Baterie do racing quadów 250

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

krzyszo
Posty: 118
Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Lokalizacja: Jawor

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: krzyszo »

Syloooo pisze:Gaoneng GNB 14.8V 1500mAh 4S 120C/240C kupilem z ciekawosci :)

musze powiedziec ze na chwile obecna to moja najlepsza bateria, oczywiscie 240C tam nie ma :) , ale moj wattmeter wskazal szczyt na 158A (40A 4in1 ESC + emax 2750kv) rozsadnie dlugo trzyma napieciwe przy wysokim pradzie.

moj tattu 1.3 to dno totalne..

Oooo i takie opinie to dla mnie perełka ;]
Tak jest czasami na ryku - dla przykładu Xiaomi - jeszcze kiedyś jak wchodziły telefony to się śmiali. Drony tak sam..
A teraz co, masa tego - gdzie nie spojrzę. Ale i ceny już poszły w górę
Czasami da się coś wyprodukować (złożyć) w miarę tanio i dobrze,
tak może być z GNB.
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV

Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Syloooo
Posty: 37
Rejestracja: środa 13 gru 2017, 19:58

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Syloooo »

Oczywiscie baterie od nich mam tylko jedna, i tylko na tej jednej sztuce opieram swoja ocene :P
W instrukcji od baterii dodatkowo byla adnotacja, ze ich wlasne fabryczne testy wykazaly, ze ich baterie najlepiej przechowywac i nieco wyzszym stanie naladowania (3.9v) wtedy wykazywaly najwieksza zywotosc. I dodaja za friko jednego strapa :P
Hubsan 501s, XY215 race, iFlight XL7 gps, T-rex 450 (k-bar), Devil 420 (Bavarian Demon 3SX), JR Forza 700, Futaba 14SG.
Awatar użytkownika
Japim
Posty: 342
Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Kontakt:

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Japim »

No właśnie o Aceche bylo malo. Spotkałem się z tymi pakietami na zawodach w Słowacji. Rozprowadza je firma Rotorama. Wziąłem 2 pakiety 1800 4s ale zwykle zielone nie żółte. I Janek je ujezdza jak juz SLS quantum 1500 nie daje rady.
Pozdrawiam,
Przemek
krzyszo
Posty: 118
Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Lokalizacja: Jawor

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: krzyszo »

Japim pisze:No właśnie o Aceche bylo malo. Spotkałem się z tymi pakietami na zawodach w Słowacji. Rozprowadza je firma Rotorama. Wziąłem 2 pakiety 1800 4s ale zwykle zielone nie żółte. I Janek je ujezdza jak juz SLS quantum 1500 nie daje rady.
No dobra, ale na jakim sprzęcie? jakie regulatory, bo można i 20A lub 30A to te 75C i 90A, wówczas ciągły prąd rozładowania styknie, nie będą te lipole nadmiernie przeciążane i przy właściwej rezystancji itd itd będą miały fajną żywotność.
No ale już w okolicach 40A to inna bajka.
A gdzie burst (chwilowy)?
Jaki silniczek? wszystko powyżej 2400 jest już prądożerne, nie tylko emax bo przecież są inne dobre silniczki, nawet o wyższym KV.
Z tego właśnie względu nie pakowałem się w wyższe KV i regulatory, bo nie wyobrażam sobie latania na regulatorach 40A z burst'em 50A, nie ma póki co takich lipoli które to by wytrzymały. Zresztą kto lata racing'iem z prędkością większą niżeli 120km/h :DDD ?
To ma być małe, zwrotne i ma polatać z 8-12 minut :]
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV

Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Verid »

krzyszo pisze:bo nie wyobrażam sobie latania na regulatorach 40A z burst'em 50A, nie ma póki co takich lipoli które to by wytrzymały.
W niektórych przypadkach zamiast wyobraźni lepiej użyć wiedzy bo potem powstają takie lapsusy. Rating regla niespecjalnie ma wpływ na to jak bardzo obciążasz baterię. Możesz sobie latać i na reglach 120A z baterią 2200mAh 20C i nic baterii nie będzie. Istotne jest co do tego regla podepniesz.
krzyszo pisze:Zresztą kto lata racing'iem z prędkością większą niżeli 120km/h :DDD ?
Na tym forum znajdziesz przynajmniej kilku...
krzyszo pisze:To ma być małe, zwrotne i ma polatać z 8-12 minut :]
Z tym ostatnim to przesadziłeś :mrgreen: jeżeli nadal mówimy o racerach wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Baqsthc »

Zgadzam się z przedmówcą, 8-12 minut to możesz się unosić w miejscu co najwyżej a i to będzie ciężko
Awatar użytkownika
Japim
Posty: 342
Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Kontakt:

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Japim »

krzyszo pisze: No dobra, ale na jakim sprzęcie? jakie regulatory, bo można i 20A lub 30A to te 75C i 90A, wówczas ciągły prąd rozładowania styknie, nie będą te lipole nadmiernie przeciążane i przy właściwej rezystancji itd itd będą miały fajną żywotność.
No ale już w okolicach 40A to inna bajka.
A gdzie burst (chwilowy)?
Jaki silniczek? wszystko powyżej 2400 jest już prądożerne, nie tylko emax bo przecież są inne dobre silniczki, nawet o wyższym KV.
Z tego właśnie względu nie pakowałem się w wyższe KV i regulatory, bo nie wyobrażam sobie latania na regulatorach 40A z burst'em 50A, nie ma póki co takich lipoli które to by wytrzymały. Zresztą kto lata racing'iem z prędkością większą niżeli 120km/h :DDD ?
To ma być małe, zwrotne i ma polatać z 8-12 minut :]
Już mówię - silniki Brother Hobby Returner R5 2306 2650kV, śmigła Gemfan Flash 5152 3blade, regulator 4 in 1 40A Hobbywing.
https://www.youtube.com/watch?v=IhuBoWm7gJY

Obecnie nasze Tattu starczają na max 2 minuty bo są już mocno zużyte.
SLS i Aceche to nasza obecna stajnia.
Pełną moc silniki pobierają tylko przy ciągu statycznym (start, nawroty i przyśpieszenia) w przypadku lotu po prostej następuje znaczne odciążenie śmigieł i prąd spada poniżej 50%.


8-12 minut - zapomnij i popij wodą...
Pozdrawiam,
Przemek
krzyszo
Posty: 118
Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Lokalizacja: Jawor

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: krzyszo »

Verid pisze: W niektórych przypadkach zamiast wyobraźni lepiej użyć wiedzy bo potem powstają takie lapsusy. Rating regla niespecjalnie ma wpływ na to jak bardzo obciążasz baterię. Możesz sobie latać i na reglach 120A z baterią 2200mAh 20C i nic baterii nie będzie. Istotne jest co do tego regla podepniesz.
Wo wytłumacz mi dlaczego w specyfikacji lipoli trąbi się o pilnowaniu zakresów szybkości wyładowania C? Jeżeli zadziałam przepustnicą i umozliwię regulatorowi przepływ prądu do poziomu jaki pobiera Ema'x - a pobiera on nawet do 40A to wytłumacz jak nie spocę baterii 20C 2200 mah? ;>
krzyszo pisze:Na tym forum znajdziesz przynajmniej kilku...
Kto bogatemu zabroni :D
krzyszo pisze:Z tym ostatnim to przesadziłeś :mrgreen: jeżeli nadal mówimy o racerach wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem.
filmy na youtube, może składane 3 minutówki..
całość filmu 9 minut, czyli jeżeli nie posklejane to możliwe:P
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV

Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Baqsthc »

Verid cię zaraz zje :) przeczytaj jeszcze raz co napisał i pomyśl. Regiel 200A a silnik 1806 ile trzeba C a pakiecie 2200? Racer NIE lata 10 minut, koniec kropka.
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Majk99 »

krzyszo pisze:
Verid pisze: W niektórych przypadkach zamiast wyobraźni lepiej użyć wiedzy bo potem powstają takie lapsusy. Rating regla niespecjalnie ma wpływ na to jak bardzo obciążasz baterię. Możesz sobie latać i na reglach 120A z baterią 2200mAh 20C i nic baterii nie będzie. Istotne jest co do tego regla podepniesz.
To wytłumacz mi dlaczego w specyfikacji lipoli trąbi się o pilnowaniu zakresów szybkości wyładowania C? Jeżeli zadziałam przepustnicą i umozliwię regulatorowi przepływ prądu do poziomu jaki pobiera Ema'x - a pobiera on nawet do 40A to wytłumacz jak nie spocę baterii 20C 2200 mah? ;>
Verid pisze:Na tym forum znajdziesz przynajmniej kilku...
Kto bogatemu zabroni :D
Verid pisze:Z tym ostatnim to przesadziłeś :mrgreen: jeżeli nadal mówimy o racerach wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem.
filmy na youtube, może składane 3 minutówki..
całość filmu 9 minut, czyli jeżeli nie posklejane to możliwe:P
1. No tak to jest możliwe, że to, że regiel wytrzyma 120A nie znaczy, że tyle silnik bierze z pakietu.
2. Co stan materialny ma z umiejętnościami?
3. W takim wypadku to ja mogę cały dzień latać, a nawet dłużej
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
krzyszo
Posty: 118
Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Lokalizacja: Jawor

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: krzyszo »

Baqsthc pisze:Verid cię zaraz zje :) przeczytaj jeszcze raz co napisał i pomyśl. Regiel 200A a silnik 1806 ile trzeba C a pakiecie 2200? Racer NIE lata 10 minut, koniec kropka.
pakiet 2200 mah to jednostka w mili.
KV liczymy w amperach, czyli 2200 to 2,2 A
Parametr C określa poziom wyładowania ciągłego pakietu,
jeżeli chcemy pobrać 200A to 200/2,2 = 90C
Wynika więc że pakiet o pojemności 2200mah aby wyciągnąć 200A musi mieć współczynnik rozładowania prądem ciągłym 90C.
Silnik 1806 nie ma tu nic do rzeczy -> ja mu podasz prąd rzędu 200/4 = 50A to nic z niego już nie będzie :DD

Edytuj posty!
Majk99 pisze:1. No tak to jest możliwe, że to, że regiel wytrzyma 120A nie znaczy, że tyle silnik bierze z pakietu.
Nie bierze 120A tylko 30A i to nie jest żadne 30A - to każdy wie bo przechodzi przez regulator który wiadomo realnie nie jest "przekształtnikiem" prądu rzędu 30A, bo są i straty w całym procesie.
Dlatego pisałem że regulator 35A pobierze (przekształci) w realu 25-30A we wcześniejszych swoich postach.
I nie będą pobierać wszystkie 30 A ani 25A, to też wiadomo.

Dlatego przeliczając już te głupie 25A x 4 (regulatora 35A) = to musimy dostarczyć prąd rzędu 100A. Więc chyba zrozumiałe jest to że chcę kupić lipo z zapasem nawet i 30%.

Edytuj posty!
Baqsthc pisze:Verid cię zaraz zje :) Racer NIE lata 10 minut, koniec kropka.
No weź mnie nawet nie denerwuj:PP :]
to nie polatam nawet 10 minut;/;/
Ostatnio zmieniony środa 10 sty 2018, 16:12 przez krzyszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV

Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Awatar użytkownika
Japim
Posty: 342
Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Kontakt:

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Japim »

Krzyszo - mylisz co jest przyczyną a co skutkiem.

Niby co miałoby obciążyć silnik 1806 aby przepłynął przez niego prąd 50A? Nie mówię tu o zwarciu...
My o niebie a Ty o chlebie.

Co z tego, że masz silniki, które teoretycznie pociągną 40A i co z tego że masz regle które mogą pracować pod obciążeniem 50A w piku - też mam takie i nie spotkałem się z tym, aby pobór prądu w czasie lotu był powyżej 120A... A wg Twojej logiki przecież mógłby :P

EDIT: i jeszcze jedno... jak napisano na RCgroups:
kiedyś były 3 rodzaje kłamstw: pół-prawda, kłamstwo i statystyka.
Obecnie należy doliczyć jeszcze C-rating... a szczególnie w wydaniu chińskim.
A jak potrzebujesz super mega ulta duo zapasu - to kup sobie pakiety od demona - 666C: http://demonrc.eu/product/drc-fusion-4s ... tery-copy/
Pozdrawiam,
Przemek
krzyszo
Posty: 118
Rejestracja: piątek 17 lis 2017, 09:33
Lokalizacja: Jawor

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: krzyszo »

Japim pisze:Krzyszo - mylisz co jest przyczyną a co skutkiem.

