wookong manual , atti i gps atti

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

stanekmery
Posty: 20
Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
Lokalizacja: Mrągowo

wookong manual , atti i gps atti

Post autor: stanekmery »

Witam kolegów, w pierwszej kolejności napisze co próbuje ulotnić ; własna konstrukcja hexy I ,rozstaw silników 650 mm (emax multirotor),regulatory BLHELI 30A ,śmigła 10x4,5 na próbę, docelowo karbon 10x4,5 lub 4,7 ,3x lipol 4s po 4000mah ,kontroler oczywiście wookong m z gps v2 bez uszów ,waga gotowego do lotu 2,8 kg apka turnygy 9x z softem er (za parę dni dokupię frsky) ponieważ na tą chwilę file safe jest tylko z przełącznika , pitch rol yaw ustawione po 180 a vertical na 50 , alttitude na 100. Próby robiłem na razie w pomieszczeniu zamkniętym , mrozy nie pozwalają na zewnątrz ,w trybie atti i gps wisi wręcz idealnie w pionie zamurowany w poziomie balansuje kilkanaście cm lewo prawo co uważam za prawidłowe.Znalazłem dość obszerny temat wookonga na forum z przed prawie 3 lat ale nie znalazłem kwestii która mnie dręczy tj;Czy to jest normalne jak przełączy się w trakcie lotu z atti na manual że dron wystrzeliwuje w górę albo na odwrót latając w manualu żeby przełączyć na atti trzeba być wysoko nad ziemią żeby nie spadł za nim za trybi inny tryb lotu.Może być że się mylę i na zewnątrz będzie inaczej ale wolę się upewnić zanim zaliczę kreta, mam wrażenie że w trybach atti drążki wolniej reagują albo mam coś żle ustawione pidach. Serdecznie zapraszam do tematu w celu podzielenia się NOWYMI doświadczeniami,pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Ostatnio zmieniony środa 01 lut 2017, 01:52 przez stanekmery, łącznie zmieniany 1 raz.
stanekmery
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: wookong i turnigy 9x

Post autor: PiotrSz »

stanekmery pisze:Witam kolegów, proszę o pomoc. Czy ktoś jest na tyle doświadczony w kontrolerach żeby stwierdzić czy kontroler wookong m będzie współpracował z turnigy 9x z softem 9xr . Dziękuję.
To nie z softem aparatury ma współpracować kontroler lotu a z linkiem RC czyli moduł nadawczy i odbiornik.
stanekmery
Posty: 20
Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
Lokalizacja: Mrągowo

Re: wookong i turnigy 9x

Post autor: stanekmery »

Co nie zmienia faktu że dalej jestem zielony
stanekmery
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: wookong i turnigy 9x

Post autor: PiotrSz »

Ale to nie znaczy że w każdym dziale masz o tym pisać, kolejne zdublowanie posta z tym samym zapytaniem w innym dziale skończy się ostrzeżeniem z wpisem do akt.
piotrekha
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: wookong manual , atti i gps atti

Post autor: piotrekha »

To proste. W trybie gps i atti wielowirnikowiec utrzymuje stałą wysokość automatycznie jeśli drążek gazu jest dokładnie na środku pomiędzy minimalnym a maksymalnym ustawieniem. W tych trybach tak naprawdę nie kontrolujesz liniowo ciągu a jedynie wychylaniem drążka do góry i w dół prosisz komputer aby za Ciebie pokierował przepustnicą tak aby w zależniści od
tego jak bardzo wychyliłeś drążek, szybciej lub wolniej zwiększał lub zmniejszał wysokość. Dokładnie tak samo jest z przechyleniem, pochyleniem oraz obrotem...ale o to nie pytasz. To tak w skrócie. I bardzo ważne, latanie w manualu z założoną sprężynką na przepustnicy w apce jak to jest w phantomach itp jest dosyć niepoważne.
Jeśli chodzi o manual to masz 100% kontroli przepustnicy i jeśli nie bawiłeś się exp w aparaturze to działa liniowo.
W praktyce. Hipotetycznie, twój wielowirnikowiec jest bardzo leki jak na swoje parametry śmigieł i silników. Startujesz w manual(z Twoim doświadczeniem nie polecam) .Drążek gazu jest wtym trybie na samym dole, dodajesz powoli od praktycznie zera gazu i okazuje się że Twoja maszyna odrywa się od ziemi przy 1/4 wychylenia przepustnicy...W przypadku kiedy Twój kopter jest ciężkawy oderwie się od ziemi poza połową w okol 70% przepustnicy( niebezpiecznie).
To teraz wyobraż sobie że startujesz tym lekkim modelem w np atti i podnosisz go na kilka metrów dajesz drążek na środek i kopter wisi sobie na stałej wysokości . Fc sam dodaje i odejmuje obroty delikatnie aby utrzymać wysokość za Ciebie:-) Teraz przełączasz na manual i...okazuje się że przepustnica jest ustawiona na 50% mocy a model oderwałby się od ziemi już przy 25% czyli... Prawie jak z procy poleci w górę! Odwrotnie przy zbyt ciężkim modelu. Jak to opanować? To inny temat.


Mało udzielam się na forum ale zauważyłem że często osoby które szukają odpowiedzi na swoje pytania są upominane bo np. ten temat już był itp.
Przeczytanie całego forum jest praktycznie niemożliwe, otwieranie otwartych już wcześniej drzwi to normalna cecha ludzka.
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: wookong i turnigy 9x

Post autor: ghambit »

stanekmery pisze:Co nie zmienia faktu że dalej jestem zielony

W trybie manual działają tylko żyroskopy (wszystkie inne czujniki są pomijane). Czyli będziesz miał ostrą jazdę bez trzymanki. Jak najbardziej jest to normalne.
Swoją drogą, pakujesz do modelu wookonga a masz śmieciowe radio hmm.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: wookong manual , atti i gps atti

Post autor: Verid »

piotrekha pisze:Przeczytanie całego forum jest praktycznie niemożliwe
Dlatego fora są wyposażone w wyszukiwarki. To nasze ma nawet dwie.
Ten wredny...
piotrekha
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: wookong manual , atti i gps atti

Post autor: piotrekha »

pora zamykać forum...wszystko zostało już powiedziane
stanekmery
Posty: 20
Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
Lokalizacja: Mrągowo

Re: wookong manual , atti i gps atti

Post autor: stanekmery »

Prawie trzy miesiące czekałem na taką odpowiedz , serdeczne dzięki ,zamykamy temat.
stanekmery
ODPOWIEDZ