniki które coś tam...
Edit.
Dalej problem z jednym silnikiem po kalibracji po uzborjeniu nieważne w jakim trybie lotu w stanie spoczynku i w momencie dodania gazu ma wartość większą o około 15jednostek od pozostałych silników które równo przyspieszają i tak w całym zakresie, tak jakby nie chciał się skalibrować, próbowałem kalibrować bezpośrednio z odbiornika i dalej to samo. Czy to może być uwalony esc/silnik? Jutro będę podmieniał esc i sprawdzę gdzie dokładnie leży problem.
Edit2.
Znalazłem chwilę i podmieniłem regulatory, i wygląda na to, że się esc nie chce skalibrować a nie wina silnika. Pisać do chińczyka o zwrot pieniędzy za ten jeden czy macie jeszcze jakieś pomysły?
Filmik jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=fGgmdQT ... e=youtu.be
Edit.
Dalej problem z jednym silnikiem po kalibracji po uzborjeniu nieważne w jakim trybie lotu w stanie spoczynku i w momencie dodania gazu ma wartość większą o około 15jednostek od pozostałych silników które równo przyspieszają i tak w całym zakresie, tak jakby nie chciał się skalibrować, próbowałem kalibrować bezpośrednio z odbiornika i dalej to samo. Czy to może być uwalony esc/silnik? Jutro będę podmieniał esc i sprawdzę gdzie dokładnie leży problem.
Edit2.
Znalazłem chwilę i podmieniłem regulatory, i wygląda na to, że się esc nie chce skalibrować a nie wina silnika. Pisać do chińczyka o zwrot pieniędzy za ten jeden czy macie jeszcze jakieś pomysły?
Filmik jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=fGgmdQT ... e=youtu.be
Re: Budżetowy pierwszy dron, 480mm
Jak sie okazało obawy nie były potrzebne, pomimo leżącego śniegu zdecydowałem się na krótki próbny lot, żeby zweryfikować czy to coś oderwie się w ogóle od ziemi. Ku mojemu zaskoczeniu, płynnie oderwał się od ziemi i zawisł w powietrzu, niestety akurat wzmógł się wiatr i zaczęło go znosić więc nie było szans sprawdzić czy "pływa" i ewentualnie go korygować. Teraz tylko czekam na ładną pogodę :)
A tak się prezentuje w pełnej krasie:
A tak się prezentuje w pełnej krasie: