250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
waldek72, próbowałeś robić testy z 3 płatowymi śmigłami?
Może jest szansa coś urwać, chyba, że są bardziej prądożerne?
Zapewne trzeba będzie zejść do 5"
Mam jakieś resztki ze starej 250, płytę carbon, do tego odchudzone ramiona jak u Ciebie z płaskownika alu można dołożyć i rama gotowa.
Może na zimę się też pobawię. Podzespoły coraz tańsze.
Mam pakiet multistara 10C 5200 3s, jakby go przerobić na 2s, to nie będzie za dużo? Mógłbym go poświęcić.
Może jest szansa coś urwać, chyba, że są bardziej prądożerne?
Zapewne trzeba będzie zejść do 5"
Mam jakieś resztki ze starej 250, płytę carbon, do tego odchudzone ramiona jak u Ciebie z płaskownika alu można dołożyć i rama gotowa.
Może na zimę się też pobawię. Podzespoły coraz tańsze.
Mam pakiet multistara 10C 5200 3s, jakby go przerobić na 2s, to nie będzie za dużo? Mógłbym go poświęcić.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Prawdopodobnie lepsze byłyby śmigła 1 łopatoweAdrián pisze:waldek72, próbowałeś robić testy z 3 płatowymi śmigłami?
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Przejęzyczenie.
Oczywiście trzyłopatowe.
Oczywiście trzyłopatowe.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Nie o to mi chodziło 1 łopatowe śmigła mają najlepszą skuteczność
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Można pokombinować z taką ramą, waży około 35 gram i mieści 4", ale można pewnie stworzyć 5" lub 6" ramiona.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1aNTVKXXX ... 40x640.jpg
Kolejna sprawa, to może użycie Li-Ionów zamiast LiPoli, mniejsze rozładowanie prądowe, ale zdecydowanie lepszy stosunek wagi i rozmiaru do pojemności.
Racerstary BR2403 równie dobrze można zastąpić silnikami typu 1608 od BrotherHobby albo RS1407 od RCX,a śmigła do kompletu to jakieś 5x3. Ciąg w okolicy 700-800 gram na silnik.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1aNTVKXXX ... 40x640.jpg
Kolejna sprawa, to może użycie Li-Ionów zamiast LiPoli, mniejsze rozładowanie prądowe, ale zdecydowanie lepszy stosunek wagi i rozmiaru do pojemności.
Racerstary BR2403 równie dobrze można zastąpić silnikami typu 1608 od BrotherHobby albo RS1407 od RCX,a śmigła do kompletu to jakieś 5x3. Ciąg w okolicy 700-800 gram na silnik.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Co do ramy to zrobiłem kiedyś takiego ultralighta 5" o masie węgla 21g, do tego aluminiowy hardware i gotowa ramka 24g max. Silniki 1407 są trochę za słabe - grzeją się na 5", najlepiej pójść w 1806 albo 2204 (hyperlite).
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Problem z 1806 jest taki, że nie mają swoich odpowiedników z dobrej jakości magnesów, ogólnie nie ma sekcji performance dla 1806. Jest 1608 od BrotherHobby albo jak mówisz Hyperlite 2204 od Piroflip.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Nie latam na tych silnikach ale wg specyfikacji na 2s spokojnie pociągną smigla 6x3 a nawet 7x3,5.Nikodem pisze:Ja planuje zamontować silniki racerstar br2403 2300kv, esc 4in1 20A, śmigła 5,5x4,5 i akumulator 2S 2200mAh - moge liczyć na 10-15min lotu? Na 2600mAh liczę na 10min z gimbalem i mobiusem ale na 2S chyba nie wyciągne gimbala więc tu wkroczy 3S
Nawet na 2s i 6x3 powinno być ponad 300g ciągu / silnik (dobrze by było zmierzyć) co pozwoli na spokojne loty do ~600g wagi czyli lekki model z lekkim gimbalem. A jeszcze lepiej rób ramę pok 7x3,5 to każdy silnik da max~400g.
Czasy możliwe przy lekkim modelu.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Na ramie koliber wątpie że 7" wejdzie, nawet o 6" się zastanawiam, ale jeśli trzeba to kupię dłuższe rurki węglowe i 6" wejdzie, drugim długolotem będzie transporter, tam już 3S 5Ah
SR215, Turnigy 9x, 9xr, RR210, legwan500, koliber250, transporter
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Ale się uparłeś tej ramy..
