Baterie do racing quadów 250
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Baterie do racing quadów 250
Ja mam ZOP 4S 1000mAh 70C. Do 4 pakietów ładowanych z napięcia 3,4V weszło około 4,1 A. Same pakiety po kilku lotach nie zmieniły swojego zachowania, nie nadają się absolutnie do mocnego zajeżdżania ich. Do treningów albo uczenia się, są dobre. Nawet na większe szaleństwa starczą. Jak ktoś się nauczy latać to i tak kupi lepsze baterie, więc można powiedzieć, że działają. Ja dostałem na 5 baterii 1 uszkodzoną (w środku nie była 3 cela przylutowana do reszty) dostałem 30 zł zwrotu (45 za baterie).
Re: Baterie do racing quadów 250
Panowie krótkie pytanko, mam nadzieje ze pomożecie rozwiać moje wątpliwości
Zastanawiam się na zakupem lipo 4s
Które beda lepsze ?? :)
do wyboru Tattu 4S 1550 75 C vs Quantum 1500 4S 65 C
Tylko ze w tej konfiguracji quantumy beda większe gabarytowo, wiec trzeba by je porównać do 1300
Chodzi o to ze chce zakupić około 6 pakietów i wiadomo, chciałbym już mieć dobre bateryjki :)
Powiedzcie co byście wybrali ??
Pozdrawiam
Zastanawiam się na zakupem lipo 4s
Które beda lepsze ?? :)
do wyboru Tattu 4S 1550 75 C vs Quantum 1500 4S 65 C
Tylko ze w tej konfiguracji quantumy beda większe gabarytowo, wiec trzeba by je porównać do 1300
Chodzi o to ze chce zakupić około 6 pakietów i wiadomo, chciałbym już mieć dobre bateryjki :)
Powiedzcie co byście wybrali ??
Pozdrawiam
Re: Baterie do racing quadów 250
SLS Quantum bo Tattu to te 75C ma tylko na papierze. Pisz do http://rc-fpv.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=656, przy 6 pakietach możecie się dogadać co do ceny.
Re: Baterie do racing quadów 250
Też polecam Quantumy. Mamy ich ok 30. Tattu zajeździliśmy - ale też dawały radę. Teraz jednak nie kupiłbym Tattu. Ostatnio zmierzyłem rezystancję naszych Tattu 75C - i mają ją większą niż moje stare Zippy 40C. Więc musiały nieźle dostać w kość...
Pozdrawiam,
Przemek
Przemek
Re: Baterie do racing quadów 250
Sprawdzi się takie ogrzewanie baterii do kolejnych lotów jak teraz jest po tę 12, 9c wszystkie baterię są w pojemniku ognio odpornym i tam planuje umieścić ten wynalazek
https://banggood.app.link/vCRf6PrSnI
https://banggood.app.link/vCRf6PrSnI
Hubsan x4 H501SS - Standard,Biały. [MOD 5.8ghz]
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M
Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M
Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
Re: Baterie do racing quadów 250
Pytanie - jaki cel chcesz osiągnąć?
Utrzymać stałą temperaturę w pojemniku jak wychodzisz na latanie?
Przy tej mocy 6W podgrzanie jednego pakietu o masie 100g z temp 0 - do 20C (założyłem ciepło właściwe aluminium - 900J/kgK) zajęłoby ok 5 minut. Ale jeżeli w pakiecie jest coś w stylu żelu (np wodopodobnego dla drugiej skrajności - czyli Cp = 4.2kJ/kg/K) to pakiet o masie 100g podgrzewany byłby przez 23 minuty - zakładając że w tym czasie byłby idealnie zaizolowany i nie traciłby ciepła... Jak masz 10 pakietów 4S o masie ok 150g to robi się 1.5kg i ogrzanie tego to już niezła zabawa...