Niby co miałoby obciążyć silnik 1806 aby przepłynął przez niego prąd 50A? Nie mówię tu o zwarciu...
My o niebie a Ty o chlebie.

Co z tego, że masz silniki, które teoretycznie pociągną 40A i co z tego że masz regle które mogą pracować pod obciążeniem 50A w piku - też mam takie i nie spotkałem się z tym, aby pobór prądu w czasie lotu był powyżej 120A... A wg Twojej logiki przecież mógłby :P

EDIT: i jeszcze jedno... jak napisano na RCgroups:
kiedyś były 3 rodzaje kłamstw: pół-prawda, kłamstwo i statystyka.
Obecnie należy doliczyć jeszcze C-rating... a szczególnie w wydaniu chińskim.
A jak potrzebujesz super mega ulta duo zapasu - to kup sobie pakiety od demona - 666C: http://demonrc.eu/product/drc-fusion-4s ... tery-copy/
Ja sądziłem że mówimy o silniku bezszczotkowym prądu stałego - który nie jest silnikiem prądu zmiennego sinusoidalnego. Jeżeli dociążę silnik na 230V albo 380V to uzyskam z prądu biegu jałowego prąd pracy znamionowej - zwiększając dalej uzyskam prąd pracy szczytowy a powodując zwarcie - prąd pracy w stanie zwarcia który nie idzie w A tylko w kA - więc gdzie porównywać A stałego do kA przemiennego w zwarciu - to w przypadku silnika asynchronicznego.

Jaka jest zasada zadziałania tutaj?
jeżeli się mylę poprawcie,
- regulator "trzyma parametry" silniczkowi. Regulacja odbywa się na sterowaniu Obrotami, czyli musi generować taki sygnał (wzmacniać) naprzemiennie aby zmieniały się kierunki pola elektromagnetycznego (tak po chłopsku). Aby to się działo muszą płynąć prądy o danej częstotliwości - i pewnej wartości prądu (A). Tego 1806 moim zdaniem nie trzeba by było obciążać, wystarczyłoby podawać mu tak taki impuls o takiej wartości A że zacząłby się grzać a potem by się spalił.

Aha, mówisz żę nie spotkałeś się z poborem rzędu 100A, ja widziałem na youtube filmik z danymi wyświetlanymi na OSD - prąd w granicach 70-80A. To w końcu jak to jest? ;>
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV

Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Awatar użytkownika
Japim
Posty: 342
Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Kontakt:

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Japim »

Wszystko sie zgadza - ale silnik bez obciążenia (śmigła) będzie się kręcił z minimalnym prądem. Chyba, że będziesz robił sterowanie, które nie będzie zsynchronizowane z prędkością obrotową, będzie się grzało i wywoływał chwilowe "zwarcia" - ale przecież nie o tym. To nie są normalne warunki pracy i o tym nie mówimy.

Normalnym obciążeniem dla silnika jest obracanie śmigłem. W locie na skutek przepływu powietrza (a dokładnie czegoś co nazywa się poślizgiem śmigła) następuje odciążenie - moment potrzeby do kręcenia się zmniejsza.

Napisałem z własnego doświadczenia, że pomimo posiadania takiego setupu nie widziałem prądów chwilowych (szczytowych) powyżej 120A.
Pozdrawiam,
Przemek
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Baterie do racing quadów 250

Post autor: Baqsthc »

Ojoj.. Tu rzeczywiście mamy problem. Zacznij od jednego. Zobacz jak działa modelarski silnik bezszczotkowy. Regulator nie pompuje w silnik tyle prądu ile da radę.. A jeśli pracuje z częstotliwością nie pasująca silnikowi to nazywamy to "zje***ym regulatorem" a subtelniej problemami z timingiem. I to wyklucza regulator z dalszego użytkowania, do czasu pozbycia się problemu. Więc spokojnie możesz użyć regulatora 200A do silniczka 1806. Chodź takie regle rzadko kiedy są przystosowane programowo do takiego kv chyba.. A na samym początku chcieliśmy Ci tylko uświadomić żebyś zapotrzebowanie na prąd przewidywał dla silnika a nie tego co wydusi z Siebie regulator. Ale musiałeś wdać się w niepotrzebną dyskusję.. U tak parę śmieciowych postów wydłuża wątek..
ODPOWIEDZ