s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

Witam. Moja s500 bardzo mocno szarpie podczas lotu w każdym trybie. set to 2212 980kv esc-simonk 30a (czerwone) bateria 3s 4,4 Ah. śmigła GEMFAN 1045 (sztywne z abc.rc) Wyważone w 100%. Dodam, że przy poprzednich śmigłach stał jak wmurowany, gdy bateria była bliska wyczerpania, a podczas gdy byla naladowana na 100% także było słychać takie strzelanie z silnika. Były to najtańsze śmigła, ale połamałem je :D Dodam, że to strzelanie słyszane jest tylko z jednego silnika, reszta pracuje równo. I tu moje pytanie, czy jest to problem z PIDami czy może z esc, w których juz zmieniłem soft. Film- https://www.youtube.com/watch?v=75Ylo29 ... e=youtu.be . jeśli komuś się nie odtwarza to polecam dać jakość na 480p.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: kuczy »

hugo19, na stówę PIDy do wyregulowania
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

kuczy, Okej dzięki :) Założyłem temat, ponieważ dziwiło mnie strzelanie z jednego silnika, a reszta pracuje równo. Jak dojdzie kamerka i skalibruje gimbala (storm32) :o i dron będzie docelowo obciążony, to zabiorę się za pidy w nim i ogarnę wygląd, żeby było bardziej estetycznie :D
pigmej181
Posty: 368
Rejestracja: środa 19 sie 2015, 11:48
Lokalizacja: PGN

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: pigmej181 »

kuczy pisze:hugo19, na stówę PIDy do wyregulowania
Masz poradę jak i który parametr zmienić w tym przypadku?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: kuczy »

Osobiście, wydaje mi się, ze P jest za duze - gdyż wibracje są dość powolne.
A mógłbyś pokazac parametry jakie masz wpisane w advanced tunning?
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: Poli25 »

Kuczy Może byś nakręcił filmik jak się piduje, mam ten sam problem.
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

kuczy, wszystkie konfiguracje mam takie jakie są softowo w mission planer. troche sie tu nie odzywałem, ponieważ chwilowo nie miałem czasu dla quada i troche się gimbalem zajmowałem. dodam, że docelowo waga z kamerą gimbalem itd to równe 1800g. Podczas lotu w takiej konfiguracji szarpanie nadal występuje, jednak nie jest tak bardzo mocne jak na filmiku. Dodam również, że podczas obniżania lotu na wysokosci około 15m do wysokosci 10m quad baardzo mocno buja się we wszystkie strony. Po zejściu z tego pułapu wyżej lub niżej bujanie ustaje, lecz szarpanie nadal jest dość znaczące.

jedno takie bujanie nawet udało mi się nagrać z pokładu. kamera leżała na wyłączonym gimbalu. na dniach wrzucę filmik z tego.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: kuczy »

Poli25, nosze się z zamiarem od dawna, tylko jest maly problem, im wiekszy dron, tym mniej widoczne objawy- swojego podowalem już "na czuja" a z Yaw to juz w ogole ciężko. No ale moze......

hugo19, firmowe pidy są jakie są. Nie ma czegoś takiego jak pidy na ktorych bedzie wszystko latalo idealnie, a cos musieli wpisac, bo na samych zerach nie poleci. Pidy pidy pidy pidy... - też są odpowiedzialnie za trzesacy sie kopter przy opadaniu / wznoszeniu. Jak nie masz doswiadczenia to poczytaj o autotune.

Jak chcesz sam sie bawic, to na poczatek:
http://www.ardupilot.org/copter/docs/tuning.html

Na poczatek zmniejsz Rate Pitch D oraz Rate Roll D w dol, np z 0,010 na 0,008 i sprobuj czy mniej trzesie
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

kuczy[/]
kuczy pisze: hugo19, firmowe pidy są jakie są. Nie ma czegoś takiego jak pidy na ktorych bedzie wszystko latalo idealnie, a cos musieli wpisac, bo na samych zerach nie poleci. Pidy pidy pidy pidy... - też są odpowiedzialnie za trzesacy sie kopter przy opadaniu / wznoszeniu. Jak nie masz doswiadczenia to poczytaj o autotune.


