Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Z zakupionych gratów w przypływie emocji tamtego roku, do budowy wielowirnikowca chciałbym coś w końcu złożyć:

Rama reptile 500
http://abc-rc.pl/rama-reptile-500-v3-pl ... z4VSxONGZM

Silniki sunny SKY X2212-13 smigla 10/4,5

ESC ESC DYS XS-30A BlHeli_S - 3-6S
http://abc-rc.pl/regulator-dys-xs-30a-b ... z4VSxONGZM

PIXHAWK PX4 lub ARDUPILOT + GPS

link video 1.2GHz lub 2.4GHz

Kamerka SONY 700VTL

Gimbal 3D STORM32

Kamerka XIAOMI Yi

APKA Turnigy 9x - teraz soft ER9X plus eleres

Do tego google quantum V2


Z tej listy nie mam ESC, ramy.
potrzebne w przyszłości jakieś osd

Czy ten zestaw nie będzie z tym gimbalem i kamerka xiaomi zbyt ciężki.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Głuś »

Pod te silniki rama zdecydowanie za duża, po co Ci taka wielka skoro możesz użyć mniejszej, już nie chodzi o wagę, ale sama wygoda w transporcie :) Silniki 2212 na tej ramie będą wyglądały jak gwizdek na parowozie :mrgreen:

Sprawdziłeś czy te regle zagrają z pixhawkiem?
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Widziałem na OLXe taka właśnie konfiguracje i mi się spodobało bardzo.
https://www.olx.pl/oferta/dron-quadroco ... 1ff8948f52

Nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat. Może na ARDUPILOCIE zagrają.

AAA silniki DJI300 :(
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
brireione
Posty: 24
Rejestracja: sobota 28 maja 2016, 06:15
Lokalizacja: HERE

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: brireione »

Silniki klasy 2212 w zupełności wystarczą do tej ramy. Można się pokusić o 28xx. 35xx odpada ze względu na łoże silnika w tej ramię (ramionach) jest zwyczajnie za małe. Regulatory ESC jednak bym wymienił dys xs to typowy regiel do rancingu. Px4 nie obsłuży oneshot ani multishot tylko pwm wchodzi w rachubę. Mało tego regle rancing owe są małych rozmiarów przystosowane do krótkotrwałych obciążeń (potężnych co prawda) Budowa 4kg modelu do aerial video na ich bazie to słaby pomysł. Proponuję raczej takie rozwiązanie http://abc-rc.pl/regulator-esc-fly-rc-30a#axzz4Ve7LgXV6

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MacPiston
Posty: 1051
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: MacPiston »

Czemu pixa ma nie obsłużyć oneshota? Działa normalnie... A to że XS to są regle do ścigaczy to fakt ale to nie znaczy że nie będą działać z normalnymi silnikami, choć ja faktycznie wybrałbym jakieś z kondensatorkiem, bo podobno pomaga a miejsce masz... Zawsze możesz wziąć sprawdzone emaxy i wylutować dwa elementy żeby działały z pixą
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

brireione pisze:Silniki klasy 2212 w zupełności wystarczą do tej ramy. Można się pokusić o 28xx. 35xx odpada ze względu na łoże silnika w tej ramię (ramionach) jest zwyczajnie za małe. Regulatory ESC jednak bym wymienił dys xs to typowy regiel do rancingu. Px4 nie obsłuży oneshot ani multishot tylko pwm wchodzi w rachubę. Mało tego regle rancing owe są małych rozmiarów przystosowane do krótkotrwałych obciążeń (potężnych co prawda) Budowa 4kg modelu do aerial video na ich bazie to słaby pomysł. Proponuję raczej takie rozwiązanie http://abc-rc.pl/regulator-esc-fly-rc-30a#axzz4Ve7LgXV6

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Ciekawe rzeczy kolega pisze
LittleBee 30A z BLHeli tyowo do racingu obsługuje mi silnik Taror 4008 z 17 calowymi carbonowymi śmigłami, całość starowana APMem - problemów ZERO. W kopterze klasy 500 jak chce zbudowac kolega, na tych samych silnikach jakie chce zamontować kolega używałem...... regli do racerów (DYS 20A mini opto BLHeli).
Mam więc dwa przykłady praktyczne (szczegóły konstrukcji masz w mojej stopce) potwierdzające, że taka konfiguracja działa wyśmienicie.

ObrazekObrazek



Bulkake, ta rama ma jedną wadę - jest z tego co widzę niesymetryczna (kąty pomiędzy ramionami nie mają 45stopni) więc musisz wiedzieć, że takie konstrukcje ciężej się PIDuje, potrzeba więcej czasu i cierpliwości żeby tego dokonać - znajomy miał coś podobnego ale na kontrolerze NAZA i tak średnio to się zachowywało mimo wielu prób z Gainami (ichnie pidy)
silnik zamienił bym na coś mocniejszego - jedno oczko w górę - 2216:
http://www.banggood.com/Sunnysky-V2216- ... 78175.html

a zasilanie 4S (warto)
Waldek 1964
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 31 paź 2016, 11:30
Lokalizacja: Olsztynek

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Waldek 1964 »

Ja u siebie mam APM silniki RCX 2814-9 800kv i regle LittleBee 30A z BLHeli i działa to znakomicie. Wcześniej miałem emaxy 30A z odlutowanymi elementami ale nie byłem z nich zadowolony strasznie sie grzały pomimo oryginalnego radiatora , a LittleBee są prawie zimne i nie mają radiatora.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

No trochę się ostudziłem z tymi zapędami i zmodernizowałem moja poczciwą f450

Obrazek

Nie ulotniłem jej jeszcze bo pakiet ma zwarcie na jednej celi.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

Bulkake, schowaj ten kabel od regla bo podczas manewru śmigło zrobi mu krzywdę, przez co staje jeden silnik w locie i masz piękną kraksę :) :)
dwa - obudowę (GPS+magnetometr) masz raczej źle zamontowaną - najczęściej montowane to jest tak, że wyjście kabla z tej kopułki powinno być skierowane w kierunku tyłu koptera - czyli musiałbyś go przekręcić o 90 stopni w stronę zgodną ze wskazówkami zegara.

- no chyba że jestes dokładnie przekonany, że właśnie tak dziwnie masz zamontowany magnetometr, ale nie sądzę.
i od razu kolejne pytanie - niektóre apmy mają magnetometr w środku - należy go wyłączyć oraz w Mission Plannerze ustawić, aby korzystał z zewnętrznego.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Co do tego GPSa to tam właśnie tak posrane jest poprzedni GPS tak samo miałem jest 45 ST w stosunku do krawędzi laminatu.

Z konfiguracja już sobie poradziłem wszystko działa jak należy, magneto biorę zewnętrzne, bo podobno to na płycie figle robi. 2 dni studiowałem APMa i doszedłem do wniosku, że za późno zrezygnowałem z CC3d, na którym stawiałem pierwsze kroki, a w zasadzie krety.

Obrazek

Obrazek

A kabli to nie układałem jeszcze bo anteny do eleresa nie dotarły od Kkacper.

Jutro może dojdą 2 pakiety tatu 3s 5AH. Jestem tylko ciekaw czy te silniki to podniosą według producenta na tym co mam ciąg będzie 960g. Może by pokombinować z innymi śmigiełkami 10.7 albo 11.45.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

ecalc.ch i sprawdź konfigurację.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

ja osobiście miałem najpierw 12" - ale to były o wiele za duże śmigła. na 11x5,5 na S500 śmigała b dobrze - z pakietem 3S 8000mAh.
Adrián, ma rację - albo ecalc, albo ryzykujesz wydaniem kasy na śmigła ;) bo raczej nic zepsuć się nie powinno.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

11x5.5 według ecalca wypadają najlepiej. Czas zawisu 6.2m przy tym lipo wagę modelu ustawiłem na 1.8kg orientacyjnie bo nie mam jak zważyć.

ESC lepiej się spisują pod ramieniem czy nad? Chłodzenie to wiem że lepiej nad, ale czy nie wprowadzają za dużo "turbulencji" powietrznych będąc zaraz pod śmigłem.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

bez przesady - to nie szybowiec :) jest dobrze jak masz.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Jeszcze jedno.

Jakiego lipola tam dać mam w drodze 2x tattu 3s 5100mAh 10C ale to chyba za mało (prąd), mogę jeszcze zrezygnować.

Jakiej firmy są dobre lipole, a jakiej najtańsze z przyzwoitą trwałością? Mi ABC power zwarło cele ale to przez moja niedbałość bo podłączałem ją przy budowie i testach nie monitorując w ogóle jej stanu.

I skąd najlepiej zamówić.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
ODPOWIEDZ