iNav w KFC32F3 i innych.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Można podpiąć moduł bt (np. HC-10 HC-15) pod któryś z uart bez problemu. Miałem tak w modelu.
Jeśli chodzi o androida to jest ezgui.
Z. Mojej perspektywy warto kalibracje akcelerometru zrobić porządnie
Jeśli chodzi o androida to jest ezgui.
Z. Mojej perspektywy warto kalibracje akcelerometru zrobić porządnie
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Po pokonaniu trudnosci przy konfigurowaniu HC-05 zadziałało. Konfigurator iNav łaczy sie z kompem bezprzewodowo
Dzięki
Dzięki
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Soft najnowszy, problem z liczeniem odległości. Max odległość podczas lotu to 3km a w statystykach podaje 3,8km, ktoś ma podobny problem?
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk
-
- Posty: 382
- Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
- Lokalizacja: Ustroń
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Arku jaka wersja iNav ?arek2081 pisze:Soft najnowszy, problem z liczeniem odległości. Max odległość podczas lotu to 3km a w statystykach podaje 3,8km, ktoś ma podobny problem?
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Tak jak w opisie w chwili pisania posta miałem wygrany inav w najwyższej wersji.
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Poproszę o praktyczna radę na etap oblatywania
Mój Rapid ( motoszybowiec ) ma zamontowany KFC , wyważony jest zgodnie z instrukcją i ma za sobą pierwszy lot zakończony szczęśliwym powrotem na ziemię
Jest ciągle w jednym kawałku zdolny do lotu ale....
układ stabilizacji powoduje lekkie zadzieranie nosa co prowadzi do utraty prędkości iprzepadania
Czy można sztucznie jakąś komendą w konfiguratorze obniżyć horyzont by stabilizacja równała niżej i bezpieczniej
Nie chcę stracić modelu na etapie trymowania
Mój Rapid ( motoszybowiec ) ma zamontowany KFC , wyważony jest zgodnie z instrukcją i ma za sobą pierwszy lot zakończony szczęśliwym powrotem na ziemię
Jest ciągle w jednym kawałku zdolny do lotu ale....
układ stabilizacji powoduje lekkie zadzieranie nosa co prowadzi do utraty prędkości iprzepadania
Czy można sztucznie jakąś komendą w konfiguratorze obniżyć horyzont by stabilizacja równała niżej i bezpieczniej
Nie chcę stracić modelu na etapie trymowania
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
W zakladce Configuration mozesz ustawic polozenie plytki w kazdej z osi.
moja interpretacja:
Skoro automatyka zadziera nosa to plytka podczas "poziomego lotu" jest pod lekkim katem skierowana ku ziemi, dlatego zadziera nosa zeby wypoziomowac.
Poprawcie jesli sie myle
moja interpretacja:
Skoro automatyka zadziera nosa to plytka podczas "poziomego lotu" jest pod lekkim katem skierowana ku ziemi, dlatego zadziera nosa zeby wypoziomowac.
Poprawcie jesli sie myle
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Blisko choć nie do końca - nie tyle o położenie płytki chodzi a o to co płytce wmówiłeś że jest poziomem (czytaj kalibracja ACC).MorF pisze:plytka podczas "poziomego lotu" jest pod lekkim katem skierowana ku ziemi, dlatego zadziera nosa zeby wypoziomowac.
Poprawcie jesli sie myle
Płytka może sobie być skosem o ile podczas kalibracji zapamiętała sobie że to właśnie jest poziom. W przypadku Krzysia najprawdopodobniej podczas kalibracji poziom lekko sobie uciekł dlatego drze mu do góry. Można albo zrobić ponowną kalibrację z poziomicą na SW albo zrobić trymowanie ACC na tym co już jest.
Ten wredny...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Obaj macie rację,
płytka rzeczywiście opada lekko do przodu ale jest tak ciasno wpasowana że nie ma opcji fizycznego wypoziomowania jej
Machanie skrzydłami w małym pokoju przy ponownej kalibracji trochę mnie przeraża
Szukam prostszego rozwiązania, jak by to skorygować na oko
płytka rzeczywiście opada lekko do przodu ale jest tak ciasno wpasowana że nie ma opcji fizycznego wypoziomowania jej
Machanie skrzydłami w małym pokoju przy ponownej kalibracji trochę mnie przeraża
Szukam prostszego rozwiązania, jak by to skorygować na oko
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Na oko to chłop w szpitalu :)))))))
Powiem tak: ja w swoim ,raczej dużym szybowcu i moi koledzy kalibrują wstępnie ACC na szklankach.
