Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Powyższy wpis mkrawcz1 jest błędny.
wpis prawidłowy jest niżej
Masz kompas na płycie?
wpis prawidłowy jest niżej
Masz kompas na płycie?
Ostatnio zmieniony wtorek 03 sty 2017, 20:29 przez maxiiii, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A napięcie zasilania masz na wyjściu?bracduv pisze: jakbym nie miał sygnałów na wyjściu
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Aha, czyli wyjaśniła się sprawa z błędem kalibracji kompasu gdyż nie był podpięty gps, a zworka była na zew. magnetron.
Ajjjjj taki błąd popełniłem podstawowy, dopiero jak przeczytałem o zasilaniu na wyjściu. Zrobiłem sobie przejściówkę i wyciągnąłem same sygnały, zasilenie przejściówki odbywało się z innej baterii, a zbrakło w tym wszystkim wspólnej masy ;/. Aż wstyd się przyznać.
Ajjjjj taki błąd popełniłem podstawowy, dopiero jak przeczytałem o zasilaniu na wyjściu. Zrobiłem sobie przejściówkę i wyciągnąłem same sygnały, zasilenie przejściówki odbywało się z innej baterii, a zbrakło w tym wszystkim wspólnej masy ;/. Aż wstyd się przyznać.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Witam.
Nie chciałem otwierać nowego wątku więc zapytam w tym. Próbuje uruchomić kopter lecz napotkałem problem.
Mam APM 2.8 i odbiornik X8R, apka Turnigy 9XR pro z nadajnikiem XJT. W Mission Planer można zrobić test silników, kalibrację aparatury. Nie mogę uruchomić silników bezpośrednio z aparatury i nie mogę sobie z tym poradzić. Kalibracją aparatury przecież idzie drogą radiowa wiec połączenie radiowe mam. Nie wiem czy to jest kwestia jakiegoś ustawienia. Jestem początkujący i na razie nie mogę sobie z tym poradzić. Prosiłbym kolegów o pomoc.
Nie chciałem otwierać nowego wątku więc zapytam w tym. Próbuje uruchomić kopter lecz napotkałem problem.
Mam APM 2.8 i odbiornik X8R, apka Turnigy 9XR pro z nadajnikiem XJT. W Mission Planer można zrobić test silników, kalibrację aparatury. Nie mogę uruchomić silników bezpośrednio z aparatury i nie mogę sobie z tym poradzić. Kalibracją aparatury przecież idzie drogą radiowa wiec połączenie radiowe mam. Nie wiem czy to jest kwestia jakiegoś ustawienia. Jestem początkujący i na razie nie mogę sobie z tym poradzić. Prosiłbym kolegów o pomoc.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
a podłączyłeś baterię/pakiet ?
w MP nie zalecane jest robienie testu silników ,bo można port USB uwalić
w MP nie zalecane jest robienie testu silników ,bo można port USB uwalić
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Tak, pakiet podłączony. Bez problemu robię motor test i kalibrację aparatury, a jak chcę wysterować silniki z aparatury to już nie działa. To jest moje pierwsze uruchomienie. Odbiornik świeci się cały czas na zielono więc połączenie z nadajnikiem jest cały czas.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Do zazbrojenia silników w Pixhowku trzeba przytrzymać drążek steru kierunku w prawo (gaz na minimum), może w APM teżrawka1 pisze:Tak, pakiet podłączony. Bez problemu robię motor test i kalibrację aparatury, a jak chcę wysterować silniki z aparatury to już nie działa. To jest moje pierwsze uruchomienie. Odbiornik świeci się cały czas na zielono więc połączenie z nadajnikiem jest cały czas.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
W pixhawku faktycznie tak się zazbraja i jeszcze jest przycisk. W APM 2.8 kombinowałem zazbroić różną kombinacją drążków lecz nic nie pomaga.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Podniósł bym jeszcze minimum silników i wtedy kombinował z drążkami, może regulatory mają za mało do startu.rawka1 pisze:W APM 2.8 kombinowałem zazbroić różną kombinacją drążków lecz nic nie pomaga.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
W MP muszę ustawić throttle na 34% aby silniki ruszyły. W którym miejscu podniósł byś minimalne obroty silników?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Najpierw dla próby podjechałbym bym trymerem do góry, a jeżeli to nić nie da, wrócił bym do pierwotnego stanu i podnosił bym end point. Metodą prób i błędów, aż zatrybi . Chociaż w MP widać ile jest ustawione, jak za mało to w górę.rawka1 pisze:W MP muszę ustawić throttle na 34% aby silniki ruszyły. W którym miejscu podniósł byś minimalne obroty silników?
Niestety, nie mam doświadczenia z ATM, ale w innych FC tak kombinowałem i pomagało
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Nie bardzo rozumiem , którym trymerem. W MP w zakładce motor test ustawiam min, 34% i silniki ruszają ale po wejściu w inną zakładkę i powrocie ustawienia znowu są defaltowe. Rozumiem że chodzi ci o zmianę minimum obrotów silników i zapisanie tego. Tylko nie wiem gdzie to zrobić w aparaturze czy w MP jest taka opcja?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Trymerem drążka silników w aparaturze.
Tak, te zmiany muszą być przeprowadzone w aparaturze. Przecież aparatura steruje pracą silników, nie MPrawka1 pisze:Rozumiem że chodzi ci o zmianę minimum obrotów silników i zapisanie tego.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
W takim razie będę szukał gdzie w aparaturze można to zmienić.
Choć myślę że jak drążek gazu dam na max. to i tak powinny silniki się uruchomić. Najwyżej na różnej wysokości drążka będą silniki startowały. Czy dobrze myślę?
Choć myślę że jak drążek gazu dam na max. to i tak powinny silniki się uruchomić. Najwyżej na różnej wysokości drążka będą silniki startowały. Czy dobrze myślę?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
u mnie w apm-ie
drążek wysokości trzeba ustawić po przekątnej prawo/dół żeby uzbroić silniki
drążek wysokości trzeba ustawić po przekątnej prawo/dół żeby uzbroić silniki