DJI Mavic
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: DJI Mavic
Ja wczoraj zrobiłem w mavic tryb super turbo. Przekracza 80km/h jak się zatrzymuje to staje bokiem, normalnie ogień
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: DJI Mavic
Jak bateria w takim trybie ?rika2017 pisze:Ja wczoraj zrobiłem w mavic tryb super turbo. Przekracza 80km/h jak się zatrzymuje to staje bokiem, normalnie ogień
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Re: DJI Mavic
Nie latalem cały czas na Tym trybie. Nie zauważyłem szybszego(drastycznego drenażu baterii, jak będzie ładna pogoda to polatam cos więcej
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 sie 2017, 10:10 przez rika2017, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DJI Mavic
Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
Re: DJI Mavic
To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: DJI Mavic
Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.rika2017 pisze:To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
rika2017 - a tak na marginesie, to jaki jest sens kręcenia Mavic'a do takich wartości? Nie widzę w tym jakiegoś konkretnego zastosowania... no chyba, że masz za dużo peso i nie masz co z nimi robić :) anyway... gratuluje wyczynu :)
Re: DJI Mavic
To odblokowanie w opcjach dev software. Szybciej zaleciec w miejsce, szybszy powrót
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: DJI Mavic
Teoretycznie ma to sens, jeżeli chcesz latać na dalsze odległości i masz sokoli wzrok. A jak reszta podzespołów przy takich ustawieniach? np. silniczki myślę dostają znacznie bardziej w dupę niż przy ustawieniach fabrycznych...
Re: DJI Mavic
Latam na trybie normal, chcę przedostać się gdzieś szybciej, czy też szybkiej wrócić. Włączam tryb sport(super sport). Trochę ludzi ma już zmodyfikowane oprogramowanie.
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: DJI Mavic
W subiektywnym odczuciu na sporcie zżera szybciej baterię. Tzn w trybie normal zaleci dalej. Ale podkreslam - to mocno subiektywne uczucie....
Re: DJI Mavic
Pomijając kraksy to zanim zdążysz to odczuć wyjdzie Mavic 3.Hip3q pisze: silniczki myślę dostają znacznie bardziej w dupę niż przy ustawieniach fabrycznych...
Ten wredny...
Re: DJI Mavic
No nie do końca. Żeby utrzymać wyższą prędkość kopter musi być bardziej pochylony (żeby większa składowa ciągu go napędzała), a co za tym idzie żeby utrzymać wysokość (skompensować utratę ciągu w pionie) musi nastąpić zwiększenie obrotów silnika - a to już zwiększone zużycie prądu.Hip3q pisze: Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.
Re: DJI Mavic
Czyli kolegi tokiem myślenia dla ułatwienia przejdę na podawany przykład samochodu jadąc 200 km/h zużywam tyle samo paliwa na 100km co jadąc 50 km/h. Gratuluje.Hip3q pisze:Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.rika2017 pisze:To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
rika2017 - a tak na marginesie, to jaki jest sens kręcenia Mavic'a do takich wartości? Nie widzę w tym jakiegoś konkretnego zastosowania... no chyba, że masz za dużo peso i nie masz co z nimi robić :) anyway... gratuluje wyczynu :)
Samolot, samochód, pociąg, statek, dron i elektryczny wózek inwalidzki w tych samych warunkach wiecej zużyją energi na pokonanie tego samego dystansu jadąc/lecąc szybciej. Większe opory toczenia, więkjszy opór powietrza itd itp.
Mavic lecąc w trybie sport zużywa sporo i zauważalnie więcej energii niż lecąc w trybie positioning
Fizyka.
Edit:
Zdaje się Galiński badał temat na youtube.
Ostatnio zmieniony wtorek 15 sie 2017, 00:15 przez ocean_wro, łącznie zmieniany 1 raz.
Protos Mini
Goblin 700
Quad 250
Goblin 700
Quad 250
Re: DJI Mavic
Chciałem się tylko pochwalić, że i mój Mavic z Tomtopa dotarł cały i zdrowy kilka dni temu ale dopiero dzisiaj miałem
okazję go w ogóle rozpakować i sprawdzić czy lata.
O dziwo lata nawet bez kalibracji ;) Nie było czasu, krótki zawis nad domem i tyle.
Za to kabelek łączący kontroler z telefonem, ten z końcówką USB typ C jest padnięty prosto z fabryki.
Podłączyłem do dużego złącza USB normalny kabel i działa ;)
Co do samego krótkiego lotu... może to wina właśnie braku kalibracji ale stabilniej wisi mój Transporter z Pixhawkiem ;)
okazję go w ogóle rozpakować i sprawdzić czy lata.
O dziwo lata nawet bez kalibracji ;) Nie było czasu, krótki zawis nad domem i tyle.
Za to kabelek łączący kontroler z telefonem, ten z końcówką USB typ C jest padnięty prosto z fabryki.
Podłączyłem do dużego złącza USB normalny kabel i działa ;)
Co do samego krótkiego lotu... może to wina właśnie braku kalibracji ale stabilniej wisi mój Transporter z Pixhawkiem ;)
Pronokopter V1 dzielnie służył prawie rok:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
Re: DJI Mavic
Kolega chyba trochę przesadził z wartościami... Mavic w trybie sport rozpędza się do 65 km/h a rika2017 podkręcił go do 80 km/h. Mamy tutaj różnicę 15 km/h a nie 4x większą.waltz pisze:Czyli kolegi tokiem myślenia dla ułatwienia przejdę na podawany przykład samochodu jadąc 200 km/h zużywam tyle samo paliwa na 100km co jadąc 50 km/h. Gratuluje.
Fakt, tego nie wziąłem pod uwagę, mój błąd.waltz pisze: No nie do końca. Żeby utrzymać wyższą prędkość kopter musi być bardziej pochylony (żeby większa składowa ciągu go napędzała), a co za tym idzie żeby utrzymać wysokość (skompensować utratę ciągu w pionie) musi nastąpić zwiększenie obrotów silnika - a to już zwiększone zużycie prądu.
Wyprowadziliście mnie z błędu i wiemy, że Mavic będzie miał większe zużycie pakietu w trybie SSM (w trakcie całego lotu).
Pozostaje opłacalność takiej modyfikacji... ale to jest już chyba kwestia indywidualna (jedni będą chcieli szybciej dotrzeć do celu a inni wolą mieć dodatkowe ujęcia danego celu)