To klocek do tego zastosowania.
Z dłuższymi rurami będzie jeszcze cięższa.
To klocek do tego zastosowania.
Z dłuższymi rurami będzie jeszcze cięższa.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Zanim zbudowałem pierwszego drona to o niej myślałem, teraz w nią celuję bo lubie taki profil i te kolory. Nie takie klocki sie buduje i latają świetnie.
SR215, Turnigy 9x, 9xr, RR210, legwan500, koliber250, transporter
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Te 3 łopatowe które próbowałem były mniej sprawne.Adrián pisze:waldek72, próbowałeś robić testy z 3 płatowymi śmigłami?
Mam jakieś resztki ze starej 250, płytę carbon, do tego odchudzone ramiona jak u Ciebie z płaskownika alu można dołożyć i rama gotowa.
Może na zimę się też pobawię. Podzespoły coraz tańsze.
Mam pakiet multistara 10C 5200 3s, jakby go przerobić na 2s, to nie będzie za dużo? Mógłbym go poświęcić.
Można jeszcze 1 łopatowe- teoretycznie lepsze ale u mnie na razie to się nie potwierdza (pomimo kłopotów z wywazeniem latać się dało)
Carbon najpewniej będzie ok ale jak Robisz ramiona (polecam ceownik 8x8mm z br.... I laminat z elektronicznego) to zrób wszystko i Masz ramę za grosze i dokładnie pod potrzeby.
Co do pakietu to u mnie silniki 1806 2300kv i 6x3 latają i na 2s i 3s 5050 (odpowiednio 46 i 45min) ja bym nie przerabial tylko latał na 3s :)
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
I taki właśnie mam plan.
Chyba użyję fr4 i zrobię ramiona pod 6" ale wsadze na początek 5" bo takie mam nowe i zobaczę ile się uda wyciągnąć
Jakby co, to zmienię na 6"
Powinno wyjść lekko.
To zostawię 3s, mniej roboty będzie.
Jeszcze tylko ustrzelę regle i silniki w dobrej cenie i na jesień zimę będzie czym polatać
Bo po jest ten temat.
Więc na dzień dobry tracisz na starcie. Lżejsza rama, dzięki temu większy pakiet i czas lotu będzie dłuższy niż u Ciebie, a waga ta sama całości.
Ale rób jak uważasz
Chyba użyję fr4 i zrobię ramiona pod 6" ale wsadze na początek 5" bo takie mam nowe i zobaczę ile się uda wyciągnąć
Jakby co, to zmienię na 6"
Powinno wyjść lekko.
To zostawię 3s, mniej roboty będzie.
Jeszcze tylko ustrzelę regle i silniki w dobrej cenie i na jesień zimę będzie czym polatać
Nie chodzi, że latają czy nie, tylko chodzi o wagę, a tym samym o czas lotu.Nikodem pisze:Zanim zbudowałem pierwszego drona to o niej myślałem, teraz w nią celuję bo lubie taki profil i te kolory. Nie takie klocki sie buduje i latają świetnie.
Bo po jest ten temat.
Więc na dzień dobry tracisz na starcie. Lżejsza rama, dzięki temu większy pakiet i czas lotu będzie dłuższy niż u Ciebie, a waga ta sama całości.
Ale rób jak uważasz
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
No podoba mi się bardzo, ale jak faktycznie ona się nie nadaje z powodu wagi to ją postawie na półce, bardzo lubie ten desing, jak nie zrobie długolota na kolibrze to zbuduję go na transporterze.
SR215, Turnigy 9x, 9xr, RR210, legwan500, koliber250, transporter
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Nazbierało trochę gratów i naszla mnie ochota na nowego dlugolota 250 ale tym razem pojadę po całości, tak żeby na dobrych aku dało się polecieć >1h
Na razie buduje nowa ramę o wadze około 15g
Na razie buduje nowa ramę o wadze około 15g
Ostatnio zmieniony niedziela 14 paź 2018, 14:52 przez waldek72, łącznie zmieniany 1 raz.