250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g i czasem lotu ponad 1h :-)
W FC to nic ale w tym GPS jak nie używam magnetometru to znacznie lepiej łapie sygnał
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g i czasem lotu ponad 1h :-)
Kolego waldek72 - zwracam uwagę na ortografię i staranność wypowiedzi, tak aby Twoje posty były zrozumiałe dla większości posługujących się językiem polskim.waldek72 pisze:A Urzywasz magnetometru bo u mnie bez długo ale jeszcze jakoś łapał fix w domu a po połączeniu nie nawet po 1h
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g i czasem lotu ponad 1h :-)
Ok. Pracuje nad tym :)
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g i czasem lotu ponad 1h :-)
Witam
Testowałem, czy quad 250 jest w stanie latać z 3 osiowym gimbalem i GoPro (250g).
Na filmie lot z balastem 280g.
Bylem ciekaw czy mozna wiecej uniesc ...
Dzisiaj lot na aku 3s1700 (waga koptera z aku 339g)
Balast 2 akumulatory 3s4500 (waga 560g).
Czas lotu pond 6 minut
Testowałem, czy quad 250 jest w stanie latać z 3 osiowym gimbalem i GoPro (250g).
Na filmie lot z balastem 280g.
Bylem ciekaw czy mozna wiecej uniesc ...
Dzisiaj lot na aku 3s1700 (waga koptera z aku 339g)
Balast 2 akumulatory 3s4500 (waga 560g).
Czas lotu pond 6 minut
Ostatnio zmieniony niedziela 23 lip 2017, 13:02 przez waldek72, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Waldku to są te czarne dys-y? https://www.banggood.com/DYS-BE1806-230 ... 46416.html
Mam ten BE1806, ale zloty, o taki: https://www.geekbuying.com/item/4PCS-DY ... 80601.html w małym skrzydle (80cm) i zauważyłem, chyba podobnie jak Ty, na 3S to jest diabeł (idzie pionowo do góry), ale na 2S jest bardziej ekonomiczny, da się polatać znacznie dłużej ;)
Swoją drogą ciekawe czy oprócz koloru jeszcze czymś się różnią
Od dawna mam taki sam pomysł żeby pożenić jakoś gimbal z ramą 280 -300, ale żeby to miało ręce i nogi to trzeba solidniejszą ramę niż ta Twoja do testów - a to niestety wzrost wagi ;(
Myślę czy by nie popełnić takiej mini hexy - wtedy może faktycznie dało by się polatać (nie powisieć) spokojnie z ładunkiem 230g te 10-12min.
Mam ten BE1806, ale zloty, o taki: https://www.geekbuying.com/item/4PCS-DY ... 80601.html w małym skrzydle (80cm) i zauważyłem, chyba podobnie jak Ty, na 3S to jest diabeł (idzie pionowo do góry), ale na 2S jest bardziej ekonomiczny, da się polatać znacznie dłużej ;)
Swoją drogą ciekawe czy oprócz koloru jeszcze czymś się różnią
Od dawna mam taki sam pomysł żeby pożenić jakoś gimbal z ramą 280 -300, ale żeby to miało ręce i nogi to trzeba solidniejszą ramę niż ta Twoja do testów - a to niestety wzrost wagi ;(
Myślę czy by nie popełnić takiej mini hexy - wtedy może faktycznie dało by się polatać (nie powisieć) spokojnie z ładunkiem 230g te 10-12min.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Ja stosuje nieco mocniejsze silniki 1806se
https://www.fossilsstuff.com/store/dys- ... ion-motor/
Z tymi silnikami nawet na 2s do spokolnego lotu mocy wystarcza. Wg mnie hexa jest mniej efektywna energetycznie (dodatkowe silniki i ramiona) i lepiej dać mocniejsze silniki (2205).Chyba że mnie czymś Przekonasz
Ta rama to kompozyt kevlarowy i ceowniki alu. Ja rutynowo latam tym kopterem pomiędzy gałęziami, pod i w trampolinie i kontakt z ziemią był wielokrotny - jak na razie żadnego ramiona nawet nie prostowalem
Aktualne myślę nad redukcja wagi przy niepogorszonej wytrzymałości np kompozytowymi ramionami (z pbo, vectranu ostatecznie kevlar) i lekkim gimbalem.
Ale chwilowo zrobiłem nową lekką i składaną 210 i się bawie
https://www.fossilsstuff.com/store/dys- ... ion-motor/
Z tymi silnikami nawet na 2s do spokolnego lotu mocy wystarcza. Wg mnie hexa jest mniej efektywna energetycznie (dodatkowe silniki i ramiona) i lepiej dać mocniejsze silniki (2205).Chyba że mnie czymś Przekonasz
Ta rama to kompozyt kevlarowy i ceowniki alu. Ja rutynowo latam tym kopterem pomiędzy gałęziami, pod i w trampolinie i kontakt z ziemią był wielokrotny - jak na razie żadnego ramiona nawet nie prostowalem
Aktualne myślę nad redukcja wagi przy niepogorszonej wytrzymałości np kompozytowymi ramionami (z pbo, vectranu ostatecznie kevlar) i lekkim gimbalem.
Ale chwilowo zrobiłem nową lekką i składaną 210 i się bawie
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Jak dla mnie sens budowania takiej platformy będzie tylko wtedy gdy czas spokojnego lotu (z prędkością powiedzmy 20-30km/h) wyniesie minimum 10minut z zapasem na bezpieczne lądowanie. Idealnie było by 12-15min, ale to raczej marzenia przy tego typu silnikach i rozmiarze. 4 czy 6 minut to stanowczo za mało.