Jeżeli jednak mowa o utrzymaniu stałej temperatury to to w sumie taka grzałka miałaby sens w połączeniu z dobrze zaizolowanym pojemnikiem - np dodatkowo 5cm styropianu dookoła skrzynki i nie będzie tak szybko tracić ciepła. A każdorazowe otwarcie, które wpuści do środka trochę zimnego powietrza będzie łatwe do ogrzania przez taki mały moduł :)
Z moich doświadczeń - to kupiłem kiedyś do samochodu taką matę (moc 30 - 40W):
http://allegro.pl/mata-podgrzewana-grze ... 00785.html
i aby trzymać pakiety w ciepełku to owijam je jak nadzienie naleśnikiem :) Rozładowane pakiety wędrują do zimnego pudełka. A pełne przed lataniem oczekują w ciepłym kokonie.
Utrzymać stałą temperaturę w pojemniku jak wychodzisz na latanie?
Przy tej mocy 6W podgrzanie jednego pakietu o masie 100g z temp 0 - do 20C (założyłem ciepło właściwe aluminium - 900J/kgK) zajęłoby ok 5 minut. Ale jeżeli w pakiecie jest coś w stylu żelu (np wodopodobnego dla drugiej skrajności - czyli Cp = 4.2kJ/kg/K) to pakiet o masie 100g podgrzewany byłby przez 23 minuty - zakładając że w tym czasie byłby idealnie zaizolowany i nie traciłby ciepła... Jak masz 10 pakietów 4S o masie ok 150g to robi się 1.5kg i ogrzanie tego to już niezła zabawa...
Jeżeli jednak mowa o utrzymaniu stałej temperatury to to w sumie taka grzałka miałaby sens w połączeniu z dobrze zaizolowanym pojemnikiem - np dodatkowo 5cm styropianu dookoła skrzynki i nie będzie tak szybko tracić ciepła. A każdorazowe otwarcie, które wpuści do środka trochę zimnego powietrza będzie łatwe do ogrzania przez taki mały moduł :)
Z moich doświadczeń - to kupiłem kiedyś do samochodu taką matę (moc 30 - 40W):
http://allegro.pl/mata-podgrzewana-grze ... 00785.html
i aby trzymać pakiety w ciepełku to owijam je jak nadzienie naleśnikiem :) Rozładowane pakiety wędrują do zimnego pudełka. A pełne przed lataniem oczekują w ciepłym kokonie.
Pozdrawiam,
Przemek
Przemek
Re: Baterie do racing quadów 250
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź :) mam z 6 pakietów 3s spróbujmy jak dojdzie w sumie x2 takie zestawy zamówiłem
Hubsan x4 H501SS - Standard,Biały. [MOD 5.8ghz]
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M
Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
https://youtu.be/YAfp-vapjiw 1812M
Eachine TYRO 99
https://www.youtube.com/watch?v=N_tWU10C2GM
- tomaszallprint
- Posty: 53
- Rejestracja: środa 03 sie 2016, 18:33
- Lokalizacja: Paris
Re: Baterie do racing quadów 250
Posiada ktos moze baterie turnigy bolt ? Interesuje mnie jak sie zachowuja i czy faktycznie ten prad wynosi 65C ?
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html
Re: Baterie do racing quadów 250
tomaszallprint, odpuść sobie boty... Dużo ludzi się na nie nacięło. Z tego co ludzie piszą to puchną podobno.
- tomaszallprint
- Posty: 53
- Rejestracja: środa 03 sie 2016, 18:33
- Lokalizacja: Paris
Re: Baterie do racing quadów 250
kurcze szkoda, wymiarowo idelanie mi pasuja do ramy tarota280. Quantum czy GPX sa pare mm za duze.
Re: Baterie do racing quadów 250
Mialem 2 Bolty HV 3s 1800mah, byly ok przez moze 5 pierwszych lotow, pozniej bylo juz tylko gorzej. Jeden w czasie lotu wystrzelil jak paczka chrupek. Drugi pakiet dla bezpieczenstwa utopilem w solance :]
Hubsan 501s, XY215 race, iFlight XL7 gps, T-rex 450 (k-bar), Devil 420 (Bavarian Demon 3SX), JR Forza 700, Futaba 14SG.
Re: Baterie do racing quadów 250
Panowie - potrzeba mi pomocy.
Mam już prawie wszystko do swojego mini drona - prócz baterii 4s.
Droga czytania recenzji i poszukiwań długa, dlatego pytam Was tych którzy mieli do czynienia z tymi dwoma lipolami;
-Gaoneng GNB 14.8V 1500mAh 4S 120C/240C
-Infinity 1500mah 14.8V 90C
ktoś zapyta po co mi taki współczynnik C? Wiadomo że emax'y 2400KV na regulatorach 35A nie pociągną w realu tych 35A, ale prąd może oscylować w granicach 25A - 30A.
Przeliczając na 4y silniczki potrzebuje 100-120A plus zapas. Taki zapas osiągnę w GNB, ale co z jakością tego lipola.
I jak zachowa się Infinity w momencie kiedy "przycisnę". Nie chcę też wykończyć odrazu lipola - tak jak to robią niektórzy zawodowcy na youtube aż sięserce kraja, latając do upadłego albo wyciskając 7me soki z lipola.
Proszę o pomoc i opinie.
Mam już prawie wszystko do swojego mini drona - prócz baterii 4s.
Droga czytania recenzji i poszukiwań długa, dlatego pytam Was tych którzy mieli do czynienia z tymi dwoma lipolami;
-Gaoneng GNB 14.8V 1500mAh 4S 120C/240C
-Infinity 1500mah 14.8V 90C
ktoś zapyta po co mi taki współczynnik C? Wiadomo że emax'y 2400KV na regulatorach 35A nie pociągną w realu tych 35A, ale prąd może oscylować w granicach 25A - 30A.
Przeliczając na 4y silniczki potrzebuje 100-120A plus zapas. Taki zapas osiągnę w GNB, ale co z jakością tego lipola.
I jak zachowa się Infinity w momencie kiedy "przycisnę". Nie chcę też wykończyć odrazu lipola - tak jak to robią niektórzy zawodowcy na youtube aż sięserce kraja, latając do upadłego albo wyciskając 7me soki z lipola.
Proszę o pomoc i opinie.
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV
Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
ChrisRC_FPV
Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Re: Baterie do racing quadów 250
Japim pisze:Nie kombinuj. Weź SLS, Tattu lub np Aceche.
Miałeś na myśli SLS Xtron? 40C/80C ? ;>
Toż to słabizna.. 60A prąd ciągły - 120 krótki...
Tattu 75C - o matko 160 zł za lipola;/
Aceche 75C, pierwsze słysze - cena przyzwoita, charakterystyka wyładowania też. Ale mało opinii, zbyt mało;/
Tak w nawiasie - kupując inne lipole 2s do innego drona, też kupowałem na "wyczucie". 2s HRB 30c przeszły wiele, póki co napięcia trzymają ładnie odchyłka 0,02-0,08 V na celi. Dwie zwary, urwane kabelki itd. Wiem, ktoś powie sam kupujesz ryzykujesz. Ale za 2 GNB dam 180 zł -> 90zł za jedną. Infinity 95zł za sztukę. Może to nie ma 90C ale nie nagrzeje się mocno ani nie spuchnie. W te 120C też nie wierzę - ale niech ma 100C. to i tak da mi 100A-120A na luzie.
Ostatnio zmieniony wtorek 09 sty 2018, 21:16 przez krzyszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Na youtube znajdziesz mnie pod
ChrisRC_FPV
Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
ChrisRC_FPV
Moje latadła; VX210, HEXA F550, 250stka HSKRC freestyle (realnie 240)
Re: Baterie do racing quadów 250
Gaoneng GNB 14.8V 1500mAh 4S 120C/240C kupilem z ciekawosci :)
musze powiedziec ze na chwile obecna to moja najlepsza bateria, oczywiscie 240C tam nie ma :) , ale moj wattmeter wskazal szczyt na 158A (40A 4in1 ESC + emax 2750kv) rozsadnie dlugo trzyma napieciwe przy wysokim pradzie.
moj tattu 1.3 to dno totalne..
musze powiedziec ze na chwile obecna to moja najlepsza bateria, oczywiscie 240C tam nie ma :) , ale moj wattmeter wskazal szczyt na 158A (40A 4in1 ESC + emax 2750kv) rozsadnie dlugo trzyma napieciwe przy wysokim pradzie.
moj tattu 1.3 to dno totalne..
Hubsan 501s, XY215 race, iFlight XL7 gps, T-rex 450 (k-bar), Devil 420 (Bavarian Demon 3SX), JR Forza 700, Futaba 14SG.