Czytałem o autotune. Jednak moja bateria jest jaka jest i nie da rady polatac tyle, żeby zakończyć autotune. Narazie brak środków na nową. Chodzę do szkoły i jak tylko przyjdą ferie idę coś zarobić i będę kończył koptera i doprowadzał do stanu ostatecznego. Narazie chyba dam sobie spokój. Chyba ze złapię jakieś natchnienie i zrobię jakiś stelaż, żeby na nim pidy wyregulować. Bo narazie pogoda na to nie pozwala :) No i trochę strach latać na takiej baterii.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: kuczy »

hugo19 pisze:Jednak moja bateria jest jaka jest i nie da rady polatac tyle, żeby zakończyć autotune.
i na to jest rada w pixhawku:

AUTOTUNE_AXES allows control of which axis are to be tuned. This is useful if the vehicle’s battery life is not long enough to complete all 3-axis). “1” = tune roll, “2” = tune pitch, “4” = tune yaw. Add these numbers together to tune multiple axis in a single session (i.e. “7” = tune all axis)

nie musisz "tuningować" wszystkich osi na raz - jednego dnia możesz Pitch drugiego Roll trzeciego Yaw. Pix to naprawdę kawał dobrze zrobionego kontrolera.
zachęcam aby dokładnie przeczytać CAŁĄ dokumentację o autotune - masz tam mnóstwo wskazówek.
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

kuczy, wrzucam filmik. od 0:22 widać to bujanie przy opadaniu. a pod koniec filmu mozna zauważyc zmianę wysokości podczas lotu w różnych kierunkach. czy ten objaw to też sprawa PIDów? https://www.youtube.com/watch?v=bLqDy3Q ... e=youtu.be
tombstone
Posty: 750
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: tombstone »

a kalibrację esc zrobiłeś, po wgraniu nowego softu ?
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

tombstone, tak oczywiscie. ale mam wrażenie, że jeden silnik jak by szybciej reaguje na gaz. w trybie regulacji esc gdy podniosę koptera i dam gaz do spodu, to mam wrażenie, jak by ten jeden silnik duzo szybciej reagował na gaz i nawet tą jedną stronę mocniej podrywa. mam te "red wrapped esc" więc nie są drogie. na wszelki wypadek zamówiłem jeden jakis czas temu i czekam aż dojdzie. może w nim być problem. lub w samym silniku. tak jak mówi kuczy, prawdopodobnie PIDy ale wolę się ubezpieczyć gdyby to jednak wina esc była. Rozważałem nawet czy nie zamówić jeszcze silnika, ale zrezygnowałem i stwierdziłem że już go zostawię i w przyszłości zrobię update do 4s a te silniki wykorzystam gdzieś indziej :)
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: kuczy »

hugo19, jak zrobiłeś dobrze kalibracje esc (startują wszystkie w tym samym momencie) to można powtórzyć albo dokladniej zrobic kalibrację żyro (chociaz jakby byla zla to by sciagalo na bok, ale to jest 10min roboty, można dla swietego spokoju).

Esc czasami dziwnie padają, tu nie zaklinam się, czy nie masz racji... a silniki to mozna sprawdzić czy nie ma luzu/albo oporów w stosunku do innych, mozna zamienic podejrzany silnik miejscami z innym silnikiem (jak masz silniki cw/ccw to zamieniasz po przekatnej), mozesz miernikiem zmierzyć rezystancje uzwojen (pomiedzy kabelkami powinna byc taka sama, niezaleznie ktore kabelki sobie podlaczysz pod miernik).

Jesli rezystancje sa takie same silnik kreci sie "w palcach" jak inne, a po zamianie silnikow ta sama strona nawala - to mozesz potem miejscami zamienic ESC - jak sie objaw przeniesie razem z reglem na inne ramię, to ESC.

Ostateczne co mi przychodzi do glowy, to nie wiem czy w twoje regle mozna wgrywac oprogramowanie, ogolnie najczesciej jest BlHeli albo SimonK, w tym przypadku trzeba by bylo sprawdzic, czy jazdy ma taka samą wersję softu i takie same ustawienia. Z simonk ci nie pomoge bo nie uzywam.

Ok opcja ostatnia-ostatnia - sprawdz czy jakas sruba od mocowania silnika nie dotyka Tobie uzwojen
hugo19
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 25 gru 2017, 16:21
Lokalizacja: Rzeszów

Re: s500 Apm 2.8 - Szarpanie jednego silnika [Film]

Post autor: hugo19 »

kuczy, z kalibracją żyro miałem juz problemy robiłem kilkanaście razy. problemem okazał sie MP.teraz zauważyłem ze ten jeden silnik ma bardzo delikatny luz, którego reszta nie ma..
ODPOWIEDZ