Tzn: układasz model na szklankach tak jak Ci się wydaje że jest poziomo, tak jak w trakcie lotu. W GUI korygujesz/wpisujesz takie wartości aby w zakładce SETUP pokazywało zero i idziesz latać.
Jeżeli ACC wymaga trymowania robisz to drążkami, ale to jest w wiki opisane.
Powiem tak: ja w swoim ,raczej dużym szybowcu i moi koledzy kalibrują wstępnie ACC na szklankach.
Tzn: układasz model na szklankach tak jak Ci się wydaje że jest poziomo, tak jak w trakcie lotu. W GUI korygujesz/wpisujesz takie wartości aby w zakładce SETUP pokazywało zero i idziesz latać.
Jeżeli ACC wymaga trymowania robisz to drążkami, ale to jest w wiki opisane.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Ale po co? Nie mówimy tu o sześciopunktówce.KrzysW pisze:Machanie skrzydłami
Kładziesz kadłub z zamontowanym SW na stole, tak co by się nie ruszał.
Poziomica na SW i w obu osiach ma pokazywać poziom.
Ustawiasz jak należy "Board Alignment" w zakładce "Configuration"
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... alibration
Można ponoć też w locie drążkami https://github.com/iNavFlight/inav/blob ... ontrols.md ale ja tego nigdy nie próbowałem.
Na oko to wiesz co...
EDIT - wiesiek był szybszy
Ten wredny...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
To "na oko " odniosło skutek" Zareagowaliście bardzo szybko , dziekuję
Skoro piszesz żeby ustawić :
Mam problem z tym " tak jak w trakcie lotu "
Mówili mi, że płaszczyna ogona ma byc poziomo ( czy tak ? )
Znaczy centropłat będzie pod katem natarcia do góry ? czy raczej lekko opuścić nos ?
A może przyjąć oś kadłuba jako poziom
Wiem to elementarz ale podobno kto pyta nie błądzi....
Z tego co już wyczytałem, trymerów mam nie tykać bo wszystko ustawi autotrymowanie
Kontroler ma wiedzieć że sterowanie jest na zero, znaczy ma lecieć równo i prosto ( czy to prawda ? )
Ja chcę przeżyć autotrymowanie bez korkociagu i pytam jak się zabezpieczyć . Jak coś pójdzie nie tak to skrzydła z balsy pójdą na podpałkę
Skoro piszesz żeby ustawić :
znaczy trochę na okowiesiek_kr pisze:tak jak Ci się wydaje że jest poziomo, tak jak w trakcie lotu
Mam problem z tym " tak jak w trakcie lotu "
Mówili mi, że płaszczyna ogona ma byc poziomo ( czy tak ? )
Znaczy centropłat będzie pod katem natarcia do góry ? czy raczej lekko opuścić nos ?
A może przyjąć oś kadłuba jako poziom
Wiem to elementarz ale podobno kto pyta nie błądzi....
Z tego co już wyczytałem, trymerów mam nie tykać bo wszystko ustawi autotrymowanie
Kontroler ma wiedzieć że sterowanie jest na zero, znaczy ma lecieć równo i prosto ( czy to prawda ? )
Ja chcę przeżyć autotrymowanie bez korkociagu i pytam jak się zabezpieczyć . Jak coś pójdzie nie tak to skrzydła z balsy pójdą na podpałkę
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Ja się nie znam, ale ja ustawiam właśnie na tych szklankach bo na ogół dolna płaszczyzna płata jest w poziomie w trakcie lotu.
Ale powtarzam ja się nie znam, ja stosuję taka metodę i u mnie działa :)
PS.
I nie ma czegoś takiego jak autopoziomowanie, jest Auto Tune- do ustawienia PID i AUTO TRIM - do prawidłowego wyznaczenia środkowych pozycji serw.
Ale powtarzam ja się nie znam, ja stosuję taka metodę i u mnie działa :)
PS.