Czas lotu na hexie, biorąc pod uwagę spory balast (jak na tak małe silniki), może wyjść nawet lepszy niż w quadro. Jak powszechnie wiadomo pobór prądu rośnie nie liniowo wraz ze wzrostem ciągu, silniki są ekonomiczne w dolnych zakresach gazu więc żeby jakoś zmniejszyć obciążenie na jeden silnik trzeba zwiększyć ilość silników ;) Ta zasada nie ma racji bytu w większości normalnych platform, ale przypominam że dyskutujemy o wykorzystaniu silników od ścigaczy do noszenia gimbala
Nie koniecznie też myślałem o klasycznej hexie, a o Y, a teraz już rozmyślam o X8 Co prawda jest strata na napędzie współosiowym, ale można ją częściowo zrekompensować odpowiednim dobraniem śmigieł (góra/dół), a także sam fakt że ramion jest 4, a nie 8 dodatkowo rekompensuje więc wychodzi praktycznie na to samo ;)
Jeśli coś ciekawego wyniknie z dyskusji to kto wie może w zimie coś się wykluje z tego
Czas lotu na hexie, biorąc pod uwagę spory balast (jak na tak małe silniki), może wyjść nawet lepszy niż w quadro. Jak powszechnie wiadomo pobór prądu rośnie nie liniowo wraz ze wzrostem ciągu, silniki są ekonomiczne w dolnych zakresach gazu więc żeby jakoś zmniejszyć obciążenie na jeden silnik trzeba zwiększyć ilość silników ;) Ta zasada nie ma racji bytu w większości normalnych platform, ale przypominam że dyskutujemy o wykorzystaniu silników od ścigaczy do noszenia gimbala
Nie koniecznie też myślałem o klasycznej hexie, a o Y, a teraz już rozmyślam o X8 Co prawda jest strata na napędzie współosiowym, ale można ją częściowo zrekompensować odpowiednim dobraniem śmigieł (góra/dół), a także sam fakt że ramion jest 4, a nie 8 dodatkowo rekompensuje więc wychodzi praktycznie na to samo ;)
Jeśli coś ciekawego wyniknie z dyskusji to kto wie może w zimie coś się wykluje z tego
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Witam
Zauważ że ja teraz latam na starym akumulatorze 2s2200 i 3s1700 o wadze 110g co daje wagę do lotu ~340g. Prawie ta sama konfiguracja na aku 2s5050 lata do 46 min a dokładnie ten model na 3s5050(ale w gorszej kondycji) 45min. Te modele po dociazeniu balastem 230g bez modyfikacji mogą latać ~ 25min a latanie z predkoscia 20-30 km/h niewiele wpłynie na ten wynik, ale jak będę miał chwilę to dokładnie pomierze ale chwilowo uruchamiam gimbal 2d o wadze 27g do 210
Zauważ że ja teraz latam na starym akumulatorze 2s2200 i 3s1700 o wadze 110g co daje wagę do lotu ~340g. Prawie ta sama konfiguracja na aku 2s5050 lata do 46 min a dokładnie ten model na 3s5050(ale w gorszej kondycji) 45min. Te modele po dociazeniu balastem 230g bez modyfikacji mogą latać ~ 25min a latanie z predkoscia 20-30 km/h niewiele wpłynie na ten wynik, ale jak będę miał chwilę to dokładnie pomierze ale chwilowo uruchamiam gimbal 2d o wadze 27g do 210
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Wyciągacie 25min lotu na quadach 250 z baterią 2S 5Ah? Chyba, że źle zrozumiałem. Ja właśnie buduję 250 z myślą o długich lotach, dla mnie już 15min byłoby mażeniem, wszystko składam na ramce koliber, jakie silniki, esc, fc, i baterię polecacie? Zamierzałem wsadzić 2200mAh/2600mAh 3S
SR215, Turnigy 9x, 9xr, RR210, legwan500, koliber250, transporter
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Konfiguracja jest ta sama co w pierwszej wiadomości tego tematu (nic wyszukanego). Co do czasów to na aku 2s5050 faktycznie max czas lotu to 46min (wiszęnie prawie w tym całym miejscu / aku ma ponad 2 lata i do nominalne pojemności mu daleko). Ta sama konfiguracja z gimbalem i kamerą ~25min.Nikodem pisze:Wyciągacie 25min lotu na quadach 250 z baterią 2S 5Ah? Chyba, że źle zrozumiałem. Ja właśnie buduję 250 z myślą o długich lotach, dla mnie już 15min byłoby mażeniem, wszystko składam na ramce koliber, jakie silniki, esc, fc, i baterię polecacie? Zamierzałem wsadzić 2200mAh/2600mAh 3S
Ale moja rama jest znacznie lżejsza od kolibra i wchodzą śmigła 6x3.
Oczywiscie na lion dało by się dłużej polatac ale na razie zakłócają mi gps.
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Możesz to rozwinąć?waldek72 pisze:Oczywiscie na lion dało by się dłużej polatac ale na razie zakłócają mi gps
Jakie objawy?
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Lion mają metalowe obudowy co zakłóca wskazania magnetometru a to z kolei powoduje że gps nie działa ok(PH nie trzyma pozycji a na lipo ok) .
Re: 250 FPV z GPS,RTH,WP <600g, lot > 1h, udzwig 247% wagi
Ja planuje zamontować silniki racerstar br2403 2300kv, esc 4in1 20A, śmigła 5,5x4,5 i akumulator 2S 2200mAh - moge liczyć na 10-15min lotu? Na 2600mAh liczę na 10min z gimbalem i mobiusem ale na 2S chyba nie wyciągne gimbala więc tu wkroczy 3S
SR215, Turnigy 9x, 9xr, RR210, legwan500, koliber250, transporter