DJI Mavic

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

rika2017
Posty: 489
Rejestracja: wtorek 07 mar 2017, 20:16

Re: DJI Mavic

Post autor: rika2017 »

Ja wczoraj zrobiłem w mavic tryb super turbo. Przekracza 80km/h jak się zatrzymuje to staje bokiem, normalnie ogień

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
talib1990
Posty: 156
Rejestracja: wtorek 10 sty 2017, 16:32
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: DJI Mavic

Post autor: talib1990 »

rika2017 pisze:Ja wczoraj zrobiłem w mavic tryb super turbo. Przekracza 80km/h jak się zatrzymuje to staje bokiem, normalnie ogień

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Jak bateria w takim trybie ?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
rika2017
Posty: 489
Rejestracja: wtorek 07 mar 2017, 20:16

Re: DJI Mavic

Post autor: rika2017 »

Nie latalem cały czas na Tym trybie. Nie zauważyłem szybszego(drastycznego drenażu baterii, jak będzie ładna pogoda to polatam cos więcej

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 sie 2017, 10:10 przez rika2017, łącznie zmieniany 1 raz.
potrek
Posty: 473
Rejestracja: czwartek 29 gru 2016, 12:36
Lokalizacja: szczecin

Re: DJI Mavic

Post autor: potrek »

Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
rika2017
Posty: 489
Rejestracja: wtorek 07 mar 2017, 20:16

Re: DJI Mavic

Post autor: rika2017 »

potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Hip3q
Posty: 53
Rejestracja: piątek 17 mar 2017, 22:49

Re: DJI Mavic

Post autor: Hip3q »

rika2017 pisze:
potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.
Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.

rika2017 - a tak na marginesie, to jaki jest sens kręcenia Mavic'a do takich wartości? Nie widzę w tym jakiegoś konkretnego zastosowania... no chyba, że masz za dużo peso i nie masz co z nimi robić :) anyway... gratuluje wyczynu :)
rika2017
Posty: 489
Rejestracja: wtorek 07 mar 2017, 20:16

Re: DJI Mavic

Post autor: rika2017 »

To odblokowanie w opcjach dev software. Szybciej zaleciec w miejsce, szybszy powrót

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Hip3q
Posty: 53
Rejestracja: piątek 17 mar 2017, 22:49

Re: DJI Mavic

Post autor: Hip3q »

Teoretycznie ma to sens, jeżeli chcesz latać na dalsze odległości i masz sokoli wzrok. A jak reszta podzespołów przy takich ustawieniach? np. silniczki myślę dostają znacznie bardziej w dupę niż przy ustawieniach fabrycznych...
rika2017
Posty: 489
Rejestracja: wtorek 07 mar 2017, 20:16

Re: DJI Mavic

Post autor: rika2017 »

Latam na trybie normal, chcę przedostać się gdzieś szybciej, czy też szybkiej wrócić. Włączam tryb sport(super sport). Trochę ludzi ma już zmodyfikowane oprogramowanie.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
yasiu18
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2015, 20:05

Re: DJI Mavic

Post autor: yasiu18 »

W subiektywnym odczuciu na sporcie zżera szybciej baterię. Tzn w trybie normal zaleci dalej. Ale podkreslam - to mocno subiektywne uczucie....
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Mavic

Post autor: Verid »

Hip3q pisze: silniczki myślę dostają znacznie bardziej w dupę niż przy ustawieniach fabrycznych...
Pomijając kraksy to zanim zdążysz to odczuć wyjdzie Mavic 3.
Ten wredny...
waltz
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 19 mar 2015, 11:25
Lokalizacja: Kraków

Re: DJI Mavic

Post autor: waltz »

Hip3q pisze: Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.
No nie do końca. Żeby utrzymać wyższą prędkość kopter musi być bardziej pochylony (żeby większa składowa ciągu go napędzała), a co za tym idzie żeby utrzymać wysokość (skompensować utratę ciągu w pionie) musi nastąpić zwiększenie obrotów silnika - a to już zwiększone zużycie prądu.
Awatar użytkownika
ocean_wro
Posty: 259
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 20:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: DJI Mavic

Post autor: ocean_wro »

