Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosować ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosować ?
Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosować ? próbowałem go ustawić ale nie jest to takie proste
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Failsafe jak najbardziej warto stosowac (a w lotach komenrcyjnych prawo wrecz tego wymaga) bo ma ono pomoc w minimalizowaniu ew. szkod w ludziach i mieniu w sytuacjach awaryjnych. Skutki jego dzialania moga byc dla samego latadla oczywiscie rozne (w przypadku Cleanflighta i wiekszosci multiwiipodobnych zazwyczaj dosc dramatyczne), ale nie o samo latadlo tu glownie chodzi.
Przede wszystkim jednak nalezy byc swiadomym jak dziala failsafe w danym modelu i miec je poprawnie skonfigurowane i przecwiczone.
https://github.com/cleanflight/cleanfli ... ailsafe.md
Przede wszystkim jednak nalezy byc swiadomym jak dziala failsafe w danym modelu i miec je poprawnie skonfigurowane i przecwiczone.
https://github.com/cleanflight/cleanfli ... ailsafe.md
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Tylko w czym chcesz je ustawić? Bo inaczej w płatowcach, a inaczej np kopterach.
W płatowcach ustawiam zawsze odcięcie gazu i lotki tak, by powoli zataczał kółka. Tylko tutaj jest jeden haczyk, jak latasz nad wodą.. Ale to i tak lepiej, niż ma spaść komuś na głowę. Chociaż tego nie można nigdy wykluczyć, ale można zminimalizować i nie latać gdzie są duże skupiska ludzi.
W kopterze, gaz na tyle, by mógł powoli opadać i gimbal kierunku na środku, by opadał powoli w dół.
Do tej pory się sprawdzało.
Ale odpowiadając na pytanie, nawet trzeba, nie ze względu na prawo, ale zdrowy rozsądek.
W płatowcach ustawiam zawsze odcięcie gazu i lotki tak, by powoli zataczał kółka. Tylko tutaj jest jeden haczyk, jak latasz nad wodą.. Ale to i tak lepiej, niż ma spaść komuś na głowę. Chociaż tego nie można nigdy wykluczyć, ale można zminimalizować i nie latać gdzie są duże skupiska ludzi.
W kopterze, gaz na tyle, by mógł powoli opadać i gimbal kierunku na środku, by opadał powoli w dół.
Do tej pory się sprawdzało.
Ale odpowiadając na pytanie, nawet trzeba, nie ze względu na prawo, ale zdrowy rozsądek.
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Nie w rozróżnieniu na typ latadła a raczej na automatykę którą posiada lub nie. W samolocie ustawiasz gaz na zero i lekki skręt jak masz tylko odbiornik. Jak masz jakiś AP to ustawiasz zgodnie ze specyfikacją AP żeby wiedział że ma stery przejąć. Podobnież w kopterach - jak masz FC ze wszystkimi bajerami to ustawiasz tak żeby wskoczyło RTH a jak golasa to niemal jak w samolocie - odcięcie lub redukcja gazu, tylko punkt z lotkami z oczywistych względów pomijasz.Adrián pisze: inaczej w płatowcach, a inaczej np kopterach.
Ten wredny...
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Pisałem o przypadkach, gdzie nie ma gps.
A jak jest, też nie trzeba z niego korzystać, bo nie zawsze to najlepsze rozwiązanie. Kwestia miejsca, gdzie się lata i jak się lata.
Gps bywa zawodny, burze słoneczne itd. przy FS, odetnie gaz, to już daleko nie odleci.
A jak jest, też nie trzeba z niego korzystać, bo nie zawsze to najlepsze rozwiązanie. Kwestia miejsca, gdzie się lata i jak się lata.
Gps bywa zawodny, burze słoneczne itd. przy FS, odetnie gaz, to już daleko nie odleci.
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Proszę cię....Adrián pisze:A jak jest, też nie trzeba z niego korzystać, bo nie zawsze to najlepsze rozwiązanie. Kwestia miejsca, gdzie się lata i jak się lata.
Gps bywa zawodny, burze słoneczne itd. przy FS, odetnie gaz, to już daleko nie odleci.
Ten wredny...
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
Trudno, nie muszą się Wszyscy z Tobą zgadzać
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
To nie chodzi o zgadzanie czy nie tylko jak się czyta takie rzeczy to się zaczyna człowiek głęboko zastanawiać czy ci konta nie zhakowali.
Ten wredny...
Re: Jak działa failsafe w Cleanflight i czy warto go stosowa
To chyba odpowiedni temat odnośnie mojego pytania... (kontynuacja z http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=4 ... 39#p552939)
Miałem kilka razy conn lost w locie na ok. 1s, i wtedy dron mi się poziomował (bo leciałem w angle) i zaczął pikać, potem nagle chwycił połączenie i leciał dalej. Właśnie taką sytuację miałem na myśli, że dron dryfuje ku ziemi, ale łapie sygnał i ściągam go z powrotem.
Ustawiłem failsafe w devo7, w pokoju jak wyłączyłem aparaturę, to latał ze 2 sekundy, potem wyłączał silniki całkowicie i łapałem go do ręki. Wtedy oczywiście włączenie aparatury nic nie da, dron i tak spadnie, ale w realnym locie gdy failsafe wyłączył silniki na zero, dron spada a nagle łapnie sygnał, to włączą się te silniki i można jakoś go ratować, czy już są wyłączone na amen?
Miałem kilka razy conn lost w locie na ok. 1s, i wtedy dron mi się poziomował (bo leciałem w angle) i zaczął pikać, potem nagle chwycił połączenie i leciał dalej. Właśnie taką sytuację miałem na myśli, że dron dryfuje ku ziemi, ale łapie sygnał i ściągam go z powrotem.
Ustawiłem failsafe w devo7, w pokoju jak wyłączyłem aparaturę, to latał ze 2 sekundy, potem wyłączał silniki całkowicie i łapałem go do ręki. Wtedy oczywiście włączenie aparatury nic nie da, dron i tak spadnie, ale w realnym locie gdy failsafe wyłączył silniki na zero, dron spada a nagle łapnie sygnał, to włączą się te silniki i można jakoś go ratować, czy już są wyłączone na amen?
Walkera Rodeo 110 i F210