Witam ponownie.
Widze, ze goraca dyskusja sie rozwinela.
To nie jest tak, ze moj 3ci wybor byl nieprzemyslany.
Ja to widze tak:
+ Ladowanie 5ciu rownoczesnie
Oczywiscie nie w takim samym czasie sie naladuja i pewnie szlag mnie bedzie trafial od sygnalow informujacych o zakonczeniu ladowania... ale mam nadzieje, ze to zniese ;)
+ Ladowanie 1.5A (w przypadku moich baterii bedzie to 1C)
Moje baterie to Tattu 4s 1550mAh 45C. Wiem, ze mozna je ladowac maksymalnym pradem 3C, ale wiem od zawsze, ze szybsze ladowanie akumulatorow nie jest dla nich tak samo dobre jak powolne. Wiec uwazam, ze lepiej naladowac 5 aku pradem 1C niz pokolei 3C lub przy innych akumulatorach 5C.
- Brak funkcji rozladowywania.
W instrukcji do tych baterii jest napisane, ze przy dluzszym przechowywaniu nalezy naladowac je do 3.8-3.9V per cela. Przy czym dluzsze przechowywanie zaczyna sie od minimum tygodnia. Oczywiscie potwierdza to stwierdzenie "do not short circuit". Latam czesciej niz raz w tygodniu, wiec uwazam, ze problem zacznie mnie dotyczyc po zakonczeniu sezonu. Inna sprawa to to, ze podczas ladowania widze na bierzaco jak wygladaja poszczegolne napiecia w celach, wiec nie jest problemem odlaczyc ladowarke jak dojdzie np. do 3.85V. Konczac sezon przy naladowanych maksymalnie, poswiece sie i zawisne 10 razy w domu celem rozladowania ponizej 3.8 aby godnie przygotowac do przechowywania ;)
Moze pokrotce opisze proces ladowania ta ladowarka, gdyz nie do konca zgadzam sie ze stwierdzeniem, ze jak bym mial "procesorowa" ladowarke, to doswiadczylbym zupelnie innego poziomu jakosci w ladowaniu. Swoja droga co to dokladnie ma znaczyc "procesorowa ladowarka"? Bo wg mnie chodzi albo o procesor, ktory obsluguje pokretelka oraz przelaczniczki i super fajne menu wyswietlane na wyswietlaczu... albo monitoruje napiecie podczas ladowania (w tym przypadku we wszystkich celach osobno) i wg tegoz to napiecia dostosowuje parametry ladowania.
Proces ladowania wyglada nastepujaco:
1. Podlaczam ladowarke tylko do gniazda balansowanego..
2. Widze napiecie calosci oraz wszystkich cel osobno.
Powiedzmy, ze jest:
3.60; 3.58; 3.60
3. Ladowanie startuje i cele sukcesywnie podnosza swoje napiecia w podobnym tempie.
4. Ladowarka jest ciepla.
5. Widze na wyswietlaczu:
4.20 ; 4.18 ; 4.20
6. Ladowarka jest delikatnie letnia i proces ladowania konczy sie jak juz jest wszedzie:
4.20 ; 4.20 ; 4.20
7. Nastepuje sygnal dzwiekowy informujacy o zakonczeniu ladowania i ladowarka staje sie calkowicie zimna.
Czy jest to procesorowa ladowarka czy nie, to wg mnie dziala dobrze i spelnia swoja role w logiczny sposob.
Szczerze nie wiem, czy zmniejsza sie napiecie ladowania pod koniec, czy jednak jest liniowe do momentu osiagnieca 4.20V, lecz po odlaczeniu od ladowarki i sprawdzeniu przed lataniem chinskim, bezprocesorowym
, tanim buzzerem z wyswietlaczem, ktory mnie informuje o koniecznosci zakonczenia lotu, widze 4.20 ; 4.20; 4.20.
Super lotow zycze.
Pozdrawiam.
Kura.