I nie ma czegoś takiego jak autopoziomowanie, jest Auto Tune- do ustawienia PID i AUTO TRIM - do prawidłowego wyznaczenia środkowych pozycji serw.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Chodziło mi o Auto-trim a potem Auto-Pidowanie
Koledzy,
dzieki za cenne wskazówki na start a jeśli ktoś widzi inny sposób i może zaproponować coś jeszcze to poproszę
Pomysł ze szklankami i korygowanie w konfiguratorze kupuję
EDIT - scalenie
Szklanki poszły w ruch ( pod skrzydło w okolicy środka ciężkości )
Wskaźnik horyzontu wykazał "zadzieranie nosa"
Sprowadziłem go do pozoiomu ( pitch i roll = zero )
zmieniając konfiguratorem ustawienia "Board Alignment"
EDIT - scalenie
Dla wtajemniczonych to znane i oczywiste ale niektórzy mogą poszukiwać sposobu więc wspomnę
Kalibracja wskaźnika prądu wymaga włączenia obciążenia ( silnika ) a tu kontroler nie pozwala
Skonfigurowany system nie odblokuje silnika ( nie pozwoli uzbroić ) jeśli nie spełnimy warunków wymaganych do bezpiecznego lotu np.: brak pozycji GPS
Można to ominąć sterując silnikiem z konfiguratora w zakładce MOTORS
Jest tam opcja MOTOR TEST a prędkością obrotową sterujemy przy pomocy suwaka MASTER
UWAGA !!!
Robimy to świadomie i na własne ryzyko
Ostrożnie z suwakiem od zera bo już przy niewielkich wychyleniach powstaje trąba powietrzna i może nas przewiać, w najlepszym przypadku
Reakcja na sterowanie a zwłaszcza wyłączenie może być mocno opóźniona przez komunikację między kontrolerem i konfiguratorem
Koledzy,
dzieki za cenne wskazówki na start a jeśli ktoś widzi inny sposób i może zaproponować coś jeszcze to poproszę
Pomysł ze szklankami i korygowanie w konfiguratorze kupuję
EDIT - scalenie
Szklanki poszły w ruch ( pod skrzydło w okolicy środka ciężkości )
Wskaźnik horyzontu wykazał "zadzieranie nosa"
Sprowadziłem go do pozoiomu ( pitch i roll = zero )
zmieniając konfiguratorem ustawienia "Board Alignment"
Dzięki za radę i wskazanie sposobuVerid pisze: "Board Alignment" w zakładce "Configuration"
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... alibration
EDIT - scalenie
Dla wtajemniczonych to znane i oczywiste ale niektórzy mogą poszukiwać sposobu więc wspomnę
Kalibracja wskaźnika prądu wymaga włączenia obciążenia ( silnika ) a tu kontroler nie pozwala
Skonfigurowany system nie odblokuje silnika ( nie pozwoli uzbroić ) jeśli nie spełnimy warunków wymaganych do bezpiecznego lotu np.: brak pozycji GPS
Można to ominąć sterując silnikiem z konfiguratora w zakładce MOTORS
Jest tam opcja MOTOR TEST a prędkością obrotową sterujemy przy pomocy suwaka MASTER
UWAGA !!!
Robimy to świadomie i na własne ryzyko
Ostrożnie z suwakiem od zera bo już przy niewielkich wychyleniach powstaje trąba powietrzna i może nas przewiać, w najlepszym przypadku
Reakcja na sterowanie a zwłaszcza wyłączenie może być mocno opóźniona przez komunikację między kontrolerem i konfiguratorem
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Dziś pogoda nie rozpieszczała, 1 stopień, godzina 9:30 ale nie wytrzymałem i testa trzeba było zrobić :)
RTL działa super, model jakoś tak fajnie za palcem lata, horyzont moim zdaniem dużo lepiej trzyma, ogólnie miodzio. Wgrywajcie 1.8 bo na prawde progres jest.
Ps.
Jakość taka a nie inna, ale nagrywarka taka :)
RTL działa super, model jakoś tak fajnie za palcem lata, horyzont moim zdaniem dużo lepiej trzyma, ogólnie miodzio. Wgrywajcie 1.8 bo na prawde progres jest.
Ps.
Jakość taka a nie inna, ale nagrywarka taka :)