gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

KTM team
Posty: 14
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Lokalizacja: katowice

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: KTM team »

Czytalem forum , to nie jest tak ze czekam na gotowca, ale nie znalazlem odpowiedzi jaki sterownik najlepszy do akro w cenie do 50 dolcow, kiedys jednoglosnie byl chwalony naze32 teraz nie znalazlem faworyta chwalonego na forum, w dodatku namnożyło sie producentow sterownikow i jest ich od groma, kolejna sprawa to na forum zauwazylem ze do ram 200-250 są wsadzane regle 4 x 30A + mocarne silniki a zasilane to jest lipolem do max 2.2Ah to jakis zart? Moj t-rex 450 z silnikiem 400W i reglem 40A taka baterie 2.2Ah zjada w 4 minuty
Sashka
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 07 wrz 2017, 11:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Sashka »

1.3 1.55 mah max dla takich konstrukcji przy 2200-2700kV przy wysokim C, 3-4S jakieś 8-10 min, zależy od wagi całej konstruckji
ZMR 250 (RIP), jumper x86, S500, Realacc 215, Realacc 90
KTM team
Posty: 14
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Lokalizacja: katowice

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: KTM team »

Kiedy mialem quada z silnikami 4x100W regle 12A i nowa bat. 2.2 Aha padala po 5 minutach, a jak widze setapy z silnikami 4x200 W czyli przy pelnej mocy 800W z bateryjki 1.5Aha ? Tu nawet kosmiczne C nie pomoze
Sashka
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 07 wrz 2017, 11:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Sashka »

KTM team, To tak nie dział :D pamiętaj, że silniki modelarskie to nie tylko Waty. Przy modelach poniżej kilograma, patrz na CV, śmigła, ciąg itp.
Np.: taki silnik 2300kv o wymiarach uzwojeń 2206 wyciąga jeden kilogram, przy wadze konstrukcji około 700gram stosunek wynosi 1:5,5. Przy takim obciążeniu silniki pobierają mniej prądu. Zchodząc wagowo do 500gram można uzyskać ciąg 1:8. Sam lipol 3 celowy 2300mAh waży prawie 200gram, a przy takich samych parametrach 1300mah waży o 70gram mniej. Używając nowych ESC 4 in 1 także zmniejszamy wage, nowe FC albo takzwane towery ważą czasami prawie o 50gram mniej od oddzielnie rozłożonych elementów sterowania. To jest spora filozofia. Jest sporo materiału do poczytania, na temat różnucy budowy racerów, freestyle quadów oraz do lotów długoterminowych.
ZMR 250 (RIP), jumper x86, S500, Realacc 215, Realacc 90
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Verid »

Sashka pisze:Verid, no bez przesady
Bez. Na obecną chwilę na tym forum jest tyle wiedzy że będąc totalną nogą w temacie można złożyć praktycznie dowolny build - od submicro do kręcenia Acro po domu, przez pociski kierowane do wyścigów na przynajmniej europejskim poziomie, średniej wielkości bujacze podniebne do kolosów zdolnych tachać niemowlaki ze wszystkimi możliwymi typami pośrednimi i taką samą rozpiętością tematyczną w samolotach. Co nie przeszkadza że co i rusz któremuś nowemu mało jest zalinkować dział a nawet konkretny temat (jest bardzo fajny o 250tce na początek) - nie, trzeba w JEGO temat przekleić to co ktoś napisał kilka tematów wcześniej no bo przecież jestem nowy, proszę o wyrozumiałość a forum przecież po to jest żeby pomagać a starzy wyjadacze już zapomnieli jak zaczynali.
Sashka pisze:Czasami lepiej
Lepiej to jest wybrać sobie jakiś build, ewentualnie zmodyfikować pod siebie i wtedy pytać czy nie brnie się w szambo. Wtedy wiadomo że gość szanuje wiedzę innych i warto mu pomóc jak mu się lutownica omsknie.
Ten wredny...
Sashka
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 07 wrz 2017, 11:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Sashka »

Verid, sam jestem nowy na tym forum. W pewnym sensie popieram wasz tok myślenia i odsyłanie do konkretnych postów. Akurat przedstawiłem Polskie realia cenowe. Nie podałem linków, modeli, zestawów (jedynie nadajnik i przyklad fc). Natomiast uważam, że przy doborze zestawy warto już pomóc na początku, a potem już grzebać jak jakieś "szambo" wyjdzie z tego. Osoba specjalnie zarejstrowała się na dane forum z myślą o przyszłości, że będzie brać udział w nim, po to chyba ono jest? Już jedno forum z mędrcami elektrykami jest :D ww elektroda.pl.
ZMR 250 (RIP), jumper x86, S500, Realacc 215, Realacc 90
Z.W15
Posty: 253
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Lokalizacja: montreal.kan

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Z.W15 »

KTM team pisze:Kiedy mialem quada z silnikami 4x100W regle 12A i nowa bat. 2.2 Aha padala po 5 minutach, a jak widze setapy z silnikami 4x200 W czyli przy pelnej mocy 800W z bateryjki 1.5Aha ? Tu nawet kosmiczne C nie pomoze

Masz racje do 250 najlepsze bedzie 8000 mAh 25-50C waga 1,5 kg,jest na specjalu teraz w HK wysylka darmowa
masz 2h spokojnego krecenia ,na podlodze w pokoju ;-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Verid »

Sashka pisze:Osoba specjalnie zarejstrowała się na dane forum z myślą o przyszłości, że będzie brać udział w nim, po to chyba ono jest?
Nope. Zarejestrowała się żeby zapytać bo się nie chce szukać - przynajmniej jeżeli dyskutujemy o tym konkretnym przypadku bo są też osoby "w drugą stronę" jak na przykład ostatnio zarejestrowany Syloooo który w pierwszym poście na wejściu przyłożył tutorialem :shock:
Nie mówię że każdy nowy ma od razu startować z tak zaawansowanym "wkładem" w forum ale skoro ktoś włożył to wypadałoby wykazać minimum szacunku dla czasu i wiedzy którą poświęcił i PRZECZYTAĆ a nie z miejsca pytać fafnasty raz o to samo samemu nawet nie starając się liznąć tematu.
Sashka pisze:Już jedno forum z mędrcami elektrykami jest :D ww elektroda.pl.
A to jest forum z mędrcami lataczami :mrgreen: I tak gwoli ścisłości - na elektrodzie którą kolega raczy się podpierać nasz nowicjusz za taki występ z marszu dostałby krawacik z hasłem "było, szukaj" i zapewnieniem że recydywa będzie skutkować banem a temat powędrowałby do kibla.
Ten wredny...
Markon
Posty: 226
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 18:50
Lokalizacja: Śląsk

Re: gogle Eachine EV800 już mam, teraz czas na quada ;-)

Post autor: Markon »

Co do silników. To, że moc maksymalna silnika wzrosła ze 100 wattów do ponad 600 wattów (5S i 35-40A) nic nie znaczy. To co jest ważne, to fakt, że dla osiągnięcia tego samego ciągu silnik musi zużyć dla przykładu 60 watt (obecnie, dla tych monstrualnych 600W+ silników), a nie 75 watt (jak dla starych modeli silników). Moc maksymalna zwiększa tylko responsywność, bo silniki są w stanie dać ogromną ilość ciągu w bardzo krótkim czasie. Czas wzmożonej pracy (i wzmożonego zużycia energii) - przyspieszania quadów się wyraźnie zmniejszył, co przekłada się na to, że nadal ludzie latają na pakietach 1 - 1,5 Ah. Oczywiście, ludzie latają teraz szybciej, więc baterie szybciej padają, ale równie dobrze mogą latać wolniej i cieszyć się dłuższym czasem działania niż kiedyś na słabszych silnikach.

Osobiście coraz częściej widzę quady, które mają po 230-240 gram suchej wagi i do tego bateria 4S 850 mAh (około 100 gram) co daje 340 gram AUW. Baterie padają szybciej niż w przypadku większych baterii, ale podczas lotu są bardzo zwinne i potrafią zaskoczyć przyspieszeniem, a ramy typu Floss dzięki małej wadze, nie łamią się tak szybko.

Kolejna sprawa. Ilość drenowanej energii z baterii zależy od obciążenia silnika, gdyby stosunek wagi do ciągu wynosił 50:1, to przecież silniki pracują przez większość czasu na praktycznie zerowym obciążeniu. Im lżejszy quad, tym mniej energii zużywają te same silniki, dlatego pakiet MUSI być odpowiednio dobrany do wagi, rozmiaru i mocy silników. Na wszystko jest złoty środek, a najbardziej efektywny quad nie znaczy "quad z najsłabszymi silnikami" tylko quad, który znalazł swój złoty środek i został do tego stworzony, bo racery do niedawna pluły na czas działania na baterię, ale prędkości i cała masa elementów poszła naprzód, poza bateriami, dlatego najlepszy racer to nie zawsze najszybszy quad, ale raczej ten najbardziej regularny i systematyczny.

Verid - co do wiedzy na forum to jest ona duża i wystarczająca, ale czasami wymagałaby odświeżenia, lecz ogólnie się zgadzam, że jest tutaj bardzo dużo wskazówek, które można użyć i za pomocą mózgu stworzyć latającego quada.
ODPOWIEDZ