Hip3q pisze:
rika2017 pisze:
potrek pisze:Jasną sprawą jest fakt że im szybciej lata to szybciej się wyczerpie. Przecież to nie perpetumobile.
To chyba oczywiste :p, pisałem że nie widziałem drastycznego spadku poziomu baterii.
Mnie to się wydaje, że jest to zależne od sposobu latania. Jeżeli lot będzie ze stałą prędkością tych 80 km/h to zużycie, będzie tylko zwiększone przy samym przyśpieszaniu do tych 80 km/h. Jeżeli natomiast będziesz latał ze zmienną prędkością i często przyśpieszał z minimalnej do maksymalnej, to wtedy możesz znacznie odczuć spadek %ów pakietu. Analogicznie jak jest ze zużyciem paliwa w samochodzie. Oczywiście, nie wprowadzam tu innych zmiennych jakimi są np. temperatura powietrza czy wiatr i jego kierunek.

rika2017 - a tak na marginesie, to jaki jest sens kręcenia Mavic'a do takich wartości? Nie widzę w tym jakiegoś konkretnego zastosowania... no chyba, że masz za dużo peso i nie masz co z nimi robić :) anyway... gratuluje wyczynu :)
Czyli kolegi tokiem myślenia dla ułatwienia przejdę na podawany przykład samochodu jadąc 200 km/h zużywam tyle samo paliwa na 100km co jadąc 50 km/h. Gratuluje.

Samolot, samochód, pociąg, statek, dron i elektryczny wózek inwalidzki w tych samych warunkach wiecej zużyją energi na pokonanie tego samego dystansu jadąc/lecąc szybciej. Większe opory toczenia, więkjszy opór powietrza itd itp.

Mavic lecąc w trybie sport zużywa sporo i zauważalnie więcej energii niż lecąc w trybie positioning
Fizyka.

Edit:
Zdaje się Galiński badał temat na youtube.
Ostatnio zmieniony wtorek 15 sie 2017, 00:15 przez ocean_wro, łącznie zmieniany 1 raz.
Protos Mini
Goblin 700
Quad 250
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Re: DJI Mavic

Post autor: Prono »

Chciałem się tylko pochwalić, że i mój Mavic z Tomtopa dotarł cały i zdrowy kilka dni temu ale dopiero dzisiaj miałem
okazję go w ogóle rozpakować i sprawdzić czy lata.
O dziwo lata nawet bez kalibracji ;) Nie było czasu, krótki zawis nad domem i tyle.
Za to kabelek łączący kontroler z telefonem, ten z końcówką USB typ C jest padnięty prosto z fabryki.
Podłączyłem do dużego złącza USB normalny kabel i działa ;)
Co do samego krótkiego lotu... może to wina właśnie braku kalibracji ale stabilniej wisi mój Transporter z Pixhawkiem ;)
Hip3q
Posty: 53
Rejestracja: piątek 17 mar 2017, 22:49

Re: DJI Mavic

Post autor: Hip3q »

waltz pisze:Czyli kolegi tokiem myślenia dla ułatwienia przejdę na podawany przykład samochodu jadąc 200 km/h zużywam tyle samo paliwa na 100km co jadąc 50 km/h. Gratuluje.
Kolega chyba trochę przesadził z wartościami... Mavic w trybie sport rozpędza się do 65 km/h a rika2017 podkręcił go do 80 km/h. Mamy tutaj różnicę 15 km/h a nie 4x większą.
waltz pisze: No nie do końca. Żeby utrzymać wyższą prędkość kopter musi być bardziej pochylony (żeby większa składowa ciągu go napędzała), a co za tym idzie żeby utrzymać wysokość (skompensować utratę ciągu w pionie) musi nastąpić zwiększenie obrotów silnika - a to już zwiększone zużycie prądu.
Fakt, tego nie wziąłem pod uwagę, mój błąd.

Wyprowadziliście mnie z błędu i wiemy, że Mavic będzie miał większe zużycie pakietu w trybie SSM (w trakcie całego lotu).
Pozostaje opłacalność takiej modyfikacji... ale to jest już chyba kwestia indywidualna (jedni będą chcieli szybciej dotrzeć do celu a inni wolą mieć dodatkowe ujęcia danego celu)
ODPOWIEDZ