Witam.
Mam male pytanko.
Czy ktos latal na konwerterze a potem przeniosl sie na I2C?
Otoz, ja mialem quadrokoptera zrobionego z profili 15x15x1,5mm, silniki RCTimer 750kv, smigla 10x4,5 EPP, regle Turnigy Plus 25A umieszczone na ramionach, Konwerter Abusemark. Waga 1245g.
Teraz zbudowalem versje druga koptera. profile 10x10x1, tsame silniki i smigla, regle Turnigy plush 25A przerobione na I2C i umieszczone pod plytka centralna. Waga 1120g.
Teras tak, Jak latam czuje ze kopter jest bardziej mulowaty. Tzn. Na konwerterze zeby zawisl bez uzycia ALT HOLD to na radiu mialem throttle 21 (odczyt z futaby), teraz zeby zawisl musze dac 35.
FC to znane 2.1 a bateria 2200 3S.
Zauwazylem tez ze silniki teraz sa lekko cieple po 8-9 min locie, ale nie pamietam czy wczesniej tez sie grzaly. Regle moze maja 2 stopnie wiecej niz temp otoczenia, wczesniej byly zimniutkie bo byly pod smiglami.
A dodam jeszcze ze sensor ACC tez jakby wolno reagowal, ale to nie dziwne jezeli kopter ma "mniej mocy".
Czy ktos wie czemu tak jest? Ja moge z tym rzyc tylko chce sie upewnic ze nic nie jest sle zrobione w moim kopterze. Bardzo dziekuje za pomoc.
Quadrokopter z I2C bardziej mulowaty niz z konwerterem?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ja nie mogę porównać zachowania kopterów na MK z konwerterem oraz bez ale zauważyłem coś podobnego w swojej sytuacji..
Te same silniki z ta samą ramą i z tą samą wagą po zamianie kontrolera z WII na MK i przeróbką tych samych Plushaków 12A na i2c sa zdecydowanie słabsze niż na wii.
Nie są mułowate jak piszesz bo reakcja silnika jest zdecydowanie szybsza na i2c ale po prostu jakby miały mniejsza moc maksymalną.
Zmieniałem w MKtool parametr "Gaz Max" ale niewiele dało.
Podobnie jak przesiadłem się z pierwszego KK na MK. To samo. Ten sam kopter stał się zdecydowanie słabszy.
Może soft dostępny do wgrywania do przerobionych regli nie jest dopasowany dobrze do komend z MK i silniki nie są do końca wykorzystywane.
Te same silniki z ta samą ramą i z tą samą wagą po zamianie kontrolera z WII na MK i przeróbką tych samych Plushaków 12A na i2c sa zdecydowanie słabsze niż na wii.
Nie są mułowate jak piszesz bo reakcja silnika jest zdecydowanie szybsza na i2c ale po prostu jakby miały mniejsza moc maksymalną.
Zmieniałem w MKtool parametr "Gaz Max" ale niewiele dało.
Podobnie jak przesiadłem się z pierwszego KK na MK. To samo. Ten sam kopter stał się zdecydowanie słabszy.
Może soft dostępny do wgrywania do przerobionych regli nie jest dopasowany dobrze do komend z MK i silniki nie są do końca wykorzystywane.
Co by się nie robiło to z FC MK wieszak zawsze będzie startował na połowie drągu gazu... nie wiem czy wszystkim ale ja tak mam. Nie ważne czy hexa lekka czy okto ciężki zawsze startuje w połowie Krzyś Kula też to już zaobserwował u siebie i mi na zlocie o tym mówił.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Moze sie zle wyrazilem ze mulowato bo silniki chodza gladko i pieknie, ale chodzi wlasnie oto ze wyglada na toze jakby mial mniej mocy. Reakcja silnikow jest natychmiastowa, tylko ze tak jak pisalem musze miec wiecej drazka zeby wisiec z I2C niz konwerterem.
Moze jest tak ze soft w MK jest pisany pod ich esc anie przerobki?
Moze jest tak ze soft w MK jest pisany pod ich esc anie przerobki?
GG: 4842234
Ciekawe co piszesz, ale koledzy w swoich ustawieniach proponują throttle na ok. 20 i to jest dopiero bieg jałowy. Ja też tak ustawiłem. Mając zawis na 21, to musiałeś mieć to wszystko totalnie przesunięte w dół .Goose pisze:Teras tak, Jak latam czuje ze kopter jest bardziej mulowaty. Tzn. Na konwerterze zeby zawisl bez uzycia ALT HOLD to na radiu mialem throttle 21 (odczyt z futaby), teraz zeby zawisl musze dac 35.
Dodam, że elementy quada mam prawie